Idag är jag förbannad därför att...

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
För att jag tjöpt 8 tändstift med normal nyckelvidd som naturligtvis inte går ner i topparna!
Eller ja, dom går ner, men jag får inte in en hylsa att dra åt dom med. :mad:

Jewla amerikanska rövhål!
Slipa ner kanterna så en mindre hylsa går på.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
För att jag tjöpt 8 tändstift med normal nyckelvidd som naturligtvis inte går ner i topparna!
Eller ja, dom går ner, men jag får inte in en hylsa att dra åt dom med. :mad:

Jewla amerikanska rövhål!

Civiliserade motorcykelproducenter inkluderar passande attiraljer för löpande underhåll, i de fall misstanke föreligger om att sådan parafinalia kan anses nödvändig.

Ergo: Tjekka originalvärktygena.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Skruva av topparna och dra åt med näbbtång underifrån.

Mjaa..

Eller så kan man kanske tjöpa tändstift med 16 mm nyckelvidd, fast jag vet inte. :gnissla

Hmmm.... ska jag?
Aaahhh....kan inte stå emot.

HARU TESTAT ATT BORRA?

Det skulle inte gå. För att förstora hålen krävs att man fräser upp dessa med en lämplig pinnfräs.
Borrar man så kommer spetsen på borren att förstöra gängan i toppen. Förstår du?

Slipa ner kanterna så en mindre hylsa går på.

Tänkte svarva ner en vanlig tändstiftshylsa men hörnet på sexkanten (på stiftet) tangerar i princip väggen i hålet så det går inte.
Då känns det lättare att tjöpa 8 nya stift med mindre nyckelvidd, fast med 14 mm gänga.

Civiliserade motorcykelproducenter inkluderar passande attiraljer för löpande underhåll, i de fall misstanke föreligger om att sådan parafinalia kan anses nödvändig.

Ergo: Tjekka originalvärktygena.

Jajemän, fast i org. topparna går det utmärkt med normal nyckelvidd. Dessa är gjorda av mjukost (alu) så det går int´.

Last edited:

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Hoj
01 suzuki sv650s
Idag (och många tidigare dagar) är jag förbannad på den JÄVLA körskolan som inte kunde kolla så att banan var ordentligt bokad för r2 som jag isåfall kunde gjort för en månad sen ! :mad::huvet

Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Idag (och många tidigare dagar) är jag förbannad på den sabla körskolan som inte kunde kolla så att banan var ordentligt bokad för r2 som jag isåfall kunde gjort för en månad sen ! :mad::huvet

Säger man "sabla" är man inte riktigt förbannad. :mattias

Jag är lite småkokt för att jag lagt ut 2400 spänn på en service på bilen. Allt för den där jävla stämpelns skull. Det hade kostat cirka 550 spänn att göra det själv. :gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nejnej, klart jag inte gör. Finns säkert någon man som inte är ett as. Trodde faktiskt jag hade hittat en, men så in i helvetes fel man kan ha då...

Det är sagoböckernas fel...

Dom talade aldrig om att man måste kyssa en helvetisk massa slemmiga grodor innan man hittar en prins.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Onsdag:
- Jag tänder lixom inte på vanliga snälla, mesiga killar, jag behöver en som är en riktig karl.

Måndag morgon:
- HAN ÄR SÅN DJÄVLA SKITSTÖVEL!!!! BööööL BÖÖöööL... i fredags sa han att han älskade mig men det var tydligen bara för att han skulle få det han ville... Så jag ställde upp på det han ville och igår fick jag reda på att han dessutom har en annan tjej... BÖÖÖL

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Onsdag:
- Jag tänder lixom inte på vanliga snälla, mesiga killar, jag behöver en som är en riktig karl.

Måndag morgon:
- HAN ÄR SÅN DJÄVLA SKITSTÖVEL!!!! BööööL BÖÖöööL... i fredags sa han att han älskade mig men det var tydligen bara för att han skulle få det han ville... Så jag ställde upp på det han ville och igår fick jag reda på att han dessutom har en annan tjej... BÖÖÖL

:) skulle egentligen skriva i letråden. För det var ju lite kul.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
:) skulle egentligen skriva i letråden. För det var ju lite kul.

...och tyvärr alldelens för vanligt och sant...

Jag har ett par kvinnor/tjejer i min bekantskapskrets som gång på gång går på samma mina, en utav dom har trassel med två av sina ex fortfarande, ibland sitter dom inne båda två samtidigt, då passar hon på att gå ut och ragga på fler liknande drägg...

Hennes omgivning börjar ha slut på empati nu.

"Varför har just jag sån otur med killar?"
Jadu, säg det, kan det vara DIG det är fel på, kan det vara DU som gör dåliga val hela tiden?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati