Idag är jag förbannad därför att...

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag omges av omständliga kollegor som gör kalkoner av fjädrar. Tröttsamt så det räcker, sedan dyker det upp ett grottmongo på kontoret o lägger 2 stinkande brakare.

De var droppen, blev tvungen att flexa ut tidigare så jag får jobba över idag.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
...för att jag klippte av sladden till gräsklipparen....

Sladdar är ett helvete, jag hatar allt vad sladdverktyg/maskiner heter...:huvet Och farsan är ju strikt scout/miljöfanatiker, så det ska tydligen banne honom inte införskaffas någon bensinkllippare... Man blir förbannad:mad:

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Ah, så det är där man hamnar när man inte klarar svenskan ;)

Fan! Stora, kalla fingrar och iPhone går inte ihop... :gnissla

Vi hade minus 10 när vi gjorde seren, lagom varmt i bara 90an så jag får nog hålla med dig lite där :D

Dra åt helvete. Inte kul alls då. Hade själv strålande väder på min SERE. Bara ösregn ett tag, låg en natt gömd i en sänka som snabbt blev till vattenpöl. Bara att riva ihop allt och lägga sig under en björk och tycka synd om sig själv. Lagom till allt var torrt skulle vi ta simturen till fastlandet från ön vi låg på. Hatar att ha blöta kläder också, mest för att man fryser då... :D

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sladdar är ett helvete, jag hatar allt vad sladdverktyg/maskiner heter...:huvet Och farsan är ju strikt scout/miljöfanatiker, så det ska tydligen banne honom inte införskaffas någon bensinkllippare... Man blir förbannad:mad:

Elklippare är fantastiskt bra, om man har en liten, helt fyrkantig gräsmatta, helt utan buskar, träd, torkställningar, gungor eller andra hinder.

Jag fick ärva farsans elklippare som han köpte till en stor, ojämt formad gräsmatta full med buskar, träd, torkställningar och andra hinder när jag bodde i radhuset, där passade den perfekt.

Sedan sålde jag radhuset, skulle ta över farsans kåk, den med den stora ojämna gräsmattan, så jag bestämde mig för att elgräsklipparen skulle få följa med i köpet av radhuset.

Tyvärr blev den lämmnad ute i regnet, så den skar på elmotorn, men det visste ju inte dom som köpte radhuset mitt i vintern :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Elklippare är fantastiskt bra, om man har en liten, helt fyrkantig gräsmatta, helt utan buskar, träd, torkställningar, gungor eller andra hinder.

Jag fick ärva farsans elklippare som han köpte till en stor, ojämt formad gräsmatta full med buskar, träd, torkställningar och andra hinder när jag bodde i radhuset, där passade den perfekt.

Sedan sålde jag radhuset, skulle ta över farsans kåk, den med den stora ojämna gräsmattan, så jag bestämde mig för att elgräsklipparen skulle få följa med i köpet av radhuset.

Tyvärr blev den lämmnad ute i regnet, så den skar på elmotorn, men det visste ju inte dom som köpte radhuset mitt i vintern :D

Det kan jag hålla med om. Problemet är att vår gräsmatta är stor, terasserad, full av gångar, buskar, torkvindor, sandlådor, trän, friggebodar, brunnar, uterum och en massa annat skit och dessutom fruktansvärt extremt jävla ojämn. Det är fan knappt möjligt att klippa med sladdklippare, och ändå envisas gubbjeflen med att vi inte ska ha något annat. Tro fan att han tycker att den är praktisk, den kostar gratis att använda och han slipper ju eländet per automatik eftersom han låter oss ungar sköta klippandet:huvet Har försökt hävda att vill han ha sin jävla matta klippt kan han göra det själv eller fixa en bättre klippare, men det bemöts bara med standardsvaret "i en familj hjälps man åt", och så är jag fast med att vårda hans jävla djungel medelst undermåliga verktyg. Hatar somrar av denna anledning:huvet

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Det kan jag hålla med om. Problemet är att vår gräsmatta är stor, terasserad, full av gångar, buskar, ...

Chöp en bojsänksKlippo för 0.50:-/kg som drar lika mycket olja som bensin och kör i ren protest tills det kommer något bättre alternativ (som om det skulle finnas :hihi)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Chöp en bojsänksKlippo för 0.50:-/kg som drar lika mycket olja som bensin och kör i ren protest tills det kommer något bättre alternativ (som om det skulle finnas :hihi)

ÄR faktiskt bra sugen på att köpa en egen klippare, självklart en bensinare med så stor och törstig motor som det bara är möjligt. Sen när gubben ber mig klippa hans gräsmatta ska jag svara: "Med glädje!" och gå ut och dra igång. Hans minspel skulle vara i världsklass:D

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
ÄR faktiskt bra sugen på att köpa en egen klippare, självklart en bensinare med så stor och törstig motor som det bara är möjligt. Sen när gubben ber mig klippa hans gräsmatta ska jag svara: "Med glädje!" och gå ut och dra igång. Hans minspel skulle vara i världsklass:D

Klipp-agg på chevan kanske? :hihi

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17

Sedan när han vågar trotsa rökmolnet o 113 dBA motorvrål och frågar vad i H11ete du håller på med så svarar du "i en familj hjälps man åt"

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
När jag klipper gräset är det som ett avsnitt av Best Of Benny Hill, jag skojar inte heller.....lyckas snubbla på sladden, klippa av den, dra ett varv runt ett träd...etc etc....
& allt detta för att jag är för lat för att byta ut knivarna på min Klippo.....:rolleyes:

R5+1

Guest
När jag klipper gräset är det som ett avsnitt av Best Of Benny Hill, jag skojar inte heller.....lyckas snubbla på sladden, klippa av den, dra ett varv runt ett träd...etc etc....
& allt detta för att jag är för lat för att byta ut knivarna på min Klippo.....:rolleyes:

Så om dina grannar hade hängt på SH hade det strax efter kommit inlägg i Vad fick dig att le-tråden: "Hahahaha!! Nu var grannen ute och klippte gräsmattan igen!" :100asgarvsmileysar
:tummenupp

R5+1

Guest

En sån här?
En tvåtaktare med bara korta grenrör hade nog varit effektivare i klasserna irriterande ljudvolym samt blårök, men den här tar väl priset i Skämmer-ut-hela-familjen-inför-grannarna?:D

Bifogat

• lawn-mower-kid.jpg
    lawn-mower-kid.jpg
    17.5 KB · Visningar: 66

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
En sån här?
En tvåtaktare med bara korta grenrör hade nog varit effektivare i klasserna irriterande ljudvolym samt blårök, men den här tar väl priset i Skämmer-ut-hela-familjen-inför-grannarna?:D

Den var ju asfet, vill ha!:yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...