Idag är jag förbannad därför att...

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Varit inne i klimat-tråden? :D

Dels det.

Dels diskussionen om att majoriteten av de feta personerna inte alls har problem med ämnesomsättningen utan problemet är ett intag av 4k kcal och att de bara sitter på arslet.

Dels folk som påstår att fotboll är mycket mer taktiskt än amerikansk fotboll. Ofta personer som kan 3-4namn på fotbollsspelare, lirar i korpen och inte har större erfarenhet av amerikansk fotboll än det som varit med i filmer.

Dels den eviga diskussionen om att dubbfria däck är minst lika bra.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Nu är jag ännu mer förbannad eftersom min efterblivna mongolida fitthora till bror har låst ut mig igen.
Tänk att man inte kan få tillbringa en kväll i garaget utan att behöva sova i det.

Snart slår jag fan in fönstret på hans sovrum och går in den vägen. Är så jävla less på att säga åt det lilla pissludret att inte låsa dörren om jag inte är inne.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Nu är jag ännu mer förbannad eftersom min efterblivna mongolida fitthora till bror har låst ut mig igen.
Tänk att man inte kan få tillbringa en kväll i garaget utan att behöva sova i det.

Snart slår jag fan in fönstret på hans sovrum och går in den vägen. Är så jävla less på att säga åt det lilla pissludret att inte låsa dörren om jag inte är inne.
Nyckeln är uppfunnen.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Hjälper inte mycket när man inte får en egen och brorsan alltid tar in extranyckeln

Ska bli så förbannat skönt att flytta härifrån och bryta kontakten totalt med familjen.

Så kände jag med förut. Sen flyttade jag. Sen började jag sakna familjen. Nu har jag bättre kontakt än någonsin med min familj. Jag tror inte människor är menade att bo tillsammans.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Så kände jag med förut. Sen flyttade jag. Sen började jag sakna familjen. Nu har jag bättre kontakt än någonsin med min familj. Jag tror inte människor är menade att bo tillsammans.

Tiden under gymnasiet bodde jag 50mil ifrån familjen. Aldrig haft det bättre. Pratade med farsan typ 1gång i månaden som mest.

Visst, är kanske lite otacksamt mot farsan som alltid ställt upp ekonomiskt. Men som mentalt motarbetat en från dag 1.

Det som är skönast med att bo borta är att hyran blir en tusenlapp LR två högre, men man slipper fixa bilar, datorer, skotta snö och annat skit åt varenda jävel i tid och otid.

Det har varit ännu värre nu när jag varit arbetslös. Då förutsätter folk att jag har tid. Så jag har i princip arbetat heltid med att hjälpa familjen och dess vänner och bekanta med pissersättning.
Eftersom faderkakan jobbar borta på veckorna och min bror är en fet översittare som aldrig lyft ett finger i hela sitt liv så är jag den som sköter disk, tvätt och eldning. Kort sagt sköter jag hushållet.

Är så jävla less på att vara den som fixar allting och tacken man får är at bli utlåst på nätterna.
Gränsen var nådd när jag kostnadsfritt bytte bromsskivor på brorsans bil och det jag får höra är "varför tog det sån tid?"

Har sökt så många jobb jag kan så jävla långt härifrån som det bara går.
Får hoppas man tar sig in på sjöingenjör till hösten.

Last edited:

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Yamaha MT09 2021
FÖR att på krogen jag var på så hade dom bara 2 "whisky"sorter att välja på.. och för det andra fick jag inget whiskyglas och för det jävla tredje fick jag SJU isbitar......

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag brukar käka mat som är rikitigt stark. Mat som många inte ens vågar smaka på.

MEN jag kan inte dricka whisky utan att känna mig som en liten flicka som dricker sprit för första gången. Jävla meserier :(

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag kom nyss hem efter julfirande på annan ort, har varit borta ett par dagar och således inte eldat...

Jag chansade på inställningarna på element-termostaterna eftersom dom inte är graderade och tänkte grundställa på ca 15C.

Nu när jag kom hem var det 6C inne...

Tydligen larmar mina brandvarnare om det blir för kallt inne, dom tjöt, fläkten till kaminen kärvade, datorn vägrade att starta osv...

Inne/Ute temometern påstår att det har varit -27 ute och så kallt som 4.7 inne.

Det är dock ingen fara för vattnet, alla rör in/ut går i en underskåp som är försedd med frostvakt, och elementet inne på toaletten var ställt på 15C

Huset var ursprungligen byggt som en sommarstuga som var tänkt att kallställas.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag kom nyss hem efter julfirande på annan ort, har varit borta ett par dagar och således inte eldat...

Visst är det underbart?

Jag var upp till sommarstugan nu för första gången i december och givetvis hade luftvärmepumpen stannat :mad:
Dock mitt eget fel, för jag hade varit så klantig och sett till att en parasollfot hade lagt sig precis under utedelen vilket ledde till att avisningen gick sisådär när det byggde upp ordentligt.
Så det var bara fram med värmepickan och ishacka och en timme senare så var skiten igång igen.
Dock hade det bara varit -8 grader i stugan så den har inte varit av mer än nån dag tydligen.
Och denna vintern hade jag plockat bort genomströmningsvärmaren så jag slapp få se en dyr favorit i repris...

Så ni med värmepumpar och utan erfarenhet av dessa *som jag då*, se till att det finns gott om utrymme för vattnet att försvinna när det är så satans kallt så att dropparna fryser på en millisekund :mattias

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
IDG IDG IDG... varför måste ni använda olika teckenkodning på era olika XMLer, speciellt när de är så nära besläktade :huvet min fina app innehåller underbara frågetecken istället för äöå :(

R5+1

Guest
Hur FAN kan ett enda näshål producera såna SJUKA mängder snor???:näsblod
Ååååå va äckligt! Och så sitter man fast i fakking Norrland för det är årets värsta dag att ge sig ut på vägarna för alla andra fula sörlänningar ska ge sig ut samtidigt och i hela Hell-singfakkingland blåser såna stormvindar att min bil skulle blåsa ut i havet om jag försökte passera där!:mad:
Tur man är febrig och har andnöd så man inte orkar bli förbannad...:död

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur FAN kan ett enda näshål producera såna SJUKA mängder snor???:näsblod
Ååååå va äckligt! Och så sitter man fast i fakking Norrland för det är årets värsta dag att ge sig ut på vägarna för alla andra fula sörlänningar ska ge sig ut samtidigt och i hela Hell-singfakkingland blåser såna stormvindar att min bil skulle blåsa ut i havet om jag försökte passera där!:mad:
Tur man är febrig och har andnöd så man inte orkar bli förbannad...:död

I mitt fuckking norrland är det fint väder.

Jag har just varit ute och burit in ett par kubikmeter ved.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping