Idag är jag förbannad därför att...

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Klart, äter man quinoan utan att tillaga/krydda den så blir det inte så kul. Som grus ungefär. Kött köper man av jägare eller på charken. Äter inte heller sojabönor då jag är köttätare, utna det var snarare det lustiga i att klaga på överpriser när man handlar på ICA som fångade min uppmärksamhet.

grr.. det finns ingen saffranslängd med mandelmassa på jobbet. dålig arbetsmiljö.. fyyyy.. fy

Det finns ju ingen chark..det är faktiskt en sak som gör mig förbannad ;)
Affärerna i Muppsala har gjort det till en trend att ta bort charkavdelningen.
På irland fanns det slaktare som man gick till och det var fan KVALITET för bra priser!! Slaktare finns ju inte i detta land :( om man inte går till en saluhall..men då kan man ju likagärna gå i bankrutt direCkt!

Dominator-Rocks

Guest
Lite Ot men bra chans att hitta på ngt nytt också..:tummenupp

Jag blev permiterad pga arbetsbrist i april och varit ledig till nu.
Tacka vet jag inkomstförsäkring men nackdelen e att arbetsförmedligen e såå djävla dryga...

Så idag e jag förbannad på just ovanstående arbetsFÖRNEDRIGEN..

Dom är mer intresserade av att skapa bra statistik mot sin uppdragsgivare än att skapa långvarig sysselsättning för dom som knallar hemma.
Dom skapar hellre kortvariga skitjobb/aktiviteter än långvariga anställningar..

Visst faan äre så! Nu får man ta chansen till nått bättre!

Förnedringen för mig kom 10 min efter besked då samma chef kom och frågade om jag kunde rycka in akut och åka till en annan stad och hjälpa ett företag i en panik situation!

Jag stirrade igenom honom i hopp om att han skulle förstå.... och gå därifrån, men det gjorde han inte så jag fick förklara vad jag menade :cdevil

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Visst faan äre så! Nu får man ta chansen till nått bättre!

Förnedringen för mig kom 10 min efter besked då samma chef kom och frågade om jag kunde rycka in akut och åka till en annan stad och hjälpa ett företag i en panik situation!

Jag stirrade igenom honom i hopp om att han skulle förstå.... och gå därifrån, men det gjorde han inte så jag fick förklara vad jag menade :cdevil

http://www.doodie.com/anger_management.php

Kia

Guest
:huvet :huvet Förbannad för att det är nästan 8 minus grader dessutom måste jag ut i kylan och köra barn till dagis....

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
.. jag faktiskt är jävligt trött på denna världen..
Till råga på allt har jag lunginflammation, och det är inte heller så roligt.

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
:huvet :huvet Förbannad för att det är nästan 8 minus grader dessutom måste jag ut i kylan och köra barn till dagis....
Hoppas det går för sig att ställa en fråga, naturligtvis svarar du ju bara om du vill.
Om jag fattat saken rätt så jobbar du inte, du är "lyxhustru" som du väljer att kalla det. Var det dina barn du körde till dagis?

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
På irland fanns det slaktare som man gick till och det var fan KVALITET för bra priser!! Slaktare finns ju inte i detta land :( om man inte går till en saluhall..men då kan man ju likagärna gå i bankrutt direCkt!
True.. Men du har ju ett övertag! Fråga den finniga kassören på ICA om du kan få pröjsa med röv nästa gång. :tummenupp :va

Kia

Guest
Hoppas det går för sig att ställa en fråga, naturligtvis svarar du ju bara om du vill.
Om jag fattat saken rätt så jobbar du inte, du är "lyxhustru" som du väljer att kalla det. Var det dina barn du körde till dagis?

Jag tror jag har svarat på ungefär samma sak förut men...

"Lyxhustru" verkar tolkas på många olika sätt. (tyvärr med en väldigt negativ vinkel på just det här forumet, varför vet jag inte) I min släkt kallar vi gifta kvinnor som inte jobbar utan sköter hem och familj för "lyxhustru". Jag är gift, alltså någons hustru. För mig är det just Lyx att kunna få tiden med familjen som jag får eftersom jag inte jobbar. Så jaa, jag kallar mig därför för "Lyxhustru".
Å jaa, jag kör mina barn till dagis, skola, träningar, kompisar osv...

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
För mig är det just Lyx att kunna få tiden med familjen som jag får eftersom jag inte jobbar.
Å jaa, jag kör mina barn till dagis osv...
Jag tog mig friheten att endast spara det jag undrade över i ditt citat ovan.
Ser du min poäng?

ART

Bigger is better :)
Gick med
13 Nov 2007
Hoj
G/S PD, GL1500
Ser du min poäng?

Hehe, jag tar mig friheten att svara på detta eftersom du i din aningslöshet faktiskt gjorde mig (mycket lite) förbannad.

I dagens Sverige går nästan alla barn på dagis. Alltså är man närmast piskad att lämna in sina barn på dagis när de nått den ålder då de behöver socialt umgänge med andra barn -- hemma på gatan brukar det mest finnas pensionärer på veckodagar...

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Hehe, jag tar mig friheten att svara på detta eftersom du i din aningslöshet faktiskt gjorde mig (mycket lite) förbannad.

I dagens Sverige går nästan alla barn på dagis. Alltså är man närmast piskad att lämna in sina barn på dagis när de nått den ålder då de behöver socialt umgänge med andra barn -- hemma på gatan brukar det mest finnas pensionärer på veckodagar...
Haha, du kunde inte låta bli att vänta på Kia? Jag spammar väl kanske mest i tråden men jag lyckades ju få ditt inlägg on topic. :D

Det kan så vara att det är det enda sättet för barnen att få "socialt umgänge med andra barn" men vis av erfarenhet från den här frågan tidigare brukar det ofta krypa fram att "man minsann behöver lite egen tid utan ungarna".

Nåväl, det är ju en annan diskussion egentligen som inte hör hemma i den här tråden.

Ska man vara lite petig så spenderar hon i och för sig tid med familjen när hon kör runt dem i bilen. :)
Poäng till dig! :tungan

Last edited:

Gabor

Guest
Haha, du kunde inte låta bli att vänta på Kia? Jag spammar väl kanske mest i tråden men jag lyckades ju få ditt inlägg on topic. :D

Det kan så vara att det är det enda sättet för barnen att få "socialt umgänge med andra barn" men vis av erfarenhet från den här frågan tidigare brukar det ofta krypa fram att "man minsann behöver lite egen tid utan ungarna".

Har du barn ?

Gabor

Guest

:D ...näää, jag bara övar ...:D

Ja, fast det vet du redan, så varför frågar du ?

Inte förbannad , men lite irriterad över trångsyntheten hos den yngre generationen i samhället...det är bara lyx om det handlar om pengar..:mad:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

På min lokala ICA finns det en chark, i charken jobbar en jättesöt tjej som vet precis vilken av dom bakade levtpastejerna jag föredrar och hur stor bit jag ska ha.

En affär utan kunnig charkpersonal är ingen affär, det är en kiosk!

Men i dag hade hon slut kyckling, det gjorde mig lite putt, fast ÅAS så hade hon nygrillade revbensspjäll

Last edited:

Kia

Guest
Ser du min poäng?

Jag förstår vad du menar, men du förstår nog inte vad jag menar....
Jaa min yngsta går på dagis av flera anledningar, en av dem är just det sociala umgänget med andra barn. Min dotter går inte många timmar (som jag ser att många andra barn är tvungna att göra) på dagis och säger hon en morgon att hon inte vill gå till dagis så får hon naturligtvis vara hemma med mig. Att ha möjligheten till att kunna erbjuda sina barn sånt är väl "Lyx" om nånting? Jag får tillräckligt med "egentid" varannan vecka när min dotter är hos sin pappa, så har jag svarat till de som trodde det var anledningen till att jag hade dagis.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati