Idag är jag förbannad därför att...

Kia

Guest
Det har inget med avundsjuka att göra.. Själv sitter jag inne på ett varmt och bekvämt kontor så vädret gör mig inget...

Däremot kan det vara stundtals segt att lyssna på bortskämt gnäll..

Du har förmånen att vara hemma med dina barn och jobba med hästar. Du har en tillvaro som många drömmer om.

Därför låter du bara som en bortskämd djävla fjortis när du gnäller över att du får göra sånt som alla andra gör hela dagarna..

- stackars mig, jag blir blöt och smutsig...
- Ja, när du jobbar med dina hästar... de flesta andra blir smutsiga, kalla och trötta när de jobbar 8 timmar på en arbetsplats för pisslön. Byggare, vägarbetare, parkförvaltare...

- Stackars mig som tvingas köra barnen till dagis..
- Jo, du är nog ensam om det... :rolleyes:

Jooo det är mycket gnäll i den här tråden.... :va tror du det har att göra med rubriken till tråden? Så om det är segt att läsa sånt så kanske du ska ta och klicka på en annan tråd? :tummenupp

Dessutom tror jag faktiskt inte någon drömmer om att få ha min tillvaro. Ja, jag har förmånen att få spendera mycket tid på familjen och jag är väldigt tacksam för det. Men den "lyxdelen" är ju bara EN del av min tillvaro. Du vet ingenting om de andra bitarna i min tillvaro så du har ingen rätt att kalla mig för bortskämd fjortis och dessutom hävda att jag inte skulle ha rätt att beklaga mig. Bortskämd är jag absolut inte, allt jag har nu har jag fått kämpa för. Jag är varken bättre eller sämre än nån annan här inne och det är inte på nåt vis synd om mig, jag är bara människa så jag klagar på sånt jag tycker är jobbigt. Så i dina ögon är det alltså bara grovarbetare som har rätt att klaga på saker? Då antar jag att du inte har skrivit i tråden och beklagat dig över någonting? Felet med Er är att Ni är så fruktansvärt trångsynta och fördomsfulla. Ni stirrar Er blinda på att jag kallar mig "lyxhustru" fast jag gång på gång förklarat vad just jag kallar för "Lyx". Man värderar saker olika, jag värderar min tid med familjen väldigt högt. Som det låter på det här forumet så värderas allt i pengar. Jag lever inte på någon annan, jag lever tillsammans med någon. Jag bidrar med min egna inkomst till hushållet.
Det kastas jäkligt mycket sten inne på det här forumet åt både det ena och det andra hållet. Låt bli att kasta stenen innan du har helhetsbilden och fakta.

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Ni skämmer ut er själva pojkar, måste hålla med Kia här. Avundsjuka är ett otyg, särskilt när ni inte kan erkänna det utan måste hävda er på alla möjliga och omöjliga sätt. Om hon nu är så hemsk kan ni väl bara njuta av att vara bättre än henne?

Gabor

Guest
Jag är förbannad idag för att det inte är cabväder och solen inte skiner.....

Kia

Guest
Jag läste tidigare vad du skrivit och nu såhär efter ett tag kan jag inte säga att jag är förbannad men lite småirriterad på hur vissa människor tänker.

Det finns ett uttryck som säger att "man får ta det goda med det onda" som jag tycker passar rätt bra in här.
Läs ditt tidigare inlägg igen, det kan nog uppfattas som att inte bara vädret är dåligt:

Visste du inte när du skaffade hästar att dom krävde en viss skötsel, och det under alla Sveriges fyra årstider?! Det kanske finns hästdagis där du kan lämna in dom och bara hämta dom när det är dags fär den roliga delen att rida på dom.

Vad ska du bli pissed of på imorgon? Att ungarna vill ut i snön och åka pulka?

Som jag skrev förut... det här är väl en tråd som handlar just om saker som irriterar och gör en sur?? Om det är för jobbigt att läsa detta gnäll så läs i en annan tråd. Kan då rekomendera "vad fick dig att le?" -tråden. Den är gladare.
Vilka är det då som har rätt att gnälla?
Det är väl klart att jag visste att både hästar och barn kräver vissa saker..... men det ändrar ju inte det faktum att jag hatar att gå ut när vädret är så här. Jag gör det ju, men det är ju mycket lättare när vädret är bättre. Jag tar det onda med det goda såklart annars skulle jag ju lägga ner hästarna, men får man inte klaga när det känns lite motigt? Är allt du gör jättekul alltid?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag är jävligt förbannad på folk som inte fattar vad denna är till för.

Toalettborste.jpg

Allvarligt? En arbetsplats med vuxna människor.

:mad:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Som jag skrev förut... det här är väl en tråd som handlar just om saker som irriterar och gör en sur??

...och då har man väl rätt att skriva i tråden även omd et man blir irriterad på faktiskt fanns i tråden?!
....Det står väl ingenstans att man BARA får skriva om man var irriterad INNAN man kikade in i tråden?

:va

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Som jag skrev förut... det här är väl en tråd som handlar just om saker som irriterar och gör en sur?? Om det är för jobbigt att läsa detta gnäll så läs i en annan tråd. Kan då rekomendera "vad fick dig att le?" -tråden. Den är gladare.
Vilka är det då som har rätt att gnälla?
Det är väl klart att jag visste att både hästar och barn kräver vissa saker..... men det ändrar ju inte det faktum att jag hatar att gå ut när vädret är så här. Jag gör det ju, men det är ju mycket lättare när vädret är bättre. Jag tar det onda med det goda såklart annars skulle jag ju lägga ner hästarna, men får man inte klaga när det känns lite motigt? Är allt du gör jättekul alltid?
OK, du har ju faktiskt en poäng där.

Nu ska jag ut och tvätta av mina nybytta sommardäck och ställa in dom i förrådet. Dom är tunga och jag kommer förmodligen att smutsa ner mig lite och det REGNAR ute! Det gör mig asförbannad!!!
:huvet

Ni skämmer ut er själva pojkar, måste hålla med Kia här. Avundsjuka är ett otyg, särskilt när ni inte kan erkänna det utan måste hävda er på alla möjliga och omöjliga sätt. Om hon nu är så hemsk kan ni väl bara njuta av att vara bättre än henne?
Hörruru, det här är faktiskt en tråd om saker som gör en förbannad, vem är du att bestämma om vad som gör mig förbannad - det gör mig förbannad! :mad: Tänk lite på det du... :tungan

EDIT: @Korvgubben, vi tänkte likadant - där också! :)

Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Jooo det är mycket gnäll i den här tråden.... :va tror du det har att göra med rubriken till tråden? Så om det är segt att läsa sånt så kanske du ska ta och klicka på en annan tråd? :tummenupp

Dessutom tror jag faktiskt inte någon drömmer om att få ha min tillvaro. Ja, jag har förmånen att få spendera mycket tid på familjen och jag är väldigt tacksam för det. Men den "lyxdelen" är ju bara EN del av min tillvaro. Du vet ingenting om de andra bitarna i min tillvaro så du har ingen rätt att kalla mig för bortskämd fjortis och dessutom hävda att jag inte skulle ha rätt att beklaga mig. Bortskämd är jag absolut inte, allt jag har nu har jag fått kämpa för. Jag är varken bättre eller sämre än nån annan här inne och det är inte på nåt vis synd om mig, jag är bara människa så jag klagar på sånt jag tycker är jobbigt. Så i dina ögon är det alltså bara grovarbetare som har rätt att klaga på saker? Då antar jag att du inte har skrivit i tråden och beklagat dig över någonting? Felet med Er är att Ni är så fruktansvärt trångsynta och fördomsfulla. Ni stirrar Er blinda på att jag kallar mig "lyxhustru" fast jag gång på gång förklarat vad just jag kallar för "Lyx". Man värderar saker olika, jag värderar min tid med familjen väldigt högt. Som det låter på det här forumet så värderas allt i pengar. Jag lever inte på någon annan, jag lever tillsammans med någon. Jag bidrar med min egna inkomst till hushållet.
Det kastas jäkligt mycket sten inne på det här forumet åt både det ena och det andra hållet. Låt bli att kasta stenen innan du har helhetsbilden och fakta.

En liten undran bara, du går hemma vad är det för inkomst du har? Jobbar du med något hemifrån?

Finns ju många som jobbar några timmar i veckan med basen i hemmet :)

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Igår på väg till jobbet kl 06:45 så fick jag punktering mitt på E4:an, sänka hastighet, på med varningsblinkers, svänga av nästa avfart, upp på OK macken och byta däck mitt i kylan, jag hade visst ett till dubbat vinterdäck där bak, fan va najs.

Smutt! När jag ändå e på OK kan jag handla min frulle som jag tänkte.. In i butiken, o se sig runt.. Men vad fan är det här? INGA FÄRDIGBREDDA MACKOR?!?!? I SVERIGE, IDAG? ÅR 2007!!!!!? :mad:

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Blir även förbannad på dessa löjliga kommentarer....Avundsjuka är jäkligt trist.

Det är inte arbetet som gör mig sur... det är vädret som förstör. Tror inte att det är många som frivilligt ger sig ut när det är blött och kallt ute? För att hålla på med ännu kallare och blöta täcken som garanterat kommer göra dina kläder lika blöta och smutsiga. Älskar arbetet med hästarna, men vädret får gärna vara skönare. Är absolut ingen vintermänniska. Om du hade läst inlägget jag gjorde tidigare så handlar även det om vädret när jag skulle köra min lilltjej till dagis. Inte om själva körningen i sig.

Jag fattar fan ingenting! Du går hemma om dagarna men skickar kidsen till dagis när du har möjlighet att tillbringa din tid med dem. Hmmmm......

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Fy fan vad ni är äckliga!
Kia har kanske sagt saker som har irriterat er men GÅ VIDARE för faan.
Får hon nu inte öppna munnen för att hon har en man som försörjer henne och har pratat om det förut? Har hon förbrukat sina rättigheter att vara mänsklig och ha en jobbig dag?

Alla andra är ju sarkastiska och allmänt förvridna på SH men såfort Kia (och en del andra) öppnar munnen måste ni spy galla över dom.
SKÄRP er förfan. Jävla sandlådementalitet.

EDIT: nu är jag förbannad..det var jag inte innan :mad:

Gabor

Guest
Det som kan göra en lite förbannad är små män med små penisar som är STORA i orden...enda sättet att göra sig märkvärdiga och sedda....

ps Nursey...det är Kia som försörjer mig...:D . Kul när folk inte har en aning...

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Det som kan göra en lite förbannad är små män med små penisar som är STORA i orden...enda sättet att göra sig märkvärdiga och sedda....

Du har peniskomplex, eller hur? Insåg nu att jag postat i fel tråd eftersom jag inte blir förbannad av detta, ditt penisprat är ju tvärtom närmast skrattretande. :lol

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Hållundan, om du tar bort tejpen som håller fast borsten i koppen så funkar det bättre. Det kanske är därför?

-edit-
Så mycket för ingenjörer :mad:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona

ps Nursey...det är Kia som försörjer mig...:D . Kul när folk inte har en aning...

För att va ärlig skiter jag i vem som försörjer vem och vad som pågår var..men jag gillar inte häxjakter o sammangaddningar
Peace out

andreas1

Fucking good karma
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
CBR900RR Fireblade
Att routern inte vill boota upp hemma då jag startat om den från jobbet. Dessutom ska jag bort ikväll så jag hinner inte laga de fören fredagkväll. Kul Persson... :mad:

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati