Jag förstår. Tycker att det är för jävla trist att folk inte kan ha koll på sina djur... Jag menar, varför skaffar man ens hund om man sen gör på det här sättet med den??
Jag försökte inte så mycket "springa ifrån den" som att ta mig ut ur dess revir. Tänkte att han väl borde lämna mig i fred om jag bara försvann ur hans åsyn.
Testade att göra som du säger, möta den och vråla åt den, men det verkade inte hjälpa... Snarare tvärtom, när jag vrålade så gjorde han ett utfall mot mig. Testade då istället att långsamt backa bort, men då började han försöka hoppa omkull mig och hugga efter mig. Så jag sprang. Som tur var följde han inte efter så länge... Sinnessjukt aggressiv hund den, fan vad arg jag blir på kärringen som inte kan hålla ordning på besten...
Du menar som ett strypgrepp? Får man inte tänderna väldigt nära ansiktet då? Fan om man då tappar greppet... Rent instinktivt känns det som om mina ben kan göra större skada än armarna. En välriktad spark (riktig spark alltså, ingen jävla tåfjutt. Har tränat diverse sparksporter tidigare så det känns som om man har hyfsad koll på fotarbetet i alla fall) mot huvud/nacke borde kunna ge effekt. Om inte annat så får jag väl beväpna mig inför varje besök bort ditåt... Har tyvär kompisar åt det hållet (samt att min löparrunda går där förbi), så det finns ju viss risk att man råkar ut för hundaset igen...
Om jag ger mig in i en fajt med monstret så kommer jag slåss för att döda den. Vill inte försöka uppfostra den och plötsligt befinna mig i en situation där jag retat upp hunden mer än nödvändigt utan att göra slut på den, det kan sluta illa...
Får ta med mig en rulle silvertejp nästa gång jag ska dit, en sten fäst vid en gren kan bli en lagom hammarslägga.