Hade en helt sanslös dag i går, när jag har otur så har jag det tio gånger om känns det som. Tre helt osannolika händelser hände inom loppet av 30minuter
1) Blev inlåst på jobbet. Kom ut genom första dörren, den andra men inte den tredje, där krävdes det nyckel och man kunde inte öppna innefrån. Problemet var nu bara att den andra dörren var igenslagen och kom inte ut där heller.
![Slå huvet på vägg :huvet :huvet](/img/smilies/banghead.gif)
Har lite cellskräck så jag började banka och fäkta med armarna men ingen av dem 6-7 personerna som gick förbi den första dörren hörde eller såg något. Fick lösa det genom att ringa min chef som fick ringa uppdragsgivaren som fick någon att öppna åt mig.
Väldigt smart med dörrar som inte går att öppna innefrån om det börjar brinna
2). Väl ute gåendes på trottoaren kom en lös hund utspringandes från en port. Jag var redan arg och en liten ettrig hund runt benen var det sista jag ville ha. Ägaren lät hunden fortsätta springa runt mina ben då "hon är ju en valp och så snäll". Spela roll, jag vill inte ha en lös främmande hund runt mina ben men det verkade hundägaren ha svårt för att fatta.
3) Vid påstigning av bussen, där jag självklart hade missat den ordinarie avgången, gjorde busschauffören en rivstart innan jag hann sätta mig vilket resulterade i att jag föll framstupa och slog i knät i golvet.
Knät är fortfarande rejält svullet och har ont som f*n så nu blir det pappersarbete på jobbet ett tag.
En helvetesdag som sagt, glad att den är över och nu kan det bara bli bättre.
![Full :fyllisar :fyllisar](/img/smilies/drunk.gif)
x flera.