Idag är jag förbannad därför att...

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag är förbannad därför att jag gång på gång glömmer bort att jag inte skall engagera min far på något vis då vi alltid blir osams.

Han är en bra far men inte fan kommer vi överens. Så jävla drygt så det finns fan inte. Mamma säger att vi är för lika men ja vet inte.

Men lik förbannat så hamnar man i en sits när vi har något med varandra och göra så blir det bara skit:mad:

Tror alla känner igen det där med sina farsor. Man ska inte jobba med sin far. Eller liknande.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Idag (inatt) är jag förbannat för att:
* Jag bor i ett 50-talshus så lyhört att minsta loppfjärt hörs från lägenheterna intill.
* Han som äger lägenheten ovanför har lånat eller hyrt ut i andra hand till några fjortisar.
* Sagda fjortisar har fest med dunkadunkamusik och dans medelst jämfotahopp.
* Detta en onsdagkväll när de flesta i huset skall upp till jobbet tidigt nästa morgon.
* Sagda fjortisar vågar inte öppna dörren när man bankar på utan stänger av musiken och låtsas som ingen är hemma, trots att man hör dem viska "var tyst!" där inne.

Men det kanske värsta av allt:
* Jag har blivit en såndär surgubbe som går och lägger sej tidigt och klagar på högljudda grannar, istället för att vara en själv.

Fyfan...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har tagit in på stans dyraste hotell och övriga gäster behagar att droppa in med helikoptertransport lite nu och då under natten, gissa vem som fick rummet ut mot helipaden?

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag är förbannad därför att jag gång på gång glömmer bort att jag inte skall engagera min far på något vis då vi alltid blir osams.

Han är en bra far men inte fan kommer vi överens. Så jävla drygt så det finns fan inte. Mamma säger att vi är för lika men ja vet inte.

Men lik förbannat så hamnar man i en sits när vi har något med varandra och göra så blir det bara skit:mad:

Know the feeling.
Är precis likadant här.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Förkyld!:mad: Helvetes jävla skit också, andra halvan av skidsemestern åt helvete...:huvet Ont i halsen, ont i huvet, näsan svämmar över... Helvet!:mad:

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Igår kväll satt jag i min bil och grejjade, nollade felkoderna på ecc'n osv med datorn.. Idag skulle jag ut och hämta en sak i bilen. Då vägrar den att larma av. Tänkte att fjärrdosan var dålig, eller nåt. Till slut kollade jag ifall instrumenthuset visade någon indikation på ifall det fanns ström i bilen, men nej. Totalt släckt. Larm-dioden blinkade inte.

Låskistan i förardörren paj (har tänkt byta ut den massor med gånger, aldrig blivit av) så jag kunde ej låsa upp med nyckeln. Även bakluckans lås kärvar, går ej att låsa upp med nyckel. Till slut får jag pajja en ruta. Tog höger fram för att slippa att tona om bakrutorna.. Imorgon får det bli en runda till skroten för att köpa ny.

Jag ska aldrig lämna kupébelysningen på under natten igen! :mad:

sportbike

Guest
Idag (inatt) är jag förbannat för att:
* Jag bor i ett 50-talshus så lyhört att minsta loppfjärt hörs från lägenheterna intill.
* Han som äger lägenheten ovanför har lånat eller hyrt ut i andra hand till några fjortisar.
* Sagda fjortisar har fest med dunkadunkamusik och dans medelst jämfotahopp.
* Detta en onsdagkväll när de flesta i huset skall upp till jobbet tidigt nästa morgon.
* Sagda fjortisar vågar inte öppna dörren när man bankar på utan stänger av musiken och låtsas som ingen är hemma, trots att man hör dem viska "var tyst!" där inne.

Men det kanske värsta av allt:
* Jag har blivit en såndär surgubbe som går och lägger sej tidigt och klagar på högljudda grannar, istället för att vara en själv.

Fyfan...

Skönt att det finns fler med samma problem.
Mina vägg-i-vägg-grannar är två dövstumma bögar.
Vad dom gör vill jag inte veta, men den ena låter som en sugga och den andra som en fiskmås :zpy
Lägenheten ovanför är uthyrd i andra hand till ett ungt par som just har hittat varandras genitalier och försöker lista ut vad man kan göra med dessa.
Fyra timmar varje natt.
Dom låter mer som ett ånglok och en spädgris.
När dom är klara springer dom runt i lägenheten iförda slalompjäxor och skrattar högt.
Varje natt.

Fy fan vad jag ska varmköra Duccen i en kvart i vår, klockan sex på morgnarna.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vad dom gör vill jag inte veta, men den ena låter som en sugga och den andra som en fiskmås :zpy
Lägenheten ovanför är uthyrd i andra hand till ett ungt par som just har hittat varandras genitalier och försöker lista ut vad man kan göra med dessa.
Fyra timmar varje natt.
När dom är klara springer dom runt i lägenheten iförda slalompjäxor och skrattar högt.
Varje natt.

Jag har förmodligen världens bästa grannar.
Till att börja med är det 300-400 meter till dem.
Ena är en barndomskamrat som kör enduro, tillsammans med en oerhört trevlig tjej som älskar min folkracebil och ett par ungar som älskar min traktor.
Två andra är träningskompisar (apportering och lydnad) varav en har stort motorintresse.
Mitt enda aber har varit att han som äger den mesta skogen här är ett rövhål.
Dessutom är jag nästan släkt med honom.
Han börjar bli gammal och jag har väntat på att skogen skall säljas och därmed avverkas i stor omfattning.
Så blir det förmodligen inte.
Min kusin och bäste vän kommer antagligen ta över.
Life´s good.

Men:
On topic, så är jag lite förbannad för att jag inte får tag i 1,5mm polycarbonatplast till räserbilen i den här hålan.
3mm är ju skittungt.

Kneedrag

Guest
när man läser sådant här. Varför gör våra politiker ingeting?????????????

Minst 1 500 i riskzon för hedersvård
70 000 människor i Sverige mellan 13 och 25 år upplever begränsade villkor när det gäller deras blivande äktenskap, enligt en rapport från Ungdomsstyrelsen 2009.

16 procent av alla flickor i Stockholm får inte välja själva vilka de ska gifta sig med, visar en studie om heders*relaterat förtryck som staden genomförde för två år sedan. 23 procent av flickorna har krav på sig att vara oskuld när de gifter sig och 11 procent har restriktioner för skolan och fritiden.

Enligt en nationell rapport från 2004 riskerar runt 1 500 unga kvinnor att utsättas för våld som hör ihop med familjens heder.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fyra timmar varje natt.
Varje natt.

Jag hämnades på mina sådana grannar genom att dra hem en riktig screamer och hålla på hela natten.

Mina grannar som lyssnar på muppig hiphop hela tiden hanterade jag genom att köpa elgitarr och lära mig att spela det. ;)

I båda fallen blev det tystare från grannarna.

70 000 människor i Sverige mellan 13 och 25 år upplever begränsade villkor när det gäller deras blivande äktenskap, enligt en rapport från Ungdomsstyrelsen 2009.

16 procent av alla flickor i Stockholm får inte välja själva vilka de ska gifta sig med, visar en studie om heders*relaterat förtryck som staden genomförde för två år sedan. 23 procent av flickorna har krav på sig att vara oskuld när de gifter sig och 11 procent har restriktioner för skolan och fritiden.

Enligt en nationell rapport från 2004 riskerar runt 1 500 unga kvinnor att utsättas för våld som hör ihop med familjens heder.

Bara lite nyfiken, men tar undersökningen hänsyn till härkomst, så att man kan se om skiten förekommer i svenska familjer med?
Ibland undrade man fan när man var hemma hos töser i sin ungdom.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bara lite nyfiken, men tar undersökningen hänsyn till härkomst, så att man kan se om skiten förekommer i svenska familjer med?
Ibland undrade man fan när man var hemma hos töser i sin ungdom.

Det är bara för att det var du....

Näe, skämt åsido, några flickors familjer har tittat på mig som något som katten har släpat in, men därifrån till att lära döttrarna basejumping från balkongen är ett rätt stort steg.

Jag har en dotter och en vacker dag så ska jag ställas inför såna hon släpar hem, så länge dom inte är skadliga för henne så får man ju acceptera det, är dom skadliga för henne så är det ju snarare pojkvännen man vill lära ut trådlös bungyjump till....

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

:rofl Jag vet inte vad det är med den meningen som är så skoj men jag såg genast konstiga bilder framför mina ögon :näsblod

Vem fan var det som bestämde att småbarn skall vakna redan 0530? Även på helger.

Morgonpigga ungar är det värsta som finns :mad: Nu räknar jag förvisso 07:30 till morgonpigg men det känns som 05.30 när man somnade vid 3-snåret :(

Sjukt, de måste stoppa denna hedersvård genast! Gamlingarna ska in på hemmet och inte vårdas hedersamt hemma :machinegu

Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...