Kia
Guest
Det har inget med avundsjuka att göra.. Själv sitter jag inne på ett varmt och bekvämt kontor så vädret gör mig inget...
Däremot kan det vara stundtals segt att lyssna på bortskämt gnäll..
Du har förmånen att vara hemma med dina barn och jobba med hästar. Du har en tillvaro som många drömmer om.
Därför låter du bara som en bortskämd djävla fjortis när du gnäller över att du får göra sånt som alla andra gör hela dagarna..
- stackars mig, jag blir blöt och smutsig...
- Ja, när du jobbar med dina hästar... de flesta andra blir smutsiga, kalla och trötta när de jobbar 8 timmar på en arbetsplats för pisslön. Byggare, vägarbetare, parkförvaltare...
- Stackars mig som tvingas köra barnen till dagis..
- Jo, du är nog ensam om det...
Jooo det är mycket gnäll i den här tråden.... tror du det har att göra med rubriken till tråden? Så om det är segt att läsa sånt så kanske du ska ta och klicka på en annan tråd?
Dessutom tror jag faktiskt inte någon drömmer om att få ha min tillvaro. Ja, jag har förmånen att få spendera mycket tid på familjen och jag är väldigt tacksam för det. Men den "lyxdelen" är ju bara EN del av min tillvaro. Du vet ingenting om de andra bitarna i min tillvaro så du har ingen rätt att kalla mig för bortskämd fjortis och dessutom hävda att jag inte skulle ha rätt att beklaga mig. Bortskämd är jag absolut inte, allt jag har nu har jag fått kämpa för. Jag är varken bättre eller sämre än nån annan här inne och det är inte på nåt vis synd om mig, jag är bara människa så jag klagar på sånt jag tycker är jobbigt. Så i dina ögon är det alltså bara grovarbetare som har rätt att klaga på saker? Då antar jag att du inte har skrivit i tråden och beklagat dig över någonting? Felet med Er är att Ni är så fruktansvärt trångsynta och fördomsfulla. Ni stirrar Er blinda på att jag kallar mig "lyxhustru" fast jag gång på gång förklarat vad just jag kallar för "Lyx". Man värderar saker olika, jag värderar min tid med familjen väldigt högt. Som det låter på det här forumet så värderas allt i pengar. Jag lever inte på någon annan, jag lever tillsammans med någon. Jag bidrar med min egna inkomst till hushållet.
Det kastas jäkligt mycket sten inne på det här forumet åt både det ena och det andra hållet. Låt bli att kasta stenen innan du har helhetsbilden och fakta.