Idag är jag förbannad därför att...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag brukar säga såhär: Kunde jag styra mina känslor skulle jag varit lyckligt gift sen länge!

Mjoo där är även jag :)

Men det positiva är.... jag har inte blivit dumpad på 12år :yoparty

Och jag kan njuta när kompisarna inte får gå ut, eller det blir tjaffs för något meninsglöst. :banana

Skadad Seinfeldtare

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Åk och kör då och sluta gnälla? Jag bor i gbg och har hojen i skåne. Åker ofta ner, kör bana, och åker upp igen. Det går om man vill..

Visst går det om man vill, men som skolan ser ut nu under hösten så hinner jag inte, så vida det inte blir en schemaändring och jag får en långhelg, då jävlar ska det bli åka av :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Grönt vatten :mad: Nån jävla form av alger i sjön som gör att mitt diskvatten ser giftigt ut. Dessutom duschade jag i det tidigare ikväll, får se om jag ser ut som en marsian imorgon.

R5+1

Guest
Still on topic, för jag är ff arg över min situation!

Alltihop i alla inlägg
Jättetack, gumman! Du vänder saker rätt åt mig. :krama:krama:krama

(...)Träffar man en tjej som är snygg (det är du) intelligent (vet jag inget om), händig (?) och dessutom kör hoj bra, så känner åtminstonde jag mig lite blyg och står mest och mumlar med lantmännenkepsen neddragen över öronen.(...)
Tack för att du kallar mig snygg! (suger åt mig som den torraste svamp!:tungan) Utseende är viktigt, det är oftast vad som ger intressenter.
Jag är även intelligent nog att ha högskoleexamen. Kan skrämma bort de utan hp trots att jag inte har fördomar gällande utbildning eller ej.
Händig nog att meka mina fordon själv. Brukar ses som coolt i början men sen verkar manligheten få sig en törn. Karln tycker sig se att jag inte "behöver" honom, som jag förstått det.
Kör hoj "bra" nog att ta bort fegranden på däcken. Ett tydligt mått på körförmåga som höjer en över kioskraggarfalangen. (Har jag hört. :rolleyes:)
Jag ser mycket yngre ut än jag är. Karlar i min ålder vill inte ha en snoris (om de inte är lite pervo). De karlar som kan tänka sig mig är oftast yngre, men blir vilt ivägskrämda när jag nämner min ålder.

Så vad gör jag med mitt dilemma? Fler insikter från en karl, tack!

Mjoo där är även jag :)
Men det positiva är.... jag har inte blivit dumpad på 12år :yoparty
Och jag kan njuta när kompisarna inte får gå ut, eller det blir tjaffs för något meninsglöst. :banana
Det KAN inte va värt att va singel i ett årtionde för att slippa lite tjafs ibland. Fast du är väl en charmant karl som får kn***a närsom ändå...?
Att ändå inte veta om man har nån att t ex planera semestern ihop med är ju skit. Eller hur löser du det menar du?

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag förbannad på att paintballträffen fortfarande svider ordentligt. :gnissla

20100911226z.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fast du är väl en charmant karl som får kn***a närsom ändå...?

Det där är liksom inget problem, visst, det kan bli långt mellan gångerna ibland, men det överlever man.

Du som är tjej kan ju absolut inte ha något problem om det bara är kn*llat det hänger på, det är ju bara att rycka tag i första bästa kille på krogen, är han singel så vill han kn*lla.

Killar har ju inte blåst upp det där med att det är skamligt att pippa bara för nöjes skull, vi sätter ofta på kvinnor vi inte vill ha en djupare relation med, och sedan går vi vidare i livet.

Min polare sa en gång "Det finns ingen tjej som är så ful att hon inte är ett alternativ till att gå hem och runka, när klockan är kvart i tre och krogen ska stänga"

Du är ju dessutom toksöt (på bild IAF)
Du kan välja och vraka på krogen, men välj bort dom tuffa och skräniga grabbarna och dom uppenbara psykfallen.

R5+1

Guest
Jag förbannad på att paintballträffen fortfarande svider ordentligt. :gnissla
AAAAAAAJJJ! Fast du kan ju va glad att du är kille så du slipper att regelbundet tortera dig med epilator (mega-aaajj :skrämd). Eller att du har polare som gillar samma krigslekar som du. :yoparty

Inte speciellt svårt att lösa, har vänner & ett eget liv :)
Var glad att inte alla dina vänner skaffade barn och slutade hänga med folk utan. :gnissla

1. (...)krogen
2. (...)skamligt att pippa bara för nöjes skull
3. (...)Du är ju dessutom toksöt (på bild IAF)
4. (...)välj bort dom uppenbara psykfallen.
1. Ååååå va jobbigt! Vem ska jag lyckas släpa till krogen (som nämnts ovan; dessa kompisar med barn... :huvet). För själv går jag inte!
Och sen att orka stanna till kvart i tre! Eller ska jag ge upp från början, ställa klockan på 01:30, kliva upp och klä mig och ta bilen dit lagom till "sista dansen"? :död
(Btw, mega-HAHAHA till kommentaren från din polare! :D :tummenupp)
2. Och hur många ggr kan en tjej göra detta på samma ort/i samma stad innan rykten börjar florera?
3. Thaaaaaaanx!! :banana
4. Jag som är en så dålig människokännare! Köra med dubbla kondomer...? ;)

Gud vad jag är gnällig idag! Men vaffan, jag får väl skylla på min hjärnskakning och att säsongen 2010 nog därmed är slut. :gråta

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Grönt vatten :mad: Nån jävla form av alger i sjön som gör att mitt diskvatten ser giftigt ut. Dessutom duschade jag i det tidigare ikväll, får se om jag ser ut som en marsian imorgon.

Koppar i vattnet?

Drog sönder rör när man borrade bergvärme. Mitt ljusa hår blev neonpartygrönt! fick färgas brunt, dessutom fick ja lägga ut 12000 på vattenfilter.saft, kaffe har aldrig smakat bättre efter nytt filter men håret tog 2-3 år innan det blev bra.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Min polare sa en gång "Det finns ingen tjej som är så ful att hon inte är ett alternativ till att gå hem och runka, när klockan är kvart i tre och krogen ska stänga"

:rofl Så sant ska använda det som försvarstal! :yoparty

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Var glad att inte alla dina vänner skaffade barn och slutade hänga med folk utan. :gnissla

Mjoo, det problemet kommer ju mer och mer.

Oftast är det ju kvinnofolket som vill ha mysiga parmiddagar istället för att umgås med singelhanar/honor.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag ser mycket yngre ut än jag är. Karlar i min ålder vill inte ha en snoris (om de inte är lite pervo). De karlar som kan tänka sig mig är oftast yngre, men blir vilt ivägskrämda när jag nämner min ålder.

En jämnårig polare till mig är ihop med en 40 årig finsk fyrbarns mamma, har varigt så i ett år. Trodde hon va 25 första gången jag träffa henne.

såååå alla blir inte iväg skräda av du är över 30 (Ingen aning, ser inte ut som det på bilden men du sa äldre än du som sa äldre.)

Dock är jag fel person att ge råd jag är blyg och expert på skjuta mig själv i foten å gör inte jag det så har jag kompisar som gör det åt mig..:brinnerup

Mjoo, det problemet kommer ju mer och mer.

Oftast är det ju kvinnofolket som vill ha mysiga parmiddagar istället för att umgås med singelhanar/honor.
Parmiddagar är allt som oftast anledning nog att vara singel...

Det är iaf en variabel att tänka igenom. Om ens tjejs tjejkompisar har/skaffar dom mest iriterande självupptagna fejkbratspojkvännerna så kommer det leda till att du tappar humöret på en parmidag vilket gör att det din tjejs väninnor inom loppet av minuter har skapat en samansvärjening för att bakprata dig och innan kvällen är slut så har dom övertalat din tjej o att du inte är bra för henne och eftersom dom små liven inte har egen vilja har hon gjort slut med dig innan ni kommer hem..

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Koppar i vattnet?

Drog sönder rör när man borrade bergvärme. Mitt ljusa hår blev neonpartygrönt! fick färgas brunt, dessutom fick ja lägga ut 12000 på vattenfilter.saft, kaffe har aldrig smakat bättre efter nytt filter men håret tog 2-3 år innan det blev bra.

Nej, vi bor uppe i sommarstugan då vi renoverar huset och här har vi bara sjövatten indraget. Och av någon jävla anledning så har Hjälmaren fått för sig att blomma, sisådär 2 månader för sent :mad:
Nåja, idag lyckades jag fixa en duschkabin i källaren så vi kan flytta in till stan i veckan, jobbigt att bo utan badrum....

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.

Haha lite moment 22 där. Du råkar inte vara 42 och se ut som 12? :näsblod Nä att se ung ut är nog positivt för det mesta ändå. Undantaget när man är 18-20 då kanske, några års yngre utseende då kan vara problematiskt. När man blir lite äldre spelar åldern inte så stor roll, det är mer hur man är som person och ens livserfarenhet som är viktigt.

Själv har jag dock bara varit med jämngamla tjejer hittills. Jag känner dock flera par där det kan skilja 10-15 år, ibland mer, utan problem. Det gäller dock att båda är mogna nog och står på en liknande plats i livet så inte den ena parten börjar dra åt annat håll för då brukar det spricka snart nog. Men det gäller ju som sagt även om man är jämngamla.

Vad det gäller dina val gällande tidigare förhållanden/killar vet jag inte om jag kan säga så mycket. Ingen kung på det själv. Det jag dock kan säga är ungefär vad tidigare talare sagt, undvik att försöka vara till lags så mycket. Att förändra dig själv för att passa till en bild av vad du tror att killar vill ha mår du bara dåligt av i längden. Jag tycker det är mer attraktivt med någon som är sig själv (som jag iaf tror är sig själv :gnissla) och kanske skiljer sig lite från mängden än en som försöker passa in i en mall och vara till lags. Sen kanske man inte behöver visa upp sina dåliga sidor rakt av för det.

Jag gillar tjejer som kan ta vara på sig själva, men poängen är ju ändå att man ska stödja och stärka varandra i ett förhållande. Därför vill jag ha en tjej där vi ligger på en någotsånär jämn nivå och inte att en part ska ta på sig någon form av mamma eller papparoll. Utan att man respekterar varandra helt enkelt. Jag vill kunna tända både på vem hon är som person såväl som på utseende.

Sen att jag inte har lyckats landa en sån tjej var väl en annan sak, ni finns ju iaf därute. Det sitter nog mest i att jag suger på att ragga (hoppas jag). :rolleyes:

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
1. [...] Eller ska jag ge upp från början, ställa klockan på 01:30, kliva upp och klä mig och ta bilen dit lagom till "sista dansen"? :död
(Btw, mega-HAHAHA till kommentaren från din polare! :D :tummenupp)
2. Och hur många ggr kan en tjej göra detta på samma ort/i samma stad innan rykten börjar florera?

1. Hörde en kul en från en tjej (japp) som helt enkelt valde ett lämpligt offer vid 21-22 när alla var hyffsat nyktra fortfarande och sade något i stil med "Det är så jobbigt med kvart i tre ragg, skall vi sägas att vi ses här utanför 02.00 och går hem tillsammans?".
Svaret blev ja, och det gjorde dom. Tiden mellan 22 och 02 kunde dessutom läggas på kompisarna eftersom "efterfesten" redan var ordnad.

2. Mellan en och femtio gånger beroende på ortens storlek. Å andra sidan, är du lite äldre, som du säger att du är, så är väl vad andra tycker av mindre betydelse. Du kan alltid testa på grannorten också ha ha.

Hur som helst, att hitta en villig kille måste vara en av de enklaste problemen i världen att lösa. Att hitta rätt kille är nog lika svårt som att hitta rätt tjej däremot.

Lycka till! (Snubblade bara in i tråden, är inte förbannad på något...sorry)

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Trött o lack på satkärringen på bulten som börja gapa o gnälla över att man överhuvudtaget finns.
Idiot. och jag är en idiot som inte bara släpper det !
Så, klart ! mår genast bättre !

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag är även intelligent nog att ha högskoleexamen. Kan skrämma bort de utan hp trots att jag inte har fördomar gällande utbildning eller ej.

Högskoleexamen har väl ändå ingenting med intelligens att göra? :va
Att man kan plugga inför prov, skriva godkännt, och sedan glömma bort allt, utan att egentligen förstå vad man "lärt" sig är väl knappast en vettig måttstock på hurvida man är intelligent eller ej?
Sedan är väl högskoleexamen såpass vikigt idag att det kan räknas som dummt att inte genomgå det, men det är en annan sak.

Nu ville jag ju inte påstå att du är dum, det vet jag inget om, tyckte bara argumentet var lite mysko. :)

Att ändå inte veta om man har nån att t ex planera semestern ihop med är ju skit. Eller hur löser du det menar du?

Det löses genom att inte planera så förbaskat. :tummenupp

Näh, sikta på det du själv vill och häng inte upp dig på att vara folk till lags så blir det nog bra ska du se. :) Går inte att vara alla till lags ändå, så det blir bara fiasko.

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Jättetack,
Jag är även intelligent nog att ha högskoleexamen.
Det uttalandet gjorde mig förbannad, intelligens har inget med utbildning att göra!

Arbetslivet, mina egna misstag o erfarenheter lär mig betydligt mer än att se "världen från en bok". Man ska gå sin egna väg o inte se till vad alla andra gör. Vill man gå högskola (t ex om vill jobba med ngt som kräver det) så tummen upp men dra inte ett likhetstecken mellan studier o intelligens.

Arbetat mig uppåt utan högskolestudier o det är en härlig känsla.

Vill du ha en man, sluta leta ...han kan dyka upp när du minst anar det (fann min när jag låg i en rondell o fota :hihi)så länge du har en öppen syn o inte dömer ut honom direkt .. börja absolut inte prata utseende för leva ihop med ngn som är ytlig orkar ingen i längden.

My 2 cent.

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Kärringar

Är man bakis och förkyld ska man skärpa sig, är det tvärtom ska det gullas.
Handlar man inte mat så gnälls det. Köper man mat så köpte man såklart fel mat.
Städar man inte får man höra hur skitigt det där, städar man så undrar de "vad fick du för ryck då?! Du som aldrig städar?!"
Går man inte och hämtar något de ber om är man lat. Ber man dem hämta något är man ett svin.

Snart skiter jag i alltihop. Orkar inte längre
Du verkar leva med ngn som inte uppskattar eller respekterar dig :näsblod Säga tack, se det positiva (alla har vi våra brister o de vet vi ofta om utan att ngn behöver påpeka dem) istället för att finna ngt att gnälla på verkar många ha svårt för.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...