Jag trallade glatt runt på Mc-mässan i köpenhamn i goda vänners lag när jag plötsligt snubblar och...vrickar mig? nä... stukar mig?
åker in till akuten, rötgas och det konstateras ledband=av...fine. Det kan man leva med, lite lindat så fortsätter livet som vanligt med lite ipren i kroppen.
Jobbar dagen efter, funderar på om jag orkar åka till stockholm och träna i helgen, konstaterar att smärta är vekhet som lämnar kroppen och bestämmer mig för att åka, planerar allt, lånar fetingbil å ta mig upp med, packar släp och hela kittet.
Onsdag morgon. Akuten ringer. De har MISSAT den lilla detaljen att min fot är BRUTEN!
Torsdag. In på sjukhuset. OPERATION!
Konsekvens:
- Inget jävla fucking Stockholm
- Ingen hojkörning
- Ingen ridning
- Ingen träning
- Inget jävla fys-test till polisutb.
OCH GIPS från knäet och ner.... I 6 JÄVLA FUCKING VECKOR!!!
Notera läkarens namn och hiva sen gipset i skallen på den fan när du blir av med det.![]()
Jag trallade glatt runt på Mc-mässan i köpenhamn i goda vänners lag när jag plötsligt snubblar och...vrickar mig? nä... stukar mig?
åker in till akuten, rötgas och det konstateras ledband=av...fine. Det kan man leva med, lite lindat så fortsätter livet som vanligt med lite ipren i kroppen.
Jobbar dagen efter, funderar på om jag orkar åka till stockholm och träna i helgen, konstaterar att smärta är vekhet som lämnar kroppen och bestämmer mig för att åka, planerar allt, lånar fetingbil å ta mig upp med, packar släp och hela kittet.
Onsdag morgon. Akuten ringer. De har MISSAT den lilla detaljen att min fot är BRUTEN!
Torsdag. In på sjukhuset. OPERATION!
Konsekvens:
- Inget jävla fucking Stockholm
- Ingen hojkörning
- Ingen ridning
- Ingen träning
- Inget jävla fys-test till polisutb.
OCH GIPS från knäet och ner.... I 6 JÄVLA FUCKING VECKOR!!!
Man skriver "EJ REKLAM TACK" på dörren....men tro fan att man får all reklam möjligen iallfall. Problemet här är att utlänska familjer skickar sina barn som tydligen inte kan LÄSA att dela ut reklam för att dryga ut familjekassan....för i helvete va irriterande att behöva kasta massa skit var o varannan dag!!
Lösningen är att spara alla svarskuvert och fylla dom med all möjlig reklam och stoppa det på brevlådan![]()
Mitt liv har äntligen fått en mening![]()
Jag hittar inte mitt pass![]()
Och jag åker till London på onsdag. Visst, det går att fixa ett provisoriskt pass. Men det kostar 980:-!!!
Måste man verkligen ha ett pass? Räcker det inte med körkortet?
På British Airways hemsida står:
"Ditt pass eller ID-kort kontrolleras på flygplatsen innan du får gå ombord på flygplanet." - http://www.britishairways.com/travel/chkopt/public/sv_se
Skall man följa regelboken är KK inte ok då nationalitet inte står angivet. Nationellt ID-kort eller passet är det som gäller...
Men jag har ännu inte blivit nekad att resa på mitt KK inom schengen...
Man skriver "EJ REKLAM TACK" på dörren....men tro fan att man får all reklam möjligen iallfall. Problemet här är att utlänska familjer skickar sina barn som tydligen inte kan LÄSA att dela ut reklam för att dryga ut familjekassan....för i helvete va irriterande att behöva kasta massa skit var o varannan dag!!
Jag känner en som har gjort så i 20 års tid.
Det är en utstuderat elak jävel, han finner en nästan pervers njutning i att lyckats ta reda på vem som står bakom bolagen, och sedan beställa alla extraspecialerbjudanden i hela sverigehäftet till dom.
I synnerhet "prova på paket" med sexiga trosor storlek "s" till någon som har en svartsjuk fru i storlek xxl....
Dessutom har han en av dom klockrenaste "gansta-dialekterna" som går att uppbringa på denna jord.
Efter att ha jagat en handläggare på försäkringskassan men alltid blivit kopplad till växeln trots att han ringde direktnummer så sa han "Eyy bruchan, säg till bossen att jag vill ha betalt för tjacket, han vet var han får tag på mig"
Han har humor!!
Hej bullen...min koooompis....haaan har ett probleeeem
Erkänn nu att du är den elake jäveln med humor![]()
Skall man följa regelboken är KK inte ok då nationalitet inte står angivet. Nationellt ID-kort eller passet är det som gäller...
Men jag har ännu inte blivit nekad att resa på mitt KK inom schengen...
![]() |
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
![]() |
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
![]() |
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
![]() |
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |