Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bråkat med farsan...

Köpte ett par skor för ca 1 500:- på SWEDOL för max ett halvår sedan.

Sömmen vid lilltån har gått upp på båda skorna. Farsan sade ju självklart i affären "Jamen de här håller i minst 3 år".

Visst visst. Och skosnöret skaver vid en metall ögla så nu brister snart skosnöre par 2. På båda skorna. :huvet

Jag brukar ha skorna om jag ska t.ex. till konsum eller Ica och handla eller när jag åker till jobbet då det inte är långt till någon av det. Under 1 500 meter.

Men som vanligt ska han börja gräla utan att förklara det mesta. Han sa det att det inte var lämpligt att åka hoj med vanliga skor, Visst det tycker jag också. Och sen sa han det att man tydligen inte skulle klaga på skon när man åkt MC med den.

MEN VFAN!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag fick utbrott och började skrika åt han att de två felen på skon jag inte tycker är bra har inget med hoj åkning att göra.

Ursäkta men jag var fan tvungen att skriva av mig.

Skulle till farmor och farfar men nu sitter jag hemma och är förbannad istället. Jag skulle använt sandaler upp till dem men då börjar gubb fanen "Du kan ju inte ta sandaler".

Om det är korkat skrivet och ni inte förstår så frågar jag han hela jefla tiden vad skadan på skon har med MC åkning och göra. Men inte förklarar fanskapet.

Bild om nån vill se på usla jävla SKOR! Trodde graninge skor skulle hålla men icke.

Men du kotten, så dyra dojor måste du väl ändå ha mer än ett halvårs garanti på?:va Gå dit med skorna, påpeka problemet och be dem göra något åt skiten. Skor för 1500 spänn ska inte gå sönder omotiverat på ett halvår:va

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Men du kotten, så dyra dojor måste du väl ändå ha mer än ett halvårs garanti på?:va Gå dit med skorna, påpeka problemet och be dem göra något åt skiten. Skor för 1500 spänn ska inte gå sönder omotiverat på ett halvår:va

Ska dit imorgon. Men var tvungen att avreagera mig på något sätt så det blev att lätta på trycket via internet.

Alltså pga min far.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
MEN FÖR HELVETE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jävla pissdag det här....

Nu hittar jag inte registrerings beviset till hojen jag ska ha uppkörning på IMORGON! :mad:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Behöver sova. Kan inte, inte trött. Inte ens TV, varm mjölk och liggandes i soffan löste det.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Sprängaren som jag frågat om LÄRLINGSjobb trodde att jag skulle gå praktik och jobba gratis... Nu är jag fan förbannad! Skulle ju börja om 1-3 veckor.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Cheferna som dyrt och heligt lovat att vi inte skulle få ta smällen av att de planerar som en hög av aspies med alzheimer kom just och sa att vi ska jobba 50 timmar övertid i månaden i ett par månader nu. Hurra.
Och när vi i teamet säger åt dem att för i helvete sätta igång med en root cause analysis på hur det blev så jävla fel så hymlar de undan det och kallar det för project retrospective och nästa projekt, som ingen ens påbörjat än, är redan försenat en månad, och när jag påpekade att de kanske skulle senarelägga leveransdatumet då eftersom att det kommer skita sig där med annars så tittade de frågande på mig och sa "Det ordnar sig" jaa, JAG får jobba övertid för att de är sådana jävla sumprunkare.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
GUBBJEFEL SOM INSPEKTÖR som jag körde upp med. Han underkände mig för att en körde för fort och att jag bromsade ner dem i en rondell!

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Det var ju underligt. Nog trodde jag att man fick köra lite hur man ville på uppkörningen.

Nä men det förstår tillochmed jag att man inte får göra.

Men jag skulle ut i högerfilen och misstolkade hastigheten på den i högerfilen som var tillräckligt långt bort för att han skulle låta mig åka in i högerfilen.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Chefen ringer och muttrar om att jag gått hem 15.51 (klev precis på bussen när han ringde..) Att jag hoppat över fika och taggigt kort lunch och spenderat hela dagen bilandes spela ingen roll jag gick 12 min förtidigt..

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Tankade hojen idag till det facila priset av 14,68 kr/l... Wtf!

En annan sak som gör mig förbannad är att Juholt & Co. tycker att det är alldeles för billigt och därför vill höja bensinskatten ytterligare.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tappat hojnyckeln. Blir att gå till närmaste bankomat och ta ut kontanter för att kunna åka bussen hem o hämta reserven och sedan åka in till jobbet och hämta hojen. Bra dag det här.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA