Idag är jag förbannad därför att...

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Man kollar ut; fint väder, temperaturen närmar sig tio grader, det är torrt.. ..men så mycket jävla grus överallt att det är som att köra på en speedwaybana.

Går in på kommunens hemsida. "Nu sopar vi vägarna." Perfekt! Läser vidare:

"Eftersom det har varit en snörik vinter med mycket halka har vi särskilt mycket grus och sand att ta upp i år. Det ligger fortfarande kvar en del snö, vilket innebär att vi kommer att behöva sopa i flera omgångar. Du kommer eventuellt att se grus som ligger kvar på marken trots att vi har sopat din väg en gång, men då vet du att vi återkommer och sopar en gång till.
Målsättningen är att sandupptagningen ska vara helt klar i mitten på maj om vädret och temperaturen tillåter. Vartannat år börjar vi sandsopningen på den norra ön och vartannat år den södra ön. I år är det södra ön som är först ut."

Mitten på MAJ? WTF?!? :censored

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Idag är jag förbannad för att när jag väl var ute i garaget i full mundering för att dra första repan för år, så visar batteriet 5,5 volt...

Tjavo

Ride Hard Die Free.
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
K6
Idag blev jag mest besviken på mig själv.
Dagens idiot x1000..
Plockade ut hojen första gången, första gången jag kör den eftersom jag köpte den när det va massa snö.

Skulle igentligen bara starta upp den lite men så va en annan polare i garaget och frågade om jag inte skulle ta en runda, fick låna en hjälm an han.

Klart man inte kan låta bli då, så tänkte bara ut och prov åka en fram och tebax på gatan utanför garaget typ.
Jeans, munk jacka och en för stor hjäm...
Själv klar gav man på lite och kände att detta gårbra, drog upp han på bak slangen och kände att det gick lite väl högt. så la ner med en gång.. när jag sedan stannade sa polaren att jag legat "över" 5 över 12 om man säger så..
Skämndes fruktansvärt för mig själv då jag alltid säger att man ska ta det lugnt och ha rediga skydd..
Insåg hur nära det va att det gick riktigt, riktigt illa och vilken jävla idiot man är... skam blandat med rädsla.
Ne nu är det jag som skärper till mig och kör inte 1m förenst jag fått hem min utrustning..

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Det som gör mig förbannad är att jag måste vänta en månad till jag får ta premiärturen med hojen. Kliver ombord på HMS Gladan nästa vecka och blir 3 veckor till sjöss vilket visserligen ska bli kul. Men jag hade hellre åkt hoj än den här:

Forsta%20bild.JPG

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Återigen är jag förbannad över att folk inte kan skriva och stava ordentligt, särskilt besviken är jag på folket här på sporthoj som anser sig vara så himla duktiga på allt men samtidigt inte kan avgöra hur och när man ska särskriva ord.
Gurrrr!

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Jefla veder. Igår,redigt brassa helvetväder. Idag,snö och eskimåväder. Man bli ju förbannad.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jefla veder. Igår,redigt brassa helvetväder. Idag,snö och eskimåväder. Man bli ju förbannad.

Jag vet inte ens om jag orkar bli förbannad, man fick ju ett par fina dagar, här snöar det i alla fall inte, men det är genomgrått piss (normalläget mer eller mindre).

Frågan är om man ens orkar dra iväg med dödsraketen och sprätta sand?

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto

Bifogat

• 05042010092.jpg
    05042010092.jpg
    239.2 KB · Visningar: 55

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Fifaan...sånt är oförlåtligt :(
Har man inte tillräckligt med egna problem så får man en knippe av andra...det är fanimej demokrati de!

Såg för övrigt ännu en ursäkt till människa idag, han kunde inte begripa att p-fickan var bara marginellt större än hans bil.

Resultatet då? Hans dragkrok tog i bilen bakom så att den gungade till rejält och bilen framför fick en lite lättare tryckare. Ut kliver en hårig gubbe och börjar packa ur all skit ur bakluckan innan han sen kommer på att barnen i baksätet ju också ska me.

Nu blev det inget, ja inte som jag kunde se, på nån av de andra bilarna...ibland har man tur. Hopplöst med folk...

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag har slösat bort 100minuter av mitt liv :mad: Hade bestämt mig för att gå på bio ikväll. Tyvärr hade Heron City varken Fantastic Mr Fox eller Hurt Locker. Äckelsergels kan ta sig i mumindalen eftersom det är så jobbigt med parkering. Hursomhelst:

Pröjsar surt 95:- för Valhalla Rising. Enligt imdb är det både vikingar slakt och allehanda spännande. Missade tyvärr att filmen var fransk. Annars hade jag nog tagit mitt förnuft till fånga.

Filmen börjar inför en halvtom salong. Efter 20minuter av några scener som inte har ett skit med varandra att göra och som ser ut att vara inspelat med en mobilkamera går hälften av de i salongen. Eftersom jag är snål så in i helvete tvingar jag mig själv att sitta kvar när jag ändå betalat för skiten och bemödat mig åka dit.

Efter 100minuter av scener som inte hänger ihop för fem öre, utan någon direkt story, högvis med b-skådisar och skitkass kvalité på inspelningen så skrattar de som är kvar åt hur jävla äckligt patetisk skitfilmen var. Ingen har lyckats förstå vad den handlade om heller.

Hur i hela helvetes kan de visa sån skit på bio?! :4skrika

68% av filmen är bilder i profil på en enögd stum barbar/viking/kristen (lyckades aldrig fatta vilket) som tydligen är huvudrollen på något vis. Blandat med lite klipp på någon skog, lite vatten och något moln. FYFAN SÄGER JAG! Såhär får det inte gå till!

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Idag fick jag ännu en p-skada...i samma område som sist.

Fick efter en del rotande tag på personen som körde. Bilen stod på en firma och firmans ägare berättade att det var sonen som körde bilen.

Såklart blånekar snubben, han menar att han borde ha känt om bilen tog i min bil och att det borde bli en massa som utbyte.

Han hade minsann inte parkerat någe fel inte och hade jag ställt mig en halvmeter längre fram så hade det aldrig hänt, så han menade på fullaste allvar att jag hade skuld i det hela.

Nu har jag fått ett fult skrapmärke på fronten och en repa på baken på mycket mindre än en vecka! Jojatackarja!

Går ju inte att göra något, jag har en serie med foton som tydligt visar hur nära vi står men vad hjälper det...ord står mot ord och så kommer det ju så klart förbli...

:kulspruta

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Jag inte kan hitta trådar jag vill hitta, exempelvis "klantigt fångat på bild" Hittar den inte när jag söker efter den, och om jag skulle hitta en tråd så vet jag inte hur jag ska kunna hitta dom igen!!

Hjälp någon?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...