Idag är jag förbannad därför att...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
1. Snö, det är en repris på förra vintern. :gnissla

2. Geggmoppen som saknar gnista - Lånade en polares CRF igår, har roat mig med att flytta en sak i taget från min, till hans, så CDI, tändspole (med stift) och kabelhärvan (ink dödare) är kollad. Bara det dryga kvar, statorn (och extremfallet - svänghjulet) kvar.
Det roliga är att statorn lämnar rätt värden... :gnissla Har ingen vidare varm, mysig känsla av att snart är det löst...

Lyckades separera tumnagel och tumme ute i änden när jag jävlades med tändkabeln i spolen, så nu har man en öm tumjEfel på köpet. Fräsigt.

3. Velar återigen över sporthojens vara/icke vara, och nu är det värre än någonsin.
Med förra säsongen friskt i minne, jag åkte nog knappt 100 mil ducce efter juni, när crossåkningen tog fart på riktigt...och det skall tävlas i en motionscross-serie 2011.

Man blir förbannad.

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
För att jag har åkt på magsjuka och grabben min måste ställa in sitt födelsekalas som han ska ha med sina dagispolare. Surt....

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Varit fast i Amsterdam i 24 timmar nu, och kommer vara fast här i minst 24 timmar till... Allt på grund av mindre än 10 centimeter snö. Har fan kan man vara så inkapabel att hantera lite snö?!?!?? :mad::mad::mad:

Om det är någon mer sporthojare som är här nere och känner för att gå ut ikväll, skicka PM.

Antar att du ska flyga? Jag jobbar i flygbranschen och ärligt talat, de enda länderna som kan hantera snö i Europa är följande: Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland. Östeuropa kan hantera snön bra också, men där är de galna och flyger gamla ryska kärror och landar och starar i vilka väderförhållanden som helst.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Antar att du ska flyga? Jag jobbar i flygbranschen och ärligt talat, de enda länderna som kan hantera snö i Europa är följande: Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland. Östeuropa kan hantera snön bra också, men där är de galna och flyger gamla ryska kärror och landar och starar i vilka väderförhållanden som helst.

Fanns ett svenskt flygbolag som flög i full snöstorm med. Fd stridspiloter. ;) Kul att stå på kastrup o se att det stod Cancelled på allt utom ett flyg. ;)

creare

Guest
Varit fast i Amsterdam i 24 timmar nu, och kommer vara fast här i minst 24 timmar till... Allt på grund av mindre än 10 centimeter snö. Har fan kan man vara så inkapabel att hantera lite snö?!?!?? :mad::mad::mad:

Om det är någon mer sporthojare som är här nere och känner för att gå ut ikväll, skicka PM.

Vänta lite nu.. Du är "fast" i Amsterdam och du är arg? Något som inte stämmer :D:D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Snö....

Jag har fan bott i traktorn senaste tiden.
Det ska snöa tills på tisdag, då åker jag iväg och firar jul, men dagen efter julafton börjar det snöa igen, så då måste jag åka hem och sätta mig i traktorn igen.....

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Lite småsur på att det ska blåsa som fan och snöa idag. Maten har tagit helt slut här hemma och jag har inte ätit sedan 11 igår. >.<
Börjar bli dags att gå o handla.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det är för att Sverige äger :yoparty

Dt var lite speciellt att flyga med dem när de gick in för landning och de var tvugna att hålla planet diagonalt mot farvinden. >.< Man såg typ landingsbanan stråcka ut sig åt sidan genom sidofönstren. Heh. Men det är lite småsvenskt ändå...

Antingen är svenskar lite lagom fegt mellanmjölkiga, eller så spelar det ingen roll vad det råder för omständigheter... Det ska bara gå. >.<

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Noterade att hela Lördagen passerade utan att jag sa ett enda ord till någon.
Man blir förbannad.

nosferatu

Hallowed Be Thy Name
Gick med
14 Sep 2006
Hoj
Ingen med motor....
Blir riktigt skitförbannad på att jag tog det där abonnemanget från 3. Värdelös täckning både på jobbet o hemma.
På jobbet pendlar det mellan "ingen service" och en "blupp", går inte att surfa.
Hemma har jag varit uppe i två "bluppar" som bästa, men man får ändå springa runt i lägenheten för att inte samtalet ska brytas.

JÄVLA SKRÄP!!!!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Blir riktigt skitförbannad på att jag tog det där abonnemanget från 3. Värdelös täckning både på jobbet o hemma.
På jobbet pendlar det mellan "ingen service" och en "blupp", går inte att surfa.
Hemma har jag varit uppe i två "bluppar" som bästa, men man får ändå springa runt i lägenheten för att inte samtalet ska brytas.

JÄVLA SKRÄP!!!!

har något minne av att det går att säga upp ett abbonemang om du har allt för dålig mottagning där du spenderar merparten av din tid, kan iofs ha varit ett amerikanskt påfund men värt att kolla upp.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250

JÄVLA SKRÄP!!!!

Är du säker på att din telefon är hel :va

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Antagligen, jag har upplevt 3's täckning som undermålig både på telefoni och internet. Hade internet i stugan i somras och det var fan inte lyckat men Telias funkar skitbra.
Hade 3 på firmatelefon tidigare, det hände flera gånger att samtalet bröts när man åkte bil eller tåg samtidigt som man pratade i luren. Händer inte med Tele2 som jag har nu och då är ju inte de bäst heller...

nosferatu

Hallowed Be Thy Name
Gick med
14 Sep 2006
Hoj
Ingen med motor....
har något minne av att det går att säga upp ett abbonemang om du har allt för dålig mottagning där du spenderar merparten av din tid, kan iofs ha varit ett amerikanskt påfund men värt att kolla upp.

Prata med dom i veckan, va tvungen o göra en felanmälan först, så dom kunde kolla upp om det va nå fel på nätet (eller hur!!)
Annars sa dom ett jag kunde säga upp abonnemanget o köpa loss mobilen.
Ska ringa igen nästa vecka.

Mobil är helt ny, fick med när jag tog abonnemanget.
Tjejen har också 3, och samma problem med täckningen hemma.
En arbetskamrat har samma problem på jobbet också, så är garanterat täckningen som suger...

Last edited:

sportbike

Guest
Kombinationen ny bil och en massa snö gör mig förb....
Inte kan man stänga av antispinnen, vilket innebär att den hackar och rycker hela tiden, på alla växlar.
Inte går det att stanna, abs:en jobbar glatt förbi alla rödljus.
Inte kan man svänga, då går esp:n in igen och rätar upp ekipaget.
Inte kan man ta en taxi, för det finns inga lediga.
Piss :mad:

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Kombinationen ny bil och en massa snö gör mig förb....
Inte kan man stänga av antispinnen, vilket innebär att den hackar och rycker hela tiden, på alla växlar.
Inte går det att stanna, abs:en jobbar glatt förbi alla rödljus.
Inte kan man svänga, då går esp:n in igen och rätar upp ekipaget.
Inte kan man ta en taxi, för det finns inga lediga.
Piss :mad:

Ringa mig så får du åka Skoda :banana

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping