Idag är jag förbannad därför att...

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Tack för stödet! Det känns ju inte jättehäftigt när hon inte ens tror att jag klarar mig själv liksom. :näsblod

Jag tolkade mina föräldrars ord när de sa "Du klarar nog inte av det här" som "Du gör inte riktigt som vi hade tänkt", vilket är en jävla skillnad. Att få nedvärderande uttlåtande pga att man lever ett liv som inte passar dem, innebär inte att ditt liv är fel. Bara enligt dem.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jag ska flytta, men hittar ingen lägenhet.

Typiskt jävla skit.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag är uppvuxen på bondgård och började köra traktor när jag var 7-8 bast. ;) Hamna i diket utan att ta sig upp går fan inte. Om det nu inte är mer ravin än dike då. Men att hamna i det till att börja med tycker jag verkar rätt svårt. Traktor går ju vare sig fort eller har dålig sikt.

Ja förutom den där jävla belarusen som far hade som gick i 70, på vilken framhjulen började wobbla över 20. Den var spännande att köra. Och jävligt rolig.

/svammel

Jag säger emot.
Vis av erfarenheten, så lägger man vallarna så långt ut man kan när man plöjer snö.
Kör man med bakmonterat blad och går i vallen lite för hårt, så trycks bakändan ut och framändan svänger ned i diket.
Då står man där med ett tungt blad i arselet och ingen vikt på framhjulen.
Ofta går det att backa.
Men inte alltid.
När det var som mest snö här, så ställde jag traktorn på underredet.
Då driver det dåligt.

Skall man traktorera fort, så väljer man gärna en MF135, ety de gör sisådär 70 knutar.
Sitter en varvtalsbegränsare på högsta växeln för att man skall tuffa runt på lågvarv i 30.
De funkade knappt när traktorerna var nya ens.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag säger emot.
Vis av erfarenheten, så lägger man vallarna så långt ut man kan när man plöjer snö.
Kör man med bakmonterat blad och går i vallen lite för hårt, så trycks bakändan ut och framändan svänger ned i diket.
Då står man där med ett tungt blad i arselet och ingen vikt på framhjulen.
Ofta går det att backa.
Men inte alltid.
När det var som mest snö här, så ställde jag traktorn på underredet.
Då driver det dåligt.

Skall man traktorera fort, så väljer man gärna en MF135, ety de gör sisådär 70 knutar.
Sitter en varvtalsbegränsare på högsta växeln för att man skall tuffa runt på lågvarv i 30.
De funkade knappt när traktorerna var nya ens.

Hehe, okej. :)
Traktorera fort är fan kul. :) Speciellt att ryka till i ratten så fanstyget reser sig på två hjul! Traktorraggare! Fast det gillade definitivt inte far när han såg att jag gjorde. :(

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
V11 Sport -01
Via hade en gammal Fordson super dexta som gjort tjänst inom kommunala vägförvaltningen. Lådan var iaf 2x3 fram med 3:an som extrem högväxel, gjorde nånstans bortåt 50 med pedalen i durken. Den blev rätt spännande med fyrrotorhövändare i transportläge hängande bakom, då gällde det att missa potthålen annars visste man inte vart man tog vägen ;-)
Bromsarna hade *hrm* passerat bästföredatum *hrm* så att försöka styrbromsa sig ur situationen funkade inte heller nå vidare.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Typiskt, man påbörjar ett renoveringsprojekt och blir krasslig och får feber :gnissla Vill ju ha klart det här så fort som möjligt.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Typiskt, man påbörjar ett renoveringsprojekt och blir krasslig och får feber :gnissla Vill ju ha klart det här så fort som möjligt.

Ungefär som med mitt kök. Jag vill bort från mitt gamla jefla rum och ta det nya MEN KÖKS GREJORNA ÄR DÄR INNE! :mad:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag tolkade mina föräldrars ord när de sa "Du klarar nog inte av det här" som "Du gör inte riktigt som vi hade tänkt", vilket är en jävla skillnad. Att få nedvärderande uttlåtande pga att man lever ett liv som inte passar dem, innebär inte att ditt liv är fel. Bara enligt dem.

Det har du rätt i!

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R

Har samma jävla problem här hemma :gråta

Det är fan inte roligt.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag stör mig som fan på nyhetsuppläsaren Martina Foijer :mad:
Mix Megapol hörs hon på b.la.

Hon har så jefla irriterande tonfall och satsmelodi när hon läser upp nyheterna :näsblod

Någon annan som tänkt på detta? :gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har lyckats komma över flamsäker björkved med energiinnehåll 0.1kw/kg

Lagom till att det är -25 ute :huvet

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag har lyckats komma över flamsäker björkved med energiinnehåll 0.1kw/kg

Lagom till att det är -25 ute :huvet

Mmm, var något år sedan vi beställde "björkved" och fick 60% annat skit.
Vedboden tömdes 1månad tidigare än planerat.
Riktig höjdare.

Och på ämnet:
Utöver vattenläckan tidigare så var det svinkallt igår morse och noterade att ena acctanken fortfarande var varm.
Hjälpte visserligen med att lufta men ingen höjdare att ha 15grader inne på morgonen.

Imorse var en fas på elen död = inget vatten.
Precis efter jag gått igenom varenda säkring och huvudsäkringar så kommer en bil med EON-klibba. Efter en stunds rotande i en transformator funkade elen igen.

Varför händer alltid sånthär under smällkalla vintern?

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:va sömn är ju nå helt onödigt har jag insett :huvet
Nu är man klar vaken efter 4 timmars sömn :huvet:mad:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
:va sömn är ju nå helt onödigt har jag insett :huvet
Nu är man klar vaken efter 4 timmars sömn :huvet:mad:

Vet hur det är, min sömn har varit katastrof de senaste dagarna... Fick inte sovit en enda bludn på en hel natt, så för att inet vända helt upp och ner på dygnet så höll jag mig vaken tills det var dags att lägga sig nästa gång och tänkte "nu ska det bli skönt med en god natts sömn". I helvete heller, två timmar senare vaknade man och kunde inte somna om:mad: Och sen var det dags att gå till skolan, så då var det ju bara att kliva upp och sen försöka hålla sig vaken tills nästa läggdags...:huvet Två timmars sömn på två dygn är ganska slitigt...:huvet Gick och la mig vid sisådär tre på eftermiddagen, så fort jag kommit hem från skolan. Vaknade sen vid nio på kvällen, och kunde såklart inte somna om...:mad: Min dygnsrytm är fucked...

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Vaknar sent. Springer ut till hojen och märker att det är is och frost överallt. Får igång hojen och börjar stressa.

Kopplar inte att om det är is på sadeln så är det is på vägen, så när jag kommit halvvägs ut ur bostadsområdet och nyper frambromsen, så viker framhjulet undan. Klarar nätt o jämt att inte tappa kontrollen.

Väl ute på stora vägen så går det bra. Förrutom att det är miljoner mil med kö vid rödljus. Och i det här landet envisas bilister med att dra i handbromsen varje gång dom stannar. dvs. ännu längre tid att komma från rödljus.

Lägga ner läppstift, i med växel, ur med handbroms.. tre bilar passerar och det blir rött igen. :mad:

Som tur är finns det bussfiler. Visserligen får enbart Taxi och buss åka där, men polisen ser lite mellan fingrarna, så jag brassar järnet i buss-fil hela vägen till jobbet. Ska svänga in till jobbet och hejhopp, ännu mera is.

Den här gången vek sig framhjul och det bara gled rakt på. Lyckades klara det med som tur var (förutom att det sa *KLONG* i kronjuvelerna när jag slog i tanken)

Väl inne på området så ska jag svänga in till cykelparkeringen som jag gjort alla andra dagar. Det finns två metallpelare som hindrar bilar från att komma in.

"-Det här går bra. Kronan på den här resan vore om jag lyckas smacka in i en av dom. Haha.. Det vore ganska pinsamt då det står massa folk ute och röker."

*KLÅNKKK!!*

Lyckas träffa den högra då jag glider i sidled.
Morrar till och varvar upp och in till parkeringen. Svär högt i hjälmen (svart visir nerdraget och en massa mumlande gjorde inte min ankost mindre uppmärksammad)

Undrar bara vad mer som kan gå fel idag. :va

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Vaknar sent. Springer ut till hojen och märker att det är is och frost överallt. Får igång hojen och börjar stressa.

Kopplar inte att om det är is på sadeln så är det is på vägen, så när jag kommit halvvägs ut ur bostadsområdet och nyper frambromsen, så viker framhjulet undan. Klarar nätt o jämt att inte tappa kontrollen.

Väl ute på stora vägen så går det bra. Förrutom att det är miljoner mil med kö vid rödljus. Och i det här landet envisas bilister med att dra i handbromsen varje gång dom stannar. dvs. ännu längre tid att komma från rödljus.

Lägga ner läppstift, i med växel, ur med handbroms.. tre bilar passerar och det blir rött igen. :mad:

Som tur är finns det bussfiler. Visserligen får enbart Taxi och buss åka där, men polisen ser lite mellan fingrarna, så jag brassar järnet i buss-fil hela vägen till jobbet. Ska svänga in till jobbet och hejhopp, ännu mera is.

Den här gången vek sig framhjul och det bara gled rakt på. Lyckades klara det med som tur var (förutom att det sa *KLONG* i kronjuvelerna när jag slog i tanken)

Väl inne på området så ska jag svänga in till cykelparkeringen som jag gjort alla andra dagar. Det finns två metallpelare som hindrar bilar från att komma in.

"-Det här går bra. Kronan på den här resan vore om jag lyckas smacka in i en av dom. Haha.. Det vore ganska pinsamt då det står massa folk ute och röker."

*KLÅNKKK!!*

Lyckas träffa den högra då jag glider i sidled.
Morrar till och varvar upp och in till parkeringen. Svär högt i hjälmen (svart visir nerdraget och en massa mumlande gjorde inte min ankost mindre uppmärksammad)

Undrar bara vad mer som kan gå fel idag. :va

Du har inte funderat på att kanske komma försent med livet i behåll istället för att stressa ihjäl dig:va

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår