Idag är jag förbannad därför att...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det uttalandet gjorde mig förbannad, intelligens har inget med utbildning att göra!

Arbetslivet, mina egna misstag o erfarenheter lär mig betydligt mer än att se "världen från en bok". Man ska gå sin egna väg o inte se till vad alla andra gör. Vill man gå högskola (t ex om vill jobba med ngt som kräver det) så tummen upp men dra inte ett likhetstecken mellan studier o intelligens.

Sunt förnuft går att studera bort.
Utbildning är dock bra.
Men lite roligt tycker jag det är att när jag tänker tillbaka (är ju gammal gubbtjyv) så har jag fått revidera det mesta jag lärt mig på skolbänken.
Lika roligt är det att träffa på gamla kurskamrater/skolkamrater som var duktiga i skolan. Det har sällan gått särskilt bra för dem.
Men om man kan verklighetsanpassa det som man lärt sig (inte det man pluggat in inför ett prov och sedan glömt) så har man nytta av det.
[YOUTUBE-ID]LVIV3WuCoKA[/YOUTUBE-ID]

R5+1

Guest
Koppar i vattnet?
En kompis till mig råkade ut för just det. Fan vad jag skrattade åt hennes gröna slingor! :rofl:rofl:rofl:rofl (Hon bjöd på det!)

Lite cyniskt skrivet, men jag förstår poängen. Det bästa scenariot är ändå att alla kompisar med respektive kommer lika bra överens. Lika barn leka bäst och då blir det faktiskt riktigt kul middagar!

Haha lite moment 22 där. (...) Nä att se ung ut är nog positivt för det mesta ändå.(...) undvik att försöka vara till lags så mycket.(...) Jag gillar tjejer som kan ta vara på sig själva, men poängen är ju ändå att man ska stödja och stärka varandra i ett förhållande.(...)
Tyvärr är utseendebiten viktigare än man tror, särskilt i dagens fixering vid det perfekta. Inte bara i förhållanden.

Gällande förhållanden har jag bara haft nån enstaka pojkvän som varit äldre, resten yngre. På gott och ont. Ju närmre i ålder desto bättre förstår man varandra. Alt som du skriver med samma mognadsnivå osv.

Att inte leva för att vara andra till lags känns ju helt självklart när man mår bra. En lessen dag är det svårare. Det är väl oftast där det stöper, och blir en ond spiral.

Att ta hand om varandra, var går gränsen?
Hur mycket kan en tjej "klara sig själv" innan hon blir helt oattraktiv i killens ögon?
Finns vissa områden som har en oskriven taburegel?
(Försöker inte vara till lags nu, försöker bara förstå. :))

Hörde en kul en från en tjej (...)
:D:D:D

Sunt förnuft går att studera bort.
Utbildning är dock bra.
Högskoleexamen har väl ändå ingenting med intelligens att göra? :va
Det uttalandet gjorde mig förbannad, intelligens har inget med utbildning att göra!
Exakt!!! Jag är jävligt stolt över att ha satt alla tentor på första försöket, att titulera mig ingenjör fastän det inte "går i släkten". Men det är ju fan inget jag nånsin kommer hålla emot nån annan! :huvet Jag är stolt för MIN skull!

Ååååå vad jag hatar fördommar!!! :mad::mad:
Nu ska jag skriva i en annan tråd för jag är egentligen glad idag. :banana

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Det är min tanke också. Som Hans Rosling uttryckte det; varför anställa en svensk ingenjör när man istället kan anställa en från Sri Lanka som är bättre utbildad, mer motiverad, beredd att jobba längre timmar och knappt har några semesterkrav - och detta för en bråkdel av lönen.

Att jag själv inte har något motargument och just börjat plugga till ingenjör.. Eller deprimerad kanske passar bättre?

Att jag kom hem för att ringa massa viktiga samtal 2 minuter över 17 vilket innebär att alla gott hem.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Hur mycket kan en tjej "klara sig själv" innan hon blir helt oattraktiv i killens ögon?
Det är nog väldigt individuellt. Det sitter ju i killens självbild och har engentligen inget med tjejen att göra. Killar har, likväl som tjejer, dessutom väldigt olika behov av bekräftelse. En del killar bryr sig inte så mycket om vem som gör vad medan andra vill vara "mannen", den som mekar med bilen medan tjejen gör de mer klassiskt kvinnliga sakerna. Jag tror det är något man får känna av från fall till fall. En kille eller tjej som haft ansvar för en viss sak väldigt länge kanske vill forsätta med det för sitt eget självförtroendes skull, och då kan man väl låta honom/henne göra det.

För mig får en tjej gärna vara helt självständig. Jag känner mig inte mindre som man bara för att hon eventuellt skulle vara bättre på att meka eller köra än mig. Sen får hon ju inte vara en besservisser som påtalar det hela tiden men det är ju en helt annan sak, det skulle jag inte gilla om det var en kompis heller. Det som istället kan vara en aning jobbigt är när en person (tjej i mitt fall) absolut vill göra allt själv men egentligen inte kan, och vägrar ta emot hjälp. "Jag kan själv!". Hjälper man till gör man fel och gör man inget så får man fan för det. :näsblod Men det sitter väl ofta i att personen är i en situation där de har behov av att bevisa något för sig själv, så det är bara att låta dem hållas. Bäst är då att se till att annat blir gjort under tiden, för har man bara suttit i soffan så är det nog där man får sova också. :hihi

Men att vara självständig betyder inte att den andra parten ska behöva känna sig överflödig. Även om man inte har bestämda roller så bör man ju kunna släppa saker och låta den andra parten göra sitt utan att man behöver övervaka situationen. Och både att få ge och känna uppskattning behövs. Nu kanske inte jag faller inom mallen för en standardkille, men för mig är viktigare att jag är med någon som jag trivs ihop med, kan diskutera med och som finns där när man haft en jobbig dag än vem av oss som byter olja på bilen.

Blev lite mycket och jag kanske missade frågan men jag hoppas att nåt gick fram iaf. :)

R5+1

Guest
Fick just reda på att en kompis dotter (knappt tonåring) har anorexia. Faen.
Leta upp anorexiatråden här på SH och ge länkarna till kompisen. Ärligt alltså. Faktiskt ruskigt bra råd där!

Att jag själv inte har något motargument och just börjat plugga till ingenjör..
Du kan motargumentera med att det är en myt att utländska ingenjörer kan mer men kostar mindre. En asiatisk skitarbetare (ursäkta uttrycket, hoppas ni förstår vad jag menar) är skitbillig jämfört med en europeisk motsvarighet. En asiatisk ingenjör med samma nivå på kunskap och annat viktigt kostar lika mycket som, eller mer än, i Europa.

För mig får en tjej gärna vara helt självständig. Jag känner mig inte mindre som man bara för att hon eventuellt skulle vara bättre på att meka eller köra än mig. Sen får hon ju inte vara en besservisser(...) Och både att få ge och känna uppskattning behövs.(...)
Tycker man partnern är kass på att göra en viss sak tycker jag denne kan få träna. Under ens egna högst ödmjuka överinseende, utan besserwisserförmaningar. Målet behöver ju inte alltid vara att få saken gjord och ur världen asap utan att göra saken tillsammans. Alternativt att se hur partnerns självförtroende växer framför en. Det är väl kärlek?

Hur som helst så önskar jag att fler killar kunde vara så som de flesta påstår att killar är; raka i kommunikationen! :4skrika Och att de kunde ta att tjejen deras var det! Inte läsa in en massa mellan raderna. Åååå vad mycket enklare livet skulle vara då, eller hur?

Varför skulle inte du falla inom ramen för standardkille?
Om det var för det du skrev så tror jag du är precis i mitten av inramningen! :)

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Ha, nu är jag inte arg längre... Oj, off topic! ajajadå...

/J

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
GSX400
Jag ser mycket yngre ut än jag är. Karlar i min ålder vill inte ha en snoris (om de inte är lite pervo). De karlar som kan tänka sig mig är oftast yngre, men blir vilt ivägskrämda när jag nämner min ålder.

Så vad gör jag med mitt dilemma? Fler insikter från en karl, tack!

Det enklaste sättet att lösa det är att dra iväg ett PM till mig och skriva att du vill ha mitt nummer, mig skrämmer man inte iväg så lätt. :tummenupp

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Tycker man partnern är kass på att göra en viss sak tycker jag denne kan få träna. Under ens egna högst ödmjuka överinseende, utan besserwisserförmaningar. Målet behöver ju inte alltid vara att få saken gjord och ur världen asap utan att göra saken tillsammans. Alternativt att se hur partnerns självförtroende växer framför en. Det är väl kärlek?
Håller med. Är båda med på den inställningen så är det perfekt. Men sen gäller det ju att vara rak men ändå ödmjuk. Ska man säga att man tycker någon är kass på något och behöver träna så får man nog tänka lite på hur man lägger fram det så man inte bara slår det i ansiktet på dem. Vad en person tycker är rakt och ärligt kanske en annan tar som ett påhopp.

Hur som helst så önskar jag att fler killar kunde vara så som de flesta påstår att killar är; raka i kommunikationen! :4skrika Och att de kunde ta att tjejen deras var det! Inte läsa in en massa mellan raderna. Åååå vad mycket enklare livet skulle vara då, eller hur?
Hehe jo, men där är det nog ofta lika åt bägge håll. Men jag undrar om inte killar och tjejer ofta har lättare att vara raka om olika saker? Sen har man ju det med tidigare erfarenheter också. Har man haft en tjej (eller kille) som, i bästa fall, talat i kod och annars förutsatt att man ska förstå vad de tycker och känner helt utan kommunikation så följer det nog lätt med lite av det till nästa förhållande.

Varför skulle inte du falla inom ramen för standardkille?
Om det var för det du skrev så tror jag du är precis i mitten av inramningen! :)
Mja jag tänkte på att jag inte känner så stort behov av att hävda min manlighet som många andra killar verkar vilja. Känner mig ganska bekväm där. Men jag får väl tolka det som positivt om jag hamnar inom den ramen ändå. I alla fall så väljer jag att ta det positivt. :D

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
För att de svenska bankerna behöver 2-3 dagar på sig när jag vill flytta pengar från konto i en bank till en annan. Rena idiotin. Allt för att de skall tjäna lite extra pengar.

Vi lever fan på 2000-talet. En transaktion skall inte ta mer än 2 sekunder.
Jag är JÄVLIGT förbannad faktiskt.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
För att de svenska bankerna behöver 2-3 dagar på sig när jag vill flytta pengar från konto i en bank till en annan. Rena idiotin. Allt för att de skall tjäna lite extra pengar.

Vi lever fan på 2000-talet. En transaktion skall inte ta mer än 2 sekunder.
Jag är JÄVLIGT förbannad faktiskt.

Jag var av samma åsikt som du och kontaktade SEB och ifrågasatte
varför i hela friden det ska ta dagar år 2010..
Det visade sig att Riksbanken är med och leker med dina överföringar också.. Bankerna får nämligen bara skicka pengar 4ggr om dagen för transaktionerna måste gå via riksbanken..
Rent hypokondriskt så om du skickar pengar kl 0800 så ligger dom för flytt kl 11:00, flyttas 11:00 och hämtas sen kl 15:00 av den andra banken. Dock stänger riksbanken kl 17:00 så har du skickat pengarna efter näst sista flyttmöjligheten så ligger dom till dagen efters första flyttmöjlighet... Smart va?? Det är ju ändå 2010 men stänga av "internet" det ska man... :va

Fick just reda på att en kompis dotter (knappt tonåring) har anorexia.
Faen.

Grattis... :(
Frugan har det också.. Det går att träna bort men kräver
ENORMT mycket jobb kan jag meddela... 3½ år hitintills och nu börjar
det gå någorlunda bra..
Tips nr 1 när den värsta fasen är över är att köpa större tallrikar..
Jag vet, låter helt skadat men funkar..
Problemet är att även man själv börjar ta större portioner..

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag var av samma åsikt som du och kontaktade SEB och ifrågasatte
varför i hela friden det ska ta dagar år 2010..
Det visade sig att Riksbanken är med och leker med dina överföringar också.. Bankerna får nämligen bara skicka pengar 4ggr om dagen för transaktionerna måste gå via riksbanken..
Rent hypokondriskt så om du skickar pengar kl 0800 så ligger dom för flytt kl 11:00, flyttas 11:00 och hämtas sen kl 15:00 av den andra banken. Dock stänger riksbanken kl 17:00 så har du skickat pengarna efter näst sista flyttmöjligheten så ligger dom till dagen efters första flyttmöjlighet... Smart va?? Det är ju ändå 2010 men stänga av "internet" det ska man... :va

Det där är ju helt galet.... Går det inte att avskaffa?
Jag ringer Mingves.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Att jag snorar å slemar så mkt att jag inte kunnat sova.

att jag hitta en macbook pro på blocket 3 mil bortför 5000 inlagd igår 22.15 nu e den såld.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Börjar bli lite för svalt för shorts på mornarna.
Man bli förbannad.

Jag blir förbannad för att Ivil är en sån mjukis....shortssäsongen varar till November. Minst.
:blåfrusenmencool

:D:D:D

Uppryckning FFS! Själständiga kvinnor är det bästa som finns, vem fan orkar med ett våp som behöver hjälp så fort det ska bytas en lampa på bilen? Jag skulle gladeligen gå genom "hell and high water" för en kvinna som klarar av att skifta däck på bilen, och för nån som också hänger med i ett lagom bombrepetempo skulle jag med ett leende på läpparna och endast iklädd förkläde laga hennes middag!:yoparty:arsele

Last edited:

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Rackarns skithög. Skulle dra fram lite ny kabel till spiskåpan. Den gamla kabeln gick lite trögt att få ur men det gick.
Sedan skulle dom nya kablarna in. Kom 7/8 av sträckan då tvärnöp allting och dragfjädern gick av. Går inte backa heller.
Blir synlig dragning nu istället. Förbannade jävla talgkörtel.
Man blir förbannad.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...