Idag är jag förbannad därför att...

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jävla helvetesbokföring! :mad:

Upptäckte idag efter att ha knappat in lite i programmet (SPCS) då och då i cirka ett år att jag gjort fel... Så resultatet blev tydligen minus ungefär hundra tusen när jag vet att det är ungefär +- 0. Jävligt skoj att göra om allt :mad: :mad:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Håller på och renoverar en källare och det ska sitta Huntonitpanel på alla väggar. Skitskoj att såga in under trapp, ännu roligare att såga skiten då det sprider ett fint brunt damm som tar sig in i alla tillgängliga kroppsöppningar. Insidan av mina ögonlock känns som fint sandpapper och jag snyter brunt fortfarande några timmar senare :mad:

Sen har jag glömt att köpa burkcola så jag kan inte blanda mig en välförtjänt Cm&Cola heller nu på kvällen :(

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur gick det med själva uppkörningen då? Eftersom du inte sagt nåt gissar jag att det gick åt h-e och du inte vågar säga nåt. :gnissla

Han har ju sagt det i den här tråden? Om jag nu inte missförstår inlägget om att han blev underkänd av gubbjäveln pga fortkörning och rondellträngsel. ;)

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
när jag parkerar mina kära hoj och ska låsa den så ser jag att det är jääävligt kleggigt vid höger frambroms... hmmm kollar på gaffelbenet hmmmm packboxarna IGEN!
Kilade ner och tittade igen och ser att skivan och oket är marinerade i olja. Tur att andra sidan var relativt torr..

Jag bytte skiten förra året och nu ska jag behöva byta igen, det värsta är ändå att jag precis kört hojen till norge för att ha den här i sommar och har ingen aning om vem fan som kan fixa den utan att ruinera mig i det här landet.

Norge är DYRT i många fall och jag är säker på att mc-mek inte kommer att visa sig vara ett undantag.

Fakking KUKPATTE!!!!!!!!!!!!!

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Håller på och renoverar en källare och det ska sitta Huntonitpanel på alla väggar. Skitskoj att såga in under trapp, ännu roligare att såga skiten då det sprider ett fint brunt damm som tar sig in i alla tillgängliga kroppsöppningar. Insidan av mina ögonlock känns som fint sandpapper och jag snyter brunt fortfarande några timmar senare :mad:

Sen har jag glömt att köpa burkcola så jag kan inte blanda mig en välförtjänt Cm&Cola heller nu på kvällen :(

Låter som en vanlig dag i garaget.

Huntonit ?? Måste googla

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Sysslolös. 3:e månaden i rad.

Börjar bli ganska tråkigt :(

Slutade snusa för en månad sen. Har gått upp 3 kilo istället...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
när jag parkerar mina kära hoj och ska låsa den så ser jag att det är jääävligt kleggigt vid höger frambroms... hmmm kollar på gaffelbenet hmmmm packboxarna IGEN!
Kilade ner och tittade igen och ser att skivan och oket är marinerade i olja. Tur att andra sidan var relativt torr..

Jag bytte skiten förra året och nu ska jag behöva byta igen, det värsta är ändå att jag precis kört hojen till norge för att ha den här i sommar och har ingen aning om vem fan som kan fixa den utan att ruinera mig i det här landet.

Norge är DYRT i många fall och jag är säker på att mc-mek inte kommer att visa sig vara ett undantag.

Fakking KUKPATTE!!!!!!!!!!!!!

Mina djupt kända kondoleanser.
Jag har fått lära mig att spraya lite olja (5-56 eller liknande) på gaffelbenen dagen innan jag plockar ut hojjen.
Annars kletar tätningarna fast.
För sent nu, men ändå.

BTW: Du vet väl att hydraultätningar (oftast) är billigare och tåligare?
Teoretiskt så tappar man lite känslighet i gaffeln, men jag märker ingen skillnad.

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Se inlägg 11646..

Verkstäderna här i Oslo har inga tider innan slutet av MAJ.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Se inlägg 11646..

Verkstäderna här i Oslo har inga tider innan slutet av MAJ.

Det är i princip Maj redan, och anledningen till en månads väntetiderna är att folk som hade fel på grejorna i höstas ställde undan felen och valde att glömma dom.

Killarna på Mc verkstaden har rullat tummarna i 6 månader.

Det är likadant med båtmotorer, gräsklippare, snöskotrar, sommar/vinterdäck osv...
(jag har jobbat i alla dom branscherna)

Senast jobbade jag på däckverkstad, nu när jag tog fram sommardäcken var dom precis lika blankslitna som när jag la på vinterdäcken... :huvet

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Det är i princip Maj redan, och anledningen till en månads väntetiderna är att folk som hade fel på grejorna i höstas ställde undan felen och valde att glömma dom.

Killarna på Mc verkstaden har rullat tummarna i 6 månader.

Om det vore så väl att det hjälper att lämna in under lågsäsong!

Trampcykeln lämnades in i Januari för garantiåtagande(efter överenskommelse i september) återfick den i slutet av Mars efter ideliga påstötningar(det går att cykla i snö också).

Stötdämparen har man inte fått två månader sedan man påbörjat den reparationen.

Man tror ju att de börjar beställa hem reservdelar så att allt är redo för reparation när man kommer överens om inlämningstidpunkt. I h-e heller de verkar inte ens beställa direkt när man lämnar in. Logistik är inte cykel/motorcykelverkstäders starka sida precis.

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020

Njaeee, tummen mitt i handen och endast en lägenhet och en parkering att tillgå här i norge.

Men har snackat med både suzuki och en rejsmeck, sistnämnda kunde ta i min och fixa den om han får ett återbud. Annars får jag fint vänta tills han har tid i maj. Jävla packboxar som inte pallar att stå still en vinter.

Men man lär så länge man har hoj, hädanefter ska jag trycka ner framgaffeln var eller varannan dag under vintertid.

Detta för att förhindra att gummit suger fast och spricker sen när man börjar använda den.

Kan ingen göra en skötselsticky för vintertid så vi noobs slipper gå på dom här minorna??

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om det vore så väl att det hjälper att lämna in under lågsäsong!

Trampcykeln lämnades in i Januari för garantiåtagande(efter överenskommelse i september) återfick den i slutet av Mars efter ideliga påstötningar(det går att cykla i snö också).

Stötdämparen har man inte fått två månader sedan man påbörjat den reparationen.

Man tror ju att de börjar beställa hem reservdelar så att allt är redo för reparation när man kommer överens om inlämningstidpunkt. I h-e heller de verkar inte ens beställa direkt när man lämnar in. Logistik är inte cykel/motorcykelverkstäders starka sida precis.

Det beror nog på märket/generalagenten/cykelhandlaren också...

Fast gaffel/dämpare till en stinky köper man snabbare på nätet, om det inte är garanti förstås...

Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
För att få lärlingsjobb behöver man erfarenhet och för att få erfarenhet behöver man lärlingsjobb... Att det ska vara så svårt att få tag på ett lärlingsjobb då.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fick brev från Länsförsäkringar.
De har höjt min premie x3 för ursprungseffekt.
Så de tappar en kund för dom är inte billigast längre.

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Skulle byta olja igår.
Fixar olja, sånt där tråg för uppsamling och åker hem glad i hågen.
Solen skiner och allt är tip top.
Föser in tråget under hojen, och lossar bulten. Det börjar droppa, så jag fortsätter skruva.
"SplÅsch* Olja överallt. På trottoaren, på centralstödet, på mig... överallt utom i uppsamlingstråget.

Fick panik och föste snabbt in tråget rätt. *puh*
Efter det droppat klart så var det dags att sätta tillbaka bul...ten.. var tog den vägen?
Åh nej. Ruskar lätt på baljan (med hål stort nog för en bult att ramla in, men just inte mycket mer.) *klånkiklånk*

Jaaahapp. Så förutom att jag nu var tvungen att skrubba cement-trottoar för hand, så var jag nu även tvungen att tråckla ut en oljeplugg. :huvet

Läropeng, med skrapsår på händerna som kvitto.

Men nu har jag nytt filter och ny olja i hojen.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fick brev från Länsförsäkringar.
De har höjt min premie x3 för ursprungseffekt.
Så de tappar en kund för dom är inte billigast längre.

Quota mig själv :yoparty

Har sagt upp försäkringen hos Länsförsäkringar och har numera Salus Ansvar.

Länsförsäkringar 25kw kostade ca 4500 Halv/helår
Länsförsäkringar fulleffekt kostade 12440 halv/helår
Salus Ansvar via Insplanet kostar 4700 halv/hel :yoparty:yoparty

Och Länsförsäkringstanten var jättesnäll och lät mig betala den lägre avgiften för de 14 dagar jag hade hojen försäkrad hos dem :tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning