Idag är jag förbannad därför att...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Varför funkar inte gästboksikonen som den alltid har gjort :mad:
Som det är nu så blinkar den när du får ett inlägg, men om du sedan uppdaterar sidan så blinkar den inte längre, utan att du ens har varit in i gästboken.

Moderator, fixa nu :mattias

R5+1

Guest
Varför funkar inte gästboksikonen som den alltid har gjort :mad:
Som det är nu så blinkar den när du får ett inlägg, men om du sedan uppdaterar sidan så blinkar den inte längre, utan att du ens har varit in i gästboken.

Moderator, fixa nu :mattias
+1
Så har min varit sen funktionen med blink lades till.
Detsamma gäller när man fått svar i andras gästböcker. Det gäller att komma ihåg vilka som svarat om det är flera. Vilket en annan naturligtvis inte har talang för.:(

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
+1
Så har min varit sen funktionen med blink lades till.
Detsamma gäller när man fått svar i andras gästböcker. Det gäller att komma ihåg vilka som svarat om det är flera. Vilket en annan naturligtvis inte har talang för.:(

Nej, min har fungerat med blink jättelänge men har lagt av nu sen någon månad tillbaka och blinkar bara vid första läget man får ett mess för att sen sluta blinka när man uppdaterar sidan.
Den har alltså blinkat länge och väl *flera år?* men inte nu längre :mad:

R5+1

Guest
Nej, min har fungerat med blink jättelänge men har lagt av nu sen någon månad tillbaka och blinkar bara vid första läget man får ett mess för att sen sluta blinka när man uppdaterar sidan.
Den har alltså blinkat länge och väl *flera år?* men inte nu längre :mad:
Vaffan har min aldrig funkat för då???:mad:
Trodde det var så för alla, därför jag inte sagt till. Morr.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Vidriga djävla curlingföräldrar som tar med ungarna för skidåkning i Flottsbro och tror att "Gratis för knattar" är detsamma som att ungdjävlarna kan gå förbi alla köer bäst de vill.

Skulle låta lillkorven premiärtesta sina julklappsskidor men gång på gång kommer små äckliga curlingungar och går förbi den långa kön med föräldrar som står bredvid och uppmuntrar.
- "Ja, gå du bara, du kan ju gå in där genom knatteingången!"

Det sjuka var att det bara var jag och min sambo som sa till de små djävla glinen att de minsan får köa som resten av oss, inklusive min fyraåring som ställde den då motiverade frågan:
- "Men pappa, varför får inte jag gå före och in där?"

Visst att någon osnuten 6-åring inte har fått lära sig vett men när det står föräldrar och uppmuntrar att ungarna går förbi kön så blir man förbannad. Och när resten av kön, med 50 andra föräldrar och deras barn, bara kniper käft undrar man ju vad som pågår. Kändes en stund som Twilight Zone när inte en djävel protesterade.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
- "Ja, gå du bara, du kan ju gå in där genom knatteingången!"

Åfan, jag trodde på allvar att det var en egen kö till knatteingången och att de kunde springa fritt in där? Så har det sett ut på de flesta ställen jag har besökt, och då blir det per automatik att ungarna kommer före de långa köerna. Dock osmidigt om det samlas en flock med ungar innanför grindarna som sen ändå måste vänta på sina päron :(

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Åfan, jag trodde på allvar att det var en egen kö till knatteingången och att de kunde springa fritt in där?

Jo, givetvis kan de gå in där fritt, det är meningen då de inte får något liftkort som tar dem igenom spärren men kösystemet gäller ju dem med. De enda som får gå före köerna är de som går skidskola med tanke på att de har begränsad utbildningstid.

Men de knattar som är självgående har knappast någon "passera före kön"-rättighet.
Eller tänkte du att de barn som är hänvisade att åka med föräldrar eller övriga nybörjare skall tvingas dubbla sin kötid medan ett gäng knattar kan åka varv efter varv utan att bry sig om att köa?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Men de knattar som är självgående har knappast någon "passera före kön"-rättighet.
Eller tänkte du att de barn som är hänvisade att åka med föräldrar eller övriga nybörjare skall tvingas dubbla sin kötid medan ett gäng knattar kan åka varv efter varv utan att bry sig om att köa?

Nej, absolut inte men det brukar ju faktiskt vara en egen kö till knatteingången. 6 grindar= 6 köer och sen en knatteingång på det= 7 köer. Sen väl innanför börjar ju nya köer till själva liften och där flyter det ju på om ungarna bara ställer sig vid sidan. Enda gången jag ser det som ett problem är ju om man är ett sällskap som behöver hela liften för sig själv.
Men om det är som du säger att det är samma kö så finns det ju ingen logik i det hela, jag tänker bara på hur det har sett ut på de ställen jag har besökt. Så sent som i torsdags var jag i Romme och där var det som jag beskrev att man inte stördes av knattarna trots att det bara fanns 6st sittplatser i liften.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Nej, absolut inte men det brukar ju faktiskt vara en egen kö till knatteingången. 6 grindar= 6 köer och sen en knatteingång på det= 7 köer. Sen väl innanför börjar ju nya köer till själva liften och där flyter det ju på om ungarna bara ställer sig vid sidan.

Här var det alltså en enda lång kö och sedan var spärrarna och knattegenomgång bara ett par meter innan själva liftpåstigningen.
Detta var vid knappliften i barnbacken. Där stod nybörjare och föräldrar med sina barn i en lång seg djävla kö medan ett tiotal ungar ogenerat och med sina föräldrars glada tillrop helt sonika tränger sig förbi kön fram till knatteingången.

Tio ungar som tränger sig innebär således att jag och lillkorv fick vänta ytterligare tio knappliftar innan det blev vår tur. Och eftersom kön var så lång han curlingungarna ofta komma ner en andra gång innan vi kommit upp vår första.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Men faaan vad jag hatar att sälja saker...:huvet

Har bilen ute på annons, ingen mening med att den bara står och tickar försäkrings- och skattepengar... Ringde någon igår och ville komma och kolla på bilen, vi avtalade en tid (idag) och de skulle ringa någon timme innan för att få vägbeskrivning. Så man får gå upp tidigt för att trycka dit vinterdäcken (bilen har bara stått sista tiden, har inte orkat bry mig om att byta på en bil som aldrig används) och skotta fram bilen som står begravd under en snödriva... Tro fan att människan sen skiter i att dyka upp, hör inte ens av sig eller nånting:mad: Här har jag reserverat mig och stannat hemma för att kunna visa bilen, och dessutom gått upp extra tidigt för att byta till vinterdäcken. Och vad är tacken!? Fan vad lack man blir, här hade jag dessutom planer för dagen som jag fick boka om bara för att kunna visa upp bilfan... Hade kunnat ta sovmorgon och sen åkt iväg med polarna på den planerade utflykten istället för att frysa röven av sig bytandes däck:mad: :huvet Sur man blir, vad fan är det för människor!?:va :dummer :mad:

Och vad i helvete är sista priset!?!?!? Första killen som ringde bad om ett sista pris, och då hade annonsen legat ute i ca tre timmar!? Om bilen inte blir såld på ett bra tag kanske det kan bli aktuellt att sänka priset lite, men att ringa och be om ett sista pris så fort annonsen satts ut!? Jag förstår verkligen inte den termen...:confused: Vad menas egentligen med det? Jag har satt ut ett pris i annonsen, det är vad jag vill ha för biljäveln! Varför skulle jag helt plötsligt ha ett annat pris bara för att du ber om det!? Och över telefon dessutom!? Pruta gör man väl för fan på plats, efter att man upptäckt något som man tycker bör göra att priset sänks?:va Och då ska det dessutom vara något som jag inte redan räknat med i priset när jag satte det! Rövhattar!:mad:

"Halva priset cash bruschan så kommer jag idag och hämtar idag."
Men, nej!?:va :mad: Varför skulle jag gå med på halva priset bara för att någon kommer idag!? Det är väl för fan de som ska ha bilen, det ligger väl i deras intresse att komma och hämta den?:va Jag har inte bråttom att bli av med den... Och vadå cash? Vad hade du tänkt betala i, kött eller??:va Skithuvud:mad:

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Men faaan vad jag hatar att sälja saker...:huvet

Har bilen ute på annons, ingen mening med att den bara står och tickar försäkrings- och skattepengar... Ringde någon igår och ville komma och kolla på bilen, vi avtalade en tid (idag) och de skulle ringa någon timme innan för att få vägbeskrivning. Så man får gå upp tidigt för att trycka dit vinterdäcken (bilen har bara stått sista tiden, har inte orkat bry mig om att byta på en bil som aldrig används) och skotta fram bilen som står begravd under en snödriva...

Hade du tänkt sälja den med sommardäck eller vadå?
Varför upprörd?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hade du tänkt sälja den med sommardäck eller vadå?
Varför upprörd?

Om någon hade kunnat tänka sig att ta den med sommardäck så varför inte? Annars hade jag väl tänkt byta i sinom tid. Grejen var väl mer att just idag var inte bästa dagen i och med mina andra planer och allt, men de kunde inte någon annan dag sa de och ville väldigt gärna komma och kolla på bilen. Så jag bestämde mig för att vara snäll, skjuta på mina planer och fixa det idag ändå. Och så kommer de inte, hör inte ens av sig.
Och varför jag är upprörd, tja... För att man har med idioter att göra, vad vet jag?

Läs texten igen, det kanske klarnar.
Eller så är jag ensam om att anse att det är anledning nog att bli sur?:va

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Läs texten igen, det kanske klarnar.
Eller så är jag ensam om att anse att det är anledning nog att bli sur?:va

Näe, fattar att man blir sur för att folk inte håller överenskommelser, kan faktiskt ringa om det ändrar sig.

Däremot har du ju försökt (?) sälja bilen ett tag nu, och inte haft framförhållning nog att byta till vinterdäck en av dom kallare vintrarna på 20år, eller ha den framskottad, och det är ju inte en ev. köpares fel :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Näe, fattar att man blir sur för att folk inte håller överenskommelser, kan faktiskt ringa om det ändrar sig.

Däremot har du ju försökt (?) sälja bilen ett tag nu, och inte haft framförhållning nog att byta till vinterdäck en av dom kallare vintrarna på 20år, eller ha den framskottad, och det är ju inte en ev. köpares fel :)

Menar det...

Nja, har haft annonsen ute fyra dagar nu... Ingen som hört av sig och bokat möte förrän nu. Det är som sagt inte det faktum att jag blev tvungen att byta däck och skotta fram bilen, det tog bara någon timme eller så och skulle ju göras ändå någon gång. Grejen var ju att just idag inte var den bästa av dagar, men jag fixade ändå eftersom jag blev ombedd. Och så visar det sig nu att det var helt i onödan och att det lika gärna kunnat vänta någon dag till (vilket hade passat mig mycket bättre). Det är det onödiga jag är sur på:)

Att jag inte bytt däck tidigare eller haft bilen framskottad beror på att den inte blivit körd på hela vintern, ställde bilen hos mina päron i höstas och sen dess har den stått. Har ingen parkeringsplats i lund, där jag spenderat tiden. Så den har stått oanvänd, dvs det har inte känts lönt att byta.

Sen vet man ju inte riktigt vad som gäller heller... Jag menar, jag har ju sagt att jag ska vara hemma idag så de kan komma och kolla, men ingen kommer ju... Och jag ska iväg ikväll. När är det egentligen ok att bara dra och säga "ni kom ju inte?" om någon faktiskt hör av sig?
Man vill ju inte att någon plötsligt ringer och är förbannad för att man inte väntat:näsblod :D
[YOUTUBE-ID]uX1JIaKqTqs[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R6 -06
Lackade ur på exet idag. Fattar fan inte hur vissa människor tänker... Är det så jävla svårt att fatta att barnens välmående går före i princip allt?

:mad:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Pruta gör man väl för fan på plats, efter att man upptäckt något som man tycker bör göra att priset sänks?:

Då har du ju ett möte till som är i onödan om du inte vill gå ner i pris. Nu slösade du en minut av ditt liv.

Sen att man prutar på fel man hittar var väl helt ointressant. Säljer man en gammal bil vet man väl vad man vill ha för den oavsett om köparen hittar något han inte gillar.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Då har du ju ett möte till som är i onödan om du inte vill gå ner i pris. Nu slösade du en minut av ditt liv.

Sen att man prutar på fel man hittar var väl helt ointressant. Säljer man en gammal bil vet man väl vad man vill ha för den oavsett om köparen hittar något han inte gillar.

Tycker i alla fall att det är ett jävla ohyfs att pruta över mail/telefon, innan man ens vet vad det är man prutar på. Sen så är det ju kanske så att om köparen får ge med sig istället om prutandet sker på plats och säljaren är helt obeveklig. Köparen kanske inser, efter att faktiskt ha sett bilen, att den är värd sitt pris och att han faktiskt vill ha den, och då får han väl helt enkelt betala det som begärs för bilen.

Håller inte med helt. Åker jag och tittar på en bil som beskrivits på ett visst sätt och den visar sig ha ett fel som det inte nämnts något om (kanske till och med ett fel som säljaren inte visste om när han satte priset) så förväntar jag mig att priset justeras. Någon kan ju ha skurit sönder ett däck under natten, och då får man väl åtminstone dra av lite på priset så att köparen kan fixa ett nytt däck till bilen. Alternativt kan ju säljaren fixa nytt däck och sen sälja bilen för det pris han först begärde, dvs med helt däck.

R5+1

Guest
Jävla skitkropp kan du fakking läka nån jävla gång!!!:mad:
E så skiturbajsfakkless på att va sjuk och ha ont!:huvet Vill ju va i garaget och kelas med hojen!:gråta

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Sjuk! Fast jag egentligen inte hinner... Febern kom ALLTID olägligt 2010 och den verkar alltså fortsätta med det även detta år :huvet

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning