Idag är jag förbannad därför att...

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
För att det inte är någon butik som vill sälja mig ett objektiv till kameran. :mad:
Ska man ta ut ett pris som är så mycket högre än några klick bort får man se till att ha bra service. Tycker jag iaf :va

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Fick köpa en ny nummerplåt inatt eftersom fästet gått av på min lilla 10 mils tur :död

Så nu måste jag ner till Polisstationen och fråga om de kan göra en tillfällig eftersom jag bara har hoj.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
En individ tycker att det är helt ok att ställa sig på MIN parkeringsplats och låsa fast hojen i byggnadsdel bara för att platsen för tillfället var tom. "-En polares svärfarsa sa att det var ok att ställa den där." Var svaret när jag fick tag på vederbörande genom hans morsa som äger hojen han kör. Nä, det är inte ok. Jag vet inte vem polarens svärfarsa är.

Vafan! Jag är inte omöjlig att dela plats med om jag får skälig ersättning. Men ställ då för bövelen frågan innan du ställer Ducatin där.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
En individ tycker att det är helt ok att ställa sig på MIN parkeringsplats och låsa fast hojen i byggnadsdel bara för att platsen för tillfället var tom. "-En polares svärfarsa sa att det var ok att ställa den där." Var svaret när jag fick tag på vederbörande genom hans morsa som äger hojen han kör. Nä, det är inte ok. Jag vet inte vem polarens svärfarsa är.

Vafan! Jag är inte omöjlig att dela plats med om jag får skälig ersättning. Men ställ då för bövelen frågan innan du ställer Ducatin där.

Hjälp till med ett par extra lås tills vederbörande begriper, gärna i fast föremål men utan att på något sätt ändra något han gjort. Är det en bilplats är det en fördel att själv ha en bil man inte vårdar alltför ömt. Man kan då med fördel parkera in honom, rejält. Eventuella skador avfärdas sedan med ett förstrött "hoppsan" och en spelad dumhet av en sådan grad att typen rimligen ger upp.

Lycka till.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt

Det där har hänt mig nio gånger (!) hittills, trots att det står en stor fet blå skylt "BETALD P-PLATS". :gnissla

I ett av fallen kollade jag upp reg-numret på den felparkerade bilen och ringde upp ägarinnan. Det var visst hennes son som hade lånat bilen för att besöka sin kompis i stan. Jag bad henne att ta kontakt med sin son och få honom att flytta bilen eftersom jag måste in med min. Jag gav henne adressen där bilen stod parkerad och hon svarade "Men dit skulle han inte". Jag svarade att jag inte vet var han skulle och att jag inte brydde mig men nu står bilen på min p-plats och den måste bort snarast. :brinnerup

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Eftersom jag monterat nytt bakdäck så skulle jag kolla vad framdäcket fått för recensioner.
Bakdäcket = Dunlop Sportmax d220, 4.5 av 5 stjärnor
Framdäck = Bridgestone Battleax B21 mellan 1 och 3 stärnor och jag har aldrig läst maken till skrämmade recensioner =0

CRAP

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Eftersom jag monterat nytt bakdäck så skulle jag kolla vad framdäcket fått för recensioner.
Framdäck = Bridgestone Battleax B21 mellan 1 och 3 stärnor och jag har aldrig läst maken till skrämmade recensioner =0

CRAP

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

CRAP

TjiT! Du kommer tjÖra ihjäl dig DirEkCT! :fakta
Ring kirurgen och be dem börja planera för vilka organ de skall plocka ifrån dig när du kommer in!

Nädå, skämt och sido:
- Var hittar man bra recensioner/tester? Jag behöver nya däck till min hoj.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Ring kirurgen och be dem börja planera för vilka organ de skall plocka ifrån dig när du kommer in!

Nädå, skämt och sido:

I nya numret av Bike var det med ett test av sporttouringdäck.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Glömde blaskan på jobbet. Får återkomma imorrn om ingen annan svarat innan dess. :huvet

Google sa att det var Pilot Road 3 om jag letade rätt... Ska läsa lite så får jag se om jag kanske skall investera i ett par sådana. Skulle vilja ha ett par däck som har hyffsat tålig slitbana men lite mjukare sidor. Mina däck tenderar att bli plattslitna eftersom en så betydande del av milen blir motorväg till och från jobbet...

Och för att hålla mig till trådämnet är jag djävligt förbannad igen på den sko-webbshop som jag spydde galla över för ett par dagar sedan. De hade möjlighet till en strålande revansch eftersom jag fick ett presentkort på 150kr efter deras förra fadäs. Jag beställde glatt ett par andra skor, ett par vita sommarsneakers bara för att idag hämta paketet på posten och plocka ut ett par svart-gröna sneakers. :mad:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Idag var jag förbannad för att jag inte han köra nånting pga jobb... Övertidspengar känns bara värda i slutet av månaden, men när man står i skiten under övertiden och missar kanondagar med hojen får en att må skit.. :näsblod :)

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj

Nädå, skämt och sido:

Haha :)
Fast det är ändå lite surt när man helst ska ha bättre däck fram än bak.
Och jag har jättebra bak, och sopkass fram :gnissla

Jag är för fattig för att köpa tidningar så jag kollar Google

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
För att jag för 5e gången på 3 månader är tokförkyld... Mitt imunförsvar måste verkligen vara i botten... Ingen höjdare när man har tokmycket jobb som ska göras..

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA