Idag är jag förbannad därför att...

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Jag har gått och blivit kär :huvet

Jag var tvungen att rockstara en trasig gitarr i backen bara för det. Nu känns de lite bättre..

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Var glad. Köpte mercan för 13k lade ut 3k och sålde den ett halvår senare för 8k.
:huvet

Jag räknar inte heller med att göra någon lysande affär direkt, har lagt ut en hel del på bilfan jag med... Men man blir bara sur när någon mejlar "3k så hämtar jag den idag"... Biljäveln har bara stått de senaste månaderna, jag har inte bråttom att bli av med den. Tror folk att de gör mig en tjänst genom att ta mina grejer för sjuka underpriser??:va Det här är ingen jävla välgörenhet...:mad:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag räknar inte heller med att göra någon lysande affär direkt, har lagt ut en hel del på bilfan jag med... Men man blir bara sur när någon mejlar "3k så hämtar jag den idag"... Biljäveln har bara stått de senaste månaderna, jag har inte bråttom att bli av med den. Tror folk att de gör mig en tjänst genom att ta mina grejer för sjuka underpriser??:va Det här är ingen jävla välgörenhet...:mad:

Är bilen bes o skatt?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är bilen bes o skatt?

Yes box, ett tag till. Och visst, de pengarna (skatt och försäkring) tickar ju iväg. Men det har de å andra sidan gjort ett par månader nu. Varför skulle jag få tokbrådis bara för att jag äntligen fått tummen ur och satt ut bilen till försäljning liksom?:va

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Yes box, ett tag till. Och visst, de pengarna (skatt och försäkring) tickar ju iväg. Men det har de å andra sidan gjort ett par månader nu. Varför skulle jag få tokbrådis bara för att jag äntligen fått tummen ur och satt ut bilen till försäljning liksom?:va

Brukar sällan vara lockande att köpa en bil som strax ska besiktigas. En "skrotbil" Är (kan vara) värd 3k månaden innan bes och 6k månaden efter.

Visserligen är en besiktning inte dyr, men om den är nybesiktad är det ett problem man slipper ett helt år.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Brukar sällan vara lockande att köpa en bil som strax ska besiktigas. En "skrotbil" Är (kan vara) värd 3k månaden innan bes och 6k månaden efter.

Visserligen är en besiktning inte dyr, men om den är nybesiktad är det ett problem man slipper ett helt år.

Den är skattad och besiktigad ca fyra månader till och är bland de billigaste på blocket i sin klass.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Precis hämtat ut min trasiga telefon från lagning.

Samma fel fortfarande!

Tillbaka imorgon

Ring Anovo först och klaga på ett trevligt sätt så får du snabbare service..
Den kommer fortfarande ätt vara trasig eller repig när du får tillbaka den men Su behöver förhoppningsvis inte vänta 1 månad till..

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Ring Anovo först och klaga på ett trevligt sätt så får du snabbare service..
Den kommer fortfarande ätt vara trasig eller repig när du får tillbaka den men Su behöver förhoppningsvis inte vänta 1 månad till..

Jag fick bara vänta i 10 dagar, men det var ju helt onödigt med tanke på att de "lagat" den.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
För att jag inte slutar blöda! Helt otroligt, har hållit på över en timme nu! :gnissla
Vad fan gö man? :va

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Hela Centrum låter som Downtown Falluja. Trodde dom nya invånarna försökte undkomma ljudet av explosioner?
Man blir förbannad.

R5+1

Guest
För att jag inte slutar blöda! Helt otroligt, har hållit på över en timme nu! :gnissla
Vad fan gö man? :va

Jag har blödit i tre decemberveckor av fyra, så jag har ingen aning!:huvet
Fan man skulle knipsa nåt skit i stället, få det permanent liksom. Så slipper man jävla piller som ställer till det i kroppen.:mad:

Hela Centrum låter som Downtown Falluja. Trodde dom nya invånarna försökte undkomma ljudet av explosioner?
Man blir förbannad.

"Nya" invånare? FYI har de bott här i hela sina liv. Och de som de facto flytt från krig är ju vana vid värre explosioner än de vi har här, så de bryr sig väl föga.
Min teori.

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hehe, nä. Va bara skönt att beklaga sig lite.
Men om du skulle blöda från samma ställe som jag så ska du definitivt söka läkarhjälp!;)

Mjo, det skulle nog vara rätt illa. :)
Som det är nu finns det nog ingen risk för något värre än förblödning.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jag blev precis förbannad för att jag såg SJP... (som förövrigt borde åka till sjukhuset om det inte slutar blöda inom 1h..)

Det påminde mig nämligen om att Ålands Landskaps"regering" tyckte bestämt att vi inte skulle få utöka vår tomt med 250kvm så vi kunde dra upp båthelvetet enkelt... Bonden vill sälja, vi vill köpa, all kontrakt är klara och allt som behövdes var ett ja.. Men icke.. Ett stort fint jävla avslag fick vi.. Bara för att vi är svenskar.. Rasistjävlar på landskapssty....regeringen...:mad: :mad:
Så nu måste jag komma på ett sätt att ta mig runt skiten och det är precis lika byråkratiskt som i Sverige.. Skitkul..

[Förtydligande]
Ja e inte arg PÅ SJP alltså!
Inte ens på Ålänningar..
Bara vissa..
[/förtydligande]

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
För att väckarklockan ringde 03:00 lokal tid och jag precis ätit frukost och ska klä på mig och gå och ha ett löjligt långt arbetspass och jag kommer med nästintill 100% garanti ha någon person som kommer börja argumentera mot mig och jag är inte på humör idag för jag sov jävligt dåligt för en utav personerna jag bor tyckte det var en jävligt bra ide att tvätta kläder mitt inatt helvetet och kolla på film. Jäääävla fitta.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping