Idag är jag förbannad därför att...

Schazoo

Too long: diden't read!
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
XJ6N
Har du hört med polisen om de kan fixa en provisorisk skylt?

Fick tips om det på torsdagskvällen och sedan var det midsommar så då var det stängt (enligt en hemlig blå källa...) men får väl den nya i morgon eller övermorgon.

Fast jag får låna Göbbens kromsläde till jobbet i morgon så det funkar, får bara inte luta för mycket i kurvorna
:hojharley

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hämtade ut hojen för ett par veckor sedan från servicen, och nu när jag kollade på mätaren så är det inte långt kvar till nästa service. Vad fan!

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Vet inte om jag ska vara förbannad på alla flugorna, eller grannens j*vla hästar som gör att det är massa flugor här... :mad:

Mygg har jag inget problem med, men ett gäng flugor runt huvudet är lagom irriterande...

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
Ungefär vad jag tänkte när jag vaknade upp till detta idag:
BS6.jpg

Man kan verkligen undra vad det är för fel på folk...

Bakhjulet var låst, så de har alltså rivit av kapellet - burit bakhulet i luften och släpat den 240kg tunga hojjen 30 meter till en trappa och släppt ner den där..

seriöst??

Ironiskt nog mot dem som gjorde detta så blev där knappt någon skada alls, mer än någon repa på en motorkåpa, repad alu-backspegel (biltema) samt fotpinnen och kopplingshandtaget som fått sig en turn - de e inte så bräckliga de gamla hojjarna ändå!

idioter... !!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
För jag har mindre betalt på mitt heltidsjobb som kräver tre årig utbildning än jag hade på ica när jag va 18.. och att sommarjobbarna jag rättar till misstag efter tjännar mer.

och att räntan på lånet kommer kvartalsvis

att jag får tillbaka mina 12000 på skatten i augusti

att chefen försöker ge mig 3 veckor tvångssemester varav 2 obetalda

Att jag inte ens kan ta ett jävla blanco lån på 15000 med 20% ränta..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
För jag har mindre betalt på mitt heltidsjobb som kräver tre årig utbildning än jag hade på ica när jag va 18.. och att sommarjobbarna jag rättar till misstag efter tjännar mer.

att jag sålt allt av värde (utom en 32" lcd tv en 5.1 förstärkare och et par audi fälgar (pma)) och ändå inte kommer kunna betala alla räkningar

Och att det jag tyckte va för låg löneförhöjning fick chefen att skrocka till...

Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250

att jag sålt allt av värde (utom en 32" lcd tv en 5.1 förstärkare och et par audi fälgar (pma)) och ändå inte kommer kunna betala alla räkningar

Och att det jag tyckte va för låg löneförhöjning fick chefen att skrocka till...

Vad har du råkat ut för :gnissla

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Det är väl en ganska rimlig lön?
De flesta jag känner kring 20 ligger där i krokarna sålänge de inte har mycket övertid eller går på ackord/liknande.
Så bor du på ett ställe där man kan köpa ett palats för mindre än min lägenhet... hur många av dina polare har 7500 i hyra i månaden?

Sen vet jag inte va dina polare jobbar som men här tjänar man mer på donken, ica etc

och bland polarna har jag 5000 upp till den som tjänar näst minst..

sen så brukar det gå någe lunda men nu har allting kukat ur totalt så jag har 14000 i räkningar ja inte KAN skjuta på och 12000 att betala dem med..

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Det är inte rimligt anser jag.

http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Elektriker-1017

Du funderar inte på att flytta till annan ort där de söker jobb och är billigare att bo?
Funderar och letar men sitter med en bostadsrätt och har redan testat att flytta en massa gånger, men saknar gamla kompisgänget efter ett tag varje gång, och hade det inte varigt för all hjälp dem ställt upp med så hade ja svält ihjäl nu.. Så bär emot ganska mycket, men kollar en hel del på landet i väst..

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jävla Sexan som lagt in "My name is Earl" efter Scrubs. Man blir förbannad! :mad:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Så bor du på ett ställe där man kan köpa ett palats för mindre än min lägenhet... hur många av dina polare har 7500 i hyra i månaden?

Inte så många.
Men många pendlar 15-20mil per dag.
Och de flesta av dem har knappt råd att tanka bilen efter räkningarna.

Men det slår helt klart att bo hemma hos föräldrarna och vara arbetslös.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Funderar och letar men sitter med en bostadsrätt och har redan testat att flytta en massa gånger, men saknar gamla kompisgänget efter ett tag varje gång, och hade det inte varigt för all hjälp dem ställt upp med så hade ja svält ihjäl nu.. Så bär emot ganska mycket, men kollar en hel del på landet i väst..

Man kan jobba i Norge, men man kan fan inte leva där.
16000 i månaden är åt helvete.
Där jag jobbar nu (vanlig industri i låglönezon) får nyanställda 18500 för dagtid, enkla uppgifter i eget tempo.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati