Idag är jag förbannad därför att...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Inte så många.
Men många pendlar 15-20mil per dag.
Och de flesta av dem har knappt råd att tanka bilen efter räkningarna.

Men det slår helt klart att bo hemma hos föräldrarna och vara arbetslös.
ohhh dem har råd med en bil?! den som hade sån lyx.

Jag vet inte det... du klagar över att din turbokonverterade bil inte startar jag klagar över att inte vet hur jag ska råd med mat och hyra vem tycker du ärligt har det värst? Jag får planka på bussen för att ha råd med käk, ända gången jag har råd att umgås med polarna är när nån kan hämta upp mig..
jag är helt beroende av hjälp av andra, de e såpass så folk per automatik skjuter över sina rester till mig när de ättit klart både på jobbet och bland vännerna.. Jag skäms som en hund över att inte kunna göra rätt för mig.. :(

Jag kastar bort mitt liv en dag i taget...

Man kan jobba i Norge, men man kan fan inte leva där.
16000 i månaden är åt helvete.
Där jag jobbar nu (vanlig industri i låglönezon) får nyanställda 18500 för dagtid, enkla uppgifter i eget tempo.
Mjo lite så jag ser det med, skift jobb hade suttit fint, sökt några natttruckjobb får se hur det går..

Jag föreslog den lönen för chefen men de va vist skrattretande..Det efter att ha jobbat i ett halv år och ställt upp för firman (gillar specielt att skillnaden mellan att jobba 3 helger på en månad eller vara sjuk en vecka va 3000)

Skitfirma, skityrke, skitliv... Nån som behöver en arbetsvillig 22 åring som absolut inte är rädd för tungt arbete, ansvar, långa dagar eller konstiga arbetstider? Som är lojal som en hund dvs kan dö för dig så länge jag känner mig uppskattad och får mat. Så pma för tusan!

Fan jag borde sova för det här löser inget, men kan inte koppla av fan fick jag bara skatteåterbäringen nu istället för au så hade jag kunnat betala allt små tjafs och hankat mig fram några månader medans jag letar nytt jobb..

Fan jag borde sova för det här löser inget, men kan inte koppla av fan fick jag bara skatteåterbäringen nu istället för au så hade jag kunnat betala allt små tjafs och hankat mig fram några månader medans jag letar nytt jobb..

Last edited:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
För att jag kom hem i natt, trött som fan, till en illaluktande och sönderfestad lägenhet efter 1 veckas semester. Min dotter har tagit tillfället i akt att röja loss ordentligt här. Ett par fönsterbänkar i marmor är trasiga, den alkohol jag hade är borta... Kladdigt på golven överallt och inte ens ett glas rent för att ta sig ett glas vatten... Nu ska jag sätta fart att gå igenom vad mer som saknas eller gått sönder. I mina garderober har det vart folk och rotat oxå. mc-prylar ligger framme, en hjälm verkar borta. Blir korsförhör så fort jag får tag på det lilla livet.
Jag bad hennes mor att ta nycklarna hit för att undvika just sådant här. Och självklart skulle hon göra det, blev svaret... Nu när man ringde i natt och frågade: "Du tog nycklarna från våran dotter som du lovade va?"....Svaret blev: "Oj då, glömde visst!"

Så vem borde stå till svars egentligen?

1) Jag, som från första början stoppade kuken i en kvinna?

2) Min dotters mor som lovade att ta nyckeln från min dotter medans jag var bortrest.

3) Min dotter själv? (Men då blir det från hennes sparkonto som jag själv sparat till henne). Städa lär hon få göra i vilket fall. Ska hämta hem henne nu...

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
För att jag kom hem i natt, trött som fan, till en illaluktande och sönderfestad lägenhet efter 1 veckas semester. Min dotter har tagit tillfället i akt att röja loss ordentligt här. Ett par fönsterbänkar i marmor är trasiga, den alkohol jag hade är borta... Kladdigt på golven överallt och inte ens ett glas rent för att ta sig ett glas vatten... Nu ska jag sätta fart att gå igenom vad mer som saknas eller gått sönder. I mina garderober har det vart folk och rotat oxå. mc-prylar ligger framme, en hjälm verkar borta. Blir korsförhör så fort jag får tag på det lilla livet.
Jag bad hennes mor att ta nycklarna hit för att undvika just sådant här. Och självklart skulle hon göra det, blev svaret... Nu när man ringde i natt och frågade: "Du tog nycklarna från våran dotter som du lovade va?"....Svaret blev: "Oj då, glömde visst!"

2) Min dotters mor som lovade att ta nyckeln från min dotter medans jag var bortrest.

3) Min dotter själv? (Men då blir det från hennes sparkonto som jag själv sparat till henne). Städa lär hon få göra i vilket fall. Ska hämta hem henne nu...

Hur du än vänder och vrider på det lär det vara ditt fel till slut endå, tyvärr.

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -14

4)

kondom_77856013.jpg

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol

Se det som så, du har ju gratis hushållsnära tjänster tills skulden är avbetald.

Hon får se till att få lägenheten i det skick du lämnade den i. Och få henne att förstå att din tilltro till henne har fått sig en allvarlig törn.
En månads utegångsförbud? Kul på sommarn...

Funkar sådär retroaktivt... :p

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

1) Du knullade henne.
2) Hon knullade dig.
3) Dottern rövknullar dig bigtime.

Gå siffra.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...fastlåst som enda resurs på en it-avdelning, där alla gått på semester, och jag får fan ingen (tidigast mitten augusti, frugan blev påtvingad att ta sin nu, så hon lökar runt och får fan inget gjort, men när jag är ledig skall det målas och paltas med allt mellan himmel och jord), solen skiner, och det skall inte helt jävla otippat vräka ned över Gelleråsen till helgen.

Inte nog med det, tJärringens jävla hEst kostar pengar igen då fanskapet inte kan hålla sig på klövarna utan att snubbla över något som den gör sig illa på...utöver det klarar det lilla livet inte ens av att pynta av räkningarna när hon är hemma på semestern, utan ringer och jagar mig om sådant med, när trökjEfla användarpackpiss står och neggar över saker som är förbannat världsliga när jag har en bauta-SQL-server att migrera...

Fy. Fan. Jag hatar verkligen konsultliv, meterologer och hEstar idag.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

4) Du då du inte har uppfostrat din unge tillräckligt väl för att respektera regler du sätter upp.

Det där kommer jag säkerligen få äta upp om si så där 14-15 år när min dotter kommer börja parta (om jag misslyckas med uppfostran vill säga) men då kan du ju alltid komma och reta mig :hihi

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Ja, den största förlorarn är jag... Sen om ett tag så ringer hon igen med hjärtskärande röst och behöver pengar till kläder och smink. Men går inte på det mer nu...

Jag har själv haft fester hemma i den åldern. Men nog fan såg jag till att det var kliniskt rent innan morsan och farsan kom hem.

Nu försökte jag ändå värja mig genom att be hennes mor ta hennes nyckel hit.

Ni som har döttrar i småbarnsåldern eller kommer få döttrar i framtiden kan ju återkomma i den här tråden och berätta hur fridfullt ni kommer ha det... :tungan

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
4) Du då du inte har uppfostrat din unge tillräckligt väl för att respektera regler du sätter upp.

Det där kommer jag säkerligen få äta upp om si så där 14-15 år när min dotter kommer börja parta (om jag misslyckas med uppfostran vill säga) men då kan du ju alltid komma och reta mig :hihi

Jag vågade knappt ta hem folk så visst finns det föräldrar som lyckas.

Att ha fest hade jag aldrig en tanke på.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Ja, den största förlorarn är jag... Sen om ett tag så ringer hon igen med hjärtskärande röst och behöver pengar till kläder och smink. Men går inte på det mer nu...

Jag har själv haft fester hemma i den åldern. Men nog fan såg jag till att det var kliniskt rent innan morsan och farsan kom hem.

Nu försökte jag ändå värja mig genom att be hennes mor ta hennes nyckel hit.

Ni som har döttrar i småbarnsåldern eller kommer få döttrar i framtiden kan ju återkomma i den här tråden och berätta hur fridfullt ni kommer ha det... :tungan

Usche, det låter inte alls kul.

Låter som att du redan hade detta på känn...

Att hon har fest där är väl inte hela världen. Men att dricka upp DIN sprit, inte kunna stoppa tjyvar samt folk som förstör fönsterbrädorna. Det gör man ju inte speciellt enkelt även om man så vill. Måste vara en jävla rövarkula att komma hem till... :(

Det är ganska många saker som inte har klickat där. Ta nu inte detta som kritik enbart riktat mot dig utan mer som en fet jävla hästspark på nötterna att det är dags att styra upp den här lilla spillevinken till dotter.

Hon kommer tacka dig om några år, om du bara ser till att göra folk av henne. Tydliga regler och stenhårda jävla konsekvenser kan vara ett bra första steg.

Hur gammal är hon?

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis

Att hon har fest där är väl inte hela världen. Men att dricka upp DIN sprit, inte kunna stoppa tjyvar samt folk som förstör fönsterbrädorna. Det gör man ju inte speciellt enkelt även om man så vill. Måste vara en jävla rövarkula att komma hem till... :(

Det är ganska många saker som inte har klickat där. Ta nu inte detta som kritik enbart riktat mot dig utan mer som en fet jävla hästspark på nötterna att det är dags att styra upp den här lilla spillevinken till dotter.

Hon kommer tacka dig om några år, om du bara ser till att göra folk av henne. Tydliga regler och stenhårda jävla konsekvenser kan vara ett bra första steg.

Hur gammal är hon?

bilder??

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.

Hur gammal är hon?

Hon är 15... Problemet är att vi har haft 50/50-vårdnad sedan 13 år tillbaka. Det är dom sista 2 åren som börjat spåra.. Alltså tonårs-åren. Det är rätt stor skillnad på mig och hennes mor hur vi tolererar saker och ting. Jag har sagt att hon gärna får bo här heltid om det är så, men att då gäller oxå mina regler och tider etc..
Så nu har hon valt att bo mestadels hos sin mor för där kan hon göra lite som hon vill tyvärr. Självklart har jag tagit upp detta med hennes mor om att det inte går att vara mesig om man ska få någon rätsida på det. Det där med utegångsförbud som någon sa t.ex. funkar inte om man inte vill använda sig av våld vill säga...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nån har snott min, dessutom skarvade, bensinslang..

Varför gör man det? (Flerbilsgarage).

Jag är rätt arg, men mer uppgiven. Störigt då den är helt hopplös att få dit, därför skarvad. Sen sabbade någon brorsans tändningslås helt nyligen. Det stör mig mer.

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke

Om hon visste att du skulle komma hem igår, och gav järnspik i att städa, så har du minsann problem!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Sådan Mor, sådan...

Passus;

Hon är 15, vid 16 får hon tillgång till bankens uppgifter om sparade medel. Tipset är att du sätter press på hennes uppenbarligen tafatta mor och får ut pengarna fort som ögat. Finns egentligen inget bra med att spara pengar till dem i eget namn. Möjligt att du inte gör, det framgår inte. Gör du det så ändra på det om du kan få modern med dig på det. Bättre att kunna fördela i den mån de visar sig kapabla att hantera pengar, 18 eller ej...

Släpp nu bara inte, det här kan inte få passera. Då är du rökt!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

1, Japp, du doppade, ditt fel, du döms till 18-20års avbetalning.

2, Japp, hon lät det ske genom att inte ta nyckeln/hålla koll på dottern när inte du var hemma. Sprid ut att hon har flatlöss och herpes som straff.

3, Japp, klart att det ska få konsekvenser för henne. Vilka konsekvenser får du bestämma, men se till att hon inte kan smita undan dom genom att hålla sig hos mamman närmaste halvåret.

Min minsting fyllde 18 nu, så nu är mitt ansvar över, hon firade sin 18års dag genom att cykla omkull och skära upp handen på en vodkaflaska, givetvis ringer hon pappa som kommer och sitter på Akuten till klockan 4 på natten :tummenupp

När hon var 14 blev hon stoppad av polisen på konsert med en starköl i näven, och en massa fler öl i väskan, hon bad polisen ringa till pappa, pappa pratade med polisen på telefon och det slutade utan anmälan, hon fick vara kvar på konserten, men hon fick konstigt nog inte tillbaka ölen, trots att hon frågade polisen snällt... (Credz till Louise the Police som stod ut med min dotter)

Det ironiska är att det var en medlem här på SH som bjöd både på ölen och konserten och som var med när hon stoppades, han var nämligen tillsammans med min dotters 3 år äldre kompis.

Fest hemma hos mig har hon bara haft en enda gång, då frågade hon mig först och bad mig vara ute och köra motorcykel till sent så att dom kunde grilla och ha fest hos mig, samma kompisar den gången...

Grannens dotter hade dock fest hemma i ungefär den åldern som spårade ur och någon jagade deras katt med en 12kg's pulversläckare på övervåningen, jag var inte hemma den gången tyvärr, då jag var något av en extrapappa åt henne.

Dock blev jag inbjuden på granntjejens 18års fest som kombinerad ljudtekniker och ordningsvakt, brandsläckaren hade dom gömt i garaget :D, men det gick lugnt till den gången...

Ungdomsfester ÖHT nuförtiden verkar alltid spåra ut, det stjäls och vandaliseras varje gång, och folk som är på festen bjuder in folk som inte är bjudna tills det spårar ur.

I mina tonår när någon hade fest hemma var man bara jävligt tacksam, och om någon av misstag hade sönder något så erbjöd man sig att komma och prata med föräldrar/ersätta det som hade gått sönder, annars var man aldrig mera välkommen på fest igen.

Tiderna ändrs helt klart...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Blanco jag anses troligen som.helt fel person att säga nått men, både min fyra och.jag va helt urspårade i tonåren en av de få saker min fär gjort rätt är att sätta hårt mot hårt, gjorde man fel fick man rätta till det på nått sätt. Han drog in strax från g åttan när hon skulle vidare å supa och ja hans och min relation sina tyvärr att läsa här. Saken är den att både jag och syran har t så även om de känns mottigt så sätt emot och va strängackat han för att han hindra oss annars h a d e iaf jag varit.i fängelse

Jävla mobil skit går nu inte att skriva på men budskapet bör gå fram på mig om du käner för det

Last edited:

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Min piss-axel som 4 veckor efter olyckan fortfarande värker.
Läkare säger att det läker så fint så, men att det är det mest knepiga stället att få läkt.
Åker hem till Sverige på semester om en vecka, och kommer tillbringa hela den med mitella. Skit-kul. Inte! Jag vill åka hoj, bada, spela el-bas och kunna sova på min högeraxel.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Ungdomsfester ÖHT nuförtiden verkar alltid spåra ut, det stjäls och vandaliseras varje gång, och folk som är på festen bjuder in folk som inte är bjudna tills det spårar ur.

Beror nog lite på umgängeskrets.

Just sayin'

ohhh dem har råd med en bil?! den som hade sån lyx.

Jag vet inte det... du klagar över att din turbokonverterade bil inte startar jag klagar över att inte vet hur jag ska råd med mat och hyra vem tycker du ärligt har det värst? Jag får planka på bussen för att ha råd med käk, ända gången jag har råd att umgås med polarna är när nån kan hämta upp mig..
jag är helt beroende av hjälp av andra, de e såpass så folk per automatik skjuter över sina rester till mig när de ättit klart både på jobbet och bland vännerna.. Jag skäms som en hund över att inte kunna göra rätt för mig.. :(

Jag kastar bort mitt liv en dag i taget...

Jag har inte påstått att jag har det särskilt jävligt.
Jag har hyffsat bra betalt och fritt boende när jag jobbar, så jag är ganska nöjd med livet för tillfället.

Menade mest att 16k tyvärr är verkligheten för ganska många idag.
Anställningsbevis är det inte heller överdrivet många som är bortskämda med.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...