Idag är jag förbannad därför att...

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Skulle gassvetsa ihop en avgasböj på en bil. Började krångla ut gasslangarna som var i ett ormbo på svetsen, men först tyckte jag det var en god idé att ta upp tillsatsmaterialet i form av en 1m lång tråd.
För att kunna reda ut slangen som var i en röra var jag tvungen att använda båda händerna, så istället för att lägga ifrån mig tråden höll jag den med munnen (smart va?).
I utredandet av slangen så kom jag på nåt jävla vänster åt ändan på ståltråden så jag körde in den andra ändan i munnen rätt in i gommen med hyfsad kraft.

Så nu har jag ett jättefint rött märke precis bredvid gomseglet som gör jefla ont. :näsblod

Förbannad på mig själv för att jag är så jävla korkad ibland (ganska ofta).

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag är förbannad på att det kostar så jävla mycket mer att äta nyttigt än att äta skräpmat.
Gick till ICA efter gymmet och handlade frukt, grönt och proteiner som kött och ost (låg fetthalt), proviva dryck och några saker som te, knäckebröd och yoghurt, lite pasta. 500 jävla kronor för två kassar mat :(
Hade jag köpt chips, billys pizzor, köttbullar och hotdogs och godis hade jag fått två påsar för 200.
:mad:

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Jag är förbannad på att det kostar så jävla mycket mer att äta nyttigt än att äta skräpmat.
Gick till ICA efter gymmet och handlade frukt, grönt och proteiner som kött och ost (låg fetthalt), proviva dryck och några saker som te, knäckebröd och yoghurt, lite pasta. 500 jävla kronor för två kassar mat :(
Hade jag köpt chips, billys pizzor, köttbullar och hotdogs och godis hade jag fått två påsar för 200.
:mad:
Handlar man på den dyraste matvarubutiken får man väl skylla sig själv, och kött är aldrig billigt i matbutiker. Hade du endast köpt frukt, grönsaker, quinoa och lite sojabönor så hade du smitit undan bra mycket billigare och fått en nyttigare middag än pasta.

Gå till en hälsokost istället.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Håller fullständigt med jrh...

Satsa på grönsaker, billigt och nyttigt...
Ikväll blir det kyckling wok med champinjoner, zuchini, purjo, paprika, vattenkastanjer, minimajs och rödlök... Och massor med sjyssta kryddor.
Det kommer att räcka till 4-5 måltider och kostar under hundringen..
Priset är ju beroende på hur mycket kyckling man har förstås...
Men jag kör på två filéer.. typ 40 spänn...
Och antalet kalorier i ovannämnda rätt är väldigt lågt..
Billigt och nyttigt...

Och lämna pastan!
Det är alldeles för mycket kalorier/100 gr i sånt... Man måste äta mycket pasta innan man blir mätt..
Jag försöker äta så rätt det går och håller mig mätt på runt 7-800 kalorier
per dag.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
99:a??
08:a okay.. Men 99:a?? :D

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Handlar man på den dyraste matvarubutiken får man väl skylla sig själv, och kött är aldrig billigt i matbutiker. Hade du endast köpt frukt, grönsaker, quinoa och lite sojabönor så hade du smitit undan bra mycket billigare och fått en nyttigare middag än pasta.

Gå till en hälsokost istället.

Nu var iof pastan det billigaste. Och pasta äter jag som utfyllnad i sallader av olika slag.
Quinoa köpte jag en gång och aldrig mer, tyckte det var totalt överskattat.
Sojabönor äter jag inte för jag är överkänslig mot baljväxter.
Var köper man kött om inte i matbutiker?

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Jag är ruksigt förbannad på Comviq. Varit en vecka utan täckning eller fullt fungerande 3G kort, ringt kundservice varje dag o fått nytt sim-kort skickat, och nu går det inte ringa alls. "ingen täckning" / "simkort ogiltigt". Fantastiskt. *ironi*.Morsans Nokia överlevde en maskintvätt på 60gr med endast batteriskada, fan om man bara fick Comviq-kortet att fungera! Jag lämnade in min N95 på service för att jag trodde att det var fel på telefonen, när GPRSen hade (Vad jag trodde!) "låst sig" så man inte kunde wappa eller skicka/ta emot MMS )= Men det är ju Comviq som fuckat mitt abonnemang! och nu är dom jävla klåparna inte ens kapabla att rätta till skiten. Som en fin avrundning får jag säkert en felsökningsavgift på den felfria telefonen på 600 kr! Jippie!!

Last edited:

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Nu var iof pastan det billigaste. Och pasta äter jag som utfyllnad i sallader av olika slag.
Quinoa köpte jag en gång och aldrig mer, tyckte det var totalt överskattat.
Sojabönor äter jag inte för jag är överkänslig mot baljväxter.
Var köper man kött om inte i matbutiker?
Klart, äter man quinoan utan att tillaga/krydda den så blir det inte så kul. Som grus ungefär. Kött köper man av jägare eller på charken. Äter inte heller sojabönor då jag är köttätare, utna det var snarare det lustiga i att klaga på överpriser när man handlar på ICA som fångade min uppmärksamhet.

grr.. det finns ingen saffranslängd med mandelmassa på jobbet. dålig arbetsmiljö.. fyyyy.. fy

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Efter 7 års trogen tjänst så finns det inga jobb längre och därmed ingen anställning för mig :mad:

Jag vart uppsagd efter ca 5 år pga arbetsbrist men då lyckades företaget ha mig kvar tack vare en person som skulle ta fri år... och nu i i maj skulle jag gått hem men företaget lyckades hålla mig kvar igen men då på månadsanställningar :mad: tills nu! Nu gick det tydligen inte längre....

Ledsen och arg är jag men samtidigt jävligt glad att jag har tagit mig därifrån!

Dem första 5 åren var bra men sen har det bara varit en massa otrygghet/otrevligheter!

Fick beskedet idag och var visst :rolleyes: tvungen att skriva av mig lite!

Nicotin

Guest
Efter 7 års trogen tjänst så finns det inga jobb längre och därmed ingen anställning för mig :mad:

Jag vart uppsagd efter ca 5 år pga arbetsbrist men då lyckades företaget ha mig kvar tack vare en person som skulle ta fri år... och nu i i maj skulle jag gått hem men företaget lyckades hålla mig kvar igen men då på månadsanställningar :mad: tills nu! Nu gick det tydligen inte längre....

Ledsen och arg är jag men samtidigt jävligt glad att jag har tagit mig därifrån!

Dem första 5 åren var bra men sen har det bara varit en massa otrygghet/otrevligheter!

Fick beskedet idag och var visst :rolleyes: tvungen att skriva av mig lite!

Lite Ot men bra chans att hitta på ngt nytt också..:tummenupp

Jag blev permiterad pga arbetsbrist i april och varit ledig till nu.
Tacka vet jag inkomstförsäkring men nackdelen e att arbetsförmedligen e såå djävla dryga...

Så idag e jag förbannad på just ovanstående arbetsFÖRNEDRIGEN..

Dom är mer intresserade av att skapa bra statistik mot sin uppdragsgivare än att skapa långvarig sysselsättning för dom som knallar hemma.
Dom skapar hellre kortvariga skitjobb/aktiviteter än långvariga anställningar..

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati