Idag är jag förbannad därför att...

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
... alla jävla serier man följer gör nåt jävla säsongsuppehåll och naturligtvis så ska alla sluta med nån jävla cliffhanger.. Och det är ju inte nå dåliga uppehåll heller..
Fringe börjar den 21/1
The Walking Dead runt den 18/1
Sanctuary har jag inte ens hittat datum på..

Vaffaen ska jag göra nu på kvällarna då??
PRATA med frugan eller?? :mad: :huvet :mad: :huvet :mad: :huvet :mad: :huvet :mad: :huvet

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
... alla jävla serier man följer gör nåt jävla säsongsuppehåll och naturligtvis så ska alla sluta med nån jävla cliffhanger.. Och det är ju inte nå dåliga uppehåll heller..
Fringe börjar den 21/1

PRATA med frugan eller?? :mad: :huvet :mad: :huvet :mad: :huvet :mad: :huvet :mad: :huvet

Ligga :va

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fringe börjar den 21/1

Tanka hem serier att kolla på såklart. Finns hur mycket bra som helst på TV-Torrents (andra ställen med såklart)...

Jag har aldrig serietorka hemma :fakta

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Nog för att jag älskar snö, men det här börjar fan bli fånigt.
4dagar utan uppehåll!

Går inte ens rasta skotern när det vräker ner så mycket.
Skotta taken är inte heller någon höjdare.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
För att chefen på jobbet (som jag knappt känner), på ett löjligt pinsamt sätt delade ut julklappar till alla på företaget utom mig. Han började att leta efter mitt kuvert med något slags presentkort, men eftersom jag är timanställd (jobbar 60-70%) hade de troligen missat mig. Förklaringen som följde efter att han inte hittat mitt namn var ännu pinsammare... "eh vi har nog bestämt att timanställda inte får nån julklapp" bla bla.

Jobbat där i ett halvår... Vill inte ha nån jävla julklapp men sluta gärna sätta mig i en löljlig situation!

Varit med om detta innan och då var det "Bara fastanställda får en arbetsjacka...". Jag lovar att jag gjorde inte mycket på några dagar för att "kosta pengar" för företaget. Hade jag fått den där jackan hade jag säkert blivit nöjd och gjort ett fortsatt bra jobb! Att man kämpar sig in på arbetsmarknaden, ställer upp när inga andra ger ger knappt ett "Tack".

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Impulsköpa snöskoter :tummenupp

Jag funderade på impulsköp av geggis eller nåt liknande men
då muttrade hon nåt om bröllopsresa och betalning av
90k om 2 veckor... Så det sket sig le grande..

Tanka hem serier att kolla på såklart. Finns hur mycket bra som helst på TV-Torrents (andra ställen med såklart)...

Jag har aldrig serietorka hemma :fakta

Kör själv piratbukten, icefilms och hulu men vaffaen..
Det finns ju liksom inte så många bra serier kvar tycker jag..
snart blir man väl tvungen att kolla på Warehouse 13 eller nån annan
B-serie för att det inte finns nån kvalité serie kvar..
(Sanctuary gränsar till B f.ö.)

...[massa text]....

Ja sån't där blir man faktiskt riktigt impad över..
man drar in på skitsaker värda 2.50 + 1 hallonbåt och i slutändan så tappar man förtroende hos sina anställda vilket leder till mångfalt högre kostnader.. Dra in frukost mackor funkade precis lika bra.. Trots att det är 2 år sen snart så får chefen höra det vartenda möte..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nog för att jag älskar snö, men det här börjar fan bli fånigt.
4dagar utan uppehåll!

Går inte ens rasta skotern när det vräker ner så mycket.
Skotta taken är inte heller någon höjdare.

Det finns dom som har det värre, jag hatar snö...

Hittils har jag plogat upp sisådär 50 liter Diesel i traktorn, som saknar värme...

Två soppatorsk har jag fått också, gamla traktorer är inte självluftande. :huvet (nu har jag lärt mig hur mycket den drar)

Alla vätskor rinner rakt igenom traktorn, hittils har jag fyllt tre liter motorolja, två liter transmisionsolja, tre liter kylarvätska och hydraultanken är nästan tom så den måste fyllas... (det kanske inte läcker så mycket, men den var inte servad när jag tog över den)

Kommer det ingen mer snö den här vintern så har det ändå kommit för mycket

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Det finns dom som har det värre, jag hatar snö...

Hittils har jag plogat upp sisådär 50 liter Diesel i traktorn, som saknar värme...

Två soppatorsk har jag fått också, gamla traktorer är inte självluftande. :huvet (nu har jag lärt mig hur mycket den drar)

Alla vätskor rinner rakt igenom traktorn, hittils har jag fyllt tre liter motorolja, två liter transmisionsolja, tre liter kylarvätska och hydraultanken är nästan tom så den måste fyllas... (det kanske inte läcker så mycket, men den var inte servad när jag tog över den)

Kommer det ingen mer snö den här vintern så har det ändå kommit för mycket

Jotack vet hur det är. Skottade med en BM 430 tidigare.
Det är underbart när vänsterbenet ömmar av allt dubbeltrampande, underarmarna värker av bristen på styrservo och man måste lufta bränslesystemet i -20 och snålblåst.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Servern har legat nere halva dan pga för hög värme i serverrummet som orsakas av den ordentliga kylan utomhus :va
Stenålderslösning på ventilationen i serverrummet.....

Efter lunch kommer allt så smått igång igen.

Sen kl 9 i förmiddags har en gigantisk utsugsfläkt med tillhörande slang modell dinosarie, installerats i serverrummet med öppen dörr och ljudet från den är extremt störande. Alla har sina dörrar stängda till sina kontor. I morse var det varmt som en bastu i korridoren, nu är det svinkallt. Jag vill hem sova.

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det är underbart när vänsterbenet ömmar av allt dubbeltrampande, underarmarna värker av bristen på styrservo och man måste lufta bränslesystemet i -20 och snålblåst.

Jag har känslan att det är bättre att tanka i tid? :confused:

Men man kanske lär sig med åren? :tungan

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
BMW

Va fan, ni har iaf ett fordon att skotta med, sluta bitcha och kom hit och skotta med aset på min gård istället! :gnissla

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
FOLK KAN FAN INTE KÖRA BIL!!

hur svårt är det att att lära sig köra när det är snö? vill man inte lära sig så ska man fan inte ut i trafiken å göra!!

Det som gör mig mest förbannad är folk som vill hindra mig från att köra om för att de tycker jag kör för fort! Sånna människor har jag lust att stanna och fråga va fan deras problemn är!

Gnäller de på att jag kör i 70 i snömoddpå en väg där det faktsikt är 70 ska jag fan läxa upp de jävla idioterna! BARA för att inte DE kan köra i 70 betyder det inte att inte jga kan det!

ut å sladda på en jävla parkering och lär er hur bilen fungerar, redar ni inte ut det eller tycker det är äckligt så STANNA FÖR HELVETE HEMMA!! va inte ivägen för mig! och försök fan inte säga till mig hur jag ska framföra mitt fordon, speciellt inte när jag för ovanlighetens skull ligger inom laglig hastighet!!

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj
...[en massa text]...

+1 på precis vartenda ord...
Man blir faen galen på nötterna..

Sen måste jag ju tillägga.. Hur i hlvt lyckas man köra av på raksträckor?? Det verkar vara sthlmarnas största nöje på mornarna..
Släpp mobilen/mascaran/läppstiftet/ungdjäveln och koncentrera dig på att köra om du inte kan göra fler saker samtidigt... :mad:

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
+1 på precis vartenda ord...
Man blir faen galen på nötterna..

Sen måste jag ju tillägga.. Hur i hlvt lyckas man köra av på raksträckor?? Det verkar vara sthlmarnas största nöje på mornarna..
Släpp mobilen/mascaran/läppstiftet/ungdjäveln och koncentrera dig på att köra om du inte kan göra fler saker samtidigt... :mad:

ELLER HUR!! Hur lyckas man?? jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur man lyckas med detta fenomen, om man som de påstår har full fokus på vägen och bägge händerna på ratten när det händer, OM man inte drar handbromsen?!?

Jag blir fullkomligt galen på dessa fantastiska människor som uppenbarligen inte har någon kunskap över huvudtaget om hur deras fodron fungerar. Att köra genom centrala Lund till jobbet varje dag under vintern kommer ge mig magsår! En av mina kollegor har uttryckligen sagt till mig att han blir rädd när jag kommer på morgonen för han "ser vreden brinna i ögonen" på mig:yoparty

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Va fan, ni har iaf ett fordon att skotta med, sluta bitcha och kom hit och skotta med aset på min gård istället! :gnissla

Det var på den gamla goda tiden. Numera är det snöbjörn som gäller även här.
Men det är inte så farligt stort. Blir färdig med gården på cirkus 1½ timme.

Jag har känslan att det är bättre att tanka i tid? :confused:

Men man kanske lär sig med åren? :tungan

Det är lite finlir när både tankmätare och timmätare är lite på ett ungefär.

Last edited:

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
För att det blev en ny inköpslista på reservdelar under tiden som jag "bara" skulle byta matta på skotern. :huvet
Varför ska man alltid hitta nya fel när man ska fixa något.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping