Telias kundservice som jag annars har god erfarenhet från (företag) är rejält jobbiga nu.
Jag ska slänga min (gamla) jobbtelefon och också min (gamla) privata telefon och köpa en ny jobbtelefon som kommer få ett företagsabbonemang från Telia som mitt företag står för.
Då vill jag, av naturliga skäl, flytta över mitt privata nummer (som ligger på ett kontantkort) till ett nytt Telia-företagsabbonemang.
Men det verkar helt jävla omöjligt.
Jag vill ha en blankett utskickad till mig som jag och ansvarig på mitt företag skriver på och sedan skickar in till Telia.
1. Först ringde jag till nån snubbe och det var inga problem, han skulle maila ett direkt.
Jag fick naturligtvis aldrig något mail.
2. Mailade in och frågade samma sak. Då fick jag det här svaret:
Hej!
Tack för din förfrågan.
Det enda du behöver göra är att ordna med beställningen. Jag rekommenderar att du kontaktar vår kundtjänst via 90200 så kan de ordna det på plats med ett muntligt avtal.
Det här verkade ju underligt, så jag mailade in ännu en gång och fick en ny handläggare som svarade såhär.
3.
Hej!
Tack för din förfrågan.
Enligt vår policy så gör vi inga ändringar på befintliga nummer. Vi kan endast ändra till lediga nummer.
Med vänlig hälsning
Ehm.. Alltså, från att det är inte nåt som helst problem till att det är emot deras policy. Tre olika svar från tre olika handläggare?
Jävla rövhattar!
Edit: Ser nu att jag måste frågat nr. 2 som privat kund, men har dom olika policy företag VS. privat?.