Idag är jag förbannad därför att...

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
13 nålstick senare så bör dom väl ha testat allt tycker man, men nejdå, nu ska jag stickas en gång till för att dom misstänker sorkpest, dessutom ville dom ha en svalgodling av killen med världens känsligaste kräkreflex...

The fun aint over yet...

Du akta dig, du vet inte vart topsen var senast.:D

Sorkfeber, ger inte det kistsmärtor oxå?

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
...för att min bil får ca 3 stenskott per dag till och från jobbet.
Morgonstenskott är värst, de smäller högre och kommer oftast från nån skitbil med förare iklädd vantar. Bara en sån sak, köra bil med vantar...

jinnarp

Dr: Beserwiesser,känd från AbsolutCitron
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
Monster S4R
...för att min bil får ca 3 stenskott per dag till och från jobbet.
Morgonstenskott är värst, de smäller högre och kommer oftast från nån skitbil med förare iklädd vantar. Bara en sån sak, köra bil med vantar...

Vadådå?! jag kör alltid med mina tumvantar i fårskinn på vintern.
Fryser ju fan fast i ratten annars.:arsele

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Du akta dig, du vet inte vart topsen var senast.:D

Sorkfeber, ger inte det kistsmärtor oxå?

Jo, när njurarna tar semester.

Jag har ett flertal bekanta som har haft det, det har varierat enormt hur dom har klarat av det, men en låg inne på lassarettet i en månad, en annan i ett par veckor, och någon klarade sig utan inläggning.

Jag skrev ut mig själv idag igen, eftersom varje gång jag har varit på lassarettet och är klar med allting så ska man bara vänta på doktorn.

Den här gången väntade jag först 1½timme, sedan började jag demonstrativt att avlägsna EKG pluttar, plåster och annat kvarlämmnat skrot och talade om att gör ingen annan det så gör jag det själv, då fick jag hjälp att dra ur dom två sista nålarna och den personen lovade att det var min tur med doktorn sen.

Efter ytterligare 1½ timmes väntan klädde jag på mig gick jag in på expen, klippte mitt patientarmband och sa att nu går jag hem oavsett.

Då lämmnade faktiskt doktorn sin thé kopp och sprang efter mig och sa att jag var tvungen att vänta på mina recept, jag sa du får två minuter.

Han var klar på två minuter, men då hade jag väntat två minuter för länge, för när jag komm ner och skulle hämta mina recept som jag absolut var tvungen att ha så hade apoteket stängt för, just det, två minuter sedan.

Personalen där hade dock hört talas om service, så jag fick komma in till den enda kassan som dom inte hade slagit ut och köpa det jag skulle ha.

Fixade skjuts till min bil som hade stått 10 timmar utan motorvärmare i minus 23 och gnuggade igång den för att köra dom sista 7 kilometrarna hem, där ingen hade eldat på hela dagen så det var +13 inne, bar in ved och började elda, nu sitter man här och myser i +15...

Nu ställer jag fan upp elementen, det är häftigt att betala elräkning.

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Med vantar kan man inte:
1.Peta näsan
2. Ge fingret, mer än tummen upp, vilket man inte ger i Örebro före klockan 08.
3. Ställa in 27 grader på klimatanläggningen.

Man har inte vantar på sig när man kör bil.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Med vantar kan man inte:
1.Peta näsan
2. Ge fingret, mer än tummen upp, vilket man inte ger i Örebro före klockan 08.
3. Ställa in 27 grader på klimatanläggningen.

Man har inte vantar på sig när man kör bil.

1. Är helt beroende på näsa
2. Knogmacka fungerar lika bra
3. En riktig bil har två lägen Varmt/Kallt.

M155E

Sukkabreeewd
Gick med
26 Feb 2010
Hoj
Gixxer 750 K8 - "Misse edition"
Går ut till bilen för att åka till min kompis för filmkväll, inser att jag haft lysena på (jaja jag får skylla mig själv för det...)och bilen är såklart stendöd. Har jag startkablar? Nää...frågar runt och hittar två vänliga killar som hjälper mig. För att komma å batteriet så rullar vi ut bilen på parkeringen och kopplar ihop dom. In i bilen och ska starta den...Nä men nu har aset låst sig själv! Med nycklarna sittandes i tändningslåset!
Så blev det, bilen stog mitt på parkeringen och blockerade tre andra stackars bilägare från deras bilar och jag kunde inte flytta på den. Däcken står vridna åt fel håll så man inte rulla tillbaka den till min parkeringsplats heller...

Suck... så där rök dom extra ihoptjänade pengarna... till en bärgare som fick komma och tjuva sig in i bilen...

Gjorde min fredagkväll lite mindre rolig...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Går ut till bilen för att åka till min kompis för filmkväll, inser att jag haft lysena på (jaja jag får skylla mig själv för det...)och bilen är såklart stendöd. Har jag startkablar? Nää...frågar runt och hittar två vänliga killar som hjälper mig. För att komma å batteriet så rullar vi ut bilen på parkeringen och kopplar ihop dom. In i bilen och ska starta den...Nä men nu har aset låst sig själv! Med nycklarna sittandes i tändningslåset!
Så blev det, bilen stog mitt på parkeringen och blockerade tre andra stackars bilägare från deras bilar och jag kunde inte flytta på den. Däcken står vridna åt fel håll så man inte rulla tillbaka den till min parkeringsplats heller...

Suck... så där rök dom extra ihoptjänade pengarna... till en bärgare som fick komma och tjuva sig in i bilen...

Gjorde min fredagkväll lite mindre rolig...

Varför låser nyare bilar sig själva?
Ssangyongen har till och med någon idiotfunktion som låser dörrarna automagiskt när man kör fortare än 50.
Trams.

Jo, när njurarna tar semester.

Jag har ett flertal bekanta som har haft det, det har varierat enormt hur dom har klarat av det, men en låg inne på lassarettet i en månad, en annan i ett par veckor, och någon klarade sig utan inläggning.

Fixade skjuts till min bil som hade stått 10 timmar utan motorvärmare i minus 23 och gnuggade igång den för att köra dom sista 7 kilometrarna hem, där ingen hade eldat på hela dagen så det var +13 inne, bar in ved och började elda, nu sitter man här och myser i +15...

Nu ställer jag fan upp elementen, det är häftigt att betala elräkning.

Du vet att det förmodligen är veden som ger sorkfeber, va?

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ssangyongen har till och med någon idiotfunktion som låser dörrarna automagiskt när man kör fortare än 50.
Trams.

Du vet att det förmodligen är veden som ger sorkfeber, va?

"Gangsterlås" är en efterfrågad finess på många marknader, det brukar gå att programmera bort dock, jag fick göra det på föräldrarnas Chev Transporter varje gång den hade varit på service, då tydligen fabriksreset av inställningarna är standardåtgärd :huvet

Däremot kan man ju fundera på varför automatiskt halvljus inte är standard på bilar som säljs i sverige, det är ju inte svårare än att stoppa i en säkring i den ena eller den andra säkringshållaren beroende på vilket land en bil ska säljas i.
Det var standard på min Saab V4 från 72.
Jo, jag vet att det oftast är från ved man får sorkfeber, men ved måste jag ha...

Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Trams.

Just i detta fallet troligen för att batteriet var helt dött, sen koppla dom på startkablarna och vips.....

Men jag håller med, hatar autolås, vafan händer om någon smäller och man skall komma in till den?

M155E

Sukkabreeewd
Gick med
26 Feb 2010
Hoj
Gixxer 750 K8 - "Misse edition"
Ja det är väl iaf ett misstag man bara gör en gång :huvet, ska fixa en extranyckel nu...undrar bara om det går att kopiera en nyckel iom larmet? Har ingen larmdosa utan låser upp larmet med nyckeln...det borde väl gå? :va

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Ja det är väl iaf ett misstag man bara gör en gång :huvet, ska fixa en extranyckel nu...undrar bara om det går att kopiera en nyckel iom larmet? Har ingen larmdosa utan låser upp larmet med nyckeln...det borde väl gå? :va

Jepp, bara kopiera nyckeln och lämna in till märkesverkstad för programmering.
Ett par tusen pix bara.

Välkommen till den moderna bilvärlen.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Vårkänslor.
Jobbigt nog att vara singel. Nu måste man dessutom gå runt med fjortisbånge och vilja maratonborra varenda kjoltyg man får syn på.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår