Idag är jag förbannad därför att...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Rackarns skithög. Skulle dra fram lite ny kabel till spiskåpan. Den gamla kabeln gick lite trögt att få ur men det gick.
Sedan skulle dom nya kablarna in. Kom 7/8 av sträckan då tvärnöp allting och dragfjädern gick av. Går inte backa heller.
Blir synlig dragning nu istället. Förbannade jävla talgkörtel.
Man blir förbannad.
Låt mig gissa det hände hos en grinkund på ett stambyte också? Så både kunden OCH chefen gnäller om det sen? :D

Soppatorsk på bilen som skulle säljas, fick gå nån km i ös regn å KÖPA en soppa dunk å tanka... 20 min sennare ringer en kraftigt brytande individ och bjuder 60% av priset jag satt ut den för och vill ha den utkörd..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Av olika anledningar har jag besökt kommunens återvinningscentral rätt ofta på sista tiden.

Det är en ständig källa till irritation.

Förra gången jag kom dit skulle jag kasta en bilfälg med en järnstolpe samt en 30cm lång plankstump för att fästa en brevlåda på.
Den fick jag inte kasta i metallåtervinningen för att det var en plankstump på, således skulle den kastas i trä...

Den här gången skulle jag kasta en gigantisk bordsskiva med två metallklips för att fästa bordsben, den här gången skulle det kastas i....
Just det, hela träbordsskivan skulle i metall, eftersom det satt metallklips på den.

Sen skulle jag kasta ett trästaket, det skulle inte i kontainern märkt trä, eftersom den var målad, så jag släpade den mot brännbart, men där stod nästa jävla lönebidragare och upplyste om att den skulle kastas i bingen märkt "Möbler".

Nästa grej som skulle kastas var en bokhylla, den var målad, den var av spånplatta, men den skulle inte i möbler utan i trä, då jag ifrågasatte om en uppenbart målad möbel inte skulle i just möbler, om ett målat trästaket skulle just dit fick jag veta att det gällde bara sånt som var målat med utomhusfärg, var det målat med inomhusfärg var det trä.

Då jag inte ides släpa tillbaka den målade möbeln till träcontainern där jag hade parkerat ljög jag och sa att den var målad med överbliven utomhusfärg och skyndade mig att knuffa ner den i bingen.

Trots att denna åtrvinningcentral sysselsätter ett tjugotal lönebidragare kunde ingen av dom hjälpa mig att lasta av ens dom tyngsta sakerna, utan det får man göra själv.

Varje gång jag har varit där med ett lass funderar jag för mig själv varför jag utsätter mig för det, jag kan ju dumpa skiten i skogen istället, träet ruttnar järnet rostar, och jag slipper dessa bidrags zombies som aldrig kommer att försörja sig själva med ett riktigt arbete.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Värst är alla poliser som finns på återvinningsstationerna, varje station har minst 1 som noggrant kollar så man inte fuskar och slänger nåt fel.

Tycker de är har gått till överdrift med sorteringen, vi slänger ofta grejer på tippen iom jobbet, kan säga att vi slänger mycket trä som har metal kvar på i brännbart.
Inte fan står jag och skruvar bort små metallbleck osv på tex en fönsterkarm.

Förstår din irritation!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Värst är alla poliser som finns på återvinningsstationerna, varje station har minst 1 som noggrant kollar så man inte fuskar och slänger nåt fel.

Tycker de är har gått till överdrift med sorteringen, vi slänger ofta grejer på tippen iom jobbet, kan säga att vi slänger mycket trä som har metal kvar på i brännbart.
Inte fan står jag och skruvar bort små metallbleck osv på tex en fönsterkarm.

Förstår din irritation!
Det där åkte jag å polarn på i somras, fick montera isär gamla fönster vi skulle slänga.. dög inte å slå ut glaset i sin bunke å kasta resten i brännbart utan allt glas skulle rensas å all metall avlägsna..

Löste sig dock genom att polarn råka skära upp tummen så kontolanten fick hämta förband då passa jag på att dumpa resten i brännbart :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Av olika anledningar har jag besökt kommunens återvinningscentral rätt ofta på sista tiden.

:mad:

Satan, nu blir jag också arg när jag tänker på ordet "återvinningscentral"! Det är samma sak här i stan, bara en massa nötter som inte gör ett dugg. Ok, det finns en vettig person där men han är ett kraftigt undantag.
Jag ville ha hjälp med att släpa av ett badkar som vägde ca 100kg, jag orkade inte lyfta det över huvudet och ner i skrotcontainern. Då hade gubbfan mage att kläcka ur sig "Då får du allt komma med fikabröd nästa gång" :mad:
Det första som dök upp i min sjuka hjärna var ju att jag skulle förgifta en fikakrans och ge fanskapet men jag har inte gjort det. ÄN.

De sitter på sina feta arslen och gör inte mycket, och alla är väl där i nån form av åtgärdsprogram.
Jag brukar dock ha mp3-spelaren på full volym och kasta det mesta i soffor och möbler då den containern står längst bort och ingen ser vad jag slänger.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Hyr en p-plats i anslutning till min bostad.

Idag satt det en p-bot på bilen.

Har pratat med den parkeringsansvariga på mitt bostadsbolag och fixat en lapp som hädanefter kommer ligga i bilen :mad:

Bifogat

• P-Böter.jpg
    P-Böter.jpg
    199.2 KB · Visningar: 168

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Åkte till vilhellmina för att på en bil kom fram 21.05 Väll där konstaterar jag att jag bussen går tillbaka om 10h bra utgångsläge..

Bilen e väl inte riktigt vad jag hoppades men få gå.

Kom 13 mil sen lyser oljelampan stannar å konstaterar att det inte finns en droppe olja på stickan.
Har sån tur så att en lastbil stannar och hjälper mig, åker med till hans garage köper en dunk olja och får och med på hans runda och lifta tillbaka med hans avbytare, otroligt schyst av dom!

Är tillbaka vid bilen 03.20 fyller olja och vatten å kör de sista 14 milen hem, utanför polishuset i umeå hoppar gasreglarget av så jag få ner å meka bakom grenröret...

FYFAN!!

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-

Här i byn har vi en brud som är ~25 år gammal och gasar helveT med baklastaren som dom brukar packa ihop allt mög i containerna med. Hårdrock! :yoparty

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
"Fakta om arbetslöshetsersättningen
Så här betalas ersättningen ut
Arbetslöshetsersättning betalas ut i två olika former, grundbelopp eller inkomstrelaterad ersättning.

Grundbelopp är ett fast belopp för dig som uppfyllt ett arbetsvillkor men inte är medlem i en arbetslöshetskassa eller som inte har varit medlem tillräckligt länge. Grundbeloppet betalas ut tidigast från den dag du fyller 20 år." :4skrika

Socialbidrag får man inte sålänge man bor hemma hos föräldrarna...

Skönt med 0:- kronor in i månaden. Ska fan säga till arbetsförmedlingen att jag inte kan komma dit eftersom jag inte har råd med bussbiljetten. Från en busstation som f.ö. ligger 6km hemifrån :mad:

Okej, jag gillar inte att gå på bidrag. Men det underlättar ju helt klart i jakten på ett jobb om man faktiskt har råd att ta sig till arbetet.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
"Fakta om arbetslöshetsersättningen
Så här betalas ersättningen ut
Arbetslöshetsersättning betalas ut i två olika former, grundbelopp eller inkomstrelaterad ersättning.

Grundbelopp är ett fast belopp för dig som uppfyllt ett arbetsvillkor men inte är medlem i en arbetslöshetskassa eller som inte har varit medlem tillräckligt länge. Grundbeloppet betalas ut tidigast från den dag du fyller 20 år." :4skrika

Socialbidrag får man inte sålänge man bor hemma hos föräldrarna...

Skönt med 0:- kronor in i månaden. Ska fan säga till arbetsförmedlingen att jag inte kan komma dit eftersom jag inte har råd med bussbiljetten. Från en busstation som f.ö. ligger 6km hemifrån :mad:

Okej, jag gillar inte att gå på bidrag. Men det underlättar ju helt klart i jakten på ett jobb om man faktiskt har råd att ta sig till arbetet.

Dina föräldrar har ekonomiskt ansvar för dig tills dess du är 20 (eller om det är 21).

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Dina föräldrar har ekonomiskt ansvar för dig tills dess du är 20 (eller om det är 21).

och det innefattar bara mat, husrum och kläder.
och om jag inte missminner det så är det dessutom bara tills man gått ut gymnasiet

Om jag minns rätt så blir man väl vuxen när man är 18? :confused: Men det låter ju rimligt att föräldrarna kanske har något sorts ansvar till barnet åtminstone gått ut gymnasiet.

Hur som, ifall du söker socialbidrag och bor hemma så går de efter hushållsmedlemmarnas sammanlagda inkomst om jag förstått sakernas tillstånd rätt (vilket man inte alls ska räkna med :gnissla).

Så ett (kanske rätt) räkneexempel i teorin:

Nivån för att få bidrag ligger på 10.000 kr/pers/mån.

Ni är tre personer och då blir den 30.000 kr/mån.

Dina föräldrar tjänar 20.000 kr var ut i handen och "ni" får inget socialbidrag.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Om jag minns rätt så blir man väl vuxen när man är 18? :confused: Men det låter ju rimligt att föräldrarna kanske har något sorts ansvar till barnet åtminstone gått ut gymnasiet.

.

"Huvudregeln är att ett barns föräldrar har det ekonomiska ansvaret fram till 18 årsdagen. Men om den aktuella personen går gymnasieutbildning efter sin 18 års dag är föräldrarna även därefter ekonomiskt ansvariga. Men det ansvaret kan pågå längst till och med att man är 21 år."

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag är förbannad för att jag lyckades köra iväg med skivbromslåset i. Det gick inte fort, men jag började med att svänga, så självklart lade sig 250 kilo hoj snyggt på sidan. Ingen skada skedd, inte ens en repa, och ingen såg mig, men faaaaaaaaaan :huvet

Bara för att jag kollade oljan så brast min "kör-iväg" rutin.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag är förbannad för att jag lyckades köra iväg med skivbromslåset i. Det gick inte fort, men jag började med att svänga, så självklart lade sig 250 kilo hoj snyggt på sidan. Ingen skada skedd, inte ens en repa, och ingen såg mig, men faaaaaaaaaan :huvet

Bara för att jag kollade oljan så brast min "kör-iväg" rutin.

Om ingen ser dig så har det ju inte hänt, men nu har du ju sabbat all förnekbarhet genom att posta på sh! :näsblod

MadKat

Luktar gummi?
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -93
Tyckte väll bromsen kändes lite väl skum, så här ska F*N inte bromsvätska se ut :huvet:huvet

Har nog inte blivigt bytt sen den kom från fabrik..

Oken fyllda med slam och skit, slangarna var bara till att kasta :huvet

Huvudcylindern var ett rent hel*ete att få ren, även då den var i småbitar, skrapa skit skrapa skit :huvet

Totalrengöring av ok och allt annat,, stålomspunnet och ny fin vätska...:)

Sen hör man farsgubben i bakgrunden, ska du inte kolla bak med? :huvet:huvet:huvet.. Nästan värre än fram, att det har varigt bromsar på denna maskin är för mig ett under :confused:..

Nåväl, det kommer bli härlig skillnad när den är ihop igen (förhoppningsvis) :)

Bifogat

• DSC00158.JPG
    DSC00158.JPG
    31.9 KB · Visningar: 32
  • DSC00157.JPG
    DSC00157.JPG
    36.2 KB · Visningar: 41
  • DSC00156.JPG
    DSC00156.JPG
    33.5 KB · Visningar: 37
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen