Idag är jag förbannad därför att...

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Men om du bannar dig själv? Kan du obanna dig sen? Är du då egentligen bannad? :confused:

Om jag bannar mig själv och sen inte kan obanna mig, då blir jag förbannad.
Och förblir bannad.

Ahh, detta delikata problem som även religiösa filosofer ägnat oräkneliga minuter att pondera över.

Om gud är allsmäktig borde han kunna skapa en sten som är så tung att inte ens han själv kan lyfta den. Emellertid, om han inte kan lyfta den, hur kan han då vara allsmäktig?

Är Gud allsmäktig?
Är Sporty det?
Finns någon av dem egentligen?

Vilka frågor, man blir ju förbannad.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Ahh, detta delikata problem som även religiösa filosofer ägnat oräkneliga minuter att pondera över.

Om gud är allsmäktig borde han kunna skapa en sten som är så tung att inte ens han själv kan lyfta den. Emellertid, om han inte kan lyfta den, hur kan han då vara allsmäktig?

Är Gud allsmäktig?
Är Sporty det?
Finns någon av dem egentligen?

Vilka frågor, man blir ju förbannad.

Jag dricker öl, alltså finns jag. EOD

Gick med
2 Jul 2009
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
blev av med kortet kl 19:20 tidigare idag, ösregn i götet och jag "sträckte ut benen" lite i lundbytunneln och råkade förståss bränna om en civilare på fel sida i 108 på 70-sträcka :-( de va den sommaren de. Har just kastat ut 7100 på service och hojjen går underbart, men nu får den stå...

Gick med
2 Jul 2009
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Blev av med kortet kl 19:20 tidigare idag, ösregn i götet och jag "sträckte ut benen" lite i lundbytunneln och råkade förståss bränna om en civilare på fel sida i 108 på 70-sträcka :-( de va den sommaren de. Har just kastat ut 7100 på service och hojjen går underbart, men nu får den stå...

EDIT: text-fix, skrev från mobben...

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Det där har jag fan aldrig förstått... REnt allmänt så håller folk avstånd till varandra i det här landet, men när det gäller bilar så nog fan ska det trängas, stås nära och jävlas. :va:D

Jag upptäckte en metod för att få närgågna bilar att hålla sig en bit bakom.
Hade tråkigt bakom en tradare på 1filig bit av 2+1 väg, så jag började köra slalom i filen.

Bilen bakom som tidigare sniffat i arslet lämnade lååångt avstånd.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Fortfarande bakfull sen i fredags, vad fan hällde jag i mig som fick mig att ulka var 30.e minut HELA lördagen och fortfarande håller mig sängliggandes.:mad:

R5+1

Guest
Så full var jag inte så jag fick för mig att dansa.:mad:

Egna efarenheter?

Hahaha! Du dansar inte ens packad alltså? Shit. Hör jag riktigt skön musik kan jag fan inte stå still!

Krockade i höstas och drog på mig hjärnskakning. Spydde direkt jag klev upp när jag vaknat i skogen och sen med jämna (?) mellanrum hela dan efter på sjukan.
Frågade en sjuksyrra varför jag spydde mörkgrönt slem, magen var ju bevisligen tom! "Galla" sa han (Fans röv skulle smaka bättre!). Men så långt gick det väl inte för dig igår?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Hahaha! Du dansar inte ens packad alltså? Shit. Hör jag riktigt skön musik kan jag fan inte stå still!

Krockade i höstas och drog på mig hjärnskakning. Spydde direkt jag klev upp när jag vaknat i skogen och sen med jämna (?) mellanrum hela dan efter på sjukan.
Frågade en sjuksyrra varför jag spydde mörkgrönt slem, magen var ju bevisligen tom! "Galla" sa han (Fans röv skulle smaka bättre!). Men så långt gick det väl inte för dig igår?

Nepp, krockade inte och vaknade inte i skogen men i övrigt kan man lungt säga att det var ganska exakt på spiken. Men hjärnskakning brukar kännas mindre "vimmelkantigt"? än det jag hade igår. Hade jag haft svårt att sitta hade jag börjat undra på riktigt.:D

Det där med dansandet stämmer oxå för övrigt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nepp, krockade inte och vaknade inte i skogen men i övrigt kan man lungt säga att det var ganska exakt på spiken. Men hjärnskakning brukar kännas mindre "vimmelkantigt"? än det jag hade igår. Hade jag haft svårt att sitta hade jag börjat undra på riktigt.:D

Det där med dansandet stämmer oxå för övrigt.

Beroende på hur "vimmelkantigt" det var är det ju fullt möjligt att du råkat ramla omkull pga att golvet fick för sig att få dig att snubbla när du stod där helt fredligt... Varpå du sedan med stora ninjaskills tog emot dig själv med huvudet. :)
Sånt händer har jag hört. :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Bakis, hungrig, slut på snus, en sur sambo och massvis att göra. Fan vad jag hatar söndagar.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Beroende på hur "vimmelkantigt" det var är det ju fullt möjligt att du råkat ramla omkull pga att golvet fick för sig att få dig att snubbla när du stod där helt fredligt... Varpå du sedan med stora ninjaskills tog emot dig själv med huvudet. :)
Sånt händer har jag hört. :)

Har oxå hört att det kan hända, men då har folk klagat på en smärta som sätter utanpå aphuvudet oxå, inte bara inne i det.

Har jag hört.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag och en kompis dissade två tjejer som vi träffade utanför krogen. Dom ville följa med oss på efterfest. Så här i efterhand tycker jag att det var ett riktigt double face palm-beslut :gnissla

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ett lodjur valde att ta sitt liv av daga, framför min plastraket, nu saknar jag väldigt mycket plast..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ett lodjur valde att ta sitt liv av daga, framför min plastraket, nu saknar jag väldigt mycket plast..

Plasten är det sista jag bryr mig om i det här fallet.

Det verkar ju ha gått bra för dig IAF, men det var synd på ett vackert djur...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Plasten är det sista jag bryr mig om i det här fallet.

Det verkar ju ha gått bra för dig IAF, men det var synd på ett vackert djur...

Mjo gillar lodjur med, vem vet, han kanske lever med en bula ;)
Jägare var på eftersök nu.

Mest irriterad eftersom jag styrt med hojen hela våren och den fick leva 2 veckor :)

Ljuskägglan i mörker på hoj är verkligen inte optimal, lodjur-pang.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mjo gillar lodjur med, vem vet, han kanske lever med en bula ;)
Jägare var på eftersök nu.

Mest irriterad eftersom jag styrt med hojen hela våren och den fick leva 2 veckor :)

Ljuskägglan i mörker på hoj är verkligen inte optimal, lodjur-pang.

Näe, jag körde en kväll med mörkt visir innan jag omvärderade värdet av att se rådjuret lite tidigare vs coolhetsfaktorn.

Man behöver verkligen inte försämra oddsen själv.

Nåja plast och hojar går att ersätta om man bara får ha hälsan i behåll, hoppas du hann ta några bilder på hojen IAF

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Näe, jag körde en kväll med mörkt visir innan jag omvärderade värdet av att se rådjuret lite tidigare vs coolhetsfaktorn.

Man behöver verkligen inte försämra oddsen själv.

Nåja plast och hojar går att ersätta om man bara får ha hälsan i behåll, hoppas du hann ta några bilder på hojen IAF

Har ett såntäringa dubbelvisir, där man kan fälla upp solskyddet för mörkerkörning.

Hade skjuts så är ganska nöjd med trasig plast ändå :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati