Idag är jag förbannad därför att...

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Har med sig ett kortat brännbollsträ, typ 3-4dm, i näven. Lappa till det stora kräket i skallen med det. Alt. lagom hårt över nosen i uppfosrtingssyfte. Småkrafset är väl mer irriterande än att de kan göra nån reell skada.

Har hittills aldrig råkat ut för hundar på det sättet, men brukar alltid förbereda mig om en hund springer mot mig när jag är ute och joggar. Kolla in den hela tiden och lappa till med knytnäve över nosen om den nafsar.

/Anders

Är det en store vovve räcker inte knytnävarna särskilt långt, tro mig :näsblod

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Knacka på hos henne och förklara att nästa gång hundjäveln kommer farande så slår du ihjäl den.
Jag hade fan slagit ihjäl hunden. Det är bland det värsta jag vet det där med tokiga hundar.

Det är fan bud på det, men det finns två problem med den taktiken:
- Även om jag säkert blir hyllad som byns hjälte för dådet kan man ju ge sig fan på att rättsväsendet har annat att säga om saken.
- Om monstret inte dör på första träffen så lär jag få det hett om öronen. Ett slag eller en spark som inte tar skruv lär ju bara göra hundrackan omåttligt förbannad, och sen äter han väl upp mig hel.

Oavsett vad så går jag inte förbi där än på ett tag.

Jatjena. Vad tror du kommer att hända nästa gång en chej ilsknar till på en dreglande apdjävel som torrjuckar, om det blir accepterat att prygla djur?

Kan förstå att du som hundägare tycker att det låter fördjävligt, men jag vill bara passa på att inflika att jag själv är både hundägare och djurvän. Men jag har absolut inget till övers för detta monster, den hunden är inte av denna världen. Stor och aggressiv och fruktansvärt territorial. Platsen den anföll mig på häromdagen ligger långt bortom ägarinnans tomtgräns, och där är det absolut inte ok att den dyker upp ur tomma intet och skäller, morrar och hoppar på mig och sen dessutom hugger efter mig. Inte ok.

Är det en store vovve räcker inte knytnävarna särskilt långt, tro mig :näsblod

Det är det jag är rädd för, lyckas man inte skaka om hjärnan eller knäcka nacken med en välriktad spark så är det nog adios amigos:näsblod

Frågan är bara hur man slår ihjäl en hund plus fyra till. Men jag gillar tanken.

Småhundarna är bara bjäbbiga, de var mer hejarklack åt den stora besten. Men den stora är så stor att jag nog behöver beväpna mig för att kunna ha ihjäl den utan att dö själv. Överlagt hundmord känns inte helt ok, och dråp pga nödvåld känns inte realistiskt... svårt detta.

Har med sig ett kortat brännbollsträ, typ 3-4dm, i näven. Lappa till det stora kräket i skallen med det. Alt. lagom hårt över nosen i uppfosrtingssyfte. Småkrafset är väl mer irriterande än att de kan göra nån reell skada.

Har hittills aldrig råkat ut för hundar på det sättet, men brukar alltid förbereda mig om en hund springer mot mig när jag är ute och joggar. Kolla in den hela tiden och lappa till med knytnäve över nosen om den nafsar.

/Anders

Tänker absolut inte slå till i uppfostringssyfte, då är det ajöss med mig:näsblod Det var därför jag sprang när den anföll, kändes som en dum idé att reta upp den ännu mer. Tror som sagt inte att knytnävar avskräcker det där monstret...

Jag gjorde precis som du säger och höll god koll på den när den kom nära, men slog gjorde jag inte. Den var tillräckligt arg redan, att slå till den lite lätt och reta upp den ännu mer kändes som ett säkert sätt att dö på. Om jag behöver ta mig förbi området igen så ska jag fan se till att beväpna mig i förebyggande syfte, det borde finnas en lämplig pinne i skogen eller nåt. Så slipper man springa runt beväpnad så att säga.

Last edited:

JIXXER

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Hoj
gsxr 1000 k7
I norrland kör vi me S.G.T skjut gräv tig. När inte polisen vill fixa det o ägaren inte tar ansvar finns de ju inte så mycket och göra om man inte ska vänta på att nån blir skadad först såklart.. O som ja förstår det är ni många som vill bli av med hunden så risken att nån berättar är väll inte stor heller..

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
I norrland kör vi me S.G.T skjut gräv tig. När inte polisen vill fixa det o ägaren inte tar ansvar finns de ju inte så mycket och göra om man inte ska vänta på att nån blir skadad först såklart.. O som ja förstår det är ni många som vill bli av med hunden så risken att nån berättar är väll inte stor heller..

Antagligen sant, men jag är inte helt bekväm med överlagt hundmord. Det kan väcka obehagliga frågor och få konsekvenser om hunden blir hittad eller om det finns vittnen. Är mer ok med dråp som följd av självförsvar, så jag tar med en stadig pinne nästa gång jag rör mig i krokarna.

JIXXER

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Hoj
gsxr 1000 k7
Antagligen sant, men jag är inte helt bekväm med överlagt hundmord. Det kan väcka obehagliga frågor och få konsekvenser om hunden blir hittad eller om det finns vittnen. Är mer ok med dråp som följd av självförsvar, så jag tar med en stadig pinne nästa gång jag rör mig i krokarna.

Ja de e ju i de yttersta av nödfall! Men tänkte på det att man får ju inte släppa hundar året om. Har inte dom datumen i huvet men om de e förbjudet måste ju polisen göra nått åt det men jag kan ha glömt reglerna sen ja gjorde jägarexamen för 17 år sen:gnissla

Iaf hoppas ja de ordnar sig! Du klarar dig kanske men de kan ju lika gärna va en 4 åring.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ja de e ju i de yttersta av nödfall! Men tänkte på det att man får ju inte släppa hundar året om. Har inte dom datumen i huvet men om de e förbjudet måste ju polisen göra nått åt det men jag kan ha glömt reglerna sen ja gjorde jägarexamen för 17 år sen:gnissla

Iaf hoppas ja de ordnar sig! Du klarar dig kanske men de kan ju lika gärna va en 4 åring.

Jag vet, det hon gör är helt olagligt. Men polisen menar att man varken kan omhänderta eller avliva hunden förrän någon blivit skadad (vilket är sig är helt sjukt, kul att vara det sista offret och veta att detta helt hade kunnat undvikas om något bara gjorts i tid).

Tack ska du ha! Jo, precis... Får verkligen hoppas att de gör något snart.

JIXXER

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Hoj
gsxr 1000 k7
Jag vet, det hon gör är helt olagligt. Men polisen menar att man varken kan omhänderta eller avliva hunden förrän någon blivit skadad (vilket är sig är helt sjukt, kul att vara det sista offret och veta att detta helt hade kunnat undvikas om något bara gjorts i tid).

Tack ska du ha! Jo, precis... Får verkligen hoppas att de gör något snart.

Fick lov o goggla lite o tillslut så.. Minnet svek mig inte helt!

Lagen om tillsyn över hundar och katt

Lagen om tillsyn över hundar och katter säger bl.a. att du som hundägare ska ha hunden under den tillsyn som krävs för att undvika att hunden orsakar skador eller avsevärda olägenheter.
Lagen säger också att en hund som visat benägenhet att bita människor eller husdjur inte får vara lös utomhus. Enda undantaget är om hunden hålls inom ett område som är betryggande inhägnat och dit utomstående inte har tillträde.
Det är polisen som har ansvaret för att följa upp att denna lagen följs.

Lagen om tillsyn över hund och katt säger även att under perioden 1 mars-20 augusti ska hundar hållas under sådan tillsyn att de hindras från att springa lösa i marker där det finns vilt. Under resten av året ska hundar hållas under sådan tillsyn att de hindras från att driva eller förfölja vilt (undantag enbart i samband med jakt).

Det är enligt den lagen polisens uppdrag o det är väll bara o ringa igen o hänvisa till det. Men vet av egen erfarenhet att det inte är så lätt jämt men strider man lite o lägger fram vad som lagen säger tycker ja ju inte ens den lataste polisen kan blunda för vad som måste göras.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Fick lov o goggla lite o tillslut så.. Minnet svek mig inte helt!

Lagen om tillsyn över hundar och katt

Lagen om tillsyn över hundar och katter säger bl.a. att du som hundägare ska ha hunden under den tillsyn som krävs för att undvika att hunden orsakar skador eller avsevärda olägenheter.
Lagen säger också att en hund som visat benägenhet att bita människor eller husdjur inte får vara lös utomhus. Enda undantaget är om hunden hålls inom ett område som är betryggande inhägnat och dit utomstående inte har tillträde.
Det är polisen som har ansvaret för att följa upp att denna lagen följs.

Lagen om tillsyn över hund och katt säger även att under perioden 1 mars-20 augusti ska hundar hållas under sådan tillsyn att de hindras från att springa lösa i marker där det finns vilt. Under resten av året ska hundar hållas under sådan tillsyn att de hindras från att driva eller förfölja vilt (undantag enbart i samband med jakt).

Det är enligt den lagen polisens uppdrag o det är väll bara o ringa igen o hänvisa till det. Men vet av egen erfarenhet att det inte är så lätt jämt men strider man lite o lägger fram vad som lagen säger tycker ja ju inte ens den lataste polisen kan blunda för vad som måste göras.

Tack så mycket för det! Ska ringa polisen igen och prata med dem om saken!:tummenupp

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kan förstå att du som hundägare tycker att det låter fördjävligt, men jag vill bara passa på att inflika att jag själv är både hundägare och djurvän. Men jag har absolut inget till övers för detta monster, den hunden är inte av denna världen. Stor och aggressiv och fruktansvärt territorial. Platsen den anföll mig på häromdagen ligger långt bortom ägarinnans tomtgräns, och där är det absolut inte ok att den dyker upp ur tomma intet och skäller, morrar och hoppar på mig och sen dessutom hugger efter mig. Inte ok.

Menade som en pik till långfordsapan.
Jag tycker inte alls att det låter fördjävligt.
Det finns en hund (pitbull terrier) i närheten av ett av våra träningsområden som två gånger attackerat hundar ur träningsgruppen.
Turligt nog inga unghundar under utbildning.
Jag har lovat att slå ihjäl jycken om den kommer dit när jag är med.
Kommer att göra det.
Bär hammare.
Lite skoj att jag har yrkesmässiga kontakter med hundägaren.
Jag kan skilja på jobb och fritid.
Det kan inte han.

Men:
Att försöka springa ifrån en hund större än ett garnnystan är ungefär lika effektivt som att försöka skrämma den genom att blotta sig.

Vänd dig mot hunden, intag brottarställning och stäm upp ett avgrundsvrål.

De hundar som inte stannar/vänder av det, möts med vänster underarm (om du är högerhänt) mot halsen och kastas upp i en vacker back-flip.
Högerhanden används till att banka med.

Denna gången skojar jag inte.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Menade som en pik till långfordsapan.
Jag tycker inte alls att det låter fördjävligt.
Det finns en hund (pitbull terrier) i närheten av ett av våra träningsområden som två gånger attackerat hundar ur träningsgruppen.
Turligt nog inga unghundar under utbildning.
Jag har lovat att slå ihjäl jycken om den kommer dit när jag är med.
Kommer att göra det.
Bär hammare.
Lite skoj att jag har yrkesmässiga kontakter med hundägaren.
Jag kan skilja på jobb och fritid.
Det kan inte han.

Men:
Att försöka springa ifrån en hund större än ett garnnystan är ungefär lika effektivt som att försöka skrämma den genom att blotta sig.

Vänd dig mot hunden, intag brottarställning och stäm upp ett avgrundsvrål.

De hundar som inte stannar/vänder av det, möts med vänster underarm (om du är högerhänt) mot halsen och kastas upp i en vacker back-flip.

Jag förstår. Tycker att det är för jävla trist att folk inte kan ha koll på sina djur... Jag menar, varför skaffar man ens hund om man sen gör på det här sättet med den??:confused:

Jag försökte inte så mycket "springa ifrån den" som att ta mig ut ur dess revir. Tänkte att han väl borde lämna mig i fred om jag bara försvann ur hans åsyn.
Testade att göra som du säger, möta den och vråla åt den, men det verkade inte hjälpa... Snarare tvärtom, när jag vrålade så gjorde han ett utfall mot mig. Testade då istället att långsamt backa bort, men då började han försöka hoppa omkull mig och hugga efter mig. Så jag sprang. Som tur var följde han inte efter så länge... Sinnessjukt aggressiv hund den, fan vad arg jag blir på kärringen som inte kan hålla ordning på besten...

Du menar som ett strypgrepp? Får man inte tänderna väldigt nära ansiktet då? Fan om man då tappar greppet... Rent instinktivt känns det som om mina ben kan göra större skada än armarna. En välriktad spark (riktig spark alltså, ingen jävla tåfjutt. Har tränat diverse sparksporter tidigare så det känns som om man har hyfsad koll på fotarbetet i alla fall) mot huvud/nacke borde kunna ge effekt. Om inte annat så får jag väl beväpna mig inför varje besök bort ditåt... Har tyvär kompisar åt det hållet (samt att min löparrunda går där förbi), så det finns ju viss risk att man råkar ut för hundaset igen...:( Om jag ger mig in i en fajt med monstret så kommer jag slåss för att döda den. Vill inte försöka uppfostra den och plötsligt befinna mig i en situation där jag retat upp hunden mer än nödvändigt utan att göra slut på den, det kan sluta illa...

Får ta med mig en rulle silvertejp nästa gång jag ska dit, en sten fäst vid en gren kan bli en lagom hammarslägga.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag förstår. Tycker att det är för jävla trist att folk inte kan ha koll på sina djur... Jag menar, varför skaffar man ens hund om man sen gör på det här sättet med den??:confused:

Jag försökte inte så mycket "springa ifrån den" som att ta mig ut ur dess revir. Tänkte att han väl borde lämna mig i fred om jag bara försvann ur hans åsyn.
Testade att göra som du säger, möta den och vråla åt den, men det verkade inte hjälpa... Snarare tvärtom, när jag vrålade så gjorde han ett utfall mot mig. Testade då istället att långsamt backa bort, men då började han försöka hoppa omkull mig och hugga efter mig. Så jag sprang. Som tur var följde han inte efter så länge... Sinnessjukt aggressiv hund den, fan vad arg jag blir på kärringen som inte kan hålla ordning på besten...

Du menar som ett strypgrepp? Får man inte tänderna väldigt nära ansiktet då? Fan om man då tappar greppet... Rent instinktivt känns det som om mina ben kan göra större skada än armarna. En välriktad spark (riktig spark alltså, ingen jävla tåfjutt. Har tränat diverse sparksporter tidigare så det känns som om man har hyfsad koll på fotarbetet i alla fall) mot huvud/nacke borde kunna ge effekt. Om inte annat så får jag väl beväpna mig inför varje besök bort ditåt... Har tyvär kompisar åt det hållet (samt att min löparrunda går där förbi), så det finns ju viss risk att man råkar ut för hundaset igen...:( Om jag ger mig in i en fajt med monstret så kommer jag slåss för att döda den. Vill inte försöka uppfostra den och plötsligt befinna mig i en situation där jag retat upp hunden mer än nödvändigt utan att göra slut på den, det kan sluta illa...

Får ta med mig en rulle silvertejp nästa gång jag ska dit, en sten fäst vid en gren kan bli en lagom hammarslägga.

Smärta bara triggar aggresivitet.
En hund som hoppar mot digskickar man upp i luften så gott det går.
Det brukar ta skruv.

Lät i första inlägget som om du vänt och sprungit direkt.
En direkt obra teknik.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Smärta bara triggar aggresivitet.
En hund som hoppar mot digskickar man upp i luften så gott det går.
Det brukar ta skruv.

Lät i första inlägget som om du vänt och sprungit direkt.
En direkt obra teknik.

Precis min tanke, därav döda eller ge fan i att slå.
Ah, så får han slå sig mot marken istället! Då borde han bli arg på den istället för mig kan man tycka:D

Nej, riktigt så var det inte.Försökte först att skälla tillbaka, hjälpte inte. Backade låpngsamt, hjälpte inte. Sprang då baklänges bortåt fast hela tiden med blicken fokuserad på runden, hjälpte efter ett hundratal meter...

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
idag är jag förbannad för att jag har feber, ont i huvudet, småont i halsen och min kropp hatar mig över lag.... och IMORGON är det BKK-körning på ring knutstorp... ARG JAG BLIR!!!! Dessutom så lyckades jag klämma fingret i bildörren.... smart som man är. Dörren gick i lås dessutom, med mitt finger emellan. AJ säger jag bara. Väntar på att få se hur stort o fint mitt finger är imorgon när jag behöver det att fota med... JÄVLA KUKPISSHELVETE :huvet

sportbike

Guest
Lunch, 980 kronor.
80 spänn för lunchen och 900 för att parkera på busshållplats.
Klagar inte, men SÅ god va ju inte maten.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard

Har testat de där i skarpt läge och kan bara säga att de funkar, hamnar man på backen med en stor hund tex rottweiler så gäller de att kontrollera käften på hunden då dom väger mkt och är tunga att brottas med samtidigt som dom ofta hugger hej vilt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Skönt att veta att de godkänner att man går runt beväpnad i förebyggande syfte, får väl börja göra det!

Har testat de där i skarpt läge och kan bara säga att de funkar, hamnar man på backen med en stor hund tex rottweiler så gäller de att kontrollera käften på hunden då dom väger mkt och är tunga att brottas med samtidigt som dom ofta hugger hej vilt.

Så vi talar alltså om ett strypgrepp, eller?:va

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Så vi talar alltså om ett strypgrepp, eller?:va

I första hand gäller det att få undrarmen mot halsen och stöta framåt/uppåt. Skall du våldhålla en hund så skall du saxa halsen mellan armarna och låsa kroppen med benen. Räkna inte med att ha någon nytta av tjinesisk balett.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår