Idag är jag förbannad därför att...

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
För att jag glömde nyckeln i packboxen... Startnyckel och larmprylen... Möter en dam som bor i huset som såg att nyckeln satt i men tog inte hand om den. Så i stället så har ett par pundare fått tag i nyckeln. Som tur va så va den låst med skivbromslås och den nyckeln fick jag med mig i alla fall... Det har kört förbi en röd golf med ett par pundare i men inte lyckats se regnummer än.. Så nu står hojen framför bilen så att dom måste få bort bilen först..
Blir att ringa Bmw i morgon och koda om nycklarna då det är immoblajser på...
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Det ringde en kille från bredbandsbolaget idag och påminde mig om att min bindningstid är ganska nära att gå ut på hagforsgatan. Det vill säga min gamla lägenhet. Jag ringde för flera månader sen och sa att de måste stänga av mig eftersom att någon annan flyttat in. Helt uppenbart hade de inte gjort det och killen skickade vidare mig för att det måste ju fixas.

Sen hamnade jag hos den suraste och mest defensiva sugga jag varit med om som bara sa hela tiden att jag inte alls hade ringt. Jag insisterade och så sa hon med den suraste och drygaste rösten genom tiderna att det finns ingenting registrerat förutom ett mail i november varpå jag så gott som skrek: NÄ DET ÄR JU GUD FÖRBANNAT TYDLIGT ATT NI INTE REGISTRERAT, VAD I HELVETE TROR DU JAG RINGER FÖR? INTE FAN ÄR DET DÅ FÖR ATT GRATULERA TILL ETT VÄL UTFÖRT UPPDRAG. Hur som helst så kunde hon inte hjälpa, då måste jag ringa teknisk support, det är tydligen de som har hand om det där, så nu sitter jag här i nästa telefonkö. Jag tror nog att någonting kommer att gå sönder om det visar sig att teknisk support inte kan göra någonting om saken.

Det är en undersökning om vad jag tycker om supporten efter samtalet. Jag tror faktiskt jag ska delta i den.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tjejen tycker inte ett dugg synd om mig, men jag lyckades åtminstone samla krafter och skicka iväg henne till Statoil för att köpa groggvirke åt mig så jag blir frisk någon gång.

:rofl :rofl

Jävla förmyndarmentalitet som infunnit sig på Youtube. Varåvarannat klipp har ju en "detta ljudspår har blivit raderat p.g.a. upphovsrättsskäl". Orka.

De jävlarna har ryckt ljudet från "sagan om saftkalaset"!:4skrika :huvet

Jävla tur att jag hann hitta klippet i bukten... Innan det också försvann.
 
Last edited:

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
...jag köpte en svindyr och vit Aeronautica militare-tröja. Hade haft den på mig i mindre än 10 minuter innan det var dags för fyllegrappling i gräset. Nu är den inte bara skitvit. Den är även skönt grön. Har tvättat den tre gånger och t.o.m haft den på kemtvätt, men fläckarna består.
Livet är härligt.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
...jag köpte en svindyr och vit Aeronautica militare-tröja. Hade haft den på mig i mindre än 10 minuter innan det var dags för fyllegrappling i gräset. Nu är den inte bara skitvit. Den är även skönt grön. Har tvättat den tre gånger och t.o.m haft den på kemtvätt, men fläckarna består.
Livet är härligt.

Testa galltvål nästa gång, INNAN du ens kör den i maskinen. Jag har räddat alla mina vita kläder som jag lyckats grönska ner, med just galltvål.
 

sportbike

Guest
"Mitt i maten"

Hur fan orkar folk rota fram telefonen när dom käkar,bara för att snäsa,"mitt i maten"?
Inte fan har jag en almanacka med alla människors matrutiner!
Ge fan i att svara så man kan lämna ett meddelande istället! :mad
 

Dr.Bike

Guest
"Mitt i maten"

Hur fan orkar folk rota fram telefonen när dom käkar,bara för att snäsa,"mitt i maten"?
Inte fan har jag en almanacka med alla människors matrutiner!
Ge fan i att svara så man kan lämna ett meddelande istället! :mad

:D

Så brukar jag svara! Men bara på hemtelefonen (som inte har svarare och inte heller nummerpresentatör) Därför svarar man så folk vet att man är hemma! :tummenupp
Mobilen som HAR svarare, låter jag naturligtvis fånga upp ett mess.
 

sportbike

Guest
En annan sak gjorde mig redigt förbannad idag,färdades i normal hastighet på en väg i Stockholmstrakten ikväll,på väg till en kopp kaffe.
Kommer ifatt en annan hojåkare som helt plötsligt börjar köra i zick-zack på vägen,till synes helt ovetandes om andra trafikanter.
Saktar in för att passera på yttern,när fanstyget slår på en tvärnit för att vända på den smala vägen.
Missade med en dec.
Va säger man,världsklass.
 

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Ort
hemma
Hoj
BMW F800R
...jag välte hojen idag.. Mitt klantarsel! MKT ont i benet som jag la under hojen (älsklingen framför allt) & ont i plånboken för de delar som behöver bytas ut...
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
...jag välte hojen idag.. Mitt klantarsel! MKT ont i benet som jag la under hojen (älsklingen framför allt) & ont i plånboken för de delar som behöver bytas ut...

Det låter som att du gjorde en liten MC-miss. :glömdet


Hoppas benet blir bättre och sätt en plåsterlapp på plånkan. Silvertejp kan för övrigt användas på många sätt, bland annat att laga plastkåpor. :tummenupp



:)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
För att jag fortfarande är sjuk :mad: Enda positiva är att jag har gjort 14kg smörgåstårta som ska intagas imorgon när tjejen fyller år, hoppas att det inte kommer så mycket folk så att jag får äta mig fetare än vad jag redan är :D
 

Allstaar

Guest
Jag önskar att jag i mitt arbete utan att riskera något som säljare skulle kunna säga till kunder att dom är totalt jävla efterblivna!

En del människor är fan helt heeeeeeelt fuckt up!
 

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Ort
hemma
Hoj
BMW F800R
Det låter som att du gjorde en liten MC-miss. :glömdet


Hoppas benet blir bättre och sätt en plåsterlapp på plånkan. Silvertejp kan för övrigt användas på många sätt, bland annat att laga plastkåpor. :tummenupp



:)

:D ha,ha,ha! DEN var lite småfyndig... behöver bara lacka om blinkerskåpan o byta ut handbroms o fotbroms. silvertejp hjälper ej där...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Varför har du en van?
Filmar du porr? :va :bangbus

Var annars ska jag få tag på maffigt V8-muller för under 10 lakan?:tummenupp De är ju bara så stenhårt överjävligt stora och macho, sjukt rolig bil att köra omkring i även om den inte är särskilt inspirerande rent körmässigt:yoparty

Har funderat på att dra in en säng i det stora lastutrymmet och sen bjuda tjejen på en åktur, men hon gillar inte bilen så...:gnissla
 

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Ort
Götet
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Idag är jag förbannad för att jag sitter fast i Figeholm o jobbar men vill hem till Götet och åka hoj och påbörja semestern.
:brinnerup
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top