Egentligen hände detta igår men fortfarande förbannad:
Retar mig på en arbetskamrat (dock inhyrd av bemanningsfirma) som är som en jävla papegoja bakom nacken. Inget ont om invandrare men hans språkkultur verka innefatta ordet "HEYY!" lite för ofta. Som att han har fastnat i nått sätt att uttrycka sig som på hans språk uppfattas som normalt. Men detta gäller allt. Det enda jag hör är "HEYY!" och "HEYY!" och "HEYY!" bakom nacken. Problemet är att han inte kan tänka själv utan skriker just "HEYY!" när det är nått han inte fattar (på ritningar, konstruktioner m.m.). Vi jobbar på ett snickeri där maskiner är igång och det är alltså en hög ljudnivå på alla hans "HEYY!".
Han har också sveriges sämsta tålamod, samt att han ska lägga sig i precis allt, så tar det ungefär 2,3 sek innan man hör "HEYY!" och han är i nacken på dig.
Samma sak när jag kör truck och ska hämta ner virke. Han är själv den sämste truckföraren i väst-sverige men det enda jag hör från han är "HEYY!" upp, upp, upp. "HEYY!" ner, ner, ner, ner. Han står alltså och skriker hur jag ska köra trucken.
Vad ska jag säga till människan egentligen?
"Sluta säga "HEYY!" " eller
"Om du vill mig något, kom fram och berätta vad det är du inte fattar eller tänk lite själv."
Snart kommer jag skapa dålig stämning på jobbet, för jag är skitdålig på att ignorera idioter som honom, vilket leder till att jag börjar bli otrevlig. Det kan då innebära att jag får skit...