Edvinsjolund
Ärkemongo
Börjar bli lite för svalt för shorts på mornarna.
Man bli förbannad.
Inbillning! Man fryser aldrig om benen!
Min chef påstår att jag "inte har så vackra ben"
Börjar bli lite för svalt för shorts på mornarna.
Man bli förbannad.
Låt mig gissa det hände hos en grinkund på ett stambyte också? Så både kunden OCH chefen gnäller om det sen?Rackarns skithög. Skulle dra fram lite ny kabel till spiskåpan. Den gamla kabeln gick lite trögt att få ur men det gick.
Sedan skulle dom nya kablarna in. Kom 7/8 av sträckan då tvärnöp allting och dragfjädern gick av. Går inte backa heller.
Blir synlig dragning nu istället. Förbannade jävla talgkörtel.
Man blir förbannad.
Det där åkte jag å polarn på i somras, fick montera isär gamla fönster vi skulle slänga.. dög inte å slå ut glaset i sin bunke å kasta resten i brännbart utan allt glas skulle rensas å all metall avlägsna..Värst är alla poliser som finns på återvinningsstationerna, varje station har minst 1 som noggrant kollar så man inte fuskar och slänger nåt fel.
Tycker de är har gått till överdrift med sorteringen, vi slänger ofta grejer på tippen iom jobbet, kan säga att vi slänger mycket trä som har metal kvar på i brännbart.
Inte fan står jag och skruvar bort små metallbleck osv på tex en fönsterkarm.
Förstår din irritation!
Av olika anledningar har jag besökt kommunens återvinningscentral rätt ofta på sista tiden.
Det är en ständig källa till irritation.
Av olika anledningar har jag besökt kommunens återvinningscentral rätt ofta på sista tiden.
Det är en ständig källa till irritation.
"Fakta om arbetslöshetsersättningen
Så här betalas ersättningen ut
Arbetslöshetsersättning betalas ut i två olika former, grundbelopp eller inkomstrelaterad ersättning.
Grundbelopp är ett fast belopp för dig som uppfyllt ett arbetsvillkor men inte är medlem i en arbetslöshetskassa eller som inte har varit medlem tillräckligt länge. Grundbeloppet betalas ut tidigast från den dag du fyller 20 år."
Socialbidrag får man inte sålänge man bor hemma hos föräldrarna...
Skönt med 0:- kronor in i månaden. Ska fan säga till arbetsförmedlingen att jag inte kan komma dit eftersom jag inte har råd med bussbiljetten. Från en busstation som f.ö. ligger 6km hemifrån
Okej, jag gillar inte att gå på bidrag. Men det underlättar ju helt klart i jakten på ett jobb om man faktiskt har råd att ta sig till arbetet.
Dina föräldrar har ekonomiskt ansvar för dig tills dess du är 20 (eller om det är 21).
Dina föräldrar har ekonomiskt ansvar för dig tills dess du är 20 (eller om det är 21).
och det innefattar bara mat, husrum och kläder.
och om jag inte missminner det så är det dessutom bara tills man gått ut gymnasiet
Om jag minns rätt så blir man väl vuxen när man är 18? Men det låter ju rimligt att föräldrarna kanske har något sorts ansvar till barnet åtminstone gått ut gymnasiet.
.
Jag är förbannad för att jag lyckades köra iväg med skivbromslåset i. Det gick inte fort, men jag började med att svänga, så självklart lade sig 250 kilo hoj snyggt på sidan. Ingen skada skedd, inte ens en repa, och ingen såg mig, men faaaaaaaaaan
Bara för att jag kollade oljan så brast min "kör-iväg" rutin.
Om ingen ser dig så har det ju inte hänt, men nu har du ju sabbat all förnekbarhet genom att posta på sh!
Fast nån sa att man inte har vurpat om man inte släpper styret
Jag höll i för kung och fosterland.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin