Idag är jag förbannad därför att...

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Min son hade fyra jobberbjudanden när han gick ut skolan, en arbetsgivare hade headhuntat genom bekantas bekanta som hade ungar i den åldern som letade reda på honom den vägen, för han hade hört talas om att han var duktig på en praktikplats.

En annan arbetsgivare har han jobbat åt tidigare, dom var uppriktigt ledsna att mista hans kompetens på det företaget.

Dom två andra var tidigare praktikplatser.

Dottern har två jobb just nu, IOFS har hon sagt upp sig på det ena, hon har inte ens gått ut skolan än.

Flera av deras klasskompisar påstår att det är omöjligt att få jobb.

Klart som fan att det finns jobb, om man bara är redo att få lite skit under naglarna. Men de flesta i min ålder tror ju att fina firman ska komma hem till dom med ett kontrakt på ett silverfat så det bara är att skriva på och sen bara pilla naveln och få ut 40 miljarder i månaden efter skatt.

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Har gått i kängor konstant dygnet runt i evigheter och aldrig någonsin haft problem med nageltrång, så tog man på sig vanliga arbetsskor och helt plötsligt kommer problemen. Nu har jag mitt värsta nageltrång hitills, får nog gå till nån som kan skära upp skiten för ja lyckas inte själv :mad:

Nageltrång är ju det värsta som finns. Helt otroligt vad man kan slå i en tå som man har fått nageltrång i. Har haft det i några omgångar och försökt åtgärda själv genom att gå lös på skiten med kniv, men det hjälper inte. Gå till någon som kan fixa det. Att gå från galet ont till helt smärtfri på tio minuter är en hysteriskt skön känsla! :D

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
För att min samsung galaxy skickar dirty talk-mess till fel person... Och nej, det är inte jag som råkat skickat fel... Det har hänt vid något annat tillfälle i andra ärenden oxå. Det är något som händer i luren som gör att det kan gå till någon tidigare som man messat med. Lite jobbigt då man har sms-kontakt med telefonen både i jobbet, familjen och med det kvinliga könet... :näsblod
Dags att uppdatera luren kanske?

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Sommarjobbare... (på tal om att det inte finns jobb, kompetens osv)
19 åringar som inte vet vart @ tecknet sitter på ett tangentbord eller det faktum
att killen som jobbat med datorer sen 1832 på våren faktiskt vet hur en cAPS lOCK knapp funkar och att man kanske inte bör tjafsa med vederbörande om huruvida datorn skrev in fel lösenord eller om det faktiskt var en själv.. Framförallt efter påminnelse om den där j*vla cAPS lOCK knappen... :mad:
Eller ja vet.. Ring och gnäll på att växeln inte låter vid inkommande samtal för att MAN HAR STÄNGT AV LJUDET!!! :huvet :huvet

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jag blev förbannad för att jag inte hittade @ på ett tangentbord på ett internetcafé i Zagreb :gnissla

Amatör... Alt+064 blir ju @ juh... :datanörd
:hihi

Dessvärre så var det här på en hederligt svenskt standard bord..
Och ändå klarar man det inte.. *Suck*

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024 | Honda VFR 750FJ 1988
.. Eklunds Bil i Göteborg är oseriösa schwein.

Jag köpte en Opel Corsa OPC av dom för lite över två månader sen. Efter en vecka märkte jag att AC:n var trasig och kylaren läckte. Och lite andra småfel. Det gick de med på att ersätta efter lite om och men (genom en annan bilfirma). Men när det visade sig att ac-kompressorn också var trasig tog det stopp. Bilen har stått still i två veckor nu. AC:n har varit trasig i två månader. Jävla as!

Nu får man strula med MRF, konsumentvägledningen och ARN. :huvet

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Upptäckte för en och en halv timme sen att jag glömt byta ljuddämpare inför bankörningen ikväll. Det var bara till att köra några mil hem på lunchen, byta och köra tillbaka :död

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Min son hade fyra jobberbjudanden när han gick ut skolan, en arbetsgivare hade headhuntat genom bekantas bekanta som hade ungar i den åldern som letade reda på honom den vägen, för han hade hört talas om att han var duktig på en praktikplats.

En annan arbetsgivare har han jobbat åt tidigare, dom var uppriktigt ledsna att mista hans kompetens på det företaget.

Dottern har två jobb just nu, IOFS har hon sagt upp sig på det ena, hon har inte ens gått ut skolan än.

Har man kontakter får man jobb, annars är det ett helvete. Har man haft ett (1) jobb och visat sig duktig är det sen hur lätt som hellst, men har man inte haft det måste man nästan ha kontakter.

Håller med om sommarjobbare, jävla pack. Ni som klagar på MIN generation har uppenbart inte jobbat med den född runt '95, o-herrigud. :näsblod

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt

Man har en sportslig att få jobb om man gått en linje som:
Transport
Industri
El
Media
Barn&Fritid
Fordons
mf.l.

Det är betydligt jobbigare om man gått t.ex.
Natur
Teknik
Samhälls
etc.

Själv hade jag problemet att de jag arbetade med under praktiktiden ville att jag skulle få jobba där, men ledningen ville inte anställa mig utan ingenjörsexamen (eller iaf påbörjade studier).
Emedan "skit"jobben jag sökte antingen gick till invandrare/fas 3 eftersom det leder till ersättning, eller så var de rädda att jag skulle sluta för vidare studier på högskola (vilket iofs ligger ganska nära sanningen).

Det slutade med att jag hamnade hos kommunal i väntan på besked från högskolan och får sitta barnvakt åt de som jobbat flera år längre än vad jag gjort. Ingen har någon som helst kunskap om något utanför deras eget ansvarsområde (knappt det) och många blir totalt handlingsförlamade om det blir lite stressigt.
Skitsamma om man gör fel bara man gör någonting!

Fifan, hoppas verkligen jag tar mig in på högskolan. Skulle inte klara av någon längre tid i den här trångsynta, ineffektiva, oorganiserade cirkusen.

Last edited:

R5+1

Guest
Varför är det så dåligt drag här på SH just nu???

Tänkte jag i min enfald tills det slog mig att solen skiner, det är behaglig temperatur ute och det är onsdag.

Alla är ju ute och köööööör!!!:huvet

Förutom jag.:(
Går och lägger mig tidigt ikväll då. Så jag orkar upp tidigt i morgon och åka tillbaka till det där jävla skithorjobbet som jagar facking skiten ur mig så jag blir snurrig i huvet och döless på andra människor och hatar att höra folk prata och inte orkar köra hoj fastän jag har ett helt nytt däck fram som måste köras in innan bankörningen och det hinner jag inte på resten av veckan verkar det som när man tittar i min skitfulla kalender!
Borde va jag som va skitfull nu i stället.
Mera semester åt mig! Annars tjänner jag mejj krenCkt!11!!1:mad::mad:

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Idag är jag förbannad därför att min bror fått sin diagnos över sin onda rygg, brorsan är 19 år och haft problem med ryggen senaste 5 åren, det har nu visat sig att han har förskjutningar i 3 eller 4 diskar långt ner på ryggraden och att han har atros.

Detta gör att han nu fått veta att han aldrig någonsin mer äns kan tänka tanken att spela fotboll, såporten han utövat sen barnsben och som han verkligen älskar, inte heller jogga, eller träna med vikter...

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
För att jag tjöpt 8 tändstift med normal nyckelvidd som naturligtvis inte går ner i topparna!
Eller ja, dom går ner, men jag får inte in en hylsa att dra åt dom med. :mad:

Jewla amerikanska rövhål!

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Soppatorsk på motorvägen. Släpa hoj i dryga 2km till närmsta mack. Helt genomblöt. Då var jag mindre nöjd.

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
För att jag tjöpt 8 tändstift med normal nyckelvidd som naturligtvis inte går ner i topparna!
Eller ja, dom går ner, men jag får inte in en hylsa att dra åt dom med. :mad:

Jewla amerikanska rövhål!

Hmmm.... ska jag?
Aaahhh....kan inte stå emot.

HARU TESTAT ATT BORRA?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...