Idag är jag förbannad därför att...

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Jag måste säga att jag var lite förbannad för att jag sitter och jobbar här hemma ikväll.... men inte längre.
Den här tråden fick allt att kännas bättre. Jag har inte en sönder-repad bil, jag kan sova på kvällarna, jag har inga söndriga 19tumsfälgar... m.m. m.m.

Den här tråden fick mig att känna mig lite bättre. Tack för det :hihi

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag måste säga att jag var lite förbannad för att jag sitter och jobbar här hemma ikväll.... men inte längre.
Den här tråden fick allt att kännas bättre. Jag har inte en sönder-repad bil, jag kan sova på kvällarna, jag har inga söndriga 19tumsfälgar... m.m. m.m.

Den här tråden fick mig att känna mig lite bättre. Tack för det :hihi

Och du har heller inte ett välutvecklat vokabulär :D
Vad fan är "söndriga" :va

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Och du har heller inte ett välutvecklat vokabulär :D
Vad fan är "söndriga" :va

På sporthoj har jag inte det...

Söndriga är nog småländska skulle jag tro.... :va

Förresten är jag nog lite förbannad för att jag pratar småländska... :D

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
För att jag i morgon ska köra 13 mil enkel resa, för att en läkare ska bedöma hur läkandet av axeln går efter operationen. Visst, det är säkert bra att det är samma typ som kollar som gjorde operationen, men det är en jävla bit att åka bara för det... Och på min födelsedag dessutom... Tillbringa den på E6... :näsblod

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
För att jag i morgon ska köra 13 mil enkel resa, för att en läkare ska bedöma hur läkandet av axeln går efter operationen. Visst, det är säkert bra att det är samma typ som kollar som gjorde operationen, men det är en jävla bit att åka bara för det... Och på min födelsedag dessutom... Tillbringa den på E6... :näsblod

Men kom igen nu?
26 mil?
Europaväg?

Förrförra julen körde jag 35mil för att äta gröt med min farmor på julafton, till stora delar består den vägen av krokig grusväg, men det märks ju förstås inte när det är snöstorm.....

Jag vet inte hur många gånger jag har åkt och hämtat henne och skjutsat henne till doktorn och hem igen.

Grabben körde till skelleftå för att äta en Pizza som bara finns där, han plockade upp några klasskompisar på vägen, det blev 52 mil...

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Men kom igen nu?
26 mil?
Europaväg?

Förrförra julen körde jag 35mil för att äta gröt med min farmor på julafton, till stora delar består den vägen av krokig grusväg, men det märks ju förstås inte när det är snöstorm.....

Jag vet inte hur många gånger jag har åkt och hämtat henne och skjutsat henne till doktorn och hem igen.

Grabben körde till skelleftå för att äta en Pizza som bara finns där, han plockade upp några klasskompisar på vägen, det blev 52 mil...
Haha, precis.. 26 mil motorväg tar väl en 2.5h..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Men kom igen nu?
26 mil?
Europaväg?

Hon är skåning, i skåne är allt under 2 mil promenad avstånd och allt över är dagsturer och expeditioner, att åka som jag gjorde 50 mil för att köpa en bil för att den va billig kan dom inte tänka sig även om den är 10 000 billigare än det som finns närmare.

De e bara åk!

Undra vad dom säger om att jag ska köra till sälen med min rissiga volvo..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Där bräcker min jobbarkompis dig!
Han har aldrig ägt en bil, aldrig skruvat i en bil.
Nästan aldrig kört bil sedan han tog körkortet.

Han åkte upp till Haparanda och köpte sig en risig Audi 100 från sent 80tal.

Nu är han på väg till StAnton.

Sista rapporten jag fick var han i göteborg och servoremmen hade krängt....

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Hon är skåning, i skåne är allt under 2 mil promenad avstånd och allt över är dagsturer och expeditioner, att åka som jag gjorde 50 mil för att köpa en bil för att den va billig kan dom inte tänka sig även om den är 10 000 billigare än det som finns närmare.

De e bara åk!

Bor man i Skåne kör man inte till Sälen/Åre/Whatever. Man kör till Alperna :fakta

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Bor man i Skåne kör man inte till Sälen/Åre/Whatever. Man kör till Alperna :fakta
True :yoparty
Tyvärr har jag inga polare som åker skidor här nere så åker med gamla polares polare istället :)

Fast i påsk ska jag till riksgränsen med en polare från skåne, men det e för att han ska jobba som kupiör så kanske inte riktigt samma sak :tungan

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Men kom igen nu?
26 mil?
Europaväg?

Du bor i Norrland, det gör inte jag! :)

Mycket kan jag tänka mig att köra långt för, men ett besök hos en läkare, som tar 5 min, och som inte just denna läkaren gör bättre än någon annan, det tycker jag är drygt.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Där bräcker min jobbarkompis dig!
Han har aldrig ägt en bil, aldrig skruvat i en bil.
Nästan aldrig kört bil sedan han tog körkortet.

Han åkte upp till Haparanda och köpte sig en risig Audi 100 från sent 80tal.

Nu är han på väg till StAnton.

Sista rapporten jag fick var han i göteborg och servoremmen hade krängt....
Jag köpte en skrotfärdig SAAB 9000 med miljoner fel och fuskade mej igenom besiktning.
Körde ner den till Chamonix i Frankrike.
På plats lägger generatorn av utan orsak.
Nån månad senare fungerar den igen utan orsak.
Körde hem bilen igen.
Under hela resan tillkom ungefär en miljon till fel.
Att skiten tog mej hem gjorde mej nästan religiös!

Men bilen för att återknyta till tråden; Hade inte SAAB varit ett sånt skitmärke hade bilhelvetet inte haft miljoner fel till att börja med.
SAAB gör mej förbannad!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Jag köpte en skrotfärdig SAAB 9000 med miljoner fel och fuskade mej igenom besiktning.
Körde ner den till Chamonix i Frankrike.
På plats lägger generatorn av utan orsak.
Nån månad senare fungerar den igen utan orsak.
Körde hem bilen igen.
Under hela resan tillkom ungefär en miljon till fel.
Att skiten tog mej hem gjorde mej nästan religiös!

Men bilen för att återknyta till tråden; Hade inte SAAB varit ett sånt skitmärke hade bilhelvetet inte haft miljoner fel till att börja med.
SAAB gör mej förbannad!
Håll käften på dig, saab är knappast ett skitmärke elektroniken i 9000 är skit men det är för underlevrantören e skit, och underleverantören är skit för att dom inte har råd med bättre eftersom det här landet är fullt av korkade bönder som aldrig ägt en saab men måste kasta skit på det eftersom dom använder nyteknik och tar sig framåt vilket man inte kan säga om volvo..

Rätt kul att allmänna uppfatningen är att saab är slöa, men säg 3 bilar med bättre prestanda än 9000 2,3t för under 10k? 200hk och 300nm i 1,5ton bil är inte direktslöt..

Sen är försäkringen billigare på den än på en 745a med 115hk. Så jag skulle nog säga att saab är en grymt underskattad bil.

Alex T

ruta ett igen
Gick med
20 Mar 2007
Hoj
Honda SP-2 castrol edition
Last edited:

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Värsta är att skåneresor kräver tolk för att man ska förstå språket!

För mig är det inget skämt. Kör Norrbotten-Skåne med lastbil nu och har allvarliga problem med Danskan dom pratar där nere. Jag får fråga "ursäkta, vad sa du?" ungefär varannan mening...

Lär er prata Svenska!

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...