Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Deras ide' att ta betalt via olika lagringsmedia och nu telefoner.
Är verkligen ett lindrigt sagt mycket märkligt koncept.
Det verkar dessutom som dom har stöd av våra politiker.
:mad:

Det senaste utspelet gör ju att ingen längre kan ta Copyswede på allvar, därför tycker jag att det är dags att riva upp alla beslut om ersättningar som tidigare har fattats.

Copyswede får helt enkelt inse att svenska skådespelare suger, att dom inte tjänar bättre är helt enkelt deras eget fel, det har inget med piratkopiering att göra.

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Förra veckan va den sämsta i hela mitt liv :mad:.
Börja med att jag halka å stuka fotjäveln, förmodligen på Nyköpings enda kvarvarande isfläck.
Ef jag hade ålat mig in å beklagat mig en stund tänkte jag, ja ja det blir att sitta å granska ritningar idag då.
Nu kom nästa käftsmäll, vaf va ritningarna är suddiga, jo tjena :rolleyes:.
Nu behöver jag köpa läsglasögon oxå :huvet.
Usch skulle inte ha klivit upp den morgonen :D

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Och inte hann vi döpa björnungarna heller innan de avlivades.Det hinner man ju göra med de som föds i djurparkerna

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Va :va

Var inte björnungarna döpta, vad ska det då stå på deras gravstenar?

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
För att bandyfinalen kommer att flyttas från Studan (Uppsala), efter nästa final. :huvet

Jävligt bra jobbat Uppsala.... :mad:

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
För att Telias jävla urindränkta Net-ID aldrig funkar för mig.
Nu när jag behöver skiten och installerar det enligt anvisningar så funkar det inte. Jag ringer supporten som säger att det SKA funka även fast jag säger att skiten inte går att använda.
Då säger puckot igen! Det ska funka nu och du har inte gjort något fel. Ingen hjälp där så jag stänger av datorn och slänger den på golvet. Kommer hem några timmar senare och försöker igen, samma resultat. JÄVLA SKITPISSKUKTUTTETELIA!!!!!!!!!!
Jag har hatar er och fattar inte varför NÅN seriös bank vill ha ett samarbete mer er!!!

Gå i konkurs för helvete era inkompetenta jävla riksidioter!!!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Kan inte den här jävla sjukdomen släppa någon gång :huvet har rätt så mycket som måste göras efter en veckas ledighet men så blir man sjuk istället :finnsingenpassandehelvetesjävlafansmiley

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Varit überförkyld i två jävla veckor nu, får snart räcka!:mad: frisknade till och hann vara frisk typ en dag eller så någonstans kring en vecka in eller så, sen kom lillsyrran hem och snorade och snörvlade satan och så åkte man dit igen. Fan då!:mad:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Egentligen hände detta igår men fortfarande förbannad:

Retar mig på en arbetskamrat (dock inhyrd av bemanningsfirma) som är som en jävla papegoja bakom nacken. Inget ont om invandrare men hans språkkultur verka innefatta ordet "HEYY!" lite för ofta. Som att han har fastnat i nått sätt att uttrycka sig som på hans språk uppfattas som normalt. Men detta gäller allt. Det enda jag hör är "HEYY!" och "HEYY!" och "HEYY!" bakom nacken. Problemet är att han inte kan tänka själv utan skriker just "HEYY!" när det är nått han inte fattar (på ritningar, konstruktioner m.m.). Vi jobbar på ett snickeri där maskiner är igång och det är alltså en hög ljudnivå på alla hans "HEYY!".

Han har också sveriges sämsta tålamod, samt att han ska lägga sig i precis allt, så tar det ungefär 2,3 sek innan man hör "HEYY!" och han är i nacken på dig.
Samma sak när jag kör truck och ska hämta ner virke. Han är själv den sämste truckföraren i väst-sverige men det enda jag hör från han är "HEYY!" upp, upp, upp. "HEYY!" ner, ner, ner, ner. Han står alltså och skriker hur jag ska köra trucken.

Vad ska jag säga till människan egentligen?
"Sluta säga "HEYY!" " eller
"Om du vill mig något, kom fram och berätta vad det är du inte fattar eller tänk lite själv."

Snart kommer jag skapa dålig stämning på jobbet, för jag är skitdålig på att ignorera idioter som honom, vilket leder till att jag börjar bli otrevlig. Det kan då innebära att jag får skit...

Last edited:

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Egentligen hände detta igår men fortfarande förbannad:

Retar mig på en arbetskamrat (dock inhyrd av bemanningsfirma) som är som en jävla papegoja bakom nacken.

Snart kommer jag skapa dålig stämning på jobbet, för jag är skitdålig på att ignorera idioter som honom, vilket leder till att jag börjar bli otrevlig. Det kan då innebära att jag får skit...

I feel you bruv, jag har också blivit utsatt för liknande på jobbet, fast jag hade en jävla bonntölp som aldrig kunde sluta prata eller låta.
Det var som att ha en övertjackad papegojja fastsydd på axeln. Såååå jävla jobbigt och jag har inte heller lätt för att hålla masken när jag väl börjat störa mig på någon. Men jag ville inte såra honom så jag undvek att ens titta på honom och vi jobbade tillsammans bara vi två. Till sist skaffade jag musik till mina arbetsdagar och livet blev genast lättare:)

Det bästa du kan göra är att snällt men bestämt säga till honom på ett fint sätt om du kan. Jag har svårt för att formulera mig snällt när jag är sur så jag hoppas du kan. Annars är det radiokåpor som gäller :)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
I feel you bruv, jag har också blivit utsatt för liknande på jobbet, fast jag hade en jävla bonntölp som aldrig kunde sluta prata eller låta.
Det var som att ha en övertjackad papegojja fastsydd på axeln. Såååå jävla jobbigt och jag har inte heller lätt för att hålla masken när jag väl börjat störa mig på någon. Men jag ville inte såra honom så jag undvek att ens titta på honom och vi jobbade tillsammans bara vi två. Till sist skaffade jag musik till mina arbetsdagar och livet blev genast lättare:)

Det bästa du kan göra är att snällt men bestämt säga till honom på ett fint sätt om du kan. Jag har svårt för att formulera mig snällt när jag är sur så jag hoppas du kan. Annars är det radiokåpor som gäller :)

Jag använder radio-kåpor hela tiden och vrider upp dem lite extra. Men vafan händer då, jo, då blir han ultra-hysterisk när han tror att jag inte hör (han fattar inte att jag skiter i honom) och blir ännu mer påträngande.
Ska försöka säga till honom nästa gång att han får lugna ner sig, låta vi andra sköta vårt och erbjuda sin hjälp på ett bättre sätt om han tror att vi inte fixar det.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA