Idag är jag förbannad därför att...

sportbike

Guest
:rofl Jag vet inte vad det är med den meningen som är så skoj men jag såg genast konstiga bilder framför mina ögon :näsblod

Inte roligt alls, eftersom dom inte hör nåt så är det ju lönlöst att banka i väggen.
Brukar gå ut och trycka på deras ringklocka, dom har ju ljussignaler hemma som talar om att det är nån på dörren.
Först blir det knäpptyst, sen låter det som om dom ramlar ner från en byggnadsställning, sen öppnas dörren till ett tomt trapphus med meningen: -Nööööööööö :va

Jag hämnades på mina sådana grannar genom att dra hem en riktig screamer och hålla på hela natten.
Mina grannar som lyssnar på muppig hiphop hela tiden hanterade jag genom att köpa elgitarr och lära mig att spela det. ;)
I båda fallen blev det tystare från grannarna.

När jag flyttade in här hade jag med mig fyra stycken Cervin Vega AT 100.
Det bodde en partytjej under mig då som festade till fyra på morgonen, även mitt i veckan.
En morgon ryttnade jag och drog på stereon på full i fem minuter.
Det blev tyst efter det, för gott.

Dock ringde en granne tre portar bort till polisen, men när dom kom var festen slut, as usual :arsele

Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Glinen på gymet har inget hyfs. De tränar tydligen så hårt att de inte orkar lyfta av vikterna när de är klara. Ägnade hela min vilotid mellan seten idag på att jaga runt på småjävlarna. :gympolis :D

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Idiotisk butiksplanering.

Vem kom på att man skulle lägga frukt och gröntavdelningen först i butiken?
Lagom kul att plocka på sig det man behöver för att sedan hitta krossad mos i botten för man glömde lyfta upp tomaterna innan juice paketet damp ner.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Morgonpigga ungar är det värsta som finns :mad: Nu räknar jag förvisso 07:30 till morgonpigg men det känns som 05.30 när man somnade vid 3-snåret :(

Frågan är om de är de som är morgonpigga eller farsorna som är morgontrötta. Det kanske är NORMALT att man stiger upp 0600 som småbarnsförälder? Det var ingen som berättade det för mig INNAN minsann.
:mad::mad:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Frågan är om de är de som är morgonpigga eller farsorna som är morgontrötta. Det kanske är NORMALT att man stiger upp 0600 som småbarnsförälder? Det var ingen som berättade det för mig INNAN minsann.
:mad::mad:

Ingen aning, allt jag vet är att jag har blivit fruktansvärt slö och bortskämd sen man fick barn och inte behöver gå upp tidigt när man ska jobba osv men det är ju synd att man inte kan gå och lägga sig i tid :mad:
06.00 är ju annars en ganska vanlig tid att stiga upp om man har ett "normalt" jobb. Värst var det när man var tvungen att gå upp medan klockan fortfarande stod på 04.XX för att hinna i tid till jobbet :(

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Satt på O'learys igår med en polare och kollade på hockey. Allt var frid och fröjd fram till 2000, då byts hockeyn mot melodifestivalen, på en sportbar? Vad fan? Är inte det brottsligt? :huvet

Enda positiva var väl att vi i väntan på bussen spelade in alla spenderade pengar på Blackjack... :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Satt på O'learys igår med en polare och kollade på hockey. Allt var frid och fröjd fram till 2000, då byts hockeyn mot melodifestivalen, på en sportbar? Vad fan? Är inte det brottsligt? :huvet

Enda positiva var väl att vi i väntan på bussen spelade in alla spenderade pengar på Blackjack... :D

Och som de svenskar ni är så tolererade ni detta genom att inte ifrågasätta denna dumdristiga handling? Idioti är vad det är, hade jag varit offret i fråga så hade jag nog gått Cro magnon på tv'n och bardisk.
Nu blev jag förbannad också :mad:

sportbike

Guest
När man lägger ut en annons på Blocket på, låt oss säga 4 vinterhjul för 2000:-
Då får man givetvis allsköns förslag i byte, biltvättkuponger, guldklockor, antika mattor och så vidare.
Till slut mailar en köpare som faktiskt är intresserad av att betala för varorna med riktiga pengar.
Självklart är det panik, måste hämtas om fem minuter.
Och, åker till jobbet, bär fram allt, väntar.........och väntar.........och väntar.
Sen kommer det en lirare som säger: -Ey, kompis, kan du ta en femhundring nu så lovar jag att komma med resten i veckan?
Svarar: -Hejdå, och stänger dörrn.

Jag fattar inte, hur är folk funtade?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Då får man givetvis allsköns förslag i byte, biltvättkuponger, guldklockor, antika mattor och så vidare.
Till slut mailar en köpare som faktiskt är intresserad av att betala för varorna med riktiga pengar.
Och, åker till jobbet, bär fram allt, väntar.........och väntar.........och väntar.
Sen kommer det en lirare som säger: -Ey, kompis, kan du ta en femhundring nu så lovar jag att komma med resten i veckan?

Va?? Gick du inte med på det?? Ahaa....Han svor inte på sin mamma så affären sprack. :D

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Och som de svenskar ni är så tolererade ni detta genom att inte ifrågasätta denna dumdristiga handling? Idioti är vad det är, hade jag varit offret i fråga så hade jag nog gått Cro magnon på tv'n och bardisk.
Nu blev jag förbannad också :mad:

Naturligtvis ifrågasatte vi det. Det var dock tvärstopp, på lördagar visar man tydligen melodifestivalen. På en sportbar...

sportbike

Guest
Ett telefonsamtal:
-Tja, det är Tony, hur är läget?
-Bara bra, hur är det, är du ihop med Sussi fortfarande?
-Hon är död...................

Usch, det gör mig ledsen att man tar för givet att ens vänner finns där for ever :depp :(

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Ett telefonsamtal:
-Tja, det är Tony, hur är läget?
-Bara bra, hur är det, är du ihop med Sussi fortfarande?
-Hon är död...................

Usch, det gör mig ledsen att man tar för givet att ens vänner finns där for ever :depp :(

Vänner finns alltid kvar, bekanta är en annan sak.

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10

Han hade iaf pengar med sig! Har haft blocketspekulanter som inte hade ett enda korvöre med sig och ändå ville ta bilen med sig... :gnissla:huvet

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Han hade iaf pengar med sig! Har haft blocketspekulanter som inte hade ett enda korvöre med sig och ändå ville ta bilen med sig... :gnissla:huvet

Gör som jag, talas det dålig svenska så säg att den är såld. Slipper mycket bekymmer på det viset.
Det enda som säljs till dylika spekulanter är izuzu-pickuper och mercedes lasbilar verkar det som.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Mobilt bredband. Telia. Det är år 2011 och jag surfar i 12kb/s. Har ingen bra sändning i lägenheten men hur lätt är det att möblera om på 30kvm?
Ska göra ett försök med att byta plata på sängen och skrivbordet, vilket kommer innebär att en säng kommer täcka 1/3 av dörröppning :huvet

Det funkar bra dagtid, men kvällar och helger är det stenåldernsfart på skiten...
3m aktiv kabel för att förlänga bredbandet (mot ev fönster eller liknande) kostar 400kr.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Så, nu har jag flyttat runt lite. För tillfället rullar internet på bra, eller bättre iallafall. Blev dock inte bra med om-möbleringen. Får försöka "spegelvända" rummet.

Flytthjälp tack :D

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Tillbaks i utgångsläget :huvet Är väl ännu mer förbannad nu. Jag vill ha det som jag har det nu, vilket kommer innebära att inköp av sladd blir nödvändig :(

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...