Idag är jag förbannad därför att...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Förbannade cyklister. Dom är ute och åker på vägen, gärna 4 stycken i bredd och kommer man upp bakom dom samtidigt som man får möte på en smal jävla väg så ska man inte tro att dom flyttar sig. Nej, då ligger man glatt kvar i bredd eftersom man har ju en fin landsvägscykel, tighta byxor och en färgglad tröja på sig. :mad:

Plus ett.
Har en populär cykelsträcka mellan hemmet och staden.
För bara ett par år sedan byggdes ny, fin cykelbana (följer landskapet ett par-tre meter från vägbanan).
Men lycraknuttarna måste naturligtvis ta upp ett körfält i stället.
Djävla patrask.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Förbannade cyklister. Dom är ute och åker på vägen, gärna 4 stycken i bredd och kommer man upp bakom dom samtidigt som man får möte på en smal jävla väg så ska man inte tro att dom flyttar sig. Nej, då ligger man glatt kvar i bredd eftersom man har ju en fin landsvägscykel, tighta byxor och en färgglad tröja på sig. :mad:

Jag hade bestämt för mig att både mopeder och cyklister skall uppehålla sig i vägrenen och ingen annanstans, men det har tydligen sportcykelnissarna inte hört talas om. Förbannad blir man, minst sagt:mad:
Tror jag ska börja med att helt enkelt tvinga mig förbi om det är så att de störar sig, antingen bara brassa förbi om plats finnes eller också ligga tätt bakom och tuta och leva jävel tills asen flyttar sig.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Tror jag ska börja med att helt enkelt tvinga mig förbi om det är så att de störar sig, antingen bara brassa förbi om plats finnes eller också ligga tätt bakom och tuta och leva jävel tills asen flyttar sig.

Jag brukar trycka på tutan en stund. Om de inte flyttar på sig tar jag och sätter mitt framdäck i deras bakdäck. Typ så lite friktion skapas(inget hjullås). De blir så förbannade och nu flyttar de på sig när jag kommer :D

True story.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Plus ett.
Har en populär cykelsträcka mellan hemmet och staden.
För bara ett par år sedan byggdes ny, fin cykelbana (följer landskapet ett par-tre meter från vägbanan).
Men lycraknuttarna måste naturligtvis ta upp ett körfält i stället.
Djävla patrask.

Har själv tävlat lite cykel på yngre dagar och förstår varför folk väljer att ta den större vägen ist för cykelbanan, anledningarna är säkert olika men ja höll mig till den större vägen då jag ville hålla ett jämnt tempo hela vägen om man skulle köra längre.
Att hoppa in på en kringelikrok cykelbana är bara onödigt att tar extra tid.

Sen behöver man inte ligga flera stycken i bred, det håller jag absolut med om!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har ägnat 4 timmar av mitt altansittande åt att laga en trasig spanjolettlåsning till altandörren.

Det blev en nödreparation, måste köpa nytt IAF... Jävla skitsystem.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Det är nåt skumt jäkla fel på mig så jag försökte ringa VC för att få en tid för undersökning, men dom har inte öppet på helgen. Bah!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Utveckla, farmerboy :)

Ja, bara en sån sak som att ta tunnelbanan och behöva utstå den psykiska stress som uppstår när killen bredvid en står och lyssnar på Britney Spears på full volym med såna där stora hörlurar som läcker ljud som ett såll. Eller den feta killen med kvadratmeter stora svettfläckar som trängs på spårvagnen, eller indianen i full utstyrsel på 7/11 :näsblod
Eller så räcker det bara med att kolla på alla som försöker köra sin egna klädstil såpass hårt att de skulle platsa på moderna museet.
Emo'sar tamefan så långt ögat kan nå vid Sergels torg. Får de för lite stryk, eller vad är det frågan om?

Stockholm i all ära, det är skönt att slippa åbäket för ett tag nu. Jag skulle aldrig palla med att bo i en stad med så många vrickade människor samlade på en så liten yta.

Fredde_85

69hk 117kg = :D
Gick med
11 May 2006
Hoj
Husqvarna TC610 Motard
Ja, bara en sån sak som att ta tunnelbanan och behöva utstå den psykiska stress som uppstår när killen bredvid en står och lyssnar på Britney Spears på full volym med såna där stora hörlurar som läcker ljud som ett såll. Eller den feta killen med kvadratmeter stora svettfläckar som trängs på spårvagnen, eller indianen i full utstyrsel på 7/11 :näsblod
Eller så räcker det bara med att kolla på alla som försöker köra sin egna klädstil såpass hårt att de skulle platsa på moderna museet.
Emo'sar tamefan så långt ögat kan nå vid Sergels torg. Får de för lite stryk, eller vad är det frågan om?

Stockholm i all ära, det är skönt att slippa åbäket för ett tag nu. Jag skulle aldrig palla med att bo i en stad med så många vrickade människor samlade på en så liten yta.

Nej jag tror det är bäst du stannar i Arboga..

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM

Ja är du förtjust i likriktning är nog inte stortstan något för dig... Varit medlem i komsomol?:D

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Tog ocksa illa vid mig, vad finns det for javla folk egentligen???:mad::mad::mad::mad:

Tjejen hittade en katt ute igår som låg och kved. Den hade tydligen ramlat ner från 6:e våningen.
Undras hur många generationer det måste till innan människorasen utvecklar en hjärncell som kan hjälpa till att begripa att katter går ut om ett fönster är öppet?
Man får ju lust att tvåla in hela knytnäven i ansiktet på ägaren tills det krasar ända bak i kindtänderna på han, så kanske han lär sig nåt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ja är du förtjust i likriktning är nog inte stortstan något för dig... Varit medlem i komsomol?:D

Nejdå, likriktning behövs ej men idioti och vanvett är inte heller önskvärt.
Vad kommunism har med vanligt folkvett att göra vet jag ej, men det kändes inte långt borta när man såg alla taniga pojkstackare med kommunistmustasch och röda jeans :näsblod

Det som gör mig förbannad utöver den korkade slynan som ägde hunden är varför de inte avlivade stackaren omgående :va

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nejdå, likriktning behövs ej men idioti och vanvett är inte heller önskvärt.
Vad kommunism har med vanligt folkvett att göra vet jag ej, men det kändes inte långt borta när man såg alla taniga pojkstackare med kommunistmustasch och röda jeans :näsblod

Det som gör mig förbannad utöver den korkade slynan som ägde hunden är varför de inte avlivade stackaren omgående :va

Skillnaden mellan landsbygd och låtsasstorstaden Tjockhult är att på vischan är man som man är - I Stockholm låtsas man vara vad man önskar att man var.

Har väldigt svårt för mentaliteten att döden är det värsta som kan hända.
Att i stället för att ta sitt ansvar och avliva ett djur låta det självdö under stort lidande skulle inte ge mig en god nattsömn.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Undras hur många generationer det måste till innan människorasen utvecklar en hjärncell som kan hjälpa till att begripa att katter går ut om ett fönster är öppet?

Min förra katt lyckades vandra ut genom fönstret när jag vädrade.

Hon ramlade dock inte ner, men jag trillade nästan av pinnen när jag ser en flygande katt utanför fönstret på tredje våningen. :skrämd

Hon hade smitit ut genom det lilla fönstret och sedan vandrat iväg på fönsterkarmen :rolleyes:

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati