Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
För några dagar sen blev jag återigen förbannad på det själviska tänk som vissa lastbilschaffisar far med... Hur fan tänker en del!?:dummer

Två lastbilar ligger på en motorväg och är, för tillfället, på väg åt samma håll. Men bara för att den bakomvarande lastbilen ligger och kör 1 km/h snabbare än den framförvarande lastbilen så bara måste han köra om. Och med tanke på att dessa två ekipage kör mer eller mindre lika fort så tar omkörningen en halv evighet, vilket innebär att alla bilister som kör snabbare tvingas sakta ner och vänta på att snabblastbilen ska komma om seglastbilen och glida tillbaka in i höger körfält. Vafan, kan inte den bakre lastbilen dra av den enda kilometern och lägga sig bakom den andre lastbilen istället?:va Varför ska alla vi andra bli lidande för att ni ska om "bara därför att"!?:confused: Ge fan i att köra om, eller vänta åtminstone tills det inte finns några snabbare trafikanter i närheten!:mad:

Det måste ju finnas en del lastbilschaufförer här inne, kan någon vänligen förklara varför en del gör på detta sätt?:va Så jävla frustrerande kan det ju inte vara att tvingas ligga bakom en annan lastbil när det nu handlar om så små hastighetsskillnader... Och eftersom han där framför banar väg genom luften så kan ni ju dessutom tjäna en hacka tack vare minskat luftmotstånd och därmed minskade bränslekostnader. Varför känner en del att de måste köra om?:va

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
För några dagar sen blev jag återigen förbannad på det själviska tänk som vissa lastbilschaffisar far med... Hur fan tänker en del!?:dummer

Två lastbilar ligger på en motorväg och är, för tillfället, på väg åt samma håll. Men bara för att den bakomvarande lastbilen ligger och kör 1 km/h snabbare än den framförvarande lastbilen så bara måste han köra om. Och med tanke på att dessa två ekipage kör mer eller mindre lika fort så tar omkörningen en halv evighet, vilket innebär att alla bilister som kör snabbare tvingas sakta ner och vänta på att snabblastbilen ska komma om seglastbilen och glida tillbaka in i höger körfält. Vafan, kan inte den bakre lastbilen dra av den enda kilometern och lägga sig bakom den andre lastbilen istället?:va Varför ska alla vi andra bli lidande för att ni ska om "bara därför att"!?:confused: Ge fan i att köra om, eller vänta åtminstone tills det inte finns några snabbare trafikanter i närheten!:mad:

Det måste ju finnas en del lastbilschaufförer här inne, kan någon vänligen förklara varför en del gör på detta sätt?:va Så jävla frustrerande kan det ju inte vara att tvingas ligga bakom en annan lastbil när det nu handlar om så små hastighetsskillnader... Och eftersom han där framför banar väg genom luften så kan ni ju dessutom tjäna en hacka tack vare minskat luftmotstånd och därmed minskade bränslekostnader. Varför känner en del att de måste köra om?:va

Som ett F1-lopp i slow motion. Lika irriterande som när bilister som sitter i köer måste kryssa mellan filerna för att tjäna en plats, och därmed själva bidrar till att förvärra den kö de sitter fast i.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Som ett F1-lopp i slow motion. Lika irriterande som när bilister som sitter i köer måste kryssa mellan filerna för att tjäna en plats, och därmed själva bidrar till att förvärra den kö de sitter fast i.

Det är också jävligt irriterande, men jag upplever ändå att man är med om lastbilsomkörningar oftare än man sitter i långa köer... Avskyr lastbilar som kör om på det där viset, nu blev jag förbannad igen bara för att jag tänker på dem:mad:

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Det är också jävligt irriterande, men jag upplever ändå att man är med om lastbilsomkörningar oftare än man sitter i långa köer... Avskyr lastbilar som kör om på det där viset, nu blev jag förbannad igen bara för att jag tänker på dem:mad:

Wipe them out. All of them.

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Det som gör mig förbannad är det skämt som kallas kollektivtrafik i Stockholm. Sträckan Berga - Uppsala tar lika lång tid som sträckan Karlskrona - Uppsala. Den första sträckan är knappt 15 mil lång, den andra är närmare 60 mil. Vad i helvete liksom, hur svårt kan det vara? Kan ju lika gärna ta min jävla packning och marschera den sträckan som stå och vänta som ett fån på buss/tåg/pendeltåg/upptåg/älghonor/grävlingsfamiljer/småsyskon eller fan själv... :huvet

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag är förbannad på Discovery. Som vanligt.
Hur många sopiga serier kan man sända i samma kanal egentligen?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Det som gör mig förbannad är det skämt som kallas kollektivtrafik i Stockholm. Sträckan Berga - Uppsala tar lika lång tid som sträckan Karlskrona - Uppsala. Den första sträckan är knappt 15 mil lång, den andra är närmare 60 mil. Vad i helvete liksom, hur svårt kan det vara? Kan ju lika gärna ta min jävla packning och marschera den sträckan som stå och vänta som ett fån på buss/tåg/pendeltåg/upptåg/älghonor/grävlingsfamiljer/småsyskon eller fan själv... :huvet

Idag är jag förbannad för att det där fick mig att spruta ut starköl på monitorn. Jävla fasoner. :censored

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Jag utgår ifrån att det är orutinerade snubbar, som känner att de har gott om mos kvar i maskinen när de ligger i draftfickan. När de väl kommer ut i verkligheten, så finns det inte många extrapållar kvar i stallet.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag utgår ifrån att det är orutinerade snubbar, som känner att de har gott om mos kvar i maskinen när de ligger i draftfickan. När de väl kommer ut i verkligheten, så finns det inte många extrapållar kvar i stallet.

Men i så fall så måste ju mer eller mindre varenda jävla chaffis där ute vara så kallat orutinerad??:va Jag menar, jag har nästan aldrig sett två (eller fler) lastbilar från olika åkerier ligga och leka tåg... Ser man lastbilar i grupp så brukar de vara antingen från samma åkeri, fast i en kö eller stillastående på någon truckeparkering. I övrigt så verkar majoriteten ha ett behov av att köra om varandra...

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Det skulle ju kunna vara så att den ena är tungt lastad och den andra fraktar frigolit, då finns det ju en anledning att köra om eftersom den ena är sölig som faen vid en uppförsbacke... Sen är dom ju spärrade till 90 blås dessutom så det går ju verkligen inte att köra fortare om dom så hoppar på gasen.. Sen kan vi väl lägga till att dom har rätt fint reglerade arbetstider och missar dom en rast så får dom pisk...

Sen kan det ju rent teoretiskt vara så att killen bakom är kissnödig, då skulle jag också ha bråttom... :hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Det skulle ju kunna vara så att den ena är tungt lastad och den andra fraktar frigolit, då finns det ju en anledning att köra om eftersom den ena är sölig som faen vid en uppförsbacke... Sen är dom ju spärrade till 90 blås dessutom så det går ju verkligen inte att köra fortare om dom så hoppar på gasen.. Sen kan vi väl lägga till att dom har rätt fint reglerade arbetstider och missar dom en rast så får dom pisk...

Sen kan det ju rent teoretiskt vara så att killen bakom är kissnödig, då skulle jag också ha bråttom... :hihi

Förvisso, men hur ska den bakomvarande veta vem som är tyngst lastad när det nu går i princip lika fort just för stunden?:va Varför inte vänta tills man märker att den framförvarande bilen är mycket långsammare på ett specifikt ställe och då göra en mycket snabbare omkörning?
Det är ju precis där det blir konstigt: De kör mer eller mindre precis lika fort, så varför måste de tvunget köra om och göra livet surt för alla andra? Seriöst, jag har suttit bakom lastbilar som utan att överdriva tagit 10 minuter på sig att komma om lastbilen de försöker köra om (och då försökte jag ändå hjälpa nissen genom att hålla bra avstånd så att han skulle kunna slå av och glida tillbaka bakom den andre, men icke gjorde han det). Vad är poängen med att köra om och sakta ner alla andra till deras jävla 90 km/h om nu hastighetsskillnaderna är så uppenbart små??
Och jag tror inte att de räddar några kafferaster med sina jävla omkörningar när de nu tjänar så oerhört lite hastighet på dem. Det kan skilja så lite som max någon enstaka km/h, vilket max skulle rädda några minuter fram till destinationen, men ändå ska de om. Varför!? Jag blir så förbannad över att jag ska tvingas sakta ner ganska betydligt (från 120 ner till 90 skiljer det 30 km/h, jämfört med deras 3 km/h från 87 upp till 90 ca...) bara för att de vill spara in obetydliga minuter. Inte för att jag förlorar särskilt mycket tid under en enstaka lastbilsomkörning, men eftersom nu alla gör likadant så blir det ett jävla gasande och bromsande, gasande och bromsande och gasande och bromsande mellan alla jävla omkörande lastbilar. Det tar tid, det är dåligt för min bränsleekonomi och det är mest bara i största allmänhet jävligt upprörande.

I så fall borde han ta av på närmaste rastplats och pinka istället för att jävlas med mig!:fatta!

Inget du säger kan få mig att förlåta deras själviska beteende, bara så att du vet:tungan

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Skulle inviga GoPro HDn jag köpade på vårturen idag.

Fanskapet har ju ingen display som visar om man filmar eller inte och givetvis var den inställd på foto och inte filmning, så blev 1 kort i garaget istället för en mysig vårrulle.
:mad:

Sen hade jag glömt att dra åt tankskruvarna efter vinterns bekymmer, så fick gasa med ena handen och skruva med andra :D

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Lite lätt irriterad text
Inget du säger kan få mig att förlåta deras själviska beteende, bara så att du vet:tungan

Heeeelt lugnt.. .Sitter själv och svär som faen bakom ratten...
Såvida jag inte somnar...
Hade bara lite brainstorming med mgi själv och det brukar inte ens gå sådär bra... :hihi

För övrigt så är jag förbannad på det där lilla snöovädret jag precis fick i skallen... JAg skulle ju grilla för första gången 2010 ikväll juh..
Bäst för SMHI att det slutar omedelbums!! :mad:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Heeeelt lugnt.. .Sitter själv och svär som faen bakom ratten...
Såvida jag inte somnar...
Hade bara lite brainstorming med mgi själv och det brukar inte ens gå sådär bra... :hihi

Blev inte irriterad på dig (även om det lät så), blir bara så förbannad varje gång jag tänker på det där eftersom jag precis som du kan skrika mig harmynt där i förarsätet över dessa äckliga lastbilschaffisar som bara tänker på sig själva... Men jag ber om ursäkt om jag verkade sur på dig, det var jag inte:)

Somna bakom ratten är sällan bra:skrämd

:hihi

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen

De skjuts för lite.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Det som gör mig förbannad är det skämt som kallas kollektivtrafik i Stockholm. Sträckan Berga - Uppsala tar lika lång tid som sträckan Karlskrona - Uppsala.
Vänta bara tills du ska tillbaka efter en helgpermis och står på centralen kl 01:30 för att ditt x2000 blivit x antal tim försenat, efter mycket väntan får du sedan åka specialbuss till berga och komma fram 03:30. Du hinner sova 30 min innan kompanichefen kommer in och vrålar uppställning inför snabbmarsch om 2 min.

Har man inte varit död i kroppen innan så blir man de defenitivt då ;)

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Efter ett par öl så lyckades jag lova att en kille skall få vara inneboende hos mig i maximalt sex månader... Ångrade mig nästan direkt efter att vi skakat hand på det :mad:

Bara att hoppas han hittar eget riktigt snabbt!

Okej om det varit en tjej med bomullsrondeller å krafs, men nu e de ju inte det :(

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Blev inte irriterad på dig (även om det lät så), blir bara så förbannad varje gång jag tänker på det där eftersom jag precis som du kan skrika mig harmynt där i förarsätet över dessa äckliga lastbilschaffisar som bara tänker på sig själva... Men jag ber om ursäkt om jag verkade sur på dig, det var jag inte:)

Somna bakom ratten är sällan bra:skrämd

:hihi

kört e6an mellan trelleborg malmö nån gång? motorvägssträckan där man brukar träffa på lastbilar är endast en mil lång, men det mesta jag varit med om är FEM omkörningar av lastbil med lastbil :huvet

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Efter ett par öl så lyckades jag lova att en kille skall få vara inneboende hos mig i maximalt sex månader... Ångrade mig nästan direkt efter att vi skakat hand på det :mad:

Bara att hoppas han hittar eget riktigt snabbt!

Okej om det varit en tjej med bomullsrondeller å krafs, men nu e de ju inte det :(

Har du tur kanske han kör med bomullsrondeller å eyeliner. :fakta :D

Mitt pipiga jävla högerknä driver mig till vansinne, lite motocross och löpträning och det bara piper i skiten, idag skall det få ett helvete, det blir cross idag igen. :mad:

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA