Idag är jag förbannad därför att...

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Jo, så helt uppenbart är din far inte en bonnjävel. :tummenupp
Jag börjar tvivla!

Jag skulle röstat på en R1a med crossdäck för att valla kor med.
Får man i en halv kubik 0-30, kalven som hittades nyfödd i hagen samt det punkterade traktordäcket som ska till verkstan i cutsen? :va

Från och med nästa år gör dom (enligt rykten) dessutom om reglerna för släpvagn så att max totalvikt för fordonskombination (bil och släp) blir 4500kg motför dagens 3500kg, så då kan man dra tunga släp även med B kort.
(det kan ju vara ett bra argument att slänga fram till farsan)

Jag hänger nog inte riktigt med, hur motiverar detta tjöp av pickis?
Det innebär väl att man får dra mer efter våra övriga bilar med?
Brorsan har redan fullt kort, och jag får C på skolan och har tänkt fixa mitt E på egen hand, så vi kan dra så mycket som släpet klarar ändå..

För övrigt är det denna som ligger för mina ögon just nu, där kan man ju lasta ungefär hur mycket man vill :tummenupp
http://www.blocket.se/ostergotland/...ot_Boxer_TDI_BRA_SKICK_23650209.htm?ca=18&w=3

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag hänger nog inte riktigt med, hur motiverar detta tjöp av pickis?
Det innebär väl att man får dra mer efter våra övriga bilar med?
Brorsan har redan fullt kort, och jag får C på skolan och har tänkt fixa mitt E på egen hand, så vi kan dra så mycket som släpet klarar ändå..

Nej, man får aldrig dra mer än dragbilen väger (på B) men i framtiden höjer dom max tågvikt (alltså bil+släp från 3500, till som jag hade hört 4500/4250), vilket gör att i dag är redan pickisen för tung och får bara dra 750kg (det får alla), men i framtiden kan du kroka på 12-1500 på kulan på B.

Har ni fulla körkort i familjen är det ju ännu större anledning att skaffa pickis då ni ISF kan dra bortåt 3000kg med en sån, något som aldrig kommer att tillåtas eller vara genomförbart med en personbil.

Själv har jag bara B och tjuvdrar således med min fars pickis i dagsläget.

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Nej, man får aldrig dra mer än dragbilen väger (på B) men i framtiden höjer dom max tågvikt (alltså bil+släp från 3500, till som jag hade hört 4500/4250), vilket gör att i dag är redan pickisen för tung och får bara dra 750kg (det får alla), men i framtiden kan du kroka på 12-1500 på kulan på B.

Har ni fulla körkort i familjen är det ju ännu större anledning att skaffa pickis då ni ISF kan dra bortåt 3000kg med en sån, något som aldrig kommer att tillåtas eller vara genomförbart med en personbil.

Och så höjs ju högsta tillåtna släpvikt också, kom på detta nyss när jag susade runt på gräsklipparen med..
Det är väl itne riktigt varje dag som vi har behov av att dra så jävla mycket, har ju traktorer o grejer också..
Ocå är det inte hyffsat svårt att få tag på ett släp på bortåt 3000 kg?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Och så höjs ju högsta tillåtna släpvikt också, kom på detta nyss när jag susade runt på gräsklipparen med..
Det är väl itne riktigt varje dag som vi har behov av att dra så jävla mycket, har ju traktorer o grejer också..
Ocå är det inte hyffsat svårt att få tag på ett släp på bortåt 3000 kg?

Näerå, inte är det ofta man behöver det kanske, men det händer ju.
Jag skulle tex behöva dra två bilar på en släp ibland, lyckligtvis tar grabben hela körkortet med bokstäver så det blir hans problem i fortsättningen.

Släpvagnar för dom vikterna är inte alls ovanliga, ofta används dom till att dra traktorer/minigrävare på.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Pajen jag nyss värmde som jag tänkte äta smaka skit. FAN!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
För att jag har asfaltsklet över hela händerna och det försvinner inte hur mycket jag än gnuggar händerna med vatten och diskmedel :( Ser ju förjävligt ut!

Nu ska jag trösta mig med en skål hemlagad rotfruktssoppa, något gott idag åtminstone...

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Grannar som inte fattar piken!

Jag gillar själv att spela musik och klagar inte då andra spelar men nu bor de en tonårsfitta ovanför mig som absolut måste spela skitmusik mitt i nätterna när en annan behöver sova för att orka jobba.

Så nu drog man på en film och skulle slänga sig i soffan, tro fan att bejånse eller vad fan hon heter rullande igång på högsta volym. Drog igång min röjarsterio så glasen i vitrinskåpet åkte ner och trodde då att de skulle bli tyst där uppe.

Men inte..

Gå upp & pissa i brevinkastet så fattar hon nog piken. Alternativt ring på & prata med henne:)

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
För att jag har asfaltsklet över hela händerna och det försvinner inte hur mycket jag än gnuggar händerna med vatten och diskmedel :( Ser ju förjävligt ut!

Nu ska jag trösta mig med en skål hemlagad rotfruktssoppa, något gott idag åtminstone...

Använd diesel :fakta

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Tändvätska fixar det.
Låt det inte bli någon vana.
Enstaka gånger är OK.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09

Prova smör eller olja.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har varken diesel eller tändvätska hemma, hade jag tänkt på det tidigare så hade jag gjort rent nävarna direkt efter med tändvätskan jag hade ståendes bredvid mig där jag var :(
Har testat smör men det hjälpte inte så oljan lär inte heller bita. Det får bli till att doppa nävarna i en dieseldunk imorgon helt enkelt och sova med "skitiga" händer...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Har varken diesel eller tändvätska hemma, hade jag tänkt på det tidigare så hade jag gjort rent nävarna direkt efter med tändvätskan jag hade ståendes bredvid mig där jag var :(
Har testat smör men det hjälpte inte så oljan lär inte heller bita. Det får bli till att doppa nävarna i en dieseldunk imorgon helt enkelt och sova med "skitiga" händer...
Synd.
Aldrig provat smör på sådant.
Funkar dock på klister.

Tvätta ordentligt rent efter dieseln/fotogenen.
Ger sig på nervsystemet annars.

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Harley custom 110"
Hade tänkt åka hem från en 30 dagars tur offshore men inte fan, nån jävla fucko har tabbat sig med helikopterplatserna och nog fan blir det jag som inte får åka hem.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha