Du akta dig, du vet inte vart topsen var senast.
Sorkfeber, ger inte det kistsmärtor oxå?
Jo, när njurarna tar semester.
Jag har ett flertal bekanta som har haft det, det har varierat enormt hur dom har klarat av det, men en låg inne på lassarettet i en månad, en annan i ett par veckor, och någon klarade sig utan inläggning.
Jag skrev ut mig själv idag igen, eftersom varje gång jag har varit på lassarettet och är klar med allting så ska man bara vänta på doktorn.
Den här gången väntade jag först 1½timme, sedan började jag demonstrativt att avlägsna EKG pluttar, plåster och annat kvarlämmnat skrot och talade om att gör ingen annan det så gör jag det själv, då fick jag hjälp att dra ur dom två sista nålarna och den personen lovade att det var min tur med doktorn sen.
Efter ytterligare 1½ timmes väntan klädde jag på mig gick jag in på expen, klippte mitt patientarmband och sa att nu går jag hem oavsett.
Då lämmnade faktiskt doktorn sin thé kopp och sprang efter mig och sa att jag var tvungen att vänta på mina recept, jag sa du får två minuter.
Han var klar på två minuter, men då hade jag väntat två minuter för länge, för när jag komm ner och skulle hämta mina recept som jag absolut var tvungen att ha så hade apoteket stängt för, just det, två minuter sedan.
Personalen där hade dock hört talas om service, så jag fick komma in till den enda kassan som dom inte hade slagit ut och köpa det jag skulle ha.
Fixade skjuts till min bil som hade stått 10 timmar utan motorvärmare i minus 23 och gnuggade igång den för att köra dom sista 7 kilometrarna hem, där ingen hade eldat på hela dagen så det var +13 inne, bar in ved och började elda, nu sitter man här och myser i +15...
Nu ställer jag fan upp elementen, det är häftigt att betala elräkning.