Idag är jag förbannad därför att...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag har tänkt att avvakta och se... nästa månad borde de ju ha någon körning / tidig juni... annars så åker jag nog längre bort för att bli klar..

Måste ändå göra risk 2 och några lektioner
Övningskör till utbildningarna så va alla saker lösta :D med eller utan handledare får du avgöra själv :D

(Btw vafan e risk 1 & 2 för skräp, överväger om man ska ta körkort för hojen snart :hihi)

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
När folk kör 55-65km/h på en bred fin och torr 90-väg i dagsljus, samt bromsar till synes ingen anledning, för att plötsligt gasa på igen, för att efter några sekunder gå ner till 60 igen!?!?! :mad: (ja, jag har jobbat idag och precis upplevt detta.)

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Hoj
;)
Övningskör till utbildningarna så va alla saker lösta :D med eller utan handledare får du avgöra själv :D

(Btw vafan e risk 1 & 2 för skräp, överväger om man ska ta körkort för hojen snart :hihi)

Riskutbildningen kom givetvis 2 mån före jag blev 18 förra året...

" och sen kom vintern "

Risk 1 : Lyssna, inget speciellt... Ang Droger & Alkohol, precis samma som du får lyssna på i den vanliga Teoretiska utbildningen men 500 kr och 3 timmar mera..

Risk 2 : Bara 3-4st i Sverige som godkänts att utbilda folk i Riskutbildning och alla är fullbokade...

Övningskör till utbildningarna

Problemen var inte att åka dit utan att få tider..

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Riskutbildningen kom givetvis 2 mån före jag blev 18 förra året...

" och sen kom vintern "

Risk 1 : Lyssna, inget speciellt... Ang Droger & Alkohol, precis samma som du får lyssna på i den vanliga Teoretiska utbildningen men 500 kr och 3 timmar mera..

Risk 2 : Bara 3-4st i Sverige som godkänts att utbilda folk i Riskutbildning och alla är fullbokade...

Problemen var inte att åka dit utan att få tider..

Hmm, vad är det där för skit? Jag tog både A1 och B innan det där kom. Innebär det att jag måste sitta och lyssna på skiten likförbannat om jag tar A?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Idag är jag förbannad, arg, uppskrämd och ledsen över att kärringjäveln som sköter ridskolan här i byn inte kan ha koll på sina satans jävla hundar!!!:mad:
Hon tog över ridskolan för något år sen, och sen dess har det bara varit skit med både henne och hennes djur. Hon fick tydligen ridskolan i present av sin rike morfar (hon har enligt uppgift alltid varit bortskämd och fått allt hon pekar på), la ner den två månader senare för "det var inte roligt längre" och gjorde därmed ungefär hundra ungar ridskolelösa. Men till saken: Hon låter sina stora jävla rottweiler springa helt lös och utan tillsyn, och den har terroriserat grannskapet sen den dag hon flyttade hit. Hon har blivit polisanmäld ungefär 30 gånger för att hundarna anfallit förbipasserande människor, men polisen kan inte göra något eftersom ingen än så länge, som tur är, har blivit skadad. Så ikväll var det min tur. Har blivit skälld och morrad på av hennes hundar tidigare när jag varit i närheten, men aldrig såhär. Var ute och sprang nu ikväll, alldeles nyss, på ett joggingspår som går förbi ridskolan, och så när jag börjar närma mig hennes område (ca 500 meter ifrån tomtgränsen) så ser jag hur något stort och svart kommer springande ur mörkret. Tar ur mp3-lurarna och hör då hur hunden skäller och morrar samtidigt som den rusar mot mig med full kraft. I släptåg har den dessutom hennes fyra jack russels, lika aggressiva de, och alla hundarna närmar sig hotfullt och morrar och skäller konstant. Vänder och börjar springa tillbaka, men hundarna förljer efter och hoppar på mig och försöker fälla omkull mig. Ökar takten (fyfan vad rädd jag var vid det här laget, och jag är varken hundrädd eller lättskrämd annars) och som tur är så stannar hundarna efter en 100 meter och vänder tillbaka. Går då in och knackar på första bästa hus och ber att få låna telefon för att polisanmäla händelsen. Blir så jävla upprörd över att hon inte kan ha koll på hundjävlarna!:4skrika Hon har absolut ingen pli på dem och hon har blivit polisanmäld för dem flera gånger, och vet ni vad hon har svarat på anklagelserna!? "mina hundar är så snälla så, jävla idioter som inte har något bättre för sig än att polisanmäla. De kan ju flytta ut på landet om de inte står ut med att folk har hund!" Amen vafan!?:dummer :huvet :mad: Vi Är på landet, det är du som flyttat hit med dina jävla odjur och det är du som låter dem löpa fritt (inte nog med att hon inte har personlig koll på dem när hon är hemma, hon lämnar dem fritt springandes även när hon åker bort! Hon har åkt till tyskland och stannat borta i flera dagar och låtit hundarna löpa och attackera folk bäst de vill! Hur fan är hon funtad!?:dummer Och dessutom sagt att "jag kommer och hämtar dem snart" när folk ringt och sagt åt henne för att hundarna är inne och springer på deras tomter och beter sig aggressivt, utan att ens vara i landet!:huvet), trots att de är aggressiva utav bara helvete och anfaller folk utan att du gör ett skit åt dem! Hur jävla pantad får man bli!? Jag är så arg just nu att jag skulle kunna slå ihjäl något!:4skrika :mad: :finger Får verkligen hoppas att snuten gör något den här gången, den människan är inte lämpad att ha hund!

Ville bara skriva av mig lite, ursäkta om det är osammanhängande och fan vet vad. Idag är jag förbannad, milt sagt.

En gammal bekant till död i canser.
Ytterligare en på gång.

Beklagar.

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Njaa jag är väl lite arg för att jag förmodligen pajat nåt :va

Dr. Moto

Ambitious but rubbish
Gick med
24 Jul 2008
Hoj
Honda
[-----------------------------------------]

Ungefär så långt ifrån en flygtur över bilen, alternativt studsat emot bilen och kört in i räcket.
Kommer på 55:an från Uppsala och ska köra över bron över E18. Från motorvägen kommer en blå Lupo som uppenbarligen inte tycker motorcyklar räknas när det gäller väjningsplikt.:fatta!

:4skrikaHelvete vad nära det var!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
För att butikerna/bankerna eller vem det nu är som sköter det inte kan ha samma betalningsterminaler när man handlar med kort. Vid en ska man dra med remsan utåt för att nästa gång dra med remsan inåt, en annan sätta in nerifrån, en annan uppifrån, en annan ska de ha leg och signera, ibland behövs kod ibland inte. Får några år sedan vet jag att man nämnde att "nu ska alla se likadana ut"...bullshit..jag har aldrig sett så många varianter som nu :huvet:mad:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
För att butikerna/bankerna eller vem det nu är som sköter det inte kan ha samma betalningsterminaler när man handlar med kort. Vid en ska man dra med remsan utåt för att nästa gång dra med remsan inåt, en annan sätta in nerifrån, en annan uppifrån, en annan ska de ha leg och signera, ibland behövs kod ibland inte. Får några år sedan vet jag att man nämnde att "nu ska alla se likadana ut"...bullshit..jag har aldrig sett så många varianter som nu :huvet:mad:
darfur-starving-girl.jpg

Själv tycker jag att det är hemskt att potatisarna är olika stora i mataffären, för att få en jämn koktid fordrar det ju att de större potatisarna delas för att bättre överensstämma med de mindre varianterna.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Idag är jag förbannad, arg, uppskrämd och ledsen över att kärringjäveln som sköter ridskolan här i byn inte kan ha koll på sina satans jävla hundar!!!:mad:...........................................................
Ville bara skriva av mig lite, ursäkta om det är osammanhängande och fan vet vad. Idag är jag förbannad, milt sagt.
.

Knacka på hos henne och förklara att nästa gång hundjäveln kommer farande så slår du ihjäl den.
Jag hade fan slagit ihjäl hunden. Det är bland det värsta jag vet det där med tokiga hundar.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Någon äcklig idiot har snott min longboard :mad: :huvet :4skrika :finger :6surkart

Cyklar man på en longboard?

Aldrig hört det förut...

Knacka på hos henne och förklara att nästa gång hundjäveln kommer farande så slår du ihjäl den.
Jag hade fan slagit ihjäl hunden. Det är bland det värsta jag vet det där med tokiga hundar.

:fakta

Frågan är bara hur man slår ihjäl en hund plus fyra till. Men jag gillar tanken.

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
V11 Sport -01
Frågan är bara hur man slår ihjäl en hund plus fyra till. Men jag gillar tanken.

Har med sig ett kortat brännbollsträ, typ 3-4dm, i näven. Lappa till det stora kräket i skallen med det. Alt. lagom hårt över nosen i uppfosrtingssyfte. Småkrafset är väl mer irriterande än att de kan göra nån reell skada.

Har hittills aldrig råkat ut för hundar på det sättet, men brukar alltid förbereda mig om en hund springer mot mig när jag är ute och joggar. Kolla in den hela tiden och lappa till med knytnäve över nosen om den nafsar.

/Anders

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Jatjena. Vad tror du kommer att hända nästa gång en chej ilsknar till på en dreglande apdjävel som torrjuckar, om det blir accepterat att prygla djur?

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!