manglan
Ny medlem
Jag skiter väl i brudarna! Vart är chipsen?!
Var det inte du som kände den biologiska klockan ticka iväg? Hmm, kanske ska strunta i chipsen?
Jag skiter väl i brudarna! Vart är chipsen?!
Var det inte du som kände den biologiska klockan ticka iväg? Hmm, kanske ska strunta i chipsen?
Säg inte sådär
Haha, jag är bara en liten retsticka
Morsan och min 3 månaders systerdotter har konspirerat idag mot mig... De ska försöka hitta en duglig man som kan ge henne ett till barnbarn... Precis efter att jag hade haft undervisning för årskurs 1-3 och sagt att jag aaaaaaaaldriiiiiig tänker skaffa barn!
Hmm, kan du tänka dig att bo i Kramfors?
Då löser vi två problem i en smäll?
Halmstad kan jag flytta till, så där försvann en smäll
Mordecaien kanske inte är så kräsen på bostadsort, så än avskriver vi inte projektet!
Mordecaien kanske inte är så kräsen på bostadsort, så än avskriver vi inte projektet!
Vore ju bra med en byxmyndig man/pojke?
Ähhh, ta dom unga, då kan du forma dom som du vill!
Då kan Mordecaien stå hemma vid spisen med förklädet på och en snorig unge på armen medans du är ute och kör hoj!
Ähhh, ta dom unga, då kan du forma dom som du vill!
Då kan Mordecaien stå hemma vid spisen med förklädet på och en snorig unge på armen medans du är ute och kör hoj!
(Edit) Jag tänkte ju bara retas med er båda!
:begynnande hockeyfrilla, aka "svenskerhår"?
Sjukvården = papperslöst sure
Vi bytte affärssystem för ungefär ett år sedan.
Det skulle bli papperslöst.
Jag gick igenom hur många datorer, slavskärmar och skrivare vi behövde, tillsammans med leverantören.
Det blev en del.
Vi fick pengar till exact 0 inköp.
Med det tidigare systemet gick man enkelt in och kollade vad som var beställt och leveransdatum.
Markerade och skrev ut allt vad papper man behövde i ett moment.
Med det nuvarande systemet måste man ha i huvudet vad man skall söka efter (går ej att söka på leveransdatum), exportera ordern till ett annat program, skriva ut en del papper plus en hel del man inte behöver men får på köpet, knalla in till produktionens styrdator, skriva av receptet från skärmen, skriva ett nytt recept i två exemplar.
Såvida man inte redan har aktuellt recept sparat på datorn.
Då räcker det att skriva ut det, jämföra med huvuddatorn efter förändringar, lägga in eventuella förändringar, spara och skriva ut.
Jag var inte med och utformade systemet.
Den informationen jag fick om hur det skulle fungera, har hitills inte stämt på någon punkt.
Ifrågasatte man något, så fick man svaret att administratörerna skulle vara med användarna den första tiden och förklara samt ändra det som inte var bra.
Jag har ännu inte sett en djävla FCZspelare på fabriken.
Bara drivor av papper.
Man har sedan x antal år infört digital diktering, väldigt bra för patientsäkerheten men vi har aldrig haft så mycket papper som nu, inom sjukvården har man nämligen inte samma journalsystem och man får därmed likt förbannat skicka epikriser, röntgensvar etc .
Det blir fler o fler journalsystem, i och med att vi nu har privata aktörer på marknaden, och under två år har jag jobbat med 15 olika bara runt Göteborg.
Jag hatar papper..t om så mycket så jag investerade i en massiv papperstugg hemma. En sekreterare som hatar papper.. det låter inget vidare
Näe. Lite längre än så.
Precis såhär var det, fast mörkare:
Ungefär samma läng som jag har.
Anledningen till att det är så är att befattningshavarna på Landstingen (åtminstone Sthlms Län) är väldigt nära pensionsåldern och följaktligen inte vill befatta sig med all den problematik som en digitalisering av journaler, epikriser osv. medför. Har själv haft extrakneg just med journalhantering. Diskuterade med en polare som jobbar med IT och digitala affärssystem om det inte borde gå att lösa. Han menade på att bl.a. Microsoft Sverige har haft ett färdigt, testat system som bara behöver implementeras klart i flera år, men att ingen på Landstinget orkar ta tag i det.
Själv är jag förbannad över skrotar, demonteringar, reservdelsbutiker m.m. som inte svarar i telefon och saknar e-postadress. Ja, jag vet att det är midsommar imorgon, men det är då. Effing hell.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|