Idag är jag förbannad därför att...

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Hej jag är glad igen men ni kan skicka dom där valiumen ni snackade om bara ifall att, kuratorn går fetbort. Men tack för omtanken grabbs (edit) och flicka såg jag nu i efterhand :)
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Grannar som inte fattar piken!

Jag gillar själv att spela musik och klagar inte då andra spelar men nu bor de en tonårsfitta ovanför mig som absolut måste spela skitmusik mitt i nätterna när en annan behöver sova för att orka jobba.

Så nu drog man på en film och skulle slänga sig i soffan, tro fan att bejånse eller vad fan hon heter rullande igång på högsta volym. Drog igång min röjarsterio så glasen i vitrinskåpet åkte ner och trodde då att de skulle bli tyst där uppe.

Men inte..
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Lövblåsare som tycker att 05:45 FORTFARANDE är en rimlig tidpunkt att starta upp sin terrorverksamhet på. Ringde upp deras jävla chef klockan 0600 och skrek in ett meddelande på hans äckliga telefonsvarare. :pensionärshyss
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Lövblåsare som tycker att 05:45 FORTFARANDE är en rimlig tidpunkt att starta upp sin terrorverksamhet på. Ringde upp deras jävla chef klockan 0600 och skrek in ett meddelande på hans äckliga telefonsvarare. :pensionärshyss

Hela min semester grävde dom fjärrvärme utanför mig, nu är det dags för asfaltgänget.

Dom kommer att lägga världens slätaste asfalt här ute, för dom har kört "padda" i fem dagar nu, från 07:00 på morgonen :huvet

Problemet är bara att dom inte har hunnit asfaltera, och under helgen har det regnat och grannarna har ändå kört bilen in på gården så dom hade inget för att dom var nogrann
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hela min semester grävde dom fjärrvärme utanför mig, nu är det dags för asfaltgänget.

Dom kommer att lägga världens slätaste asfalt här ute, för dom har kört "padda" i fem dagar nu, från 07:00 på morgonen :huvet

Problemet är bara att dom inte har hunnit asfaltera, och under helgen har det regnat och grannarna har ändå kört bilen in på gården så dom hade inget för att dom var nogrann
Löjligt.
Här skulle E4an ändra sträckning för några år sedan.
Jag jobbade natt på den tiden.
Först avverkades skogen.
Flistuggen placerades cirka 60 meter från mitt sovrumsfönster.
"Nåväl."
Tänkte jag.
"Dom flyttar väl tuggen allteftersom."
Nä.
Den stod där i säkert en månad.
Sedan blev det lungt.
Tills de monterat stenkrossen på samma ställe.

Som tur är, så är jag av järn.
Inte en gång jag vaknade i förtid.
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Löjligt.
Här skulle E4an ändra sträckning för några år sedan.
Jag jobbade natt på den tiden.
Först avverkades skogen.
Flistuggen placerades cirka 60 meter från mitt sovrumsfönster.
"Nåväl."
Tänkte jag.
"Dom flyttar väl tuggen allteftersom."
Nä.
Den stod där i säkert en månad.
Sedan blev det lungt.
Tills de monterat stenkrossen på samma ställe.

Som tur är, så är jag av järn.
Inte en gång jag vaknade i förtid.

Fick jag välja något att inte bli i mitt nästa liv så är det stenkross. Det måste vara en bland de mer påfrestande konstruktioner som finns. Fy fan.
 

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
För att min bonnjävel till far inte förstår att det är bättre att vi köper en pickup iställer för en tredje sedan/kombi :huvet
Vill inte alla bönder ha pickup?:mad:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
För att min bonnjävel till far inte förstår att det är bättre att vi köper en pickup iställer för en tredje sedan/kombi :huvet
Vill inte alla bönder ha pickup?:mad:

Min far har en pickup, jag brukar låna den för att dra ungarnas folkracbilar, båda ungarna vill ha egna pickuper när dom tar körkort.

Dottern körde manöverprovet för sin folkracelicens i pickupen, det var det största fordonet som gick att lotsa genom slalombanan och undanmanöverprovet, men hon tyckte den var smidig och lättkörd.

Vill inte alla ha ett sådant underbart fordon?

Från och med nästa år gör dom (enligt rykten) dessutom om reglerna för släpvagn så att max totalvikt för fordonskombination (bil och släp) blir 4500kg motför dagens 3500kg, så då kan man dra tunga släp även med B kort.
(det kan ju vara ett bra argument att slänga fram till farsan)
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Min far har en pickup, jag brukar låna den för att dra ungarnas folkracbilar, båda ungarna vill ha egna pickuper när dom tar körkort.

Dottern körde manöverprovet för sin folkracelicens i pickupen, det var det största fordonet som gick att lotsa genom slalombanan och undanmanöverprovet, men hon tyckte den var smidig och lättkörd.

Vill inte alla ha ett sådant underbart fordon?

Från och med nästa år gör dom (enligt rykten) dessutom om reglerna för släpvagn så att max totalvikt för fordonskombination (bil och släp) blir 4500kg motför dagens 3500kg, så då kan man dra tunga släp även med B kort.
(det kan ju vara ett bra argument att slänga fram till farsan)
4 250 kg är det väl? Händer det redan nästa år är det bara att tacka och ta emot. De brukar ju annars nyttja tiden så gott det går. Se citatet nedan. Vet dock inte om det stämmer, citatet är från 2007.

Den som har ett B-körkort kompletterat med utbildning och/eller genomfört körprov ska kunna köra en kombination av dragbil och släp som överstiger dagens begränsning på 3 500 kg och kommer att få köra en kombination med en sammantagen totalvikt om 4 250 kg. Dagens begränsningsregel för släpets totalvikt till att högst uppgå till dragbilens tjänstevikt kommer också att slopas. De nya bestämmelserna ska enligt direktivet antas senast 2011 och börja tillämpas den 19 januari 2013.
 

Merovingian

Guest
Grannar som inte fattar piken!

Jag gillar själv att spela musik och klagar inte då andra spelar men nu bor de en tonårsfitta ovanför mig som absolut måste spela skitmusik mitt i nätterna när en annan behöver sova för att orka jobba.

Så nu drog man på en film och skulle slänga sig i soffan, tro fan att bejånse eller vad fan hon heter rullande igång på högsta volym. Drog igång min röjarsterio så glasen i vitrinskåpet åkte ner och trodde då att de skulle bli tyst där uppe.

Men inte..

Spelade halv ett på natten nu ungefär ett dygn sedan en Led Zeppelin-skiva på låg volym. Det är ju ändå fredagkväll, tänkte jag.
Då plötsligt börjar bruden som bor ovanför banka i sitt golv/mitt tak.
Fine, tänkte jag och mindes alla de gånger hon spelat sin vidriga R'n'B som ju är en sorglig ursäkt för musik, och stängde av min stereo.
20 minuter senare när jag ligger i sängen och ger ifrån mig exakt noll Decibel fullkomligen hoppar hon på golvet där uppe så pass att mina fönsterglas skallrar.
Så gissningsvis var det inte min musik hon klagade på, om hon ens kunde hört den. Men vad i helvete bankade hon för? Jag hörde inte ett knyst från någon annan lägenhet i huset. Hur resonerar unga kvinnor ibland? :confused: :dummer
Då blev jag faktiskt förbannad. :mad:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
4 250 kg är det väl? Händer det redan nästa år är det bara att tacka och ta emot. De brukar ju annars nyttja tiden så gott det går. Se citatet nedan. Vet dock inte om det stämmer, citatet är från 2007.

Det stämmer säkert att dom förhalar det till 2013.

Jag fick uppgiften från en bilhandlare som väldigt gärna ville sälja mig en pickis!
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Spelade halv ett på natten nu ungefär ett dygn sedan en Led Zeppelin-skiva på låg volym. Det är ju ändå fredagkväll, tänkte jag.
Då plötsligt börjar bruden som bor ovanför banka i sitt golv/mitt tak.
Fine, tänkte jag och mindes alla de gånger hon spelat sin vidriga R'n'B som ju är en sorglig ursäkt för musik, och stängde av min stereo.
20 minuter senare när jag ligger i sängen och ger ifrån mig exakt noll Decibel fullkomligen hoppar hon på golvet där uppe så pass att mina fönsterglas skallrar.
Så gissningsvis var det inte min musik hon klagade på, om hon ens kunde hört den. Men vad i helvete bankade hon för? Jag hörde inte ett knyst från någon annan lägenhet i huset. Hur resonerar unga kvinnor ibland? :confused: :dummer
Då blev jag faktiskt förbannad. :mad:
Hon kanske ville :ligga?
 

Merovingian

Guest
Hon kanske ville :ligga?

Det var väl det sämsta sättet någonsin att tala om det på, då. :gnissla

Ligga kan hon få göra på sätt och vis.
Gör hon så igen går jag upp med ett avbrutet stolsben insmort med äppelmos och trollar in det där solen inte lyser.
Är det någonting jag faktiskt hatar så är det just att få obefogad kritik av folk som bara är dumma nog att inte ha sin fakta i ordning. De är väldigt snabba att anta.
Var är Judge Dredd när man behöver honom?
 
Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Det var väl det sämsta sättet någonsin att tala om det på, då. :gnissla

Ligga kan hon få göra på sätt och vis.
Gör hon så igen går jag upp med ett avbrutet stolsben insmort med äppelmos och trollar in det där solen inte lyser.
Är det någonting jag faktiskt hatar så är det just att få obefogad kritik av folk som bara är dumma nog att inte ha sin fakta i ordning. De är väldigt snabba att anta.
Var är Judge Dredd när man behöver honom?

Det vet antagligen ingen, så du får nog hålla till godo med Galne Gunnar, GG, Gunvald Gunners eller vad de nu kallar sig. :rolleyes:
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Det var väl det sämsta sättet någonsin att tala om det på, då. :gnissla

Ligga kan hon få göra på sätt och vis.
Gör hon så igen går jag upp med ett avbrutet stolsben insmort med äppelmos och trollar in det där solen inte lyser.
Är det någonting jag faktiskt hatar så är det just att få obefogad kritik av folk som bara är dumma nog att inte ha sin fakta i ordning. De är väldigt snabba att anta.
Var är Judge Dredd när man behöver honom?

så vad du säger är att du hatar att få obefogad kritik, men samtidigt så gick du inte upp till henne och frågade vad det handlade om. humdiddelidumdumdum :gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top