Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Min rygg...tog mig knappt ur sängen...

Vad är det egentligen som hänt med din rygg? Är det en gammal skada eller vad är felet? Har du inte kollat upp det så tycker jag att du ska göra det illa kvickt, en av gubbarna i mitt pipeband fick också ryggont som bara blev värre och värre och han har nu konstaterats ha långt gången skelettcancer...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Vad är det egentligen som hänt med din rygg? Är det en gammal skada eller vad är felet? Har du inte kollat upp det så tycker jag att du ska göra det illa kvickt, en av gubbarna i mitt pipeband fick också ryggont som bara blev värre och värre och han har nu konstaterats ha långt gången skelettcancer...

Hmmm...
Vet inte vad jag gjort, men jag skyller allt på jobbet :D
Känns som jag fått whiplash i nacken o som att man legat en hel dag med sne rygg ungefär. :gnissla

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hmmm...
Vet inte vad jag gjort, men jag skyller allt på jobbet :D
Känns som jag fått whiplash i nacken o som att man legat en hel dag med sne rygg ungefär. :gnissla

Ok, men det kan som sagt vara värt att kolla upp. Min bekants ryggont berodde tydligen på tumörerna som klämde mot ryggradsnerverna... Dessutom har det nu spritt sig så han har långt gången cancer nästan överallt (utom i lungorna, de är helt friska. Och ironin i det tycker han är nästan komisk eftersom han rökt hela livet men nu fått cancer i resten av kroppen endast:D ), han har antagligen inte långt kvar... Så, gå och få det kollat;)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ok, men det kan som sagt vara värt att kolla upp. Min bekants ryggont berodde tydligen på tumörerna som klämde mot ryggradsnerverna... Dessutom har det nu spritt sig så han har långt gången cancer nästan överallt (utom i lungorna, de är helt friska. Och ironin i det tycker han är nästan komisk eftersom han rökt hela livet men nu fått cancer i resten av kroppen endast:D ), han har antagligen inte långt kvar... Så, gå och få det kollat;)

ARGH!
Nu kickar min hypokondri igång o plötsligt känns de som jag har cancer överallt :D

Men det är säkert bara nån överansträngning som aldrig får chansen att lägga sig eftersom ja plågar skiten hela tiden...
De va jättebra o åka motard förra helgen o hoppa o dona, nacken mådde jättebra efter den helgen :rolleyes: :gnissla nackskydd kanske :va

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
ARGH!
Nu kickar min hypokondri igång o plötsligt känns de som jag har cancer överallt :D

Men det är säkert bara nån överansträngning som aldrig får chansen att lägga sig eftersom ja plågar skiten hela tiden...
De va jättebra o åka motard förra helgen o hoppa o dona, nacken mådde jättebra efter den helgen :rolleyes: :gnissla nackskydd kanske :va
:D

I så fall föreslår jag att du vilar och läker ordentligt innan du kör igång igen, för att utesluta "skada som aldrig läker"-faktorn;) Sen när det inte funkar kan du boka in dig hos onkologen:D

Nejdå, får verkligen hoppas att det inte är nåt. Men det vore trist om du väntar för länge med att få det kollat. Vad har du att förlora (förutom ett par timmars väntetid) liksom?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
:D

I så fall föreslår jag att du vilar och läker ordentligt innan du kör igång igen, för att utesluta "skada som aldrig läker"-faktorn;) Sen när det inte funkar kan du boka in dig hos onkologen:D

Nejdå, får verkligen hoppas att det inte är nåt. Men det vore trist om du väntar för länge med att få det kollat. Vad har du att förlora (förutom ett par timmars väntetid) liksom?

Dedär med att komma iväg till doktorer osv är inte riktigt min starka sida, jag vet inte ens vart fan jag ska...

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Bussigt att varna killen för cancertumörer när han har lite ryggont!
Det är som att påtala för någon för någon som har lite magont att det kan vara ebola....

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Dedär med att komma iväg till doktorer osv är inte riktigt min starka sida, jag vet inte ens vart fan jag ska...

Ring upp ditt lokala sjukhus/vårcentral, beskriv dina symptom och be om råd. De kan med största sannolikhet tala om för dig om du ens behöver uppsöka sjukhus och vart du i så fall ska vända dig:)

Bussigt att varna killen för cancertumörer när han har lite ryggont!
Det är som att påtala för någon för någon som har lite magont att det kan vara ebola....

Han har ju gnällt över ryggont så länge jag kan minnas, och har man då en nära bekant som håller på att gå bort i cancer och som började med exakt samma symptom ("kronisk" ryggont) så är det väl inte så konstigt om jag tycker att det låter likt? Jag säger inte att det är det som Norman har, men jag säger att det KAN vara det. Och det är väl onödigt att gå och tänka "Det är säkert ingenting" tills det är för sent när det nu kostar så lite och tar så lite tid att faktiskt kolla upp det?

Säger inte att han har cancer, säger att hans symptom liknar min cancersjuke bekants och att han borde kolla upp så att det inte är samma sak som plågar honom.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Nu är jag jävligt förbannad, vad är det för jävla pellejönsorganisation jag har att göra med!?:huvet Här försöker jag koordinera mina sovtider för att kunna jobba, jag går upp mitt i natten och kör till mötesplatsen, jag väntar både 10 och 20 minuter efter avtalad tid, jag ringer nattreceptionen och försöker fråga var min kontakt blir av men där svarar ingen (som vanligt)... Inte förrän en halvtimme senare ringer det upp någon som berättar att min handledare fått bilproblem (igen, med annan bil!) och inte kan komma, så jag kan köra hem igen. Vi talar alltså flera timmars nattsömn som jag sumpat helt i onödan och inte får ersättning för!:mad: :4skrika Och hur fan är det möjligt att gubbfan strular idag igen!?:va :dummer :huvet Första gången fick jag vänta en timme innan jag fick kontakt med någon (bilproblem då också fick jag höra), och straxt efter det kom gubben cyklade och undrade om vi kunde ta min bil. Så då blev det i alla fall en runda. Men att han får bilproblem idag igen, men en helt annan lånad bil!? Hur fan är det möjligt!? Antingen så ljuger han och vill inte gå till jobbet, eller så är han verkligen så oteknisk att bilar går sönder spontant i hans närhet. Summa sumarum är att jag är pigg och vaken, mitt i natten, utan lön och utan tillräckligt med utbildning och erfarenhet för att bli anställd på tisdag som det var tänkt!:mad: Man blir förbannad... Nu ska jag sova, godnatt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
För mycket utgifter, för lite inkomster :( Två stora renoveringar/byggen igång samtidigt, utemöbler till 3st uteplatser måste köpas, ny diskmaskin, grejer till bilen etc :mad:
Dessutom minimalt inflöde på lönekonton då jag inte har tid att jobba så mycket som jag borde göra när jag renoverar.

Fan, varför har jag inte vunnit hundratals miljoner ännu!? Ok att man kanske måste spela för att vinna men jag borde ju kunna hitta en vinstbong eller nåt...
Härligt med I-landsproblem, jobbigt om man var tvungen att gnälla över att man var hungrig eller dylikt :rolleyes:

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
...att jag fick ringa första bästa när jag var ute på tur. kunde inte handla med sedlar, hade nada på kortet.
Fick be modern om en överföring så jag inte skulle svälta ihjäl i Täbytrakten...
Om bensin, alltså.
Fy fan.
EDIT: Sen beror allt på en jävel som vi inte ska ta upp, men jag är långsint.
Har om inte annat blivit det.
Han ska fan få.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
...att jag fick ringa första bästa när jag var ute på tur. kunde inte handla med sedlar, hade nada på kortet.
Fick be modern om en överföring så jag inte skulle svälta ihjäl i Täbytrakten...
Om bensin, alltså.
Fy fan.
EDIT: Sen beror allt på en jävel som vi inte ska ta upp, men jag är långsint.
Har om inte annat blivit det.
Han ska fan få.

Kan du ta det där på svenska för oss som inte begrep ett ord av vad det nu var du försökte säga?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Kan du ta det där på svenska för oss som inte begrep ett ord av vad det nu var du försökte säga?

OK.
En person har våldfört sig på min tjej och mig. (nej, inte sexuellt)
Försöker med utpressning, mm, men det funkar inte.
Så han gick över till att terrorisera.
Jag är skitless.
Men kommer att visa vem som har moral och lag på sin sida.
Tror knappast han ger upp ändå, men jag står i startgroparna att sätta igång ett helvete.
Nu har vi en bebbe på g och jag är ...
ja, faktiskt jävligt förbannad.

Räckte för ett tag sen, nu kan han fan få smaka.

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
.. jag blivit kallad för gubbe andra gången det här året av två små uppnosiga kjoltyg....
Jag e fakking 30 inte gubbe!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...