En kompis till mig råkade ut för just det. Fan vad jag skrattade åt hennes gröna slingor!
(Hon bjöd på det!)
Lite cyniskt skrivet, men jag förstår poängen. Det bästa scenariot är ändå att alla kompisar med respektive kommer lika bra överens. Lika barn leka bäst och då blir det faktiskt riktigt kul middagar!
Haha lite moment 22 där. (...) Nä att se ung ut är nog positivt för det mesta ändå.(...) undvik att försöka vara till lags så mycket.(...) Jag gillar tjejer som kan ta vara på sig själva, men poängen är ju ändå att man ska stödja och stärka varandra i ett förhållande.(...)
Tyvärr är utseendebiten viktigare än man tror, särskilt i dagens fixering vid det perfekta. Inte bara i förhållanden.
Gällande förhållanden har jag bara haft nån enstaka pojkvän som varit äldre, resten yngre. På gott och ont. Ju närmre i ålder desto bättre förstår man varandra. Alt som du skriver med samma mognadsnivå osv.
Att inte leva för att vara andra till lags känns ju helt självklart när man mår bra. En lessen dag är det svårare. Det är väl oftast där det stöper, och blir en ond spiral.
Att ta hand om varandra, var går gränsen?
Hur mycket kan en tjej "klara sig själv" innan hon blir helt oattraktiv i killens ögon?
Finns vissa områden som har en oskriven taburegel?
(Försöker inte vara till lags nu, försöker bara förstå.
)
Hörde en kul en från en tjej (...)
Sunt förnuft går att studera bort.
Utbildning är dock bra.
Högskoleexamen har väl ändå ingenting med intelligens att göra?
Det uttalandet gjorde mig förbannad, intelligens har inget med utbildning att göra!
Exakt!!! Jag är jävligt stolt över att ha satt alla tentor på första försöket, att titulera mig ingenjör fastän det inte "går i släkten". Men det är ju fan inget jag nånsin kommer hålla emot nån annan!
Jag är stolt för MIN skull!
Ååååå vad jag hatar fördommar!!!
Nu ska jag skriva i en annan tråd för jag är egentligen glad idag.