Idag är jag förbannad därför att...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Har testat!

Men läste någon studie om att 5% av befolkning faktiskt rör på sig när de sover oavsett. I regel har man annars någon standardposition att sova i.

Antingen det eller så är varenda säng jag testat (inklusive de jag testat med råd av riktiga sängförsäljare) fel.

Bli så sjuk så du hamnar på intensiven och får testa att verkligen sova i en Tempursäng. Ingen rör sig mer än ett par gånger per natt i en tempursäng.

Avlastning krävs och Tempur är det enda som ger total avlastning. :fakta

Nu sover jag ju inte själv i Tempur, menmen...

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Jag är bra förbannad på att jag inte kan sova om nätterna utan istället stupar i säng direkt efter jobbet (runt 16:00) och vaknar 3 timmar senare utvilad. Detta leder till att en hel natts sömn är helt bortblåst. Räcker med att jag får tuppa av i en kvart så är det samma sak. Så man får släpa sig in till jobbet klockan 7 på morgonen som en Zombie.

Sen så kanske jag riskerar att inte få nån veckolön den här veckan pga att mina sjukdagar inte registrerats.

"-Men då får du dom retroaktivt nästa torsdag."
Säg det till min mage! :morr

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Öppnade glatt min lönespec som kom på posten.
0kr :va WTF

Ett par samtal senare för att jaga människan som gör våra löner (som såklart inte var på jobbet idag), men som lovade att fixa det snarast.
Snarast kan betyda 1-4 dagar :huvet

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Ett kretskort i jordvärmepumpen lämnade in idag. Passande nog när det blåser röv ute.
Det var 12,1 grader inne när jag kom hem från jobbet idag. :gnissla

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
För att jag fick äta nudlar. 5:e dagen i rad.

Det är gott, första dagen :D

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
För att jag sitter och jobbar i Titan. Det absolut sämsta jävla muppspråket och utvecklingsverktyget jag någonsin sett. Ja, malbolge är väl sämre, men det är ffs ett esoteriskt språk. >.<

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
God morgon GuW! :krama Jag ska hälsa den där inne :) När den bråkar i tonåren (vilket den gör redan nu...) så skickar jag den med posten till dig ;)

Tyvärr har jag ingen erfarenhet av bråkiga tonåringar, men jag har sett på nära håll hur illa det kan vara.

Inte ens dottern har haft någon bråkig period, dom brukar ju annars bli skitjobbiga i puberteten (främst mot sina mödrar), men det har varit lugna gatan här.

Bortsett från det allmänt dåliga humöret en gång i månaden då, men till och med det har varit rätt lugnt.

Jag hoppas och tror att det går lika bra för er!

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Tyvärr har jag ingen erfarenhet av bråkiga tonåringar, men jag har sett på nära håll hur illa det kan vara.

Inte ens dottern har haft någon bråkig period, dom brukar ju annars bli skitjobbiga i puberteten (främst mot sina mödrar), men det har varit lugna gatan hpär.

Bortsett från det allmänt dåliga humöret en gång i månaden då, men till och med det har varit rätt lugnt.

Jag hoppas och tror att det går lika bra för er!

Tror inte att vi kommer att ha några problem heller med bråkiga beteende, ungarna vill sällan bli som päronen så vi kommer att ha lugna gatan :D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Nån imbisill slog sönder min sidoruta på min redan sunkiga audi.. Gud vill inte att jag kör audi.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Telias kundservice som jag annars har god erfarenhet från (företag) är rejält jobbiga nu.

Jag ska slänga min (gamla) jobbtelefon och också min (gamla) privata telefon och köpa en ny jobbtelefon som kommer få ett företagsabbonemang från Telia som mitt företag står för.

Då vill jag, av naturliga skäl, flytta över mitt privata nummer (som ligger på ett kontantkort) till ett nytt Telia-företagsabbonemang.

Men det verkar helt jävla omöjligt.

Jag vill ha en blankett utskickad till mig som jag och ansvarig på mitt företag skriver på och sedan skickar in till Telia.

1. Först ringde jag till nån snubbe och det var inga problem, han skulle maila ett direkt.
Jag fick naturligtvis aldrig något mail.

2. Mailade in och frågade samma sak. Då fick jag det här svaret:

Hej!
Tack för din förfrågan.

Det enda du behöver göra är att ordna med beställningen. Jag rekommenderar att du kontaktar vår kundtjänst via 90200 så kan de ordna det på plats med ett muntligt avtal.

Det här verkade ju underligt, så jag mailade in ännu en gång och fick en ny handläggare som svarade såhär.

3.

Hej!
Tack för din förfrågan.

Enligt vår policy så gör vi inga ändringar på befintliga nummer. Vi kan endast ändra till lediga nummer.

Med vänlig hälsning

Ehm.. Alltså, från att det är inte nåt som helst problem till att det är emot deras policy. Tre olika svar från tre olika handläggare?

Jävla rövhattar! :mad:

Edit: Ser nu att jag måste frågat nr. 2 som privat kund, men har dom olika policy företag VS. privat?.

Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto

Det borde ju funka om du tar ett nytt abb med random nummer
och sen gör dom en nummerflytt så ditt nummer blir det som gäller för det nya abbet... Brukar inte vara några problem..
Dock är jag inte förvånad över de olika svaren.. Dessvärre så är de flesta bolagen lika röriga..

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Edit: Ser nu att jag måste frågat nr. 2 som privat kund, men har dom olika policy företag VS. privat?.

Problemet är väl att du är en juridisk person och företaget en annan?

Jag kan ju inte ta en kompis nummer tex, även om han är med på det.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Det löste sig.

Ringde ännu en gång o tjejen i andra änden förstod precis vad jag menade.
Hon gjorde om mitt Halebop kontantkort till ett Telia refill först, sen kommer jag få min fina blankett hemskickad med snigelpost som jag och VDn skriver på och skickar in till Telia igen.
Voilá så har mitt företag fullmakt över mitt gamla nummer och nya abbonemang. :)

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Det löste sig.

Ringde ännu en gång o tjejen i andra änden förstod precis vad jag menade.
Hon gjorde om mitt Halebop kontantkort till ett Telia refill först, sen kommer jag få min fina blankett hemskickad med snigelpost som jag och VDn skriver på och skickar in till Telia igen.
Voilá så har mitt företag fullmakt över mitt gamla nummer och nya abbonemang. :)

Sverige är bra gay ibland.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hann bara med hälften av det jag hade planerat idag :mad: Det är fan tungt att vara "ledig", man har så jävla mycket att göra men ingen tid över för något känns det som.

När kommer 30timmars-dygn?

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
För att det är riktigt fint jävla väder ute, sol och plusgrader så man verkligen bara vill vara ute och njuta. Men istället ligger Jag inomhus med den jävligaste bakfyllan på länge. :mad:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
att virtualbox inte vill köras samtidigt som andra emulatorer, fast kanske går om jag kör multipla virtualboxar samtidigt och kör den andra emulatorn i en av dem :

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning