Idag är jag förbannad därför att...

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
... för att tjejer(/en) inte kan fatta att man behöver göra saker själv någon gång... Nej allting handlar om att göra saker tillsammans... gosh

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
... för att tjejer(/en) inte kan fatta att man behöver göra saker själv någon gång... Nej allting handlar om att göra saker tillsammans... gosh

Fråga om ni ska gå ut i garaget och byta olja i motorcykeln.

Det brukar köpa loss lite egentid.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Runkförbud?

Själv blir jag mer och mer förbannad på en sak jag såg på Everdalsbadet (Växjö) i söndags.
En fantastiskt fin anläggning.
Några satt och grillade.
Med en engångsgrill uppställd direkt på träbordet.
Dumhet eller brist på hyfs?
Spelar ingen roll.
Sådana människor bör utvisas till Tchad med omedelbar verkan.
Oavsett var de kommer ifrån.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Televerket skulle koppla in telefon (ja, jag bor i obygden så ip-telefoni är inte ett alternativ). Går att ringa numret och det tutar som signalerna går fram men inget hörs i vårt hus och man får ingen kopplingston om man lyfter lur när ingen ringer. Deras felsökare går (efter fem arbetsdagar) till något skåp på vägen, mäter på någon ledning där och tycker att där funkar det varför ärendet bara läggs ner. Ingen berättar för mig utan det får jag reda på när jag ringer från mobilen för att kolla varför inget händer. Så nu blir det fem nya arbetsdagar innan dom gör ett nytt försök. :mad:

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Hästajäveln jag hittade i sängen på morgonen tyder tyvärr på det :gnissla
Bara hoppas man a) var för ful(l) för att prestera eller b) inte fått hiv eller något annat läskigt :död

a) Är du under 20 kan du troligtvis prestera även när du är medvetslös. :hihi

b) Gå iväg och testa dig. :tummenupp

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Inte förbannad, men smått stressad. Hojen var på storservice och de sade lameller och kopplingskorg var helt slut.

Ska snart på semester, så jag hoppas delarna jag beställt hinner komma i tid!

Sedan blir det spännande att meka ihop det: Riva ut det gamla och in med det nya. :gnissla Semestern kanske tar slut redan hundra meter hemifrån. :hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Idag är jag förbannad för att varenda jävla mack inom anständigt avstånd helt plötsligt har slutat med sedeltankning och för att detta passar så jävla illa just precis inatt:huvet

Har noll pengar på kortet och noll bensin i tanken på den bil jag ska använda för att köra ut mina tidningar, så jag får låna pengar av morsan för att tanka på för en hundring precis innan skiftet på en närliggande mack som jag vet har sedeltankning.

Stiger upp mitt i natten, kör till jobbet, loggar in och kör iväg till macken för att tanka för min hundring. Vad ser man? Sedelintaget är blockerat och automaten vägrar slå om till sedeltankningsläge. Vafan!? Suck, funkar inte... Blir till att köra till nästa mack. Lika dött där. Vaihelvete!? Kör till närliggande by för att kolla deras mack. Klockan börjar nu bli långt efter dags att börja köra ut tidningarna, men jag anländer så till närliggande bys närmaste mack. Inget sedelintag här heller. Men vafan!!?!?!?!:huvet

Det finns alltså ingenstans att tanka för cash mitt i natten längre, och det brukade finnas fyra ställen inom en två kilometers radie för inte alls längesen! Men det har de helt slutat med nu hur plötsligt som helst... Så jag fick helt enkelt ringa jobbet och be så mycket om ursäkt för att jag inte kan köra rundan samt be dem skicka ut en ersättare, vilket resulterade i en rungande utskällning och hot om kicken. Förlåt så jävla mycket då, hade jag vetat att varenda jävla mack slutat med kontanttankning hade jag kört och tankat medan det fortfarande fanns mackpersonal på plats som förberedande åtgärd inför nattens jobb... Men nu visste jag inte det! Jävla mufflonfår!:mad:

Man blir förbannad...

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Att minsta lilla grej man ska göra blir ett helt projekt.

Ska inspektera avloppet i gäststugan eftersom vi haft lite problem med det. Det är bara krypa in under kåken så är saken biff.
Det visar sig dock att några humlor har slagit sig till ro precis vid ingången. De blev lite irriterade när jag kom och klämde mig in där.

Då blev jag lack och hämtade min gode vän radar, sedan fyllde jag igen ingången.
Nu kommer det fler märkbart irriterade humlor.
Fyfan vad jag hatar humlor :mad:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
En gång för länge sedan i ett land inte så långt borta hade JP en mixer. Ni förstår, kära barn, att JP är väldigt matintresserad. Så en kväll skulle JP göra en soppa och sedan köra den i den nya, fina mixern. Av någon anledning, misstänkte sedermera JP, tätade inte locket som det skulle, och JP fick varm soppa på handen. JP brände sig. "Aj", sade JP.

Så kom det sig att JP hade bas till en boeuf bourguignon över i frysen. "Vad gott", tänkte JP, "det skulle vara att använda denna bas, tillsätta lite morötter och lök och annat gott, och reducera ihop det till en ny smaskig grytbas".

Sagt och gjort, JP skred till verket. Den aromatiska doft som spred sig i köket hade till och med fått det att vattnas i en nunnas mus.

"Men", tänkte JP, "den här reduktionen innehåller ju nu så mycket gott att det är synd att göra sig av med. Varför inte släta ut den i mixern istället? Sist var det ju säkerligen mitt fel att jag brände mig, den här gången ser jag till att allt tätar som det ska, så blir det mums fillibabsan sen."

JP hällde därför reduktionen i mixern, såg noga till att allt tätade som tillverkaren hade avsett, låste alltihopa och slog på strömmen.

Till JP:s stora glädje fick han se en vacker fontän av boeuf bourguignon-reduktion och rotfrukter sprida sig som en kaskad av turbodiarré i hela köket. Ni förstår, kära barn, locket på mixern, trots att det var rätt påsatt, tätar inte som det ska. Det hade alltså inte varit JP:s fel när han brände sig den där gången för länge sedan, och insikten om detta fick JP att le, när han tvättade av hela sitt tidigare fina, vita kök.

Imorgon: "JP på Elgiganten" eller "Kommer en försäljarröv runt mixern täta bättre än locket?".

:censored

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Honda city

Bokade tid för ny bromsvätskebehållare och byte av bromsvätska på hojen (ABS så lite klurigt att göra själv). Lämnade in hojen och dom hade beställt för lite reservdelar (inget lock och packning, sånt som ingår normalt sett när man köper en bromsvätskebehållare t.ex. då jag köpte en från grevens som inte passade.) Fick höra att grejorna skulle komma i tid, sen fick jag höra att dom skulle ta delar från en kraschad hoj, och nu fick jag höra att dom inte har delar och det som beställts kommer på måndag. På lördag åker jag till skåne och har Ring Knutstorp med AP måndag tisdag - årets höjdpunkt med inbokad barnpassning och semester. Redan nu är det stressigt att hinna montera på kåpor och förbereda hojen, och eventuellt får jag den inte ens i tid. Jag blir så ledsen att jag vill gråta och ha sönder något ungefär som min 3 år gamla dotter... Honda city lovar ingenting och erbjuder ingen lösning. Nu är det ju två dygn kvar som hojen kan fixas på men jag är redan riktigt arg och ledsen över det hela. Så, då fick jag skriva av mig lite!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin