SGM
BTG 8:20
Pissväder, igår 8 plus, torra vägar, vårpremiär med italienskan...livet lekte, idag 2 dec blötsnö och min avisade jävla garageuppfart skottades för femtielfte jävla gången. Jävla runk.
Vaknar man upp o det är mörkt så letar man väl sig ut därifrån o går hem o sen är det ur världen.
Man måste ha i åtanke att pat som blir inlåsta kan vara smärtpåverkade etc och inte alltid kan fatta "rätt" beslut.
Så länge pat är på en vårdinrättning har vi ansvar för dem!
Jag har själv varit med om att bli inlåst, det inte så "enkelt" att ta sig ut om man inte har nycklar (ngt som vi i bemaningen oftast inte har ute hos uppdragsgivarna)
Jag gick totalt igenom tre dörrar, den första gick att öppna utan problem utan nycklar liksom den andra men den tredje ut gick inte att öppna. Dörr två som jag precis hade gått igenom gick till min fasa inte att öppna från den sidan jag var och voila ..jag blev instängd på en yta på 4 x 2 meter.
Jag fick ringa min chef som fick ringa vc som fick hämta ngn att låsa upp. Arbetstiden för övrig personal var inte slut och jag bankade och skrek rätt rejält men utan resultat så efter 20 minuter var jag rätt uppgiven.
Till följd av detta fick alla dörrarna bytas och nya rutiner för stängning införas.
Har också stört mig på detta jävla tomtemögel.. har fan vart bitter hela dagen över det...Men VAFFAN!
Mer jävla lappmjäll?
Pissväder, igår 8 plus, torra vägar, vårpremiär med italienskan...livet lekte, idag 2 dec blötsnö och min avisade jävla garageuppfart skottades för femtielfte jävla gången. Jävla runk.
Är det möjligt ens? Nu är jag så jävla less på't att någon kommer få skit för det här under dagen, någon bär ansvar, har någon adressen till det förbannade miljökonventet som kördes i Danmark? :jihad
Det ska vara kallt och regna imorgon, just den dag som jag ska köra 6 mil enkel väg för att få besiktiga min hoj Det störiga är att det är precis så att man kan köra, men att det kommer bli jävligt kallt, jävligt blött och jävligt tråkig körning. Hade det blivit värre väder (typ så som ni har det norrut) så hade det ju varit lugnt, då hade jag fått ställa in och boka om tiden på grund av okörbarhet. Men imorgon går det ju att köra (även om det kommer kännas piss), så då får man ju göra det också
Idag är jag förbannad på att Beatrice Ask fullständigt saknar rättstänkade
hur gick det på besiktningen? o var besiktigade du?
Är du nervös för att få hem ett färgglatt kuvert?
Egetligen borde jag vara glad eftersom det visar ju bara vilken oerhört inkompetent människa vi har som justitieminister. T.o.m Reinfeldt har backat från uttalandet - det säger en hel del.
Fick underkänt på att reflexjäveln saknades (trodde att jag hade kombinerat i glaset men nehepp) samt att drivpaketet var slitet. Men nu är allt åtgärdat så jag drar på ombesiktning imorgon, sen är det klart. Var på bilprovningen i landskrona, ganska så precis bredvid motorvägen du vet. De hade tidigaste tiden.
Men men, det var dock ett par saker som var bra idag:
- det regnade inte (fast det var kallt satan, fick ha duybbla jackor för att inte frysa).
- Addemoto i Lund hade drivpaket i lager, bara att dra in, köpa och trycka dit
ska försöka få en tid i nästa vecka men frågan är hur långt man får köra för att få besiktiga
Min hoj är numera besiktigad och klar Svängde inom addemoto på vägen hem från besiktningen igår och köpte nytt drivpaket samt reflex, bultade på det på eftermiddagen och ombesiktigade in lund (behövs tydligen inte bokas tid för sånt, drop-in eller vad man ska kalla det) nu i morse! Satan vad det ska köras, varenda jävla vackra dag ska det ut och brassas
Jag gjorde likadant i fjol, fick underkänt på bromsljuskontakten som glappade.
Åkte till alla MC firmor i stan och jagade en, men hittade slutligen en begagnad hos världens bästa MC mekaniker, fick den gratis bytte och ombesiktade med godkänt inom en timme.
Besiktningssnubben kom ut och kollade på gården när jag bromsade.
Fick underkänt på att reflexjäveln saknades (trodde att jag hade kombinerat i glaset men nehepp)...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|