Idag är jag förbannad därför att...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har redan blivit varnad några ggr :rolleyes:
Så tror inte de går med på att försöka mygla.

Tja, det är väl iofs mest en lite smisk på handleden som företag får för att överskrida. Iaf har alla företag jag jobbat på bara betalat den fånigt lilla summan och fortsatt med övertiden. Iofs är det alltid bra att säga till cheferna innan övertiden brakar iväg. :)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
1. Cykeljävel som bara krånglar
2. Mobilkamera vars autofokus är heelt oduglig
3. Vanlig kamera jag lånat av syster som inte har inbyggt batteri och därmed slukar vanliga batterier.

En "skoldag" ute i skogen idag som gick åt helvete helt enkelt! :huvet Varit ute och identifierat ädellövskog, skolprojekt...

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Arbetskollegor (föräldrar) som på "pappret" jobbar heltid men som aldrig är på jobbet heltid pga av att de hela tiden måste vara lediga (tänker självklart inte på sjukdom etc som man inte kan påverka)...gå ner i arbetstid (som man har rätt till) istället så man kan planera verksamheten efter när folk ska vara på plats :huvet o vill man vara ledig/gå tidigare...säg inte det samma dag :4skrika

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
För att meken måste myglat bilen genom besiktning förra gången. 6 lax i reparationskostnad och felet kvarstår.
Verkstan är 60 mil härifrån så det är inte läge att åka dit och kräva ett ordentligt jobb.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Druckit kaffe fast jag vet att jag förblir sömnlös. Det som gör hela saken värre är att jag sov 3 tim inatt. Lär bli något liknande idag :( Kaffe är för starkt för en liten människa som jag.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
UPS kan inte byta leveransadress till jobbet istället för hem för min dator jag beställt :huvet
Detta fast jag vet att jag INTE kommer att vara hemma när dom ska försöka leverera... :huvet

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
BMW
UPS kan inte byta leveransadress till jobbet istället för hem för min dator jag beställt :huvet
Detta fast jag vet att jag INTE kommer att vara hemma när dom ska försöka leverera... :huvet

Sluta svamla, ring kundtjänst så ändrar dom din adress :tummenupp
Säger dom att det inte går, be att få prata med någon annan...

Edit : Kom på nu att du ev måste refusa pkg innan dom ändrar, annars kan vem som helst ringa in och ändra hejvillt, sorry.

Last edited:

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Sluta svamla, ring kundtjänst så ändrar dom din adress :tummenupp
Säger dom att det inte går, be att få prata med någon annan...

Edit : Kom på nu att du ev måste refusa pkg innan dom ändrar, annars kan vem som helst ringa in och ändra hejvillt, sorry.

Jag ringde dom och dom sade att jag inte kan ändra förräns dom har försökt att leverera en gång och jag fått en lapp i min brevlåda. Så jag försöker hålla koll på försändelsen på deras sida och se när dom börjar närma sig så kanske jag kan ta ledigt.
Vill ju ha min mac!!! :huvet

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
BMW
Jag ringde dom och dom sade att jag inte kan ändra förräns dom har försökt att leverera en gång och jag fått en lapp i min brevlåda. Så jag försöker hålla koll på försändelsen på deras sida och se när dom börjar närma sig så kanske jag kan ta ledigt.
Vill ju ha min mac!!! :huvet

Mmm, tyvärr underleverantörer i norr.
När paketet lämnar sthlm så brukar det levereras tidigast på dag 2, förmodligen dag 3 iom att paketet byter firma på vägen upp.

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Mmm, tyvärr underleverantörer i norr.
När paketet lämnar sthlm så brukar det levereras tidigast på dag 2, förmodligen dag 3 iom att paketet byter firma på vägen upp.

Mmm, så jag får nog räkna med att det inte dyker upp denna vecka :rolleyes:. På måndag trodde tjejen på UPS att jag skulle ha det, IOM att jag jobbar så blir det alltså på tisdag :huvet
Jak plir syyr!

EDIT: Om jag får reda på vilken underleverantör det är kanske jag kan kontakta dom istället.

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
BMW
Mmm, så jag får nog räkna med att det inte dyker upp denna vecka :rolleyes:. På måndag trodde tjejen på UPS att jag skulle ha det, IOM att jag jobbar så blir det alltså på tisdag :huvet
Jak plir syyr!

EDIT: Om jag får reda på vilken underleverantör det är kanske jag kan kontakta dom istället.

Tråkigt värre, hatar att vänta på något man fluktar efter.
PM:a mig trackingnr så kan jag kika och se om infon finns internt.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
För att jag drog av en bult till vipparmsbrygan för några veckor sen, men inte palla beställa en ny förens igår.

Är förestås perfekt lekväder när jag vakna imorse... :mad:

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...