Idag är jag förbannad därför att...

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag har hittat en hoj på annons som jag är grymt sugen på. Tyvärr kunde jag inte köra och kolla på den idag p.g.a att jobbhelvetet kom ivägen. Imorgon har jag inte heller en chans. Tidigast lördag. :mad:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Efter 50 minuter i fintvätt 95 grader ligger mn mobil på intensiven i ugnen, tvivlar på att den kommer komma ur koman..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Efter 50 minuter i fintvätt 95 grader ligger mn mobil på intensiven i ugnen, tvivlar på att den kommer komma ur koman..

FEL!!!!

Du ska omedelbart dumpa mobilen i en burk med okokt ris så suger riset upp fukten, men efter en timme i tvättmaskinen betvivlar jag att det hjälper också...

Två av mina gamla Nokia telefoner blev ordentligt dränkta, den ena tappade jag när jag stod och fiskade, den andra badade tillsammans med ägaren...

Båda fungerade utmärkt i flera år efter torkning.

Moderna telefoner dör av fuktig andedräkt...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Om vägen du körde på innan är en 70 väg och INGA andra skyltar finns på den "nya" vägen är det hastigheten på den "gamla som gäller dvs 70.
Är du hundra på att där inte finns någon skylt med 50 ska du inte betala.

När jag tog körkort så fattade jag det som att angiven hastighetsgräns gäller till nästa korsning.
Om ingen hastighetsgräns finns angiven så gäller grundbegränsningen, 70km/h.
Men om det inte är ändrat, så är det nog missuppfattat.
Går det inte att få tag på en trafikjurist genom SMC eller liknande?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
När jag tog körkort så fattade jag det som att angiven hastighetsgräns gäller till nästa korsning.
Om ingen hastighetsgräns finns angiven så gäller grundbegränsningen, 70km/h.
Men om det inte är ändrat, så är det nog missuppfattat.
Går det inte att få tag på en trafikjurist genom SMC eller liknande?

Senaste hastighetsskylt gäller, det är andra skyltar du tänker på, huvudled o sånt skit.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Om vägen du körde på innan är en 70 väg och INGA andra skyltar finns på den "nya" vägen är det hastigheten på den "gamla som gäller dvs 70.
Är du hundra på att där inte finns någon skylt med 50 ska du inte betala.

Finns ingen 50-skylt på den sträckan, och vägen innan är som sagt norra ringen i lund. Däremot sitter det en femtioskylt en korsning tidigare, innan man svänger av. Men jag har läst runt lite och det verkar som att "lokala" hastighetssänkningar på landsvägar upphör att gälla efter korsning eller något i den stilen, och norra ringen går ju mycket riktigt tillbaka till 70 sen. Men jag vet inte... Där är som sagt jävligt dåligt skyltat, ingen aning om vad som är rätt och fel...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
FEL!!!!

Du ska omedelbart dumpa mobilen i en burk med okokt ris så suger riset upp fukten, men efter en timme i tvättmaskinen betvivlar jag att det hjälper också...

Två av mina gamla Nokia telefoner blev ordentligt dränkta, den ena tappade jag när jag stod och fiskade, den andra badade tillsammans med ägaren...

Båda fungerade utmärkt i flera år efter torkning.

ugns rehab har fungerat på elektronik innan men den här gången va det som att ge hlr på en halshuggen Kuk...

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Den som skapat flödet åt skatteverket för att lämna in sin K4 via nätet borde ta sig en funderare över om den verkligen vill vara webbutvecklare

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Idag är jag förbannad därför att jag har ett lyx problem...

Jag har köpt 3kg godis, VAD FAN SKA JAG MED DET TILL???
Jag äter ju inte ens godis! :huvet

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber

inte då:) min sonim xp2.10 spirit funkar fint både under vatten och lastmaskiner. visserligen under ganska små lastmaskiner (volvo l45,cat 924,cat it14 tror ja de heter) även använt den som hammare i vissa fall då ja vart för lat för att hämta en. 3mp kamera och 3 års garanti is the shit.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Dött batteri i hojen. Jaja, där fick man (igen) lära sig att parkeringljusets läge ligger nära låst läge i tändningslåset. :huvet

Nåväl, putsade fönster och drog ett pass på gymet istället. Snart är det färdigladdat och då kommer det väl börja regna... Bajsmacka! :mad:

Lika bra att gå på bio istället.

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Sätt dig på balkongen o släng godis på påskkärringar som går förbi :tummenupp

Haha ja om det fanns några här så varför inte? Kanske får ta en sväng på stan och se om det finns några där hehe :D

Locka små barn in i din van/bil?

Hehe nja det ovanstående va nog ett bättre alternativ men du kan få ett kilo om du är sugen på att testa själv?

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Idag är jag förbannad därför att jag har ett lyx problem...

Jag har köpt 3kg godis, VAD FAN SKA JAG MED DET TILL???
Jag äter ju inte ens godis! :huvet

Mata änderna med det så får vi läsa om speedade andanfall mot joggare, cyklister, spermavagnsförare och annat löst folk som håller till runt motionsspåren vid vattnet :D

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA