Men faaan vad jag hatar att sälja saker...
Har bilen ute på annons, ingen mening med att den bara står och tickar försäkrings- och skattepengar... Ringde någon igår och ville komma och kolla på bilen, vi avtalade en tid (idag) och de skulle ringa någon timme innan för att få vägbeskrivning. Så man får gå upp tidigt för att trycka dit vinterdäcken (bilen har bara stått sista tiden, har inte orkat bry mig om att byta på en bil som aldrig används) och skotta fram bilen som står begravd under en snödriva... Tro fan att människan sen skiter i att dyka upp, hör inte ens av sig eller nånting
Här har jag reserverat mig och stannat hemma för att kunna visa bilen, och dessutom gått upp extra tidigt för att byta till vinterdäcken. Och vad är tacken!? Fan vad lack man blir, här hade jag dessutom planer för dagen som jag fick boka om bara för att kunna visa upp bilfan... Hade kunnat ta sovmorgon och sen åkt iväg med polarna på den planerade utflykten istället för att frysa röven av sig bytandes däck
Sur man blir, vad fan är det för människor!?
Och vad i helvete är sista priset!?!?!?
Första killen som ringde bad om ett
sista pris, och då hade annonsen legat ute i ca tre timmar!? Om bilen inte blir såld på ett bra tag kanske det kan bli aktuellt att sänka priset lite, men att ringa och be om ett sista pris så fort annonsen satts ut!? Jag förstår verkligen inte den termen...
Vad menas egentligen med det? Jag har satt ut ett pris i annonsen, det är vad jag vill ha för biljäveln! Varför skulle jag helt plötsligt ha ett annat pris bara för att du ber om det!? Och över telefon dessutom!? Pruta gör man väl för fan på plats, efter att man upptäckt något som man tycker bör göra att priset sänks?
Och då ska det dessutom vara något som jag inte redan räknat med i priset när jag satte det! Rövhattar!
"Halva priset cash bruschan så kommer jag idag och hämtar idag."
Men, nej!?
Varför skulle jag gå med på halva priset bara för att någon kommer idag!? Det är väl för fan de som ska ha bilen, det ligger väl i deras intresse att komma och hämta den?
Jag har inte bråttom att bli av med den... Och vadå cash? Vad hade du tänkt betala i, kött eller??
Skithuvud