Idag är jag förbannad därför att...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
"Huvudregeln är att ett barns föräldrar har det ekonomiska ansvaret fram till 18 årsdagen. Men om den aktuella personen går gymnasieutbildning efter sin 18 års dag är föräldrarna även därefter ekonomiskt ansvariga. Men det ansvaret kan pågå längst till och med att man är 21 år."

Och eftersom han var arbetslös så är det inte föräldrarnas ansvar att försörja.

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
BMW
för att jag vaknade kl ca 15.45 idag och var "lite" sen till jobbet, så istället för att ha en lugn och skön hemmakväll så blir det kvälls & natt jobb.... :huvet:huvet:huvet

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
... folk (förare av lastbilar med eller utan släp) tror att det är heeelt OK, ev. bara för att det är fredag och löning, att gena i kurvorna när jag kommer med min MC och njuter av solen denna vackra fredag. Hände inte en gång, uten fem!

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
STÅR på tåget mellan Sthlm och Uppsala.
Två tidigare tågen blev inställda.
Så det är överfullt och varmt som i en bastu.
Plocka fram några diesellok istället...

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jag har haft ett par värdelösa veckor, med allt ifrån vänners dödsfall till vänners cancerdiagnoser till att bilen blev mosad när den stod parkerad p.g.a. att en idiot glömt att lägga i handbroms och växel när han parkerade längre upp på gatan.

Har varit sjuk den här veckan, och nu ringde precis farsan som var förbi med lite käk. Tydligen har någon jävla sopa med gul bil - jag misstänker taxi - dragit rakt in i sidan på den. Så, andra påkörningen på en parkerad bil på två veckor. Hur jävla svårt ska det vara? :censored

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Punka på volvon i måndags, samma bil fick en ny form på passagerardörren när kollegan lät bli att kika i backspegeln, snuva från helvetet bröt ut i tisdags, har precis klarat av en vecka där jag inte kunde sjukskriva mig - men jag tog mig genom skiten med lite försiktigt kvällspyssel på hondan, och sikte på bus i helgen.

Mår faktiskt lite bättre idag - och det fina vädret man haft i veckan är som bortblåst, det regnar och ser ut som vilken novemberdag som helst. Snålblåst, 10 grader och sprutregn.

Ord kan inte beskriva hur trött jag är på skitväder.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Den HÄR artikeln får mig att bli förbannad.
Bara för att man är gravid så ska man för fan inte tro att man kan göra precis som man vill!? Klart som fan att han inte vill anställa en person som uppenbarligen kommer kräva massa extraarbete för arbetsgivaren då han måste fixa ersättare och sen kanske gå och oroa sig över att en av hans anställda kanske kan skada sig allvarligt i arbetet då hon är gravid.

Fy fan, den här förbannade jävla "jämställdhetskulturen" och dessa feminister som kräver massa omöjliga saker i tid och otid :mad:
Sen när blev det en rättighet att få ett arbete? Idioti!

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Lite sur för att jag blivit sjuk för första gången på 2 år. Sen har jag inga Alvedon hemma. Sen har jag massa plugg att göra. Och inte en jävel som tar hand om mig heller. Jävla måndag. :sjuk :6surkart

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
STÅR på tåget mellan Sthlm och Uppsala.
Två tidigare tågen blev inställda.
Så det är överfullt och varmt som i en bastu.
Plocka fram några diesellok istället...

Ställ dig mellan vagnarna, där är det svalare :rolleyes:

Kom hem flera timmar försent tisdags förra veckan på grund av ett självmord, fy farao för att vara lokförare o se någon sitta på spåret och bara vänta in tåget :död samt de som måste leta likdelar i dikerna etc.

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Bytte gym för ett par veckor sen.

Tyckte det lite väl distranherande åt det sämre hållet när "Mr BaNaNa HaMoC 80-tals hjälten" började gyma där. På något underligt jävla vis alltid samma tid som jag, samma 4 dagar i veckan.

INTE ok att vara snäppet under fetto och klä sig i en ultra tight silkes topp om man är kille, fet och som sagt kille. Vad som fan inte är i närheten av ok är att jäveln har en lika ultra as tight mini-delux välkommen till 80-talet shorts som visar tame fan allt! :zpy
Fi fan, värsta jag sett, gick inte alls att träna när den fan ställde sig framför en eller ens var i samma rum.
Som den sanna Svensken jag är knöt jag näven i fickan och bytte gym till ett annat långt bort!

Men vafan, idag. Kommer dit, vem står där. Ja vem fan kan det vara!

:4skrika:gråta

Kan fan inte byta gym igen, får byta dagar eller fråga killen om han kanske inte vet att 80-talet tog slut för en 20år sen.
Ja blir nog fan det sista..... fy! Ingen , inte ens en sexsvulten düsk mann med lether-håsen skulle tycka det var ok att se ut sådär...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
I dag sa hårddisken i min laptop upp sig, för en vecka sedan kastade jag en likadan laptop som skärmen hade lagt av på som jag hade fått som reservdelar för 5år sedan.

Det enda som var fel på min laptop var skärmen, och nu då hårddisken, som var fräsh på den andra :huvet

Nåja, det blir väl att nappa på närmsta elektronikjättes billigaste erbjudande, för allt måste ju sparka stjärt med mitt gamla as...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Och eftersom han var arbetslös så är det inte föräldrarnas ansvar att försörja.
Tror inte grabben svälter ihjäl men är jävligt drygt att springa å be morsan om allmosor hela tiden.

Jag gick ner från 5kg på 2 månader när jag va arbetslös trots att jag redan va duktigt spinkig av den enkla anledningen att jag inte hade pengar till mat och skämdes för mkt över att jag inte klara mig själv för att be om pengar. Flytta hem va inte heller ett alternativ!

Idag e jag inte specielt förbannad specielt inte efter att ha läst -jp- s inlägg fyfan! Inser jag att man har det riktigt bra!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Kan fan inte byta gym igen, får byta dagar eller fråga killen om han kanske inte vet att 80-talet tog slut för en 20år sen.
Ja blir nog fan det sista..... fy! Ingen , inte ens en sexsvulten düsk mann med lether-håsen skulle tycka det var ok att se ut sådär...

Han är antagligen tejp-fetischist och nu har du fått en stalker :D

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R6 -06
Igår upplevde jag nog höjden av "curling-föräldrande". En förälder här i området körde runt sin son på deras fyrhjuling för att sälja GT.

1) Sonen behövde inte gå en meter
2) Det var pappan som frågade om jag ville köpa tidningen, sonen satt knäpptyst på hojen

Vad lär sig sonen av det? ingenting! :mad:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Arg o arg...men det väcker minnen som jag för länge sedan trodde var borta....:brinnerup

Det är inte många presenter man har varit besviken över men en kall vinterdag fick jag i julklapp av brosans tjej ett brunt paket med röda snören...det var mjukt o som 13 årig gillade man inte mjuka paket så av någon anledning:va valde jag att öppna det hemma...

Det var bokstavligt talat en turkos/rosa? sparkdräkt!!, såg ut som en förvuxen bebis...t om farsan tyckte att den såg "förskramlig ut" så han bytte den mot pengar asap...men minnet av när jag kom ner för trappan satt kvar länge...alla skrattade men det gjorde inte jag :mad:
(kul att berätta för polarna va man fick i julklapp den vintern)

O vad är det jag ser nu :rofl....har de kommit tillbaka..:gnissla *hemska flashbacks*

http://www.onepiece.se/

Igår upplevde jag nog höjden av "curling-föräldrande". En förälder här i området körde runt sin son på deras fyrhjuling för att sälja GT.

1) Sonen behövde inte gå en meter
2) Det var pappan som frågade om jag ville köpa tidningen, sonen satt knäpptyst på hojen

Vad lär sig sonen av det? ingenting! :mad:

Han fick i alla fall lite frisk luft :rolleyes:
:mad: hatar sådant, det o helikopterföräldrar.

20 åriga vuxna som låter föräldrarna ringa och sjukanmäla dem, avboka tider, ringa arbetsgivare etc får mig att :zpy

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bytte gym för ett par veckor sen.

Tyckte det lite väl distranherande åt det sämre hållet när "Mr BaNaNa HaMoC 80-tals hjälten" började gyma där. På något underligt jävla vis alltid samma tid som jag, samma 4 dagar i veckan.

INTE ok att vara snäppet under fetto och klä sig i en ultra tight silkes topp om man är kille, fet och som sagt kille. Vad som fan inte är i närheten av ok är att jäveln har en lika ultra as tight mini-delux välkommen till 80-talet shorts som visar tame fan allt! :zpy
Fi fan, värsta jag sett, gick inte alls att träna när den fan ställde sig framför en eller ens var i samma rum.
Som den sanna Svensken jag är knöt jag näven i fickan och bytte gym till ett annat långt bort!

Men vafan, idag. Kommer dit, vem står där. Ja vem fan kan det vara!

Du har en hemlig och inte alltför diskret beundrare:rofl

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jävla telefonförsäljare som ringer en bara för att man varit med i någon jävla klubb för hundra år sen. Dom tjatar om att man ska prova på. Kostar bara frakten. Nej jag är inte intresserad. Men det kostar ju bara.........
Och jag vill inte vara otrevlig och be den stackars tjejen att stoppa upp dom där Omega3-kapslarna där varken sol eller måne skiner.
Fy fan vilket otacksamt jobb att behöva ringa runt till folk och tjata för att tjäna ihop till hyran.
Det tog fem minuter av min dyrbara tid att övertyga henne om att jag inte ville ha Omega3. Tid som jag kunde ägnat åt att pilla navel eller något annat nyttig. :gnissla

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
I dag sa hårddisken i min laptop upp sig, för en vecka sedan kastade jag en likadan laptop som skärmen hade lagt av på som jag hade fått som reservdelar för 5år sedan.

Det enda som var fel på min laptop var skärmen, och nu då hårddisken, som var fräsh på den andra :huvet

Nåja, det blir väl att nappa på närmsta elektronikjättes billigaste erbjudande, för allt måste ju sparka stjärt med mitt gamla as...

Om du kollar mellan kuddarna i soffan så hittar du säkert nog med mynt för att köpa dig en liten disk. Sluta gnäll :)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka