Idag är jag förbannad därför att...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
För att vara hantverkare verkar du vilja sova länge på mornarna.:D

Pappaledig kanske? men ledig är ett löst ord i sammanhanget.

Jag brukar inte gå upp förrän 07:30 de dagar jag jobbar just nu då jag inte kan börja tidigare än 08:00 så därför är det lite jobbigt när ungen, som i vanliga fall går upp 08:00, får för sig att vakna så inihelvetes tidigt :mad:
Det är fördelen med att jobba själv, man kan flexa rätt mycket. Å andra sidan jobbar jag ofta till 7 på kvällarna.

hur gick dina tankegångar här?

Inte alls :confused:

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Har haft som mål att bli sjöingenjör i 2år.
Skrivit HP, fixat praktik som ger sjötid etc.

Anmälde mig så fort anmälningen öppnade (trodde jag).

Såg nu att anmälan var borta på studera.nu
Har inte fått något bekräftelsemail.
Måste blivit något tekniskt fel.

Har inte dubbelkollat förräns nu (IDIOT) = sen anmälan

Lika bra att knyta snaran

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har haft som mål att bli sjöingenjör i 2år.
Skrivit HP, fixat praktik som ger sjötid etc.

Anmälde mig så fort anmälningen öppnade (trodde jag).

Såg nu att anmälan var borta på studera.nu
Har inte fått något bekräftelsemail.
Måste blivit något tekniskt fel.

Har inte dubbelkollat förräns nu (IDIOT) = sen anmälan

Lika bra att knyta snaran

Eller också så tittar man på alternativ "karriär" tills vidare.

Själv sitter jag på vad som nog skulle klassas som ett riktigt skitjobb, stressigt så helvides, fysiskt krävande, och med en riktig slavlön. Å andra sidan får jag ju bra med motion, tror jag tappat säkert 10-15cm men inte ett kilo sen jag började, träffar mycket nytt folk, tom en del heta brudar ibland även om det hör till ovanligheten, och även om knappt är det ändå lite bättre lön än a-kassan.

Man kan nog nöjja sig med lite taskigare job bändå, åtminstone till en början, för allt jobb är skit, i stort sätt, vad man hamnar med för gäng och hur man gör det gör betydligt större skillnad än titeln.

Mina 2 cent, vet riktigt satans väl hur det är att vara arbetslös...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Men jag skiter väl i det.
4år i skolan tar en jävlas massa tid och det känns surt att bli av med ett helt jävla år av sitt liv pga av att man är så innihelvetes jävla dum att man inte dubbelkollar sin anmälan till högskolan.

Jag ser det som så att "ingenjör" är något för loosers som har svårt att hitta en identitet annat än i sitt yrke, men det kanske beror på att jag inte har nerver för högskola? :D

Edit: Men jag fattar absolut vad du menar med slöseri med tid.

Last edited:

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Men jag skiter väl i det.
4år i skolan tar en jävlas massa tid och det känns surt att bli av med ett helt jävla år av sitt liv pga av att man är så innihelvetes jävla dum att man inte dubbelkollar sin anmälan till högskolan.

Samma här, glömde helt och hållet bort sista anmälningsdagen för högskolan. Hade en arbetsintervju igår som jag förberedde mig för och precis efter intervjun insåg jag att det var sista anmälningsdag för högskolan. Inte mycket jag kunde göra då jag skulle hoppa på ett tåg och senare ett flyg så inte fanns det någon tid till att slänga iväg ansökan lite snabbt. Så det gör mig lite förbannad på mig själv för högskolan/universitet hade varit min back-up plan om jag skulle få ett nej från intervjun jag varit på. För jag stannar fan inte längre än till efter sommaren på nuvarande anställning. Det vägrar jag. Jävla skit företag.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det kallas grovsortering!

Klarar man inte av att få in ansökan i tid så kanske man inte ska ha ansvarsfullare jobb än att flippa burgare på McD?

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Förbannad idag för min son fick maginfluensa igårkväll så jag har sovit nada/zipp/inget inatt.

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Man flippar inte burgare på McD. :mad:

Sen blir jag heligt förbannad på folk som opponerar sig när man nämner att man ska mecka på hojen själv.

"-Uh.. Är det inte bättre du låter en verkstad kolla på det där?"
Och i samma andemening kläcka ur sig "-Fast det är ju ganska enkelt.."

Jag har börjat mecka mer och mer på hojen själv.
1. Det är kul.
2. Jag lär mig.
3. Jag sparar pengar.

Hur f.. ska jag lära mig nåt om jag som honom lämnar in hojen för minsta lilla? "-Oljebyte.. mjaah.. Oj.. ska du byta filter också? Då tror jag nog det är bäst att..."

Gaaah... :huvet

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Folk i allmänhet och i stora grupper (läs lördagshandling) :mad:

Fy fan...

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Idag var jag fiffig, riktigt fiffig.
Gick ner i garaget och varmkörde hojen ordentligt för att kolla att alt funkade som det ska.
Vad gör jag sen, mitt pucko?
Trär på det nya, fina, tajta Ducati original-kapellet för en miljon å femti.
Vips, så brände det fast på hela det glödheta avgassystemet.
Två och en halv timme och 15 kilo Autosol tog det :mad:

Hmm, mitt biltema orginal kapell för ca 150 SEK bränner aldrig fast? Nu är det i o f s sällan jag kör så att avgassystemet är glödgat.

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt
Förbannad på mäklare.... 22h innan visning lyckades det komma ut info på deras hemsida om visning.. (efter påminnelse från mig)
Fortfarande inget på Hemnet, och visning kl 12 idag söndag.... Lätt att få sitt hus sålt då.. :mad:

3 månader med samma mäklare blir väldigt lång tid när man ska behöva hålla koll på den jäveln hela tiden..
Och varför när man nu fick tummen ur rö*en att uppdatera hemsidan med visningstidpunkt fixade man inte in nästa veckas? :va :huvet

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Eftersom jag behövde riva halva motorn TVÅ gånger innan jag kunde åka ut och köra.
Och när jag äntligen var klar så var det kallt och dåligt väder.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Bakåtsträvare på jobbet och människor som har jobbet som enda liv. Får mig dock att inse vilken bra, allsidig, flexibel människa jag är samt tillgång för företaget. Skriver även exjobb hos dem och halva skaran flippar ur när man är där som "civil" och studerar. Människor verkade hotade på nått sätt... Kom hem i torsdags efter 4tim på jobbet som civil, och kände mig förbannad! Människor bad mig "jåbba föffan istället för att gå runt med ditt jevla block" eller "vad gör du här egentligen". Jag ser skillnad på skämt och ironi, men här var det beyond ironi lutandes mot allvar. Får helt enkelt tänka att det är dom som är loosers. Jag gör nått viktigt som min produktionschef uppskattar, 1-0 till mig...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
För att jag har mindre spärrar i kroppen och gör jag ångrar när jag är nykter än full...

Hur fan får man bort bananstanken? Har redan duschhat kallt, (lyssna på takida och skar mig med tusenlappar samtidigt..)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
För att jag har mindre spärrar i kroppen och gör jag ångrar när jag är nykter än full...

Hur fan får man bort bananstanken? Har redan duschhat kallt, (lyssna på takida och skar mig med tusenlappar samtidigt..)

Haru gommat banan eller vad är det du försöker säga? :va

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...