Idag är jag förbannad därför att...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
När man läser annonser på Blocket står det i 75% av annonserna "OBS lånad mail".
Vaddå LÅNAD mail!?!?!!!?!11

Har folk ingen jävla egen mailadress år 2011? Hur "lånar" man en mailadress? Lämnar man tillbaka den sen eller? Mupperi är vad det är.

Det här gör mig så arg att jag vill svära.!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Snöraset från taket rev ner antensladden, antennen sitter på ett hus, och går som luftledning en kort bit över till nästa hus där den dras in (det finns en mycket bra anledning till att det är så)

GuW åker in till stan, köper 25m dubbelskärmad högkvalitetskoax, F-kontakter, skarvhylsa och allt annat som man kan tänkas behöva vid antennkabeldragning, tror han....

Kommer hem och inser att jag har ingen eltejp, inga buntband, inga kabelklammer ingenting...
(jo jag har dom grejorna, men eftersom jag har flyttat så är frågan vart jag har stoppat dom)

Takraset har också begravt aluminiumstegen under en solid vall av is, så alterntiv letas fram...

Skillnaden mellan en kabelstege och en vanlig stege är att kabelstegen aldrig var avsedd att bära vikten av en människa, kabelstegar håller dock som regel att stå på.

Ingen regel utan undantag dock, givetvis slinter fanskapet när man står på översta pinnen och just har släppt taget om maströret med handen för att dra efter en bit kabel, vilket får hela livet att passera revy, revyn pausas lagom i min barndom när jag som liten gick på bio och såg Johnny Weismyller svinga sig mellan träden som Tarzan.

Tarzan hade dock inte antennkabel utan lianer, och dess fria ände nådde inte ända ner till marken.
Tarzan hade inte heller snödrivor under, det hade lyckligtvis jag.

Nåväl, upp igen och fästa sladden, skarva med den gamla så att den gick att använda som dragsnöre för att dra över kabeln till andra huset, flytta stegen till andra taknocken, klättra upp och inse att alla verktyg ligger kvar på det andra taket.

Efter att verktygen var hämtade, kabeln dragen över och sladden provisoriskt najats fast med ståltråd övergick jag till att försöka få loss dom gamla klammren som hade suttit på väggen i ur och skur i 15 år, dom är lätt sköra i vanliga fall och i minusgrader pulvriseras dom som grillchips i käften på en ensamstående förortsmorsa...

Några klammer gick dock att försiktigt rädda, så operation fastspikning började.... inte.
Jag hade ju givetvis glömt hammaren.
När hammaren var hämtad påbörjades fastspikningen, ungefär hälften av klammren som inte gick sönder när jag tog loss dom pulvriserades vid inspikningen.

Nåväl, inte bara klammren blir sköra i minusgrader, stega-jävulen slant igen medans jag spikade klammer, vilket ledde till att jag slog mig på den iskalla tummen med hammaren.

Det som normalt brukar leda till en blå tumnagel och en massa svordomar resulterade i minusgrader i att tummjäveln sprack och jag blödde som en stucken gris.

Givetvis föll jag ner igen!

Det hade IOFS den fördelen att den vita kabeln numera smälter in bättre mot den röda väggen.

Nu är det bara att sätta kontakter på kablarna kvar, men det vete fan om jag törs det då det innebär användandet av knivaroch andra potentionella dödsfaror, jag slipper dock stå på stegen mera...

Fy fan...

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Har en jäkla massa bultar och muttrar men INGEN som passar till fotpinnen :mad:

Men det är inte det värsta! Såg också att gängan i ramen är trasig :huvet

På bild är de bultarna som satt på fotpinnen nyss.

Bifogat

• DSC00726.jpg
    DSC00726.jpg
    237.8 KB · Visningar: 65

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Efter att ha fått igång det italienska underverket lite hjälpligt så sprack oljetanken av upphetsningen..

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R

Jupp, Ska till Mekonomen och höra om de har 2 bultar. Sen blir det väll att gänga om det ena hålet. Gjorde provisoriskt fotpinne bult.

Hittade ingen bult med gänga upp till skallen :mad:

Bifogat

• DSC00728.jpg
    DSC00728.jpg
    237.5 KB · Visningar: 68

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Ubuntu

Tänkte testa det här med linux eftersom det tydligen ska vara jätteepiskt.
Det har fan inte gjort annat än strula.
När jag äntligen lyckats leta reda på rätt drivisar, tillbringat en halv evighet med att avinstallera alla skitprogram man aldrig någonsin kommer använda och fixat opera istället för failfox så ska jag installera flashplayer.
Det vill den göra via failfox när man har ubuntu -suck
Byter till manuellt ip, då börjar nätverket kuka totalt, det står bara och tuggar men funkar perfekt 10s/min
byter tillbaka till DHCP och då funkar det.
Problemet är att av någon anledning funkar inte irc tillsammans DHCP på den här routern. Då kopplar irssi ner konstant.

Jag blir förbannat :mad:
Hittills har ubuntu bara varit långsammare, plottrigare och struligare än windows.
Får se om det blir bättre.
Tvivlar.

Edit:
Nu är jag mindre förbannad. ipv6 var aktiverat standard, något som fick hela nätverket att löpa amok.
Så nu fungerar den biten åtminstone. Bara resten kvar.

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lämnar in bilen jag har haft i en månad för att byta bromsar, styrled och sombonus rutan en ungjävel paja i tisdags.

Tro inte på fan att förrardörren inte går att stänga när jag ska hem, skruvar loss allt men skiten släpper ändå inte, nån har limmat skiten. Meken har inte tid att fixa det förens måndag-tisdag, så satte en rem runt bstolpen så dörren är stängd iaf

Får körförbud på tisdag, har inget garage eller verktyg att fixa det med innan heller..

Hittills har det här året har de ekonomiska pungsparkarna avlös varandra, det som va hopp om att köpa en superduke till våren är nu tvivel på att jag har råd att ta mig till jobbet..

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kollade internetbanken och blev jäkligt förvånad över hur lite cash som fanns kvar.

Räknade ut hur mycket som gått åt sedan senaste peng kom in (misstag), åh herrigud! :gnissla Fortfarande en par veckor kvar med. :huvet

Har fan inte råd att betala en massa böter, dom kan dom fan köra upp nånstans! :mad:

Ser ut att bli svårt att uppgradera hojj i vår. :/

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Så äckligt jävla trött :( Hur kan man vara trött när man har sovit 8 timmar i natt och sen inte gjort något ansträngande alls på hela dagen :mad:
Fan, jag måste ha tillbaka mina 6-timmarsnätter innan jag dör av trötthet.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Provade mina skinnställ för första gången på flera månader. Förstår inte varför dom har krympt under vintern :va

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati