Idag är jag förbannad därför att...

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Tjejen hittade en katt ute igår som låg och kved. Den hade tydligen ramlat ner från 6:e våningen.
Undras hur många generationer det måste till innan människorasen utvecklar en hjärncell som kan hjälpa till att begripa att katter går ut om ett fönster är öppet?
Man får ju lust att tvåla in hela knytnäven i ansiktet på ägaren tills det krasar ända bak i kindtänderna på han, så kanske han lär sig nåt.

Idag är det numera lag på att om man bor över 4 meter så måste balkong och dylikt vara inhängnat!.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har väldigt svårt för mentaliteten att döden är det värsta som kan hända.
Att i stället för att ta sitt ansvar och avliva ett djur låta det självdö under stort lidande skulle inte ge mig en god nattsömn.

Nej, det finns liksom ingen ursäkt att försöka rädda en såpass svårt skadad hund. Även om skadorna läker så kvarstår ju den psykiska biten, varför försöka vara en god samarit när hunden med största sannolikhet aldrig kommer bli bra igen :va

För att dra lite paralleller till tråden gällande 28 års isolering så är ju detta ett fall där det är ett väldigt bra straff, för att sedan avsluta med en giftinjektion om hon inte redan har tagit livet av sig.

Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Har väldigt svårt för mentaliteten att döden är det värsta som kan hända.
Att i stället för att ta sitt ansvar och avliva ett djur låta det självdö under stort lidande skulle inte ge mig en god nattsömn.

Därför att folk lär sig att döda djur är fel och får dåligt samvete om dom gör det.

Men slänga ut dom på motorvägen är ok får då dödar någon annan dom, i korthet är allt ok förutom att just döda.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
För att jag hade huvudet i det blå och därför får lida för det i typ 2 månader nu... Irriterad på mig själv...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
På fitt-Blocket :mad: Jävla idioter som jobbar där, de kan dra åt helvete hela bunten och sen hoppas jag att de får Gonorré :mad:

De ska väl ge fan vad jag skriver i mina annonser!

0scar

Guest
Tjejen hittade en katt ute igår som låg och kved. Den hade tydligen ramlat ner från 6:e våningen.
Undras hur många generationer det måste till innan människorasen utvecklar en hjärncell som kan hjälpa till att begripa att katter går ut om ett fönster är öppet?
Man får ju lust att tvåla in hela knytnäven i ansiktet på ägaren tills det krasar ända bak i kindtänderna på han, så kanske han lär sig nåt.

Ocksa nat som gor mig javligt p****** off ar nar ignorant folk kommer med kommentarer "men det ar ju bara en hund/katt, tank pa alla fattiga i varlden eller alla lidande barn!":huvet

Hur gick det med kissen?

0scar

Guest
Det som gör mig förbannad utöver den korkade slynan som ägde hunden är varför de inte avlivade stackaren omgående :va

Vad ar det for mening med veterinarer och lakare da? Syftet ar ju att bevara liv, de gjorde al bedomningen att ge stacakren en chans. Tittar man pa nya bilderna av jycken sa var ju den bedomningen solklar.

Sedan kanske inte det gar lika val alla ganger, men det ar ingen ursakt att bara slanga in handskarna och ta enklaste vagen ut.

Tanker likadant nar de raddas neonatalbarn hit och dit, ungar fodda i vecka 22 typ, dar kampas det jarnet for att ge ungen en mojlighet till... Ja, vadda? Ett livslangt kamp med diverse handikapp (blindhet, grava inlarninssvarigheter, problem med motoriken etc) dar de aldrig kommer kunna vara sjalvstandiga.

Liv ar liv.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vad ar det for mening med veterinarer och lakare da? Syftet ar ju att bevara liv, de gjorde al bedomningen att ge stacakren en chans. Tittar man pa nya bilderna av jycken sa var ju den bedomningen solklar.

Sedan kanske inte det gar lika val alla ganger, men det ar ingen ursakt att bara slanga in handskarna och ta enklaste vagen ut.

Tanker likadant nar de raddas neonatalbarn hit och dit, ungar fodda i vecka 22 typ, dar kampas det jarnet for att ge ungen en mojlighet till... Ja, vadda? Ett livslangt kamp med diverse handikapp (blindhet, grava inlarninssvarigheter, problem med motoriken etc) dar de aldrig kommer kunna vara sjalvstandiga.

Liv ar liv.

Där går jag kraftigt emot dig, jag skänker förvisso pengar till djurskyddet som räddar massor av katter, men oönskade katter och hundar är det överskott på, så det är ofta bättre att avliva än att försöka rädda, är dom illa däran så är en räddning tillbaka en plågsam kamp och en avlivning bara ett insomnande.

Det avlivas för lite.

När det gäller att rädda barn kan jag se det som att det är fel att i vissa u-länder lägga enormna resurser på att rädda vartenda barn som föds, när man istället skulle ha lagt resurserna på att se till att dom aldrig blev till istället.

Självklart när det gäller människoliv så ska man rädda dom som redan föds, men målet måste vara att färre föds till hopplös misär för att ha en 50/50 chans att leva i 3 år..

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tog en runda i terrängspåret igår (14 km på 79 min, så inget monstertempo, dock ett hårigt spår), idag är benen stumma något jäääävulskt. :gnissla I'm too old for this shit. Man stretchar och donar, ser till att jogga ned, etc. Hjälper det? Icke. :mattias

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Tog en runda i terrängspåret igår (14 km på 79 min, så inget monstertempo, dock ett hårigt spår), idag är benen stumma något jäääävulskt. :gnissla I'm too old for this shit. Man stretchar och donar, ser till att jogga ned, etc. Hjälper det? Icke. :mattias

Sprang 5,5 km idag på 25 min, rätt missnöjd med tiden, vill ner på tider på 20 så man kan köra milen på under 45 som ja gjort innan.

Ang stretching så citerar jag en kollega "Jag tror inte på stretching"

Sen är han rätt stel också :tungan

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sprang 5,5 km idag på 25 min, rätt missnöjd med tiden, vill ner på tider på 20 så man kan köra milen på under 45 som ja gjort innan.

Jag har 49 som personbästa på min lilla terrängslinge-mil, den är förjävla hårig, men jag skall lägre.. :mad: Nu tar det väl en vecka innan man har någon studs tillbaka i benen. :crash

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jag har 49 som personbästa på min lilla terrängslinge-mil, den är förjävla hårig, men jag skall lägre.. :mad: Nu tar det väl en vecka innan man har någon studs tillbaka i benen. :crash

Har 42 som personbästa på motsvarande men de var ett tag/år sen :tungan

En skulle ha bättre disciplin när de gäller träningen :tungan

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Är förbannad, för att jag är så förbannat dålig på att koppla av. :näsblod

Har en hjärna som på nåt sätt alltid är uppkopplad. När jag sover kan ni ge er fan på att sömnen är full med kassa drömmar.

Vaknar 9 nätter av 10 mellan 3 och halv 4 på morgonen och sen är det hopplöst att somna om. Hamnar bara i sån där halvdvala. Känns som att hjärnan alltid har medvetandet påslaget. :rolleyes:

En strömbrytare hitåt tack!!! Det ser jag framför mig. Hur jag lixom bara stänger av. Allt blir svart tills man är redo att knäppa på igen. Inga tankar eller känslor som ska lixom fram och förbi.

Äh...jag är väl lite snurrig av sömnbrist bara. :brinnerup

0scar

Guest
Där går jag kraftigt emot dig, jag skänker förvisso pengar till djurskyddet som räddar massor av katter, men oönskade katter och hundar är det överskott på, så det är ofta bättre att avliva än att försöka rädda, är dom illa däran så är en räddning tillbaka en plågsam kamp och en avlivning bara ett insomnande.

Det avlivas för lite.

När det gäller att rädda barn kan jag se det som att det är fel att i vissa u-länder lägga enormna resurser på att rädda vartenda barn som föds, när man istället skulle ha lagt resurserna på att se till att dom aldrig blev till istället.

Självklart när det gäller människoliv så ska man rädda dom som redan föds, men målet måste vara att färre föds till hopplös misär för att ha en 50/50 chans att leva i 3 år..

Jag ar medveten om att de flesta gar emot mig vad det galler den punkten, det ar ratt provokativt foredra djur framfor barn. Men det ar val javla tur att vi alla ar olika, hur skulle det se ut annars:tummenupp

Maste inflika dock att det inte avlivas for lite, det fods for manga. Precis som med ungar. Om folk kunde ta sitt ansvar och inte lata deras djur lopa fritt och breeda hej vilt sa behovs det inte avlivas heller. Problemet ur varlden. Och det problemet ar sa mkt enklare att losa an overbefolkningen av jorden!

Saken ar ju att med modern teknologi kan fler raddas till livet fran allt yngre aldrar. Problemet med det ar att dom som lyckas klara livhanken, har alltid mer eller mindre allvarliga handikapp. Ar det verkligen meningen, nar det redan finns gott om ungar i behov av nytt hem? Att lyckas halla liv i nagot som absolut inte ar livsdugligt pa egen hand, och nar den val ar det, chansen till vardigt och sjalvstandigt liv ar obefintligt? Tvivlar dock pa att U-landerna har den teknologin eller kompetensen for att klara detta.

Tankte mer pa moderna I-lander med langt framskriden sjukvard, dar dom barnen vaxer upp till enbart en borda for samhallet. Behover vi verkligen mer sana? Krasst tankt?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati