Idag är jag förbannad därför att...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skulle lätt betala en bonde för en sån grej... Borde finnas sådant för ungdomar i stället för kollo. Kanske det gör?

Skulle ju alltid vara något att starta med för nån bonde. Få betalt för att få lite arbetskraft. ;) Mot att de får lära sig jobba och ta ansvar.
Sedan är det ju en fördel om det är någonstans utan mobiltäckning med. ;)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Man har ju direkt taskigt läge att sätta hårt mot hårt när ungarna har möjlighet att hålla sig undan hos den andre föräldern.

Skilsmässo ungar har ju världens utpressningsläge där, men om föräldrarna kan hålla så pass sams att man har samma regler och samma konsekvenser hos båda så fungerar det.

Nu kommer höj bara att ligga lågt hos morsan, tills det skiter sig där, då åker hon till farsan som har saknat och förlåter henne, and the shit goes round and round...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det där brukade många av mina släktingar göra. Skicka sina ungar till mina föräldrar på gården en månad på sommaren, så fick de vara med om höskörd, mjölkning och mocka skit. Efter en sommar eller två lärde sig de flesta att hålla sig i skinnet så de slapp åka fler gånger. ;)

Det var inte ovanligt att ligister skickades ut på vischan när jag var liten.
Vi hade själva dräng några år.

Men som avskräckande fungerade det dåligt.
"Vår" dräng har numera ett mindre lantbruk och entrepenadfirma.

Grannen som tog hand om många sluskar hade aldrig personalbrist vid hö- och potatisskörd.
I stort sett alla som tvångskomenderats dit kom tillbaka och jobbade gratis.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det var inte ovanligt att ligister skickades ut på vischan när jag var liten.
Vi hade själva dräng några år.

Men som avskräckande fungerade det dåligt.
"Vår" dräng har numera ett mindre lantbruk och entrepenadfirma.

Grannen som tog hand om många sluskar hade aldrig personalbrist vid hö- och potatisskörd.
I stort sett alla som tvångskomenderats dit kom tillbaka och jobbade gratis.

Ja, men då har det ju iaf funkat. ;) Då har man ju lärt sig att jobba för sig istället för att smälla rutor och annat ofog när man inte har något vettigt för sig.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Man har ju direkt taskigt läge att sätta hårt mot hårt när ungarna har möjlighet att hålla sig undan hos den andre föräldern.

Skilsmässo ungar har ju världens utpressningsläge där, men om föräldrarna kan hålla så pass sams att man har samma regler och samma konsekvenser hos båda så fungerar det.

Nu kommer höj bara att ligga lågt hos morsan, tills det skiter sig där, då åker hon till farsan som har saknat och förlåter henne, and the shit goes round and round...

Ja, det är så det är... Runt runt går det, och försöker spela ut oss mot varandra...
Vi har bra kontakt och jag har riktigt bra kontakt med hennes sambo oxå då vi gör jobb åt varandra emellanåt. Så där klämmer inte skon.
Jag har sagt till hennes mor att sluta vara mesig mot henne med allt vad det gäller pengar, mobil och dator. Har t.o.m. tagit upp att hon ska bo här heltid vare sig hon vill eller inte för att få rätsida på det.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Snuskigt hungrig, hitta en "Familjen dafgårds Kyckling Jakob" i frysen.

Fan va äckligt det var.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ja, det är det jag är orolig för... När det begav sig en gång i tiden så hade jag inget val.. Det var bara gilla läget att bli farsa... hennes mor hade inga som hellst mål, utan hoppade på ett par utbildningar men tröttnade och hoppade av. Så man var som en sugerdaddy.
Första året när dottern föddes så gjorde jag lumpen. Varje gång jag kom hem så hade jag att städa i 2 dygn så en människa som är mer mindre ordningssam får man leta efter... Sen köpte jag lägenhet och lämnade möbler och allt och började om på ny kula. Så dom senaste 13 åren har vi haft delad vårdnad. Och hon har haft en annan sugerdaddy under tiden som hon har 3 barn till med som oxå har tröttnat. Han är en riktigt bra kille. som vart kvar på tok för länge...

Så det fick betala sig duktigt för att man var ung och kåt kan man säga...

Tidigare har min dotter vart lugn och skötsam, duktig i plugget och lätt att lära sig. Ville mest vara hos mig för att det var lugnare här. Det är senaste två åren som attityden kommit som jag inte tolererar. Då har hon valt att vara hos sin mor mera där det är friare tyglar.

Något som skulle göra susen är att skicka henne till en bondgård eller liknande där hon är långt från sina polare... Få gå upp kl 4-5 och göra sina sysslor om dagarna tills hon stupar. Det skulle nog få henne att tänka om faktiskt...

Jag är inne på samma sak som blueridge, hon har inte haft sparpengarna i sin hand och det är låååångt kvar till 18-årsdagen när man är 15. Pengarna hade lika gärna inte funnits. På något sätt måste hon göra rätt för sig.

Försök få dit hennes morsa att hjälpa till med städning etc. Kräv gärna henne på minst hälften av pengarna (nyckelhistorian + dålig pli på ungen) för att återställa allt, med baktanken att morsan låter det få någon form av effekt på dottern.
Gärna något allvarligt snack med modern om att hon måste bättre sig (du säger givetvis att ni måste göra det, att ge henne skulden kommer inte föra saken frammåt) och en djupare strategi för att lösa det. Är rejset genuint dödfött (efter ett par försök) så hota med att försöka få ensam vårdnad av lilla fröken.

Edit: Man är ju alltid som smartast då man ser andras problem, så med reservation för att mina liknande problem ligger 15-20år fram i tiden...
Edit2: Jag vill inte tänka på hur samhället utvecklats tills dess. Tillåta aga igen? Är chop-chop enda utvägen?

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Förbannad för att jag skickade iväg mc kåpor till en köpare som skulle hämta ut dom mot betalning, efter en vecka ringde jag och frågade varför han inte hämtat ut grejerna, fick till svar att bussgods slarvat bort hans paket.
Sen hittade dom de och då skulle han "bara hämta de" så idag fick jag tillbaka paketet och fanskapet svarar inte i telefon.

Ska aldrig skicka iväg nåt igen utan att ha fått hela summan på kontot oavsett om man skickar mot efterkrav för man får ändå betala lite i avgift för att skicka skiten.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Skulle ta en sväng på krogen idag med arbetskamraten.

Tog hojen ner till garaget och skulle ta tjejens cykel hem, som hon parkerade igår när hon skulle hem till Strömstad.

Fanns det någon cykel kvar...

Nej. Jävla pack kukar som inte kan låta andra folks saker vara :gråta
Hade det varit min cykel så hade jag inte brytt mig.

Fick ta min cykel som stod utan sadel från garaget, utan sadel, för den har de ju snott med.

FAN.
Vet inte hur jag ska säga det till tjejen heller. Hon kommer bli jätteledsen :(

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Skulle ta en sväng på krogen idag med arbetskamraten.

Tog hojen ner till garaget och skulle ta tjejens cykel hem, som hon parkerade igår när hon skulle hem till Strömstad.

Fanns det någon cykel kvar...

Nej. Jävla pack kukar som inte kan låta andra folks saker vara :gråta
Hade det varit min cykel så hade jag inte brytt mig.

Fick ta min cykel som stod utan sadel från garaget, utan sadel, för den har de ju snott med.

FAN.
Vet inte hur jag ska säga det till tjejen heller. Hon kommer bli jätteledsen :(

Jadu.. vi har nog blivit av med cyklar så det räcker till hela Växjö. Du får väl bara säga vad som har hänt.. blir ju inte direkt bättre av att vänta tills hon själv undrar vart den är. :)

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jadu.. vi har nog blivit av med cyklar så det räcker till hela Växjö. Du får väl bara säga vad som har hänt.. blir ju inte direkt bättre av att vänta tills hon själv undrar vart den är. :)

Jag själv har blivit av med 7 stycken.

Får väl prata med henne imorgon.
Cyklade runt nyss och letade på de vanliga pundarområdena för att se om jag hittade den. Men men inget napp där.

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Jag själv har blivit av med 7 stycken.

Får väl prata med henne imorgon.
Cyklade runt nyss och letade på de vanliga pundarområdena för att se om jag hittade den. Men men inget napp där.

Ey, lovar, cykeln finns i Färgelanda, Har blivit ett riktigt pundarhänge senatse åren, leta där!

P.S. får väll säga att jag är förbannad över att jag bor i sveriges troligen sämsta kommun :näsblod

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Förbannat på den jävla fittan som sparkat ihjäl en igelkott. Jävla horungar som bor här.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati