Idag är jag förbannad därför att...

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
:D ...näää, jag bara övar ...:D

Ja, fast det vet du redan, så varför frågar du ?

Inte förbannad , men lite irriterad över trångsyntheten hos den yngre generationen i samhället...det är bara lyx om det handlar om pengar..:mad:

Att gå hemma, utan att behöva arbeta för sitt uppehälle kräver antingen att man har ett stort bankkonto, eller att man är tillsammans med någon som sliter och drar in pengarna.

Lyx, att få tid till sig själv, om man inte har något av ovanstående, då får man bli uteliggare, vilket inte känns speciellt lyxigt.

Så: Lyx = Pengar.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Idag blev jag först förbannad på jobbet.

Sen blev jag förbannad för att någon hånade mig för att jag återskapar femtitalet i mitt hem. :mad:

Edit: I mitt eget hem har jag precis så många fönsterbrädor i sten som jag vill. Det kan ingen ändra på. :mad: :mad: :mad:

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09

Sen blev jag förbannad för att någon hånade mig för att jag återskapar femtitalet i mitt hem. :mad:

Edit: I mitt eget hem har jag precis så många fönsterbrädor i sten som jag vill. Det kan ingen ändra på. :mad: :mad: :mad:

App, app, app... Vänta här nu. Är din dator lika stor som en handbollsplan och väger ett antal ton, för att få den riktiga femtiotalskänslan? Eller sitter du vid en modern liten smäcker sak och skriver? :D

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
INKOMPETENTA JÄVLA TJEJER!!!!!!.... hur jävla svårt ska de va?!?!?!?!?!...HELVETE!!!

Ja du har de precis hur du vill hemma, men de e ju fult de du har...

Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
App, app, app... Vänta här nu. Är din dator lika stor som en handbollsplan och väger ett antal ton, för att få den riktiga femtiotalskänslan? Eller sitter du vid en modern liten smäcker sak och skriver? :D

Min trettisjutums samsunghandbollsplan till teve står på ett skåp från femtitalet för att ge lite känsla av såndär svartvit inbygt teve i teakskåp med nyckelhål.

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Inte förbannad , men lite irriterad över trångsyntheten hos den yngre generationen i samhället...det är bara lyx om det handlar om pengar..:mad:
Vet inte om det är du som missuppfattar mig eller tvärtom. "Lyx"-grejen bryr jag mig inte om alls, det är väl upp till var och en att inte jobba såvida det inte sker på andras (exempelvis min) bekostnad.

Jag förstår vad du menar, men du förstår nog inte vad jag menar....
Jaa min yngsta går på dagis av flera anledningar, en av dem är just det sociala umgänget med andra barn. Min dotter går inte många timmar (som jag ser att många andra barn är tvungna att göra) på dagis och säger hon en morgon att hon inte vill gå till dagis så får hon naturligtvis vara hemma med mig. Att ha möjligheten till att kunna erbjuda sina barn sånt är väl "Lyx" om nånting? Jag får tillräckligt med "egentid" varannan vecka när min dotter är hos sin pappa, så har jag svarat till de som trodde det var anledningen till att jag hade dagis.
Jag förstår precis hur du menar. Jag var bara nyfiken på din inställning till dagis-med-hemmavarande-mamma.
Alldeles för många barn tillbringar långa dagar, från tidig morgon till sen kväll p.g.a. att föräldrarna helt enkelt tycker det är bekvämt. Varför skaffar man då barn, för att lämna bort dom? DET gör mig förbannad! :spamrättfärdigad

Härmed färdig i ämnet.

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Min trettisjutums samsunghandbollsplan till teve står på ett skåp från femtitalet för att ge lite känsla av såndär svartvit inbygt teve i teakskåp med nyckelhål.

Har hört någonstans, att drar man en tubsocka över TV:n så blir bilden svartvit... Eller var det en nylonstrumpa för att få färg? :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag håller på dig!
Vitlaminerad spånplatta känns såå IKEA.
Stenfönsterbrädor sprider förövrigt värmen från elementen på ett utmärkt sätt!

Kia

Guest
Förbannad för att det snöar ute och jag kommer att vara tvungen att byta täcken på hästarna. Hänga upp en massa tunga, blöta täcken på tork för att sen krångla på stora termotäcken med lång hals. Å dagen har bara börjat.... :huvet

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Förbannad för att det snöar ute och jag kommer att vara tvungen att byta täcken på hästarna. Hänga upp en massa tunga, blöta täcken på tork för att sen krångla på stora termotäcken med lång hals. Å dagen har bara börjat.... :huvet

Ja, arbete är hemskt! :rolleyes:
Kan inte ungraren betala någon som byter täckena på hästarna så du kan ägna dig helt åt bullbak och leka med barnen?
Det är upprörande att ha det så orättvist jobbigt som du. Var inte du t.o.m tvungen att åka med barnen till dagis häromdagen?!

Dags att hyra in en chaufför / täckesbytare!! :mad:

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Kan inte ungraren betala någon som byter täckena på hästarna så du kan ägna dig helt åt bullbak och leka med barnen?
Det är upprörande att ha det så orättvist jobbigt som du. Var inte du t.o.m tvungen att åka med barnen till dagis häromdagen?!

scharpning nu va..

Irriterad på den här pissårstiden som jag normalt älskar men istället hatar därför att jag vill smeka min nya motordrivna hona på vägarna.

Kia

Guest

Blir även förbannad på dessa löjliga kommentarer....Avundsjuka är jäkligt trist.

Det är inte arbetet som gör mig sur... det är vädret som förstör. Tror inte att det är många som frivilligt ger sig ut när det är blött och kallt ute? För att hålla på med ännu kallare och blöta täcken som garanterat kommer göra dina kläder lika blöta och smutsiga. Älskar arbetet med hästarna, men vädret får gärna vara skönare. Är absolut ingen vintermänniska. Om du hade läst inlägget jag gjorde tidigare så handlar även det om vädret när jag skulle köra min lilltjej till dagis. Inte om själva körningen i sig.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Blir även förbannad på dessa löjliga kommentarer....Avundsjuka är jäkligt trist.

Det är inte arbetet som gör mig sur... det är vädret som förstör. Tror inte att det är många som frivilligt ger sig ut när det är blött och kallt ute? För att hålla på med ännu kallare och blöta täcken som garanterat kommer göra dina kläder lika blöta och smutsiga. Älskar arbetet med hästarna, men vädret får gärna vara skönare. Är absolut ingen vintermänniska. Om du hade läst inlägget jag gjorde tidigare så handlar även det om vädret när jag skulle köra min lilltjej till dagis. Inte om själva körningen i sig.

Nej det är verkligen hemskt att vara ledig och få känns det genomhemska vädret som råder nu.

Jag ryser när jag tänker på den dagen jag kan hålla på med det jag vill och att andra bidrar till mitt leverne, i detta fruktansvärda nordiska klimat. Brr.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Avundsjuka är jäkligt trist.

Det har inget med avundsjuka att göra.. Själv sitter jag inne på ett varmt och bekvämt kontor så vädret gör mig inget...

Däremot kan det vara stundtals segt att lyssna på bortskämt gnäll..

Du har förmånen att vara hemma med dina barn och jobba med hästar. Du har en tillvaro som många drömmer om.

Därför låter du bara som en bortskämd djävla fjortis när du gnäller över att du får göra sånt som alla andra gör hela dagarna..

- stackars mig, jag blir blöt och smutsig...
- Ja, när du jobbar med dina hästar... de flesta andra blir smutsiga, kalla och trötta när de jobbar 8 timmar på en arbetsplats för pisslön. Byggare, vägarbetare, parkförvaltare...

- Stackars mig som tvingas köra barnen till dagis..
- Jo, du är nog ensam om det... :rolleyes:

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02

Jag läste tidigare vad du skrivit och nu såhär efter ett tag kan jag inte säga att jag är förbannad men lite småirriterad på hur vissa människor tänker.

Det finns ett uttryck som säger att "man får ta det goda med det onda" som jag tycker passar rätt bra in här.
Läs ditt tidigare inlägg igen, det kan nog uppfattas som att inte bara vädret är dåligt:
Visste du inte när du skaffade hästar att dom krävde en viss skötsel, och det under alla Sveriges fyra årstider?! Det kanske finns hästdagis där du kan lämna in dom och bara hämta dom när det är dags fär den roliga delen att rida på dom.

Vad ska du bli pissed of på imorgon? Att ungarna vill ut i snön och åka pulka?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati