Dreggel
Alltid politiskt inkorrekt
Vi måste fokusera på problemet!
Den viktigaste frågan är väl fortfarande:
HUR TORKADE DU DIG!?
Vi måste fokusera på problemet!
..det var Nyteknik som (inte?) torkade sigDen viktigaste frågan är väl fortfarande:
HUR TORKADE DU DIG!?
När jag kom hem så hade kattfan pissat i min fåtölj!!!11 NakCskått direCkt!!!11
Säker på att de inte va du när du smuttade på din 60% igår?
Ja blir nästan lite förbannad för att ja tycker att endel gnäller på Kia i saker de inte fattar nåt om.. skjut mig..
De gäller saken att hon skickar ungarna på dagis fast hon e hemma.
Barn SKA gå på dagis o de finns tyvärr allt för många barn som inte får möjligheten att gå så mkt på dagis som de bör.
Ungar ska inte va hemma me mamma hela dan o leka me nån unge lite på kvällen, de ska va på dagis o leka me massa ungar hela dagarna för de lär sig så otroligt mkt mer där än hemma.
Håller med dig. Lite annorlunda var det när jag själv var liten. Då var det väldigt många mödrar som var hemma med sina barn, så det fanns alltid en massa kompisar att leka med. Nu är det inte längre så, så är barnen hemma idag blir de ganska ensamma.
Vad gäller det sista så blev jag nog inte dum av att vara hemma, men det är det antagligen bara jag som tycker.
...Barn SKA gå på dagis o de finns tyvärr allt för många barn som inte får möjligheten att gå så mkt på dagis som de bör.
Ungar ska inte va hemma me mamma hela dan o leka me nån unge lite på kvällen, de ska va på dagis o leka me massa ungar hela dagarna för de lär sig så otroligt mkt mer där än hemma.
Med så stora barngrupper som det är idag på dagis är det mer stressande än utvecklande.
Små människohjärnor har svårt att skapa relationer och hålla reda på många individer. Dessutom finns det ofta inte personal nog för alla barn. Så dagis är faktiskt inte speciellt bra alls generellt sett.
Barn ska vara hemma med mamma och många syskon... eller hos dagmamma tills de är så stora att de kan klara större grupper bra och då är de i redan i skolåldern.
Med så stora barngrupper som det är idag på dagis är det mer stressande än utvecklande.
Små människohjärnor har svårt att skapa relationer och hålla reda på många individer. Dessutom finns det ofta inte personal nog för alla barn. Så dagis är faktiskt inte speciellt bra alls generellt sett.
Barn ska vara hemma med mamma och många syskon... eller hos dagmamma tills de är så stora att de kan klara större grupper bra och då är de i redan i skolåldern.
För det första så är barngrupperna väldigt olika på olika dagis. För det andra så är väl barn precis som vi vuxna dvs väldigt olika. En del trivs i grupp medan andra är mer ensamvargar. Personligen märkte jag en väldigt stor skillnad på min dotter när hon började på dagis. Dessutom är fröknarna utbildade och erbjuder väldigt pedagogisk hjälp.
Innan jag själv fick barn så tyckte jag precis som du att barn ska vara hemma med mamma och syskonen tills de börjar skolan. Men när jag själv fick barn och upptäckte hur kul hon tyckte det var och hur mycket hon utvecklades på dagis så ändrades min uppfatting. Hennes syskon är i skolan på dagarna så de är inte heller hemma, utan då får hon vara ensam med mig. Dagmammor är någonting som håller på att försvinna från systemet och här där vi bor finns det bara ett fåtal platser varje år. Dagispersonalen gör ju så att de ibland låter hela stora gruppen leka och ibland delar de upp barnen i mindre grupper också. Att de inte skulle klara av att skapa relationer och hålla reda på många individer är skitsnack. Min dotter har sina närmaste kompisar hon oftast leker med. Hon kan namnen på alla barnen och alla fröknarna på hennes avdelning. Hon känner igen vilken förälder som hör till vilket barn. Hon är snart 4 år. Barn är smartare än vad vi vuxna tror.
Blir inte förbannad men lite irriterad över att många har fördomar och vet hur barn fungerar utan att ens ha barn eller ha besökt nämaste dagis en hel dag.
Har du spenderat en dag på dagis nångång?
Vet du hur de ser ut där?
Barn är bra på att dela upp sig i små lagom grupper o leka me dem de gillar bäst men även tillbringa lite tid me många av de andra barnen lite då o då.
Barn är betydligt bättre på att skapa relationer osv än va du tydligen tror.
Dom är inte små outvecklade barn som inte klarar sig utan mamma, de klarar sig tvärtom utmärkt.
Sen finns de såklart alltid undantag som inte klarar av att va på dagis, men de brukar vara de stackars ungarna som gått hemma tills de är 3-4 år gamla o sen kastas in på dagis.
Ska man uppfostra barn till att bara känna till en värld med mamma pappa o några syskon?
De blir ju jävligt vettiga ungar av de, blyga små stackare.
Nej, dagis med massor av ungar ska de va.
Det är inte jag som säger. Det finns experter som uttalat sig om det du hetsar upp dig över. Dessutom svarade jag inte på ett av dina inlägg öht.
Vad bra att du har ett bra dagis. En skillnad mellan din familj och andra har du ju själv påpekat... du behöver inte dumpa dina ungar på dagis 8-12 h om dagen för att få det att funka med arbetet.
Intressant dock att du anser att man blir en fullfjädrad expert på alla barn och deras utvecklingspsykologi bara för att man klämt ur sig egna.
Jag har småsyskon (sladdbarn) och har varit "bonusmamma" åt andras barn i två omgångar. Dessutom har jag "jobbat" på dagis i nåt sånt jäkla praktikarbete för hundra år sedan... så jag har sett mer av dagis/barnomsorg än vad jag egentligen behöver.
Det finns minst lika många undersökningar och experter som säger precis raka motsatsen. Så jag antar att man som förälder får försöka ta reda på vad som fungerar bäst för just deras barn och vardag. Jag behöver inte och jag dumpar inte min dotter på dagis så många timmar varje dag. Men jag vet ju hur hon blir om jag håller henne hemma. Jag säger inte att jag är någon expert på alla barn men det ÄR en himla skillnad att passa någon annans barn mot att ha egna. Å dagisen har förändrats ganska mycket på de 100 åren du har varit borta från barnomsorgen. Som jag skrev förut så känner jag igen fördomarna du har till 100% tyckte precis likadant förut innan jag fick min dotter. Men sitt inte och påstå att de inte klarar relationer i stora grupper och inte kan hålla isär individerna för det verkar du inte veta någonting om. De klarar det alldeles utmärkt. Tror mer att det är föräldrarna som har svårt att klippa navelsträngen helt och se att deras barn är idivider.
Ser att du också bor i Uppsala? Du får gärna träffa min lilla tjej och se hur "dåligt" hon mår och hur illa hon far av att vara på dagis. Hur förvirrad och otrygg hon är.... du är välkommen.
Man får cancer av att äta chips.. o jordgubbar.. o nötter.. o ja, allt... experter, oh yeah...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|